Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ja, zo zijn er altijd mensen die de werken van Jezus Christus wegredeneren. Mensen getuigen dat ze na jarenlange pijnen ineens vrij zijn van de klachten, maar ja, zou je je broeders en zusters wel geloven?

Maar waarin ligt het bewijs dat het "de werken van Jezus Christus" zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Welk belang heb je bij eigen roem? En hoe kun je eigen roem krijgen als je God ergens voor verheerlijkt? Zoiets is puur zinloos. Ik denk dat het er meer mee te maken heeft dat er mensen zijn die zich christen noemen en denken dat (bepaalde) evangelischen, pinkstergelovigen en/of charismatischen bedriegers zijn. Ik denk dus dat er vaak structureel iets mis is in hoe mensen over evangelischen, pinkstergelovigen en/of charismatischen denken (en ook over mensen die uit traditionele kerken komen maar wonderbaarlijk genezen worden door God). Ik heb daar verder over geschreven in het topic Feedback Goudstof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, zo zijn er altijd mensen die de werken van Jezus Christus wegredeneren. Mensen getuigen dat ze na jarenlange pijnen ineens vrij zijn van de klachten, maar ja, zou je je broeders en zusters wel geloven?

Dat ik in Jezus geloof, en dat ik in wonderen geloof, wil niet zeggen dat ik in blinde naïviteit alles aanneem wat mensen beweren.

Want het gebeurt nogal eens dat dingen niet kloppen, ofwel omdat mensen zichzelf wat wijs maken, of omdat ze liegen en bedriegen. Daar zijn zat voorbeelden van te vinden (de man die ik aanhaalde die loog over kanker; volgens het ND bleken de eerste verhalen over gouden kiezen niet te kloppen; sekteleiders beweren vaak dat ze wonderen verrichten link , enz.)

Hoeveel procent van de wonderclaims kloppen, weet ik niet. Jij hebt daar waarschijnlijk ook geen cijfers voor. Feit blijft dat het regelmatig voorkomt dat wonderen niet echt wonderen blijken te zijn.

Vervolgens komt iemand met een vreemde claim, namelijk dat er plotseling goudstof verscheen. Dat vind ik om twee redenen raar:

* Ik zie er niks van terug in de Bijbel.

* Ik zou het ook een raar wonder vinden van God. Indonesië is een arm land, er zijn heel veel mensen die hard geld nodig hebben. En dan zou Van der Steen, een man die genoeg geld heeft, ineens allemaal goudstof krijgen waar hij toch niks mee doet? TRIN vergelijkt de goudstof met manna. Maar het volk van Israël kreeg manna niet voor de lol; ze hadden eten nodig. Dat was een heel andere situatie.

Dus om het samen te vatten:

1. Wonderclaims kloppen lang niet altijd

2. Over goudstof staat niks in de Bijbel

3. Het zou nogal een vreemd wonder zijn.

Genoeg reden om sceptisch te zijn.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

zondige belangen zoals eigen roem...

Bijvoorbeeld, of omdat iemand van TRIN oprecht gelooft dat je meer mensen bereikt als je doet alsof er een wonder plaatsvindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vervolgens komt iemand met een vreemde claim, namelijk dat er plotseling goudstof verscheen. Dat vind ik om twee redenen raar:

* Ik zie er niks van terug in de Bijbel.

* Ik zou het ook een raar wonder vinden van God. Indonesië is een arm land, er zijn heel veel mensen die hard geld nodig hebben. En dan zou Van der Steen, een man die genoeg geld heeft, ineens allemaal goudstof krijgen waar hij toch niks mee doet? TRIN vergelijkt de goudstof met manna. Maar het volk van Israël kreeg manna niet voor de lol; ze hadden eten nodig. Dat was een heel andere situatie.

Dus om het samen te vatten:

1. Wonderclaims kloppen lang niet altijd

2. Over goudstof staat niks in de Bijbel

3. Het zou nogal een vreemd wonder zijn.

Genoeg reden om sceptisch te zijn.

Er staat wel meer niet in de Bijbel. Jezus deed wel meer dingen die helemaal niet in de Bijbel staan.

Joh 21,25

Er zijn echter nog vele andere dingen, die Jezus gedaan heeft; indien deze één voor één beschreven werden, dan zou, naar ik meen, de wereld zelf de boeken, die geschreven werden, niet kunnen bevatten.

Ik denk dat veel mensen veel te klein en te beperkt over God denken.

Tot slot heb ik ook wel vaker geschreven dat er helemaal niets mis is met een positief-kritische houding, maar dat is iets anders dan een negatief-kritische houding. Er zijn mensen die dingen gelijk willen neersabelen en graag alles willen bekritiseren of zelfs -als ze dat zouden kunnen, kapot maken- als het gaat om gebeurtenissen in evangelische, pinkster- en charismatische kerken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi, ik ga even met de deur(Christus) in huis vallen.

John.6:26 "Werk niet voor loon dat vergaat maar voor loon dat eeuwig is."

Dit in combinatie met: Math.6:33 "Zoek 1st.God's koninkrijk & al 't andere wordt U 'r als toegift bijgegeven." Verklaart in mijn ogen dat als men God heeft gevonden er ook op wonderbaarlijke wijze in benodigheden door hem zal worden voorzien.

Dan zal ook goud(of geld) als betaalmiddel overbodig zijn.

Dan wordt er (betaald) met lievde.

& Pas op! Math.19:24 "'t is moeielijker voor een rijke( van geest) om 't koninkrijk God's binnen te komen dan voor een kameel om door 't oog v/d naald te gaan."

Math. 5:3 "Zalig de armen van geest, want van hun is 't koninkrijk God's." Daarom denk ik dat 'n arme van geest geen problemen zal hebben met goud als bezit want dit aanvaard ie als gave van God.& om arm te blijven zal ie 't ook doorgeven aan iemand die dit( geestelijk of materialistisch) nodig heeft.

Over wonderen gesproken; Liep laats door de stad, zagen we 'n vrouw in rolstoel.Heb met 2 anderen voor haar gebeden & handen opgelegd.

Daarna liep ze! Ik geloof nu( & daarvoor ook al) 100% nadat met ogen ervaren heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid