Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 211
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

"Goud is een scheikundig element met symbool Au (Latijn: aurum) en atoomnummer 79. Het is een geel metalliek overgangsmetaal. Het is al sinds de stroomculturen zeer gewaardeerd en is roestvrij, daarom wordt goud soms "de koning der metalen" genoemd."

Goudstof lijkt me Goud in poedervorm.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

een bevriende leerkracht gaf me de volgende link (hij post hier zelf niet, dus ik doe het even voor hem)

link

Eerlijk gezegd was dit ook de eerste en enige associatie die ik bij dit topic had, maar ik neem aan dat er een ander idee achter zit?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zover ik er kijk op heb, heb ik het idee dat het gaat om het volgende.

Bepaalde charismatische christenen zijn bij elkaar in een bijeenkomst om God te lofen, prijzen en te aanbidden en dan doet God een souvereine daad ter bemoediging van de gelovigen. Op dat moment daalt uit de lucht goudstof neer op de gelovigen en op de grond, of veertjes of (zalf)olie en/of raken mensen spontaan genezen of worden ze op een andere manier gezegend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het fenomeen goudstof...

Dat schijnt bij bepaalde charismatische groepen wel eens voor te komen. Het zou een 'wonder' zijn, waarin God goudstof laaet verschijnen.

Ik meen dat het iets te maken heeft met de psychische conditie waar die mensen in verkeren, in combinatie van lichtval enzo. Zelfde verhaal met die gouden vullingen trouwens.

De waere cynicus zou natuurlijk bedrog veronderstellen. Immers goudstof is een product wat wel te koop is en opzich wel te betalen is. Maar hoewel bedrog hier en daar wel eens voor komt rond 'wonderen', zie ik zelf meer in die psychische verklaring, dan meteen een groot complot te veronderstellen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik meen dat het iets te maken heeft met de psychische conditie waar die mensen in verkeren, in combinatie van lichtval enzo. Zelfde verhaal met die gouden vullingen trouwens.

[...]

zie ik zelf meer in die psychische verklaring, dan meteen een groot complot te veronderstellen.

Wat bedoel je met 'psychische conditie' en 'lichtval'?

Quote:

Maar hoewel bedrog hier en daar wel eens voor komt rond 'wonderen'

Heb je bronnen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wat bedoel je met 'psychische conditie' en 'lichtval'?

Psychische conditie is de geestelijke staat waar iemand in verkeert.

Lichtval is hoe het licht van buiten of van lampen de boel belicht.

Quote:

Heb je bronnen?

Ja, mondelinge bronnen. Verder zit het internet er vol mee.

Zoek maar eens op over die wonderlijke genezingen van het verschil van beenlengte. Kwestie van anders staan en het grote wonder heeft plaats gevonden! Je benen zijn qua lengte anders. En het prachtige, je kunt zo'n wonder ook zelf voor de spiegel aanschouwen. Vandaar ook dat ze in de medische wereld ook zo ingewikkelde meet manier gebruiken om die variabelen te voorkomen...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Breek me de bek niet open
widegrin.gif

Google maar eens op "huilende Maria" ofzo

Oh, dan denk ik niet zo gauw aan charismatischen. Overigens heb ik mij ook nooit verdiept in het verschijnsel 'huilende Maria'.

Quote:

[...]

Psychische conditie is de geestelijke staat waar iemand in verkeert.

Lichtval is hoe het licht van buiten of van lampen de boel belicht.

Kun je ook aangeven hoe je deze zaken in relatie brengt met het topic?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, mondelinge bronnen. Verder zit het internet er vol mee.

Zoek maar eens op over die wonderlijke genezingen van het verschil van beenlengte. Kwestie van anders staan en het grote wonder heeft plaats gevonden! Je benen zijn qua lengte anders. En het prachtige, je kunt zo'n wonder ook zelf voor de spiegel aanschouwen. Vandaar ook dat ze in de medische wereld ook zo ingewikkelde meet manier gebruiken om die variabelen te voorkomen...

Jammer dat je gelijk je best moet doen om het in twijfel te trekken. De TS begon over het fenomeen goudstof. Je had ook een neutraal antwoord kunnen geven zonder gelijk je mening te geven op het gebied van ongeloof en twijfel.

Ik zelf heb meerdere van zulke genezingen van dichtbij zien gebeuren.

Maar ja, als je niet wil geloven, zal je niet overtuigd zijn als je het van dichtbij ziet.

Mat 11,21

Wee u, Chorazin, wee u, Betsaïda! Want indien in Tyrus en Sidon die krachten waren geschied, welke in u geschied zijn, reeds lang zouden zij zich in zak en as bekeerd hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Wonderen beperken zich niet tot charismatischen, broeder.

Dat heb ik ook ook niet gezegd. Zoals je je misschien nog kan herinneren, heb ik in een eerder topic geschreven dat de RKK het grootst aantal eeuwen het monopolie op wonderen had, sinds het jaar 0.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Tuurlijk:

Het is een antwoord op de vraag over het meer vertellen over het fenomeen goudstof. Dat is de centrale vraag in dit topic.

Voor mij heb je de logica van het verband tussen het fenomeen goudstof en die twee andere zaken (psychische conditie en lichtval) niet duidelijk gemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]Dat heb ik ook ook niet gezegd. Zoals je je misschien nog kan herinneren, heb ik in een eerder topic geschreven dat de RKK het grootst aantal eeuwen het monopolie op wonderen had, sinds het jaar 0.

jawel, maar wat ik wilde aanvullen: de RKK kent ook veel onzin op dit vlak, ook daarin zijn de charismaten niet uniek knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

"Goud is een scheikundig element met symbool Au (Latijn: aurum) en atoomnummer 79. Het is een geel metalliek overgangsmetaal. Het is al sinds de stroomculturen zeer gewaardeerd en is roestvrij, daarom wordt goud soms "de koning der metalen" genoemd."

Goudstof lijkt me Goud in poedervorm.

De persoon 2 posts boven je gaf ook zo'n erg leuke opmerking, maar had um maar weer verwijderd widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat, denk jij dat charismaten het monopolie op onzin hebben? Echt niet hoor.


Samengevoegd:

(ik snap dat je dat niet zal bedoelen, maar ik snap niet wat je dan wel bedoelt)

Ik vraag het me af of bij charismatischen en/of de RKK veel onzin voorkomt.

Ãls er onzin voorkomt, mogen ze van mij zeer streng worden aangepakt, want ik haat onzin.

Maar als het geen onzin is, haat ik het weer als het met scepsis wordt bejegend.

Als het waar is, zeg ik 'Blijf af met je poten van het werk van de Heer' en als het niet waar is, zeg ik 'R#t op met je leugens'. (Ik zeg dat niet tegen jou hoor, maar zo'n houding krijg ik naar bepaalde mensen met hun meningen.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid