Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 205
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik wil geen donor zijn, heb toen ik het donorcodicil thuisgestuurd kreeg op mijn achttiende ingevuld dat ik het aan mijn nabestaanden overliet, maar zou op dit moment aangeven dat alles mee het graf ingaat.

Je volste recht natuurlijk. Ik neem aan dat je ook geen organen wilt ontvangen als je een ongeluk krijgt of iets dergelijks?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sommige delen mag je weggeven smile.gif

Matth. 5

29 Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. 30 En indien uw rechterhand u tot zonde zou verleiden, houw haar af en werp haar van u; want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam ter helle vare.

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sommige delen mag je weggeven
smile.gif

Matth. 5

29 Indien dan uw rechteroog u tot zonde zou verleiden, ruk het uit en werp het van u, want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam in de hel geworpen worde. 30 En indien uw rechterhand u tot zonde zou verleiden, houw haar af en werp haar van u; want het is beter voor u, dat één uwer leden verloren ga en niet uw gehele lichaam ter helle vare.

rofl.gif

Dan laat je dus iemand anders met iets slechts van jezelf lopen puh2.gifverbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het gaat erom hoe je over de overheid denkt. Is de overheid de enige instantie die initiatief mag nemen en mag je als particulier zelf niets ondernemen? Dan opteer je dus voor een marxistische heilstaat.

Of denk je, zoals ik, dat je in de eerste plaats als persoon verantwoordelijk bent voor het oplossen van je probleem en dat de overheid eventueel in de tweede instantie in kan springen voor mensen die niet voor zichzelf kunnen zorgen. Maar alleen niet voor die mensen: niet voor iedereen.

Doordat de overheid alles regelt zijn mensen zelf verontwaardigd dat anderen wel zelf iets regelen. Dat is de wereld op zijn komst. Weer een bewijs dat een te linkse koers de mens zwak en zonder initiatief maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor mij zijn er geen overtuigende redenen om geen donor te worden. Ik heb dat donorkaartje altijd bij me en ze mogen alles hebben.

Voor mij zijn er twee redenen:

-Als ik zelf een orgaan nodig heb zou ik ook willen dat er meer mensen zo'n formulier hadden ingevuld. Dus doe ik het zelf ook.

-Als ik dood ben heb ik niets meer aan mijn organen. Beter dat een ander er nog een paar jaar plezier van heeft dan dat het wegrot in de grond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een schram of snijwond heb ik wel eens gehad. Die genazen nogal snel. Een van de functies van huid is het beschermen van weefsels en organen:
.

Maar waarom beschermt God je dan niet tegen schrammen en snijwonden? Die kunnen ook vervelend zijn. Had je niet genoeg geloof?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien is het onderwerp 'ziekte en genezing' meer iets voor een ander topic. (Alhoewel ik zelf ook bijna van mijn stoel val van bepaalde uitspraken en er graag meer over hoor)

Zelf ben ik ook donor. Ze mogen al mijn organen hebben met uitzondering van mijn huid. Wanneer je namelijk de huid afstaat kun je niet meer thuis opgebaard liggen. Ik vind het een misser van de donorvoorlichting dat hier te weinig over bekend is.

Wanneer mijn nabestaanden het niet erg vinden dat ik in de koelcel kom te liggen dan heb ik daar zelf verder ook geen problemen mee. Kan het trouwens dat je zelf donor bent, maar de keuze voor bepaalde organen bij je nabestaanden legt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid