Spring naar bijdragen

Homo-leraar wacht ontslag


Aanbevolen berichten

Quote:

Nooit geweten dat satan post op forums.
knipoog_dicht.gif

Comp deed even echt rare dingen.... Geest in de machine oid....


Samengevoegd:

Quote:

Nog even voordat ik ga slapen...

Ik las na het eten Romeinen 13:1-7 waarin staat dat overheden (en hun regelgeving/wet), door God zo zijn gekomen. Ook staat er dat mensen niet tegen het gezag van de overheid in opstand mogen komen.

Aangezien er niet gediscrimineerd mag worden, volgens de wet, mag dit ook niet van God. Zodoende denk ik dat de school fout zit t.a.v. de gegeven reden van ontslag.

(ik ben overigens geen homo, als antwoord op iemands vraag)

Verder vind ik dat er op scholen idd op meerdere manieren gekeken mag worden naar wereldse zaken, zoals 9/11 etc. Kinderen moet niet willen beperken maar juist laten ontplooien,

Allereerst: overheden zijn niet perse (geinspireerd door) het goede. Hitler stond aan het hoofd van een overheid die een grote affiniteit had met volkerenmoord. En als je je God als enigzins goed beschouwd dan mag ik hopen dat hij de holocaust niet als "de bedoeling" beschouwde.

Dus overheid is niet altijd een betrouwbaar middel om je moraal op te ankeren.

Ten tweede: wat het homo-issue in deze verder betreft: inventariseer eens voor je zelf hoeveel aantoonbare ellende homoseksualiteit nu precies in de wereld brengt. Dus: hoe verneukt het bestaan van homo's precies jouw leven?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ten tweede: wat het homo-issue in deze verder betreft: inventariseer eens voor je zelf hoeveel aantoonbare ellende homoseksualiteit nu precies in de wereld brengt. Dus: hoe verneukt het bestaan van homo's precies jouw leven?

Stel je hebt als ouders kinderen op de wereld gezet en je bent er van overtuigd dat dit het doel van het huwelijk is. Opeens valt je romantische idee van opa en oma in duigen als zoon en/of dochter uit de kast komt.

Hoe vertel ik het mijn buren, medekerkleden en hoe ga ik om dat ik geen opa en oma wordt?

Dezelfde ellende geldt natuurlijk ook voor ouders als kinderen single blijven, uitgezonderd als ze celibaat voor de Heer gaan leven, maar dan weer niet allemaal.

Ook erg als ze wel trouwen maar bewust geen kinderen nemen. In sommige kerken trouwens ook een reden om mensen te weigeren te trouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kortgeleden stond in een krantenartikel dat een leraar ontslag wacht omdat die een homo is. (Bot gezegd)

Ikzelf vind dit belachelijk omdat naar mijn mening er dan sprake is van discriminatie.

Wie weet is de leraar enorm goed in wat hij doet, d.w.z. de kinderen vinden hem aardig, zijn aan hem gehecht geraakt en leren veel van zijn lessen.

Maar wat vinden jullie van onderstaande bericht? Vinden jullie het ook discriminerend? Is het een juist christelijk voorbeeld? (Zie mijn sig)

als je er als leraar voor kiest op zo'n school les te geven weet je dat de school een bepaalde grondslag/overtuiging heeft. Je onderschrijft dan die opvattingen.. Als je dan later anders over bepaalde dingen gaat denken, of keuzes maakt die niet in overeenstemming zijn met de opvattingen van die school vind ik het niet zo heel vreemd dat je ontslagen wordt..

Ze hebben geen probleem met het feit dat hij homo is, maar wel met het feit dat ie nu een homoseksuele relatie heeft. En aangezien leraren een voorbeeldfunctie hebben voor de kinderen, en zij zich dus niet kunnen vinden in zijn keuze om een relatie te beginnen met iemand van hetzelfde geslacht, vind ik het niet zo vreemd...

als je op een islamitische school lesgeeft en christen wordt raak je ook je baan kwijt..

als je op een joodse school lesgeeft en dan openlijk varkensvlees gaat eten raak je ook je baan kwijt..

ik vind dat allemaal niet zo vreemd..

kies dan voor een school die overeenkomt met jouw standpunten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nog even voordat ik ga slapen...

Ik las na het eten Romeinen 13:1-7 waarin staat dat overheden (en hun regelgeving/wet), door God zo zijn gekomen. Ook staat er dat mensen niet tegen het gezag van de overheid in opstand mogen komen.

Aangezien er niet gediscrimineerd mag worden, volgens de wet, mag dit ook niet van God. Zodoende denk ik dat de school fout zit t.a.v. de gegeven reden van ontslag.

Kulargument.

Christelijke scholen mogen mensen ontslaan op dit soort gronden, dus men komt niet tegen het gezag van de overheid in opstand.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Stel je hebt als ouders kinderen op de wereld gezet en je bent er van overtuigd dat dit het doel van het huwelijk is. Opeens valt je romantische idee van opa en oma in duigen als zoon en/of dochter uit de kast komt.

Hoe vertel ik het mijn buren, medekerkleden en hoe ga ik om dat ik geen opa en oma wordt?

Dezelfde ellende geldt natuurlijk ook voor ouders als kinderen single blijven, uitgezonderd als ze celibaat voor de Heer gaan leven, maar dan weer niet allemaal.

Ook erg als ze wel trouwen maar bewust geen kinderen nemen. In sommige kerken trouwens ook een reden om mensen te weigeren te trouwen.

Wat is dat nou weer voor onzin? Wat dan met mensen die geen kinderen kunnen krijgen?

En hoezo romantisch idee over opa en oma worden? Het lijkt er erg veel op dat je die "problematiek" verschuift naar de ouders / grootouders, terwijl het om de kinderen gaat.

Hoe hypocriet en egoistisch is dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het bestuur van de christelijke basisschool vindt dat de relatievorm 'op gespannen voet staat met de grondslag en de doelstelling van de school waarmee hij als leerkracht heeft ingestemd'

Dit is wat mij betreft de kern van het verhaal. Wat ik hieruit opmaak is dat deze school een duidelijk christelijke visie heeft, en het feit dat deze discussie uberhaupt al plaatsvindt maat wat mij betreft geen duidelijkheid over aan hun standpunt met betrekking tot homoseksualiteit. Oftewel, de leraar wist van tevoren hoe er over homoseksualiteit gedacht werd, en heeft hier zelfs mee ingestemd toen hij zijn contract ondertekende. De school heeft wat mij betreft dan ook alle reden om vragen te stellen bij het leraarschap van deze man.

Maar ik kan het fout hebben. De vraag is ook of die man nog les wil geven op deze school wetende dat deze zijn geaardheid afkeuren...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het zwak van de school...

Als Christen hoor je toch niet te (ver)oordelen?

tuurlijk mag je als christen oordelen.. en je kan ook beslissen dat je liever niet hebt dat je kinderen onderwezen worden door mensen met botsende opvattingen..

als de betreffende leraar nou een regelmatig hoerenbezoeker was? iets waar hij trots op was en ook openlijk over vertelde.. Had daar dan ook geen commentaar op geleverd mogen worden? Dat zou dan toch ook oordelen zijn?

kijk of je t nou eens bent met visie van de school of niet.. ik blijf van mening dat docent wist waar hij aan toe was en dus niet verbaasd/ontzet moet zijn om zn ontslag..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het zwak van de school...

Als Christen hoor je toch niet te (ver)oordelen?

Daarmee wordt bedoeld dat mensen andermans fouten niet mogen gebruiken om ze uit te lachen en slechter te behandelen dan de rest. Iedereen maakt fouten en als iemand een fout maakt waar jij niks mee te maken hebt, is het dom om die persoon dan uit te lachen. Dat is wat Jezus bedoelde toen hij zei dat je niet moet oordelen. En dat heeft ook niks met deze kwestie te maken. In het artikel staat ook dat het schoolbestuur respect heeft voor de keuze van de leraar.

Eerlijk gezegd snap ik het probleem niet. We leven - dacht ik - in een vrij land, en vrijheid betekent dat je je niet voor je keuzes hoeft te verantwoorden voor anderen. Dus homo's mogen wel zelf bepalen wie ze tot hun bed toelaten en wie niet, maar christenen mogen niet bepalen wie ze tot hun scholen toelaten, en wie niet. Prachtig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De homo's mogen wel zelf bepalen wie ze tot hun bed toelaten en wie niet, maar christenen mogen niet bepalen wie ze tot hun scholen toelaten, en wie niet. Prachtig.

Onzinnige scheeflopende flutvergelijking. Beter is te stellen dat een christelijk schoolbestuur gewoon mag discrimineren, terwijl een homoseksueel schoolbestuur dat niet zou mogen. Als een homoseksuele schooldirecteur een leraar van school lazert omdat hij problemen heeft met diens religie (en zoals dit topic weer eens prima laat zien is dat vast wel enigzins te onderbouwen ook) dan zijn de crediblerapen waarschijnlijk in eens wel gaar. De zogenaamde vrijheid van godsdienst is in feite een discrimitoir principe wat religieuzen ook bepaalde, in mijn visie idiote, rechten geeft.

Het schoolbestuur uit Emst is een groepje vrome kwezels wat dankbaar van gebruik maakt van deze misstand om het stukje christelijke folklore "homootje pesten" weer eens uit de oude doos haalt. Ik geloof niet echt dat ze het doen vanuit de vroomheid van hun heilige hartjes, het is gewoon ouderwets de ander het licht niet in de ogen gunnen. Voor zover ik kan nagaan is de enige die zich netjes opstelt de leraar in kwestie die niet eens een rechtzaak aanspant oid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Natuurlijk doet ie dat niet. Het schoolbestuur heeft geen moeite met zijn homosexualiteit an sich, maar is van den beginnen af duidelijk geweest dat het praktiseren wel problematisch is, gezien hun grondslag en hun manier van begrijpen van de bijbel. Hij wist waar ie aan begon toen hij de baan aan nam,vandaar dat ie ook lang gewacht heeft met te vertellen dat ie een vriendje had en ging samenwonen.

Ik hoop echter ook dat het schoolbestuur juffen en meesters die ongehuwd samenwonen schorst, anders zijn ze idd aan het discrimineren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat is dat nou weer voor onzin? Wat dan met mensen die geen kinderen
kunnen
krijgen?

En hoezo romantisch idee over opa en oma worden? Het lijkt er erg veel op dat je die "problematiek" verschuift naar de ouders / grootouders, terwijl het om de kinderen gaat.

Hoe hypocriet en egoistisch is dat?

Tja, niet kunnen krijgen kunnen de kinderen van de wens opa en oma niks aan doen. De vraag was welke ellende ouders zich willen besparen door hun kinderen bij homo-leraren weg te houden. Kennelijk ken jij andere argumenten die beter zijn, stel me op de hoogte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Onzinnige scheeflopende flutvergelijking. Beter is te stellen dat een christelijk schoolbestuur gewoon mag discrimineren, terwijl een homoseksueel schoolbestuur dat niet zou mogen. Als een homoseksuele schooldirecteur een leraar van school lazert omdat hij problemen heeft met diens religie

Onzinnige scheeflopende flutvergelijking. Je vergelijkt de school, - met religie, leerlingen, ouders en al - met één persoon namelijk de directeur. Deze homoseksuele leraar is ontslagen omdat hij niet bij de school en haar boodschap past. Als een homoleraar op een gewone school een christelijke leraar zou ontslaan, zou hij puur uit zijn eigen belangen handelen en dat zou inderdaad onzin zijn. Zou het daarentegen om een soort homoseksuele school gaan, dan zou het ook logisch zijn dat men leraren mag weigeren die op grond van hun religie niet passen bij de school.

Quote:
De zogenaamde vrijheid van godsdienst is in feite een discrimitoir principe wat religieuzen ook bepaalde, in mijn visie idiote, rechten geeft.

En in mijn visie geen idiote rechten. Bijzonder onderwijs bestaat om mensen de mogelijkheid te geven onderwijs in te richten naar hun eigen ideeen. Net zoals iedereen een eigen huis heeft, die hij kan inrichten zoals hij dat leuk vindt. Er bestaat niet zoiets als een recht om bij iemand thuis te komen of om hem de les te lezen over de inrichting van zijn huis, en zo is er ook geen recht voor een homo om bij een christelijke school te werken. Je mag het best dwaas vinden dat ze zich zo voor de wereld afsluiten, maar meer ook niet. Niemand heeft er last van als een christelijke school homo's weigert. Het is misschien niet leuk voor die persoon, maar afwijzing hoort nu eenmaal bij het leven. Als ik een relatie met iemand wil maar die zegt dat hij niet op vrouwen valt, is dat ook niet leuk voor mij, maar geen reden om over discriminatie te gaan schreeuwen, wel? Tolerantie betekent dat mensen dingen kunnen doen die in jouw ogen dwaas zijn, zonder zich aan jouw denkbeelden aan te hoeven passen. Als iedereen alle anderen gaat onderwerpen aan zijn eigen criteria van goed en slecht, is het met de wereld gedaan. Ik houd van geitenmelk, de meeste mensen vinden het vreselijk. Wie het niet lekker vindt, hoeft het niet te drinken, en wie het wel lekker vindt, mag het drinken zonder zich iets te hoeven aantrekken van wat anderen vinden. Net zoals je naar je lievelingsmuziek mag luisteren zonder je zorgen te hoeven maken over wat anderen ervan vinden. Homo's moeten er niet aan denken een relatie te hebben met een vrouw, en hetero's moeten er niet aan denken een relatie te hebben met een man. Iedereen moet doen wat hij wil zolang niemand er last van heeft. Dat je iets dom vindt, is geen reden voor iemand om zijn denkbeelden of manieren van doen te veranderen. Als jij de vrijheid eist om homo te zijn, ook als er mensen zijn die het afkeuren, moet je mensen ook de vrijheid geven om christelijk te kunnen zijn, ook al keur je het zelf af. Voor jezelf bepaalde vrijheden eisen maar die anderen niet gunnen, dat is pas fout.

Quote:

Het schoolbestuur uit Emst is een groepje vrome kwezels wat dankbaar van gebruik maakt van deze misstand om het stukje christelijke folklore "homootje pesten" weer eens uit de oude doos haalt. Ik geloof niet echt dat ze het doen vanuit de vroomheid van hun heilige hartjes, het is gewoon ouderwets de ander het licht niet in de ogen gunnen. Voor zover ik kan nagaan is de enige die zich netjes opstelt de leraar in kwestie die niet eens een rechtzaak aanspant oid.

Maar je hebt hier geen enkel bewijs voor, je gelooft alleen maar wat voor jou het aantrekkelijkst is. Het hele idee van bijzonder onderwijs betekent dat men het onderwijs naar eigen ideeen kan inrichten, en daar maken deze mensen gebruik van. Als ze geen homo in dienst willen hebben, hoeven ze zich daarvoor niet te verantwoorden voor de buitenwereld. Net zoals jij je niet hoeft te verantwoorden voor wie er allemaal wel en niet bij jou thuis komt. Wil je iemand niet in je huis hebben, dan heeft iedereen deze beslissing te respecteren, ook al vindt iedereen het dwaas.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar je hebt hier geen enkel bewijs voor, je gelooft alleen maar wat voor jou het aantrekkelijkst is. Het hele idee van bijzonder onderwijs betekent dat men het onderwijs naar eigen ideeen kan inrichten, en daar maken deze mensen gebruik van. Als ze geen homo in dienst willen hebben, hoeven ze zich daarvoor niet te verantwoorden voor de buitenwereld. Net zoals jij je niet hoeft te verantwoorden voor wie er allemaal wel en niet bij jou thuis komt. Wil je iemand niet in je huis hebben, dan heeft iedereen deze beslissing te respecteren, ook al vindt iedereen het dwaas.

Even kijken, ik was deze discussie al zat voordat ik er aan begon en dat is ondermeer te zien aan het feit dat dat ik dit topic niet heb geplaatst in de eerste plaats. Ten eerste vind ik het ergens een non-issue omdat de leraar wist dat hij homo was voor hij op die school ging werken, en als homo kun je maar beter geen christen zijn. De religie heeft een zeer lange geschiedenis van haat tegen homo's en dat is nog steeds niet helemaal over. En dit is zeg maar een soort nascheet van die haat. Jij kunt het christendom een fijne religie vinden maar voor homo's is de religie traditioneel gezien gewoon slecht nieuws

(voor iedereen die vind dat ik aan het rellen en bashen ben: ik kan de historische feiten niet voor jullie veranderen, leer er maar mee leven zou ik zeggen. Dat het christendom tegenwoordig gemiddeld zeer mild omgaat met het holebi-issues ontken ik verder trouwens niet.)

Verder geef je een lekker signaal af aan een onbekend aantal kinderen wat homofiel geaard is. Het mocht je misschien onbekend zijn maar het bewustzijn van je geaardheid vormt zich ergens in de basisschoolleeftijd meestal (bij mij was met 7 jaar, vriendlief was 5 volgens eigen zeggen, en voor zover ik kan nagaan is dat niet uitzonderlijk). Een signaal van: als je een homo bent wordt je verstoten door ons. Een heerlijk christelijk signaal dus voor die kindertjes. Het is trouwens niet voor Jan met de korte achternaam dat de christelijke homo een uitstervende soort is. Dat komt door dit soort "christelijke" signalen. Been there, Done that en uiteindelijk hard gillend de kerk uitgerent.


Samengevoegd:

Quote:

als de betreffende leraar nou een regelmatig hoerenbezoeker was? iets waar hij trots op was en ook openlijk over vertelde.. Had daar dan ook geen commentaar op geleverd mogen worden? Dat zou dan toch ook oordelen zijn?

Subtiel om homo's te vergelijken met hoerenbezoekers die hun klaskindertjes wellicht tracteren op filpjes van hun hobby. Echt klasse van je: waarom niet gelijk door naar de vergelijking met pedoseksuelen? Hebben we dat ook weer eens gehad....


Samengevoegd:

Verder ben ik er alweer klaar mee. Mijn standpunt is vrij simpel: iemand ontslaan vanwege zijn geaardheid is even rationeel en beschaafd als iemand ontslaan vanwege zijn ras, geslacht etc. Ik kan er geen respect voor opbrengen verder. Sorry dan maar, maar dit gaat anders weer zoooo oeverloos worden. Het schoolbestuur van Emst is een zielige vertoning met een moreel ethische standaard die ik als inferieur acht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het eigenlijk niet per se fout van die school. Een school heeft het recht om duidelijk ergens voor te staan, en mag van haar personeel ook eisen zich te conformeren aan het opvoedingsproject van de school. Ik vind het wel noodzakelijk dat elke leerkracht daar van in het begin duidelijk van op de hoogte wordt gebracht, zodat iedereen weet waar hij/zij aan begint, en de vrijheid heeft om elders te gaan solliciteren als blijkt dat het opvoedingsproject te ver ligt van de persoonlijke overtuiging en levensstijl van de leerkracht. Ik vind het ook belangrijk dat men consequent is. Met een school die transparant en helder stelling inneemt tegen alle vormen van seksualiteit die geen kerkelijk huwelijk zijn kan ik leven (hoewel ik er zelf geen les zou willen geven). Met een school waar seks voor het huwelijk en voorbehoedsmiddelen algemeen aanvaard worden maar een homo ontslagen wordt niet. Natuurlijk moet alles ook wel met respect gebeuren, moddergooien of haat zaaien tegen een persoon is niet acceptabel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het eigenlijk niet per se fout van die school. Een school heeft het recht om duidelijk ergens voor te staan, en mag van haar personeel ook eisen zich te conformeren aan het opvoedingsproject van de school. Ik vind het wel noodzakelijk dat elke leerkracht daar van in het begin duidelijk van op de hoogte wordt gebracht, zodat iedereen weet waar hij/zij aan begint, en de vrijheid heeft om elders te gaan solliciteren als blijkt dat het opvoedingsproject te ver ligt van de persoonlijke overtuiging en levensstijl van de leerkracht. Ik vind het ook belangrijk dat men consequent is. Met een school die transparant en helder stelling inneemt tegen alle vormen van seksualiteit die geen kerkelijk huwelijk zijn kan ik leven (hoewel ik er zelf geen les zou willen geven). Met een school waar seks voor het huwelijk en voorbehoedsmiddelen algemeen aanvaard worden maar een homo ontslagen wordt niet. Natuurlijk moet alles ook wel met respect gebeuren, moddergooien of haat zaaien tegen een persoon is niet acceptabel.

Waarom zouden docenten op een prot chr basischool geen voorbehoedsmiddelen mogen gebruiken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een signaal van: als je een homo bent wordt je verstoten door ons. Een heerlijk christelijk signaal dus voor die kindertjes. Het is trouwens niet voor Jan met de korte achternaam dat de christelijke homo een uitstervende soort is. Dat komt door dit soort "christelijke" signalen. Been there, Done that en uiteindelijk hard gillend de kerk uitgerent.

Nederland kent vrijheid van onderwijs en deze mensen maken er gebruik van. Ze richten hun school in naar christelijke principes en kunnen het met de Bijbel onderbouwen als ze geen homo willen. Of er ook homobashen achter zit, gaat jou niks aan. Het is een beetje dom om tekeer te gaan omdat mensen gebruik maken van een bepaald recht dat ze hebben. Als je een probleem hebt met hun houding tegenover homoseksualiteit dan is dat een heel andere verhaal. Dan moet je het hele principe van bijzonder onderwijs ter discussie stellen, en bepleiten dat mensen die homoseksualiteit afkeuren, hierop niet mogen discimineren en hun denkbeelden bij zich houden. Maar op dit moment is het zo dat mensen onderwijs mogen inrichten naar hun eigen principes, en deze mensen doen het, zonder dat iemand daar schade aan ondervindt. En dus doen ze niks fout.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ok, sorry, ik was weer even vergeten dat er ook protesantse scholen bestaan in dat gekke buitenland.
widegrin.gif

Ach wat zal ik zeggen: mijn protestantse ouders hadden conform de bijbel ook gewoon 14 kinderen.

Iets met selectief lezen, maar desondanks technisch gezien met twee maten meten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Onzinnige scheeflopende flutvergelijking. Je vergelijkt de school, - met religie, leerlingen, ouders en al - met één persoon namelijk de directeur. Deze homoseksuele leraar is ontslagen omdat hij niet bij de school en haar boodschap past. Als een homoleraar op een gewone school een christelijke leraar zou ontslaan, zou hij puur uit zijn eigen belangen handelen en dat zou inderdaad onzin zijn. Zou het daarentegen om een soort homoseksuele school gaan, dan zou het ook logisch zijn dat men leraren mag weigeren die op grond van hun religie niet passen bij de school.

[...]

En in mijn visie geen idiote rechten. Bijzonder onderwijs bestaat om mensen de mogelijkheid te geven onderwijs in te richten naar hun eigen ideeen. Net zoals iedereen een eigen huis heeft, die hij kan inrichten zoals hij dat leuk vindt.

Er zitten heus wel grenzen aan hoor. En wat vind jij ervan als op een Islamitische school een lerares die geen hoofddoek wil dragen wordt ontslagen? Zomaar even een vraagje.. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom is het dan nog steeds met twee maten meten?

De ene tekst negeren en de andere niet. Zodat het allemaal fijn in je straatje past. Dat wordt gezellig als ik straks conform Paulus samen met het hypocriete schoolbestuur van Emst brand. Over oeverloze discussies gesproken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid