Spring naar bijdragen

Homo-leraar wacht ontslag


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Jup, en jij maakt weer verschil tussen homoschepselen en de mens.

Nee, dat doe ik niet.

Quote:

Want mensen die homoseksueel lesgeven zijn een bedreiging voor de tere christenkinderzieltjes.

Ik weet niet eens wat homoseksueel lesgeven is.

Mijn redenen om geen moeite te hebben met het besluit van de school heb ik duidelijk gepost in dit topic. Mij allerlei andere ideeen en uitspraken in de schoenen schuiven is behoorlijk misplaatst.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

je maakt wel onderscheid,

Nee, dat doe ik niet. Al staat het je vrij om het tegendeel aan te tonen met citaten van mij uit dit topic.

Ik maak hier onderscheid tussen docenten die wel en die niet in staat zijn de visie van de school over te dragen. En bij de docenten die dat niet zijn zie ik evenzeer heteroseksuelen die samenwonen of om ongeldige reden zijn gescheiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, dat doe ik niet. Al staat het je vrij om het tegendeel aan te tonen met citaten van mij uit dit topic.

Ik maak hier onderscheid tussen docenten die wel en die niet in staat zijn de visie van de school over te dragen. En bij de docenten die dat niet zijn zie ik evenzeer heteroseksuelen die samenwonen of om ongeldige reden zijn gescheiden.

Waarom zou iemand die "fouten" maakt in het leven, ongeschikt zijn om les te geven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Marinus, zoals je in mijn profiel kan lezen ben ik lid van een gereformeerde bondsgemeente en ik wil misschien wel leraar kunstgeschiedenis worden. Toch zal ik nooit op een bevindelijke reformatorische middelbare school les kunnen geven, omdat ik van oorsprong evangelisch ben, en bovendien zijn refo's niet zo dol op tv en cultuur in het algemeen en zullen ze mij met m'n master cultuurwetenschappen nooit aannemen. Dus mocht ik leraar kunstgeschiedenis worden, dan doe ik dat waarschijnlijk op een openbare school. So be it........je zal het vast wel een slechte vergelijking vinden, maar so be it.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Marinus wat vind je van de post van Ds Dre?

Cultuurrelativisme met een ontstellende verachting van de uiteindelijke doelstelling van een instituut als de school, nl. kinderen iets leren. Ik ben een groot voorstander van religieloze scholen. Religie moet kunnen bestaan om de simpele reden dat 90-99% van de mensheid religieus is, maar ik zie niet waarom religie nodig is voor het leren van taal, rekenen of natuurkunde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom zou iemand die "fouten" maakt in het leven, ongeschikt zijn om les te geven?

Iemand die welbewust kiest om een relatievorm aan te gaan die niet binnen het christelijke profiel past is niet per se ongeschikt om les te geven. Wel is een samenwonende heterovrouw of een getrouwde homoman ongeschikt, want ongeloofwaardig, om kinderen de christelijke normen en waarden mee te geven mbt. relaties en seksualiteit. En het meegeven van o.m. die waarden is iets dat van elke docent op zo'n school wordt verwacht.

Een getrouwde homoseksuele man die kinderen moet bijbrengen dat een huwelijk tussen man en vrouw hoort te zijn door Goddelijke instelling is net zoiets als een 170 kilozware man die vaste klant is bij McDonalds die kinderen moer leren gezond te eten.

Dat heeft niets met pedagogische kwaliteiten te maken of inherente gebreken bij homoseksuelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Marinus, zoals je in mijn profiel kan lezen ben ik lid van een gereformeerde bondsgemeente en ik wil misschien wel leraar kunstgeschiedenis worden. Toch zal ik nooit op een bevindelijke reformatorische middelbare school les kunnen geven, omdat ik van oorsprong evangelisch ben, en bovendien zijn refo's niet zo dol op tv en cultuur in het algemeen en zullen ze mij met m'n master cultuurwetenschappen nooit aannemen. Dus mocht ik leraar kunstgeschiedenis worden, dan doe ik dat waarschijnlijk op een openbare school. So be it........je zal het vast wel een slechte vergelijking vinden, maar so be it.

Ik vind het tamelijk tragisch dat je beoordeeld word op dat wat je doet/gedaan hebt. Ik vind het geen slechte vergelijking, ik vind het eigenlijk hetzelfde. Iemand die (wss) goed is in haar vak weigeren om totaal ongerelateerde redenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind het tamelijk tragisch dat je beoordeeld word op dat wat je doet/gedaan hebt. Ik vind het geen slechte vergelijking, ik vind het eigenlijk hetzelfde. Iemand die (wss) goed is in haar vak weigeren om totaal ongerelateerde redenen.

Marinus zo zit de wereld helaas in elkaar. Wij beoordelen elkaar nou eenmaal graag en regelmatig. Maar er staan zoveel teksten in de bijbel over dat je niet mag oordelen dat je willekeurig elke christen er mee dood zou kunnen gooien als je zou willen......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Iemand die welbewust kiest om een relatievorm aan te gaan die niet binnen het christelijke profiel past is niet per se ongeschikt om les te geven. Wel is een samenwonende heterovrouw of een getrouwde homoman ongeschikt, want ongeloofwaardig, om kinderen de christelijke normen en waarden mee te geven mbt. relaties en seksualiteit. En het meegeven van o.m. die waarden is iets dat van elke docent op zo'n school wordt verwacht.

Een getrouwde homoseksuele man die kinderen moet bijbrengen dat een huwelijk tussen man en vrouw hoort te zijn door Goddelijke instelling is net zoiets als een 170 kilozware man die vaste klant is bij McDonalds die kinderen moer leren gezond te eten.

Dat heeft niets met pedagogische kwaliteiten te maken of inherente gebreken bij homoseksuelen.

Ja, je hebt een punt, Het Huwelijk was het belangrijkste vak op mijn Grefo Basisschool.

Verder heeft eea natuurlijk te maken met geaardheid, omdat homo's nu eenmaal minderwaardige mensen zijn voor bepaalde christenen. Kunnen ze nog zo lang hypocriet over lullen, maar uiteindelijk wordt je afgerekend op je seksleven. Been there, done that, conclusion gepulled.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, je hebt een punt, Het Huwelijk was het belangrijkste vak op mijn Grefo Basisschool.

Vast. Christenen die bewust kiezen voor een christelijke basisschool (en dan een die dat ook nog daadwerkelijk is) kiezen daar meestal voor vanwege datgene wat er naast rekenen en taal geleerd wordt. Vanwege bepaalde invalshoeken bij bijv. biologie en de algehele normen en waarden die een kind worden bijgebracht.

Dat kan iemand die in flagrante tegenspraak leeft met datgene dat hij moet overbrengen simpelweg niet goed.

Quote:

Verder heeft eea natuurlijk te maken met geaardheid, omdat homo's nu eenmaal minderwaardige mensen zijn voor bepaalde christenen.

Dat jij mensen wiens levenstijl jij afkeurt als minderwaardig ziet, betekent niet dat christenen dat daarom ook maar doen.

Quote:

Kunnen ze nog zo lang hypocriet over lullen, maar uiteindelijk wordt je afgerekend op je seksleven.

Niet alleen daarop en niet alleen homo's. Iedereen wordt 'afgerekend' op de manier waarop hij of zij hun leven heeft ingericht. Seksuele relaties horen daarbij, maar ook kerkgang en gebruik van verslavende middelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar er staan zoveel teksten in de bijbel over dat je niet mag oordelen dat je willekeurig elke christen er mee dood zou kunnen gooien als je zou willen......

Oordelen is prima, zolang je mensen niet oordeeld op dingen die er niet echt toe doen. Dat "er niet echt toe doen" is helaasch weer moeilijker te definieren, dus uiteindelijk rest er nog wat begrip van mijn kant. Cultuurrelativistisch (in MC-termen verachtbaar) begrip maar toch....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas nog geen echte antwoord op mijn vragen gehad, was niet alleen aan MC gericht. Dan nog maar 1, vind je dat op een school elke visie neutraal aanbod moet komen zoals: 9/11 is uitgevoerd door de CIA, Auswitz is een leugen, de aarde is niet rond, we leven in een Matrix wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Helaas nog geen echte antwoord op mijn vragen gehad, was niet alleen aan MC gericht. Dan nog maar 1, vind je dat op een school elke visie neutraal aanbod moet komen zoals: 9/11 is uitgevoerd door de CIA, Auswitz is een leugen, de aarde is niet rond, we leven in een Matrix wereld.

En een totaal onbewezen: "De wereld is in zes dagen geschapen door een vooralsnog onbewijsbare entiteit die toevallig ook problemen heeft met homoseksuelen" past uiteraard niet in het rijtje "De holocaust heeft nooit plaatsgevonden" en "de aarde is plat"


Samengevoegd:

Quote:

Niet alleen daarop en niet alleen homo's. Iedereen wordt 'afgerekend' op de manier waarop hij of zij hun leven heeft ingericht. Seksuele relaties horen daarbij, maar ook kerkgang en gebruik van verslavende middelen.

Alleen lees je nooit:

"blowende leraar word uit christelijke school gebonjourd"

Of:

"Leraar word van school gelazerd omdat hij een kerkdienst heeft gemist"

Ontkennen dat een deel van het christendom specifieke problemen heeft met homoseksualiteit is..... zielig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Relax MC, ook al deel ik grotendeels je mening in dit geval, het heeft absoluut geen zin om tekeer te gaan. Deze mensen zijn nog niet zo ver in hun visie op relaties en homoseksualiteit en hoe harder je ze in het harnas jaagt hoe moeilijker ze zijn te overtuigen. Daarbij komt dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is, zelfs voor mensen waarvan je denkt dat ze onzin uit staan te kramen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En een totaal onbewezen: "De wereld is in zes dagen geschapen door een vooralsnog onbewijsbare entiteit die toevallig ook problemen heeft met homoseksuelen" past uiteraard niet in het rijtje "De holocaust heeft nooit plaatsgevonden" en "de aarde is plat"

Mag er van mij ook bij, maar ben je nou voor dat er 1 soort "neutraal" onderwijs komt waar alles aanbod moet komen inclusief gooi homo's van de toren tot eigenlijk is iedereen (een beetje) homo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Relax MC, ook al deel ik grotendeels je mening in dit geval, het heeft absoluut geen zin om tekeer te gaan. Deze mensen zijn nog niet zo ver in hun visie op relaties en homoseksualiteit en hoe harder je ze in het harnas jaagt hoe moeilijker ze zijn te overtuigen. Daarbij komt dat de vrijheid van meningsuiting een groot goed is, zelfs voor mensen waarvan je denkt dat ze onzin uit staan te kramen.

Verwar felheid niet met tekeer gaan. Hoewel het onderwerp "homo's" me uiteraard erg aangaat kan ik een topic verderop ook fel uithalen naar (mijn eigen soort) atheisten of evangelische RK-haters.

In dit geval denk ik: wat heeft zijn geaardheid in godsnaam te maken met zijn leraarcapaciteiten? En wat voor slag mensen mensen is het schoolbestuur precies, als het denkt dat zijn geaardheid enige invloed heeft op zijn lesgeven?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In dit geval denk ik: wat heeft zijn geaardheid in godsnaam te maken met zijn leraarcapaciteiten? En wat voor slag mensen mensen is het schoolbestuur precies, als het denkt dat zijn geaardheid enige invloed heeft op zijn lesgeven?

Naar mijn mening helemaal niets. Wordt wel lastig als de mening van het schoolbestuur is dat homo zijn fout is en de ouders verwachten dat de leraren dat ook vinden. Niet mijn keuze om een school te kiezen, maar ja het gebeurd wel. Ik zou als leraar mijn biezen pakken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn geaardheid heeft niets te maken met zijn capaciteiten. Zijn levensstijl is alleen niet conform de visie van de school. Dat is "alles".

Net zo simpel als dat een tot moslim bekeerde christen niet kan les geven op een reformatorische school. Het komt simpel niet overeen met de visie en doelstelling van de school.

Zoek gewoon een andere school om les op te geven. Een school waarbij ze daar geen problemen mee hebben. Hij zal best een goede leraar zijn, alleen niet voor deze school.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Naar mijn mening helemaal niets. Wordt wel lastig als de mening van het schoolbestuur is dat homo zijn fout is en de ouders verwachten dat de leraren dat ook vinden. Niet mijn keuze om een school te kiezen, maar ja het gebeurd wel. Ik zou als leraar mijn biezen pakken.

Het grootste raadsel is uiteraard wat die leraar op die school doet, dat geef ik je, Maar dat vraag je je ook af van een neger die uit de kast komt op een "White Power school"....

Oh nee, dat komt niet meer voor in beschaafde landen waar ze snappen dat je moet worden beoordeeld op wat je doet, en niet op wat je bent. (En dingen die je doet waar anderen geen last van hebben zijn dan wel weer irrelevant (gek genoeg))

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Nog even voordat ik ga slapen...

Ik las na het eten Romeinen 13:1-7 waarin staat dat overheden (en hun regelgeving/wet), door God zo zijn gekomen. Ook staat er dat mensen niet tegen het gezag van de overheid in opstand mogen komen.

Aangezien er niet gediscrimineerd mag worden, volgens de wet, mag dit ook niet van God. Zodoende denk ik dat de school fout zit t.a.v. de gegeven reden van ontslag.

(ik ben overigens geen homo, als antwoord op iemands vraag)

Verder vind ik dat er op scholen idd op meerdere manieren gekeken mag worden naar wereldse zaken, zoals 9/11 etc. Kinderen moet niet willen beperken maar juist laten ontplooien,

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid