Spring naar bijdragen

Homo-leraar wacht ontslag


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 232
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goed zo Mach, ras is wat anders dan andersgeaardheid, daar de homogeaardheid beter te vergelijken is met alcoholisme. Homo is zeg maar het nieuwe opium voor het volk.

Oh, we houden zo van homo's, maar wel even fijntjes laten weten dat ze minder zijn. Eventjes vergelijken met pedofielen, of hoerenlopers, of alcoholisten, of weet ik wat. E

n als er dan een beetje harde reactie overheen komt dan is het rellen. Dan worden de reebruine oogjes waterig en dan komt er een gekwetst "Moet dat nou?".

Ja, dat moet. De christelijke naastenliefde is dusdanig effectief je christelijke homo's met een zaklamp moet zoeken. En de helft van die homo's is getrouwt en de andere helft zit met mild stockholmsyndroom bij refo-anders.

95% is al niet kerkelijk meer, is gewoon weggejaagd en nog steeds wordt er geblaat over naastenliefde als het om homo's gaat. Daar is een woord voor nl. "hypocrisie"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt er ook altijd op wachten, op een goed moment klimt Marinus weer in zijn toetsenbord. Wij leven hier helaas voor jou, in iets wat een 'liberale democratie' heet en daarin mogen mensen hun overtuigingen nog steeds hebben. Hoe belachelijk, ziekelijk, stompzinnig of hoe kwetsend ze misschien ook zijn er kan daar ruimte voor zijn tenzij het andere wetten schaad. Nu heeft blijkbaar de Raad van State het een en ander besloten, dat bij bepaalde gevallen soms net iets andere regels gelden...

Quote:
Goed zo Mach, ras is wat anders dan andersgeaardheid, daar de homogeaardheid beter te vergelijken is met alcoholisme. Homo is zeg maar het nieuwe opium voor het volk.

Dat lees jij er dus weer in. De rest van Credible heeft naar mijn gevoel wel door wat Mach bedoeld (en ik, aangezien ik ook zoiets genoemd had in het gesloten topic).

Quote:
Oh, we houden zo van homo's, maar wel even fijntjes laten weten dat ze minder zijn. Eventjes vergelijken met pedofielen, of hoerenlopers, of alcoholisten, of weet ik wat. E

Ook dat is weer iets wat jij leest. Op welke manier zijn ze minder? Alleen wanneer ze predikant willen zijn in een homo-onvriendelijke kerk of docent op een homo-onvriendelijke school. Voor de wet is er niets 'mis' met homozijn, maar volgens bepaalde mensen wel. Die mensen mogen die mening hebben. Zie het dan gewoon als 'sorry, jij bent geen christen dus mag je geen lid worden van onze studentenvereniging' of 'sorry hockeymeisje, je mag geen lidworden van deze mannenvoetbalclub'.

Quote:
95% is al niet kerkelijk meer, is gewoon weggejaagd en nog steeds wordt er geblaat over naastenliefde als het om homo's gaat. Daar is een woord voor nl. "hypocrisie"

Naastenliefde staat niet gelijk aan doodknuffelen, adoreren, aaioverjebollen, goedpraten, verheerlijken, alles-is-toch-gelijk-vergoeilijken of iets van dien aard.

* Harm-Jan gaat vast klaar zitten voor het feit dat ik deze mening niet mag hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij leven hier helaas voor jou, in iets wat een 'liberale democratie' heet en daarin mogen mensen hun overtuigingen nog steeds hebben. Hoe belachelijk, ziekelijk, stompzinnig of hoe kwetsend ze misschien ook zijn er kan daar ruimte voor zijn tenzij het andere wetten schaad. ..

Hoe goed een liberale democratie werkt kun je aflezen aan hoe men in een bepaald land met minderheden en afwijkende meningen omgaat.

Een goede democratie hebben betekent niet: 51% vind Y, dus iedereen die X vind, word rechtloos.

Dat is een enge en nauwe kijk op democratie.

Een school bepaald natuurlijk zelf welke mensen er werken, prima.

Maar de reden dat deze meneer ontslagen is, is zijn geaardheid. Dat is discriminatie, daar is geen spelt tussen te krijgen, want hij is alleen om deze reden ontslagen.

Iemand dus niet beoordelen op zijn werkzaamheden, maar om wie hij is. Dat is de essentie van discriminatie.

Quote:
Zie het dan gewoon als 'sorry, jij bent geen christen dus mag je geen lid worden van onze studentenvereniging' of 'sorry hockeymeisje, je mag geen lidworden van deze mannenvoetbalclub'.

Krom.

Een meisje dat hockey speelt, speelt geen voetbal, dat zijn verschillende sporten, dat lijkt niet eens op discriminatie, want de persoon zelf word niet beoordeeld, slechts haar sport.

In dit geval gaf een homo even goed les (of beter) als zijn hetero-collega's, maar vanwege wie hij was, werd hij ontslagen.

Dat moet die school overigens zelf weten, maar het is wel discriminatie, en daar zou een flinke straf op moeten staan.

Anders vrees ik toch dat er meer homo's uit hun functie gezet worden, omdat ze homo zijn.

En in zo'n 'democratie' wil ik niet wonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoezo hypocriet geblaat? Hoezo primitieven?

Beschaafde mensen snappen dat homo zijn en homo doen weinig zegt over wie je werkelijk bent. En dat naasteliefde geblaat gaat maar zo ver als je onderbuikgevoelens gaan bij een bepaald slag christenen. Het is gewoon ouderwets pikken op mensen die een beetje afwijken. Zo erg is het allemaal niet dat mensen op hetzelfde geslacht vallen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Beschaafde mensen snappen dat homo zijn en homo doen weinig zegt over wie je werkelijk bent. En dat naasteliefde geblaat gaat maar zo ver als je onderbuikgevoelens gaan bij een bepaald slag christenen. Het is gewoon ouderwets pikken op mensen die een beetje afwijken. Zo erg is het allemaal niet dat mensen op hetzelfde geslacht vallen.

En als mensen dat vanuit hun overtuiging nou wel erg vinden (de zonde maar niet de zondaar)? Maakt ze dat gelijk hypocriet, infantiel en minderwaardig? Dat heb ik niemand hier nog zien beweren over homo's.


Samengevoegd:

En laat ik gelijk even zeggen dat ik met "erg" bedoel dat ze vrezen voor het zieleheil van iedere zondaar en in dit specifieke geval de "praktiserende homo"?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

hallo, ik vroeg alleen maar waarom homo's zo graag op een reformatorische school willen werken.....het hoeft niet. En ik was niet van plan over doodmaken te beginnen hoor.....dat zijn toch echt jouw woorden die jij mij in de mond legt

De bijbel spreekt over het ruimen van homoseksuelen. Kun je gewoon nalezen in Leviticus. En ja, de "Jezus houdt van iedereen" loophole in de Wet is er ook nog, maar die is gewoon minder expliciet dan de oproep tot het doden.

Ja, ik kan snappen dat iemand die ondanks zijn geaardheid nog wel in God en zo geloofd in zijn eigen kring wil blijven. En nee, ik snap niet waarom hij dan op zijn liefdesleven beoordeelt moet worden.

Het gaat me er niet om dat het schoolbestuur die nicht ontslaat, het gaat mij erom dat de politicihoeren er gelijk maar een wet voor willen maken.

Er is geen enkele reden om aan te nemen dat een homo minder goed kan lesgeven dan een kinderproduceerder, en daarom is het zo galopwekkend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

En als mensen dat vanuit hun overtuiging nou wel erg vinden (de zonde maar niet de zondaar)? Maakt ze dat gelijk hypocriet, infantiel en minderwaardig? Dat heb ik niemand hier nog zien beweren over homo's.


Samengevoegd:

En laat ik gelijk even zeggen dat ik met "erg" bedoel dat ze vrezen voor het zieleheil van iedere zondaar en in dit specifieke geval de "praktiserende homo"?

Het hele onderscheid tussen homo's en praktiserende homo's is een modern-christelijk waanbeeld. Je valt op mannen of vrouwen of allebei (punt). Wat je in je slaapkamer uitvreet doet daar niets aan af. De "zonde" bega je namelijk al in je hart volgens Jezus.

En ja, mensen die zonder gedegen onderbouwing iemand veroordelen op het hebben van een liefdesrelatie (heeft hij daadwerkelijk gezegt dat hij zijn vriend n@@kt?) is hypocriet, infantiel en minderwaardig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wetgeving is geen filosofieseminar, het is een plek waar moraal gewoonte ontmoet, compromis ontmoet, gezond verstand.

De koers die de RvS nu lijkt in te slaan is m.i. ook de juiste. Het is niet de mooiste oplossing, het botst (terecht) bij homorechtenadvocaten en anderen begaan met de rechten van homo's.

Maar tegelijkertijd hebben we te maken met een land dat nog niet eens zo vreselijk lang deze liberale wetgeving heeft, met een aanzienlijk deel van de bevolking dat om diepgewortelde godsdienstige overtuigingen (overtuigingen die een paar decennia geleden nog veel meer gemeengoed waren en onlosmakelijk met onze geschiedenis zijn verweven)grote moeite heeft met homohuwelijken, homoseksuele relaties. Komt daar ook nog eens onze liberale schoolwetgeving bij kijken die door de overheid gefincacieerd bijzonder onderwijs mogelijk maakt.

Dan is de oplossing om scholen, die daar op grond van hun grondslag reden toe hebben, toe te staan docenten met een hmoseksuele levenstijl te ontslaan de gemakkelijkste en je schopt er de minste mensen mee voor de voeten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wetgeving is geen filosofieseminar, het is een plek waar moraal gewoonte ontmoet, compromis ontmoet, gezond verstand.

De koers die de RvS nu lijkt in te slaan is m.i. ook de juiste. Het is niet de mooiste oplossing, het botst (terecht) bij homorechtenadvocaten en anderen begaan met de rechten van homo's.

Maar tegelijkertijd hebben we te maken met een land dat nog niet eens zo vreselijk lang deze liberale wetgeving heeft, met een aanzienlijk deel van de bevolking dat om diepgewortelde godsdienstige overtuigingen (overtuigingen die een paar decennia geleden nog veel meer gemeengoed waren en onlosmakelijk met onze geschiedenis zijn verweven)grote moeite heeft met homohuwelijken, homoseksuele relaties. Komt daar ook nog eens onze liberale schoolwetgeving bij kijken die door de overheid gefincacieerd bijzonder onderwijs mogelijk maakt.

Dan is de oplossing om scholen, die daar op grond van hun grondslag reden toe hebben, toe te staan docenten met een hmoseksuele levenstijl te ontslaan de gemakkelijkste en je schopt er de minste mensen mee voor de voeten.

En het past mooi in jouw straatje, dat ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het hele onderscheid tussen homo's en praktiserende homo's is een modern-christelijk waanbeeld. Je valt op mannen of vrouwen of allebei (punt). Wat je in je slaapkamer uitvreet doet daar niets aan af. De "zonde" bega je namelijk al in je hart volgens Jezus.

Dat betekent evenwel niet dat je er een = teken tussen kunt zetten.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

En het past mooi in jouw straatje, dat ook.

Dat ook, maar als dat je enige kritiek is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het hele onderscheid tussen homo's en praktiserende homo's is een modern-christelijk waanbeeld. Je valt op mannen of vrouwen of allebei (punt). Wat je in je slaapkamer uitvreet doet daar niets aan af. De "zonde" bega je namelijk al in je hart volgens Jezus.

En ja, mensen die zonder gedegen onderbouwing iemand veroordelen op het hebben van een liefdesrelatie (heeft hij daadwerkelijk gezegt dat hij zijn vriend n@@kt?) is hypocriet, infantiel en minderwaardig.

Hoeveel onderbouwing wil je nog meer hebben? Waarschijnlijk zal het toch nooit genoeg zijn... (en, Kom op zeg... Let eens wat meer op je woordkeuze boosrood.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Homo = Hetero - voortplanting. Dat jouw boekje daar iets anders over zegt zou in een seculiere staat niets moeten uitmaken.

Dat doet het echter wel, wel in een democratische seculiere staat met een christelijke traditie en nog altijd een behoorlijk deel van de bevolking dat zich christelijk noemt.

En uiteraard hoef je als rechtgeaard democraat je niets aan te trekken van hen, maar toch proberen we altijd rekening te houden met minderheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat ook, maar als dat je enige kritiek is...

Er is meer kritiek, lees gewoon even terug.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Hoeveel onderbouwing wil je nog meer hebben? Waarschijnlijk zal het toch nooit genoeg zijn... (en, Kom op zeg... Let eens wat meer op je woordkeuze
boosrood.gif
)

Begin maar te onderbouwen waarom een homo geen les kan geven....


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Dat doet het echter wel, wel in een democratische seculiere staat met een christelijke traditie en nog altijd een behoorlijk deel van de bevolking dat zich christelijk noemt.

En uiteraard hoef je als rechtgeaard democraat je niets aan te trekken van hen, maar toch proberen we altijd rekening te houden met minderheden.

Wacht maar, binnen afzienbare tijd zijn de heidenen hier in de meederheid, en dan niet huilie doen als het een keer tegen jouw haren in strijkt heh?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wacht maar, binnen afzienbare tijd zijn de heidenen hier in de meederheid, en dan niet huilie doen als het een keer tegen jouw haren in strijkt heh?

Dat heeft de Nederlandse regering in de afgelopen zestien jaar al genoeg gedaan hoorsmile.gif en de heidenen zijn al in de meerderheid (in parlement iig) en hebben ook al een poosje zonder het handje van confessionelen geregeerd.

Ik wordt niet zo snel tegen mijn haren ingestreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als in: homo zijn en doen doet niets af aan je kwaliteiten als leraar en vooral het onvolprezen: als je op een school werkt val je kinderen niet lastig met wat je in je bed doet?

Omdat lesgeven meer is dan cognitief bezig zijn. Het is niet alleen kennisoverdragen het is ook identiteitsvorming van de leerlingen(tot op zekere hoogte). En speciaal onderwijs doet dat vanuit een gekozen identiteit. En de normen en waarden van een leraar komt altijd naar voren in het lesgeven, wat je tijdens het bijsturen van de koters doet is vanuit je eigen levensbeschouwing werken en redeneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Omdat lesgeven meer is dan cognitief bezig zijn. Het is niet alleen kennisoverdragen het is ook identiteitsvorming van de leerlingen(tot op zekere hoogte). En speciaal onderwijs doet dat vanuit een gekozen identiteit. En de normen en waarden van een leraar komt altijd naar voren in het lesgeven, wat je tijdens het bijsturen van de koters doet is vanuit je eigen levensbeschouwing werken en redeneren.

Kun je even onderbouwen waar precies het zijn van homo een probleem gaat vormen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, want ouders sturen hun kinderen naar die school voor die specifieke identiteit die de homoseksuele leraar op een voor de normale christen kardinaal punt afwijst of op zijn minst van afwijkt. De kinderen zitten niet op die school om over een identiteit te leren maar vanuit een identiteit in dezelfde mentaliteit onderwezen te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid