Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Het IQ van een partner vind ik nu niet zo'n punt, maar de inhoud van de opleiding lijkt me wel relevant. Ik heb gewoon het idee dat ik meer interesses gemeen heb met iemand die iets boeiends heeft gestudeerd. In mijn geval zou dat dan iets zijn in de humane hoek, dingen als filosofie, geschiedenis, literatuurwetenschappen, dat soort dingen. Gewoon omdat ik weet dat het voor mij belangrijk is om met mijn partner te kunnen praten over filosofie, literatuur, enzovoort. Ook iemand die niet in de humane sector zit krijgt daar in zijn opleiding sowieso wel iets van mee, elke universitaire richting heeft bvb minstens een beginnerscursus filosofie, dus daarom vind ik een hogere opleiding wel aangenaam in een man. Natuurlijk is het best mogelijk dat iemand zonder diploma prima kan meepraten over zo'n dingen he, mijn ex had niet eens een middelbaar diploma maar las in zijn vrije tijd meer filosofen dan ik, dus dat was geen probleem. Maar ik denk wel dat de kans op een match op die vlakken groter is bij hoger opgeleiden.

Nuja, ik denk wel dat je een fout maakt als je zo'n criterium verabsoluteert, en een man totaal geen kans meer geeft als hij geen universitaire titel heeft ofzo. Maar dat je het wel laat meespelen, sjah, daar kan ik inkomen.

Nu ben ik mezelf aan het afvragen op welke criteria ik zou zoeken op zo'n site, en ik denk dat dit zo'n beetje m'n topvijf is:

-leeftijd (een marge van 22-27 lijkt me toch wel fijn)

-interesses (gelijkaardige hobby's zijn mooi meegenomen, en ik bedoel, ik heb gewoon nood aan een man die op z'n minst kan omgaan met, en liefst ook gewoon meedoen aan mijn maandelijkse gothicfeestjes en tweewekelijkse roleplayavonden enzo, en hij moet er tegen kunnen dat hier regelmatig wildvreemden komen couchsurfen, dus ja, ik kan me voorstellen dat 75 procent van de mannen hier al afvallen knipoog_dicht.gif)

-studie/werk

-toekomstplannen (zet je misschien niet meteen op zo'n profiel, maar ik vind het wel belangrijk om een beetje op een lijn te zitten, een man die zo snel mogelijk kinderen wil zou gewoon echt botsen met mij, en een man die het liefst al zijn geld investeert in een villa en dure auto zou ook niets voor mij zijn, ik ben eerder iemand die nog lang goedkoop wil huren zodat ik financiële ruimte en vrijheid heb om behoorlijk wat te reizen)

-uiterlijk (noem me nu maar een oppervlakkige trien, maar het oog wil ook wat he, het is natuurlijk niet het belangrijkste, maar een interessante man die er ook nog eens goed uitziet is gewoon fijn - gaat bij mij trouwens evenzeer om kleding als om looks op zich)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 328
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

maar wat zegt opleidingsniveau nou helemaal? dat iemand goed kan leren betekent toch niet dat diegene gelijk verstandig is, of sneller vooruit denkt, of wat dan ook.

ik vind het zo simpel om te denken dat je alleen goed af bent met een hoger opgeleide.

de redenen die ik hier lees snap ik gewoon niet.

ik ben het helemaal met je eens hoor dat je niet moet denken dat je niet gelukkig(er)zou kunnen worden met uemand met een lager opleidingsniveau.. en volgens mij is er hier ook NIEMAND die dat denkt..

alleen worden er wel wat argumenten gegegeven waarom het misschien sneller een match zou kunnen zijn met iemand met zelfde opleiding..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar wat zegt opleidingsniveau nou helemaal? dat iemand goed kan leren betekent toch niet dat diegene gelijk verstandig is, of sneller vooruit denkt, of wat dan ook.

Vaak doet het dat wel. Vaak zijn hoger opgeleiden intelligenter, beschikken over meer kennis en hebben een voorsprong als het goed om logica, redeneervermogen e.d.

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke, een aantal argumenten die gegeven worden kan ik toch wel begrijpen. zoals iriacynthe zegt kan ik het me voorstellen als je met je partner over bepaalde dingen wilt kunnen praten enzo.

en wat kurt zegt, er zijn uitzonderingen.

het viel bij mij een beetje verkeerd in de zin van 'als je niet hoog opgeleid bent ben je niet intelligent'.

maar dat lag waarschijnlijk meer aan mezelf dus sorry smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Met een IQ van 148 zou je ook een hogere opleiding kunnen doen als niet andere dingen mis waren gegaan, neem ik aan?

Als ik door mijn psychische crisis werd getroffen, vóór ik op de Universiteit zat, zou ik niet eens op de Universiteit terecht zijn gekomen. Nu heb ik hem niet afgemaakt door die *niet christelijk woord dat met een k begint* handicap.

IQ heeft ook nog eens een knauw gekregen door alle depressies en stress. 142 bij de eerste keer dat ik zo'n test deed, 128 bij de tweede keer, een paar jaar later.

Maar on-topic zou ik in mijn geval zeggen: het kan me niet schelen wat voor opleidingsnivo een potentiële partner heeft, want ik wil geen partner. Ik heb al genoeg stress van mezelf. Niet alleen, maar single!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb door mijn angststoornis nooit een hoge opleiding kunnen afmaken. Op de havo ben ik mislukt. Ook denk ik niet dat ik een goede vader zou kunnen zijn, en kostwinner zal ik ook niet worden. Toch ben ik, tegen mijn wil in, verliefd, nu op iemand die een opleiding doet tot verpleegster.

Ambities? Ik zou nog wel eens een dichtbundel willen produceren en in een band zingen, misschien qua hobby iets met toneel doen en misschien mijn striptekenen weer oppakken. Genoeg te doen dus. Als ik een vriendin krijg, moet zij wel enigzins begripvol zijn en beseffen dat we nooit veel geld zullen hebben. Maar ik heb verdorie meer te bieden dan dat!Maar misschien is het voorlopig het slimst om vrijgezel te blijven, ik weet het niet eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Even afwijkend van het onderwerp hierboven, en back to het topic onderwerppuh2.gif (sorry!) Ik vind het niet altijd even leuk om single te zijn.. na een relatie van twee jaar besloot mijn vorige vriendje (heb een spuughekel aan het woord ex, sorry) dat het genoeg was geweest.. dat is nu een jaar geleden.. vond het echt heftig, want ik was al serieus met de toekomst bezig.. ik denk dat het extra zwaar is omdat je hebt meegemaakt hoe het was om een buddy te hebben, een arm om je heen enz.. zeker de laatste tijd voel ik me vaker wat alenig.. single zijn is niet altijd positief :S had het er net na 'the break-up' met een vriendin over dat ik me zo alleen voelde.. zegt ze: dat heb je al 20x verteld... dus dat het vervelende gevoel van single zijn opgelost wordt door met vrienden en vriendinnen leuke dingen te doen is niet altijd waar.. ze begrijpen soms niet hoe jij je voelt..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het IQ van een partner vind ik nu niet zo'n punt[...] gaat bij mij trouwens evenzeer om kleding als om looks op zich)

Als ik het zo lees is het bijna jammer dat je al onder plak zit, aangezien ik bijna de ideale man voor je ben. widegrin.gif

Al geef ik eerlijk toe, ik ben natuurlijk de ideale man van iedereen, wat menig vrouw en man wanhopig maakt. engel.gif

Maar helaas, er is slechts één Olorin. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

[...]

Als ik het zo lees is het bijna jammer dat je al onder plak zit, aangezien ik bijna de ideale man voor je ben.
widegrin.gif

Al geef ik eerlijk toe, ik ben natuurlijk de ideale man van iedereen, wat menig vrouw en man wanhopig maakt.
engel.gif

Maar helaas, er is slechts één Olorin.
clown.gif

En dan vergeet hij nog te zeggen hoe enorm bescheiden hij is!

applaus-smiley.gifapplaus-smiley.gifapplaus-smiley.gifapplaus-smiley.gifapplaus-smiley.gifapplaus-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als ik het zo lees is het bijna jammer dat je al onder plak zit, aangezien ik bijna de ideale man voor je ben.
widegrin.gif

Al geef ik eerlijk toe, ik ben natuurlijk de ideale man van iedereen, wat menig vrouw en man wanhopig maakt.
engel.gif

Maar helaas, er is slechts één Olorin.
clown.gif

En één Iria, en die heeft al een meer dan "bijna-ideale" man gevonden hoor. Maar ik wil best zeggen dat je geweldig bent hoor. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ik vond het juist heerlijk om een vriend te hebben.

Ik kon met hem over het geloof praten, mijn ding over het geloof bij hem kwijt.

Helaas was dit met andere zaken niet zo.

Ergens vind ik het ook wel lekker om single te zijn.

Je kan doen wat je wil!

Maar ik mis de gesprekken over het geloof!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, alleen heb ik daar veel meer moeite mee!

Ik hoop dat we op Reflector (JV) mooie gesprekken mogen hebben.

Het eerste onderwerp wat behandeld wordt, is waarschijnlijk bidden, daarna behandel ik vergeving!

Ik hoop hierna met meerdere mensen over het geloof te kunnen praten.

En ook omdat ik moeite heb met zo mensen benaderen, ben ik gaan zoeken en hier terecht gekomen! Wat me echt heel goed doet!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Wat me enorm opvalt is hoe vreemd het is om plots te moeten 'afkicken' van fysiek contact. En dan heb ik het niet eens specifiek over seks he, maar gewoon de evidentie van knuffels, kussen, gearmd tv kijken, een warm lichaam dat tegen je slaapt... Ik heb er meer moeite mee dan gedacht. Ik merk weer eens te meer dat ik toch een heel fysiek ingesteld persoon ben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jaaa, I know. Rottige is dat het hier al om zes uur pikdonker is en dan is er weinig meer te doen buiten met je reisgenoten praten, en die zijn nog op trektocht. Lezen heb ik al uren gedaan vandaag dus ja, dan kom je vroeg of laat vanzelf uit bij internetten en piekeren en facebookchatten met de mensen waarover je piekert enzo. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jaaa, I know. Rottige is dat het hier al om zes uur pikdonker is en dan is er weinig meer te doen buiten met je reisgenoten praten, en die zijn nog op trektocht. Lezen heb ik al uren gedaan vandaag dus ja, dan kom je vroeg of laat vanzelf uit bij internetten en piekeren en facebookchatten met de mensen waarover je piekert enzo.
knipoog_dicht.gif

Hoelaat is het nu bij jou trouwens? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid