Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 328
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

woeii en zo kom je er plots achter waarom je single bent:

Quote:

Waarom denk je dat Amsterdam zo ontzettend veel vrijgezellen heeft? Dat heeft te maken met de mentaliteit.

In Amsterdam draait het om de looks en de populariteit. Men is hautain en afstandelijk, al zijn ze onder vage kennissen ineens klef en noemen ze elkaar dan schatje en liefje, al zien ze elkaar 1x per jaar, als buren zijnde.

Vre-se-lijk volkje. Vind ik
knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

* marlies schopt dit topic weer naar boven

even een vraagje aan de singles onder ons.......hoe kun je er voor zorgen dat datingsites een zinvolle bezigheid worden? ik heb een aantal maanden toch wel op zo'n site gedaan en ook wel eens assertief mannen benaderd op een nette manier........maar nooit met het gewenste resultaat.....

Wat doe ik fout en wat kan ik verbeteren? Mag ik niet assertief zijn naar een man, ik heb namelijk wel eens gehoord dat het afschrikt, zijn mijn foto's te stom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb geen idee Marlies. Ik zit in een beetje in hetzelfde schuitje. En heb ook dezelfde vragen: zijn het m'n foto's, is m'n profieltekst te lang of te kort, zijn m'n openingsberichtjes niet goed, etc. Ik merk ook dat er weinig mannen in de gewenste leeftijdscategorie op die sites zijn. (en dan heb ik het nog niet eens over opleidingsniveau)

Bij de christelijke sites vraag ik me soms ook wel af of ik wel 'bij de goede club' zit, ik zie daar toch vooral 'evangelicalen' of mensen uit een 'strengere' hoek. Schrik ik ze dan af met m'n positieve verhalen over Taizé?

Ik kan je dus niet helpen, alleen de hand schudden en je voorstellen aan een 'lotgenoot'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik doe zelf niet aan datingsites.

Maar omdat die profielen dan de eerste indruk geven zijn foto's erg belangrijk (ennuh, wij mannen schijnen nogal visueel ingesteld te zijn). Dan kan een leuke lieve foto wel belangrijk zijn denk ik.

Wat betreft de tekst: probeer conventionele partners niet af te schrikken. Dat afschrikken doe je bijvoorbeeld door erg wanhopig over te komen. Wees wel eerlijk maar denk ook na wat je zegt. Zo van 'Hoi, ik ben Olorientje en ik ben erg wanhopig opzoek naar een man die als vaderfiguur kan functioneren door me door mijn diepe psychische klachten heen te helpen' is bijv. niet echt uitnodigend. Of bijvoorbeeld: 'Hoi, ik zoek een huwelijkspartner om samen zo snel mogelijk een groot gezin mee te stichten.'

puh2.gif

Tot slot de selectie, voor je uberhaupt met iemand hebt gedate: probeer niet de mannelijke versie van je beste vriendin te zoeken. Probeer ook niet gelijk, zoals sneeuwwitje de prins uit haar dromen te ontmoeten. Want wie weet blijkt naar het daten wel dat je na de ontmoeting pas de dromen over die persoon komen. puh2.gif

Je kunt best criteria stellen (lijkt me ook goed), maar als je de lat zo hoog legt dat niemand er aan voldoet, dan euh, voldoet dus niemand. En daarbij. maar al te vaak lopen mensen weg met personen die niet aan de checklist voldoen maar wel 'de ware' blijken te zijn.

(dat veel te hoge criteria stellen is trouwens een persoonlijk probleem van mij. knipoog_dicht.gif )

O, ennuh, ik zeg niet dat die tips bij iemand van toepassing zijn hoor, immers, ik de eventuele dating profielen van crediblers niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik had het al opgegeven dat ik een bonder ging vinden die van kunst houdt..........maar behorend tot de Gereformeerde Gezindte, ouder dan ik, hoog opgeleid en een klein beetje open minded is toch niet te veel gevraagd??

@olorin: welke onmogelijke eisen stel jij aan een vrouw?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@olorin: welke onmogelijke eisen stel jij aan een vrouw?

Teveel om op te noemen. puh2.gif

(knap, lief, leuke uitstraling (uitstraling is enorm belangrijk!), goed mee kunnen praten, idealistisch, intelligent, niet zo'n 100 in een dozijn type die van de vrouwelijke kloningsbedrijf is, beetje romantisch, etc.)

Maar eentje die nogal vervelend is, is dat het doorgaans onbereikbare vrouwen zijn en dat ik bang ben dat nou net dat onbereikbare ook meespeelt waarom ik er op val. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Teveel om op te noemen.
puh2.gif

(knap, lief, leuke uitstraling, goed mee kunnen praten, idealistisch, intelligent, niet zo'n 100 in een dozijn type die van de vrouwelijke kloningsbedrijf is, beetje romantisch, etc.)

Maar eentje die nogal vervelend is, is dat het doorgaans onbereikbare vrouwen zijn en dat ik bang ben dat nou net dat onbereikbare ook meespeelt waarom ik er op val.
widegrin.gif

haha dan val ik nog mee............ punt is dat ik volgens mij wel aan de eisen voldoe, maar ik zal mezelf zo nooit profileren.......dit zijn zoveel softe eisen....heb je ook nog harde eisen...opleidingsniveau, kerkelijke achtergrond enzo??? Die lijken me ook wel handig.

Vrouwen kijken trouwens ook eerst plaatjes, zeker op datingsites.....en softe eisen komen wmb later wel tijdens een eerste date.....dat kun je niet via internet uitvinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Onbereikbaar dus? Mooi!!!
puh2.gif

De kerkelijke achtergrond speelt voor mij persoonlijk niet zo enorm mee. Leuk meegenomen, dat natuurlijk wel, maar voor mijn geen afval criterium.

bij mij speelt kerkelijke achtergrond wel mee, maar ja ik ben ook een neo-refo..........mijn moeder zal wel heel erg gelukkig worden als ik met een evangelische man thuiskom widegrin.gif. Dat dan weer wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook niet zo sterk in mezelf profieleren hoor.. vind zo'n profieltekst maken ook echt een ramp.

Wat ik verder ook vind is dat het zo verschrikkelijk veel tijd kost. Nou weet ik ook wel dat je moeite moet doen om iemand te vinden, maar toch.

Ik merk sowieso dat ik maar weinig christelijke mannen van mijn leeftijd tegenkom. Op de een of andere manier zijn de (single) vrouwen in de kerken toch altijd meer aanwezig.

Het kan natuurlijk ook nog zijn dat ik niet op de goede plekken zoek, dus als iemand (Marlies, jij misschien) nog tips heeft waar ik kan zoeken qua sites om een man tussen zeg 28 en 33, liefst wat hoger opgeleid, tegen te komen. Qua christelijke stroming gaat mijn voorkeur toch meest uit richting PKN, ben zelf niet zo superzwaar, maar moet zeggen dat ik tegelijk de andere stromingen te weinig in het spectrum kan plaatsen. Heel zwaar (bond) gaat denk ik dan weer niet werken knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

het scheelt al als je via een datingsite zoekt, waar je zowel opleidingsniveau als kerkelijke achtergrond als zoekfunctie in kan stellen.....bij christian match is dat wel zo.....funky fish vind ik te onoverzichtelijk en opzoeknaarjou en crosspoint heb ik nog niet zo veel mee gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Funky Fish hang ik nu idd af en toe rond, maar word ik niet zo heel blij en gelukkig van. Misschien me toch maar eens inschrijven bij die andere sites die jij noemt. Al heeft heeft Crosspoint dan weer dit staan op de frontpage: "Alle kerkrichtingen zijn welkom; evangelische en alle reformatorische kerken, voorop staat persoonlijk geloof." Dat weerhoudt me dan wel om me daar in te schrijven, omdat het mij de indruk geeft dat ik daar niet zo snel een PKN'er zal vinden.

Ik hang ook op paiq rond en daar wel leuke kliks gehad, alleen hangen daar volgens mij dan weer weinig christenen rond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke, even een serieuze vraag die niet bedoeld is om iemand af te zeiken ofzo.

maar waarom moet iemand hoog opgeleid zijn? iemand met een lagere opleiding kan ook heel intelligent zijn. of gaat het er om dat iemand veel verdient ofzo?

leg het me uit alstjeblieft want ik hoor het zo vaak de laatste tijd 'dating, alleen voor hoger opgeleiden'

wat heeft het opleidingsniveau er mee te maken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik ben zelf niet iemand die alleen met 'hogeropgeleiden' zou daten.. maar opzich denk ik wel dat als iemand gestudeerd heeft de click er waarschijnlijk eerder is.. omdat diegene, in t algemeen gesproken he, ook iets verder/dieper nadenkt dat dat iemand zonder opleiding doet.. Levens lijken dan meer op elkaar en gaat vaak ook beter samen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar waarom moet iemand hoog opgeleid zijn? iemand met een lagere opleiding kan ook heel intelligent zijn. of gaat het er om dat iemand veel verdient ofzo?

leg het me uit alstjeblieft want ik hoor het zo vaak de laatste tijd 'dating, alleen voor hoger opgeleiden'

wat heeft het opleidingsniveau er mee te maken?

Grotere kans dat je dan ongeveer op dezelfde golflengte zit denk ik.

Maargoed, je loopt idd ook de kans om iemand mis te lopen die heel goed bij je past als je je blind staart op dat soort punten

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan alleen voor mezelf spreken, dus dat doe ik dan maar ook ;-)

Je hebt gelijk, in principe hoeft opleidingsniveau te zeggen over intelligentie. Ik heb echter wel persoonlijk en in eerdere relaties gemerkt dat ik niet zo goed 'compatible ben' met iemand die mbo heeft gedaan. Ik was de heer in kwestie elke keer zoveel denkstappen voor, had in een aantal dingen echt een andere belevingswereld en uiteindelijk werkte het niet. Natuurlijk lag dat niet alleen daar aan, maar het was wel een belangrijke oorzaak.

Maar, hoewel ik wel degelijk voldoe aan het profiel van 'hoger opgeleid', trekt het me absoluut niet om me in te schrijven op zo'n speciale site.

Dat die site zoveel reclame maakt zegt misschien ook wel, dat de meeste mensen dat hebben, het is namelijk maar één site die echt een reclame offensief heeft om de zoveel tijd. Maar misschien voldoet het ook wel in een behoefte van mensen, het is een soort preselectie die alvast voor je wordt gemaakt ofzo. Geen idee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

omdat er bij mannen en vrouwen toch wel vaak het idee bestaat dat een man kostwinner is en dus slimmer en intelligenter moet zijn dan de vrouw. Ik zou het wel fijn vinden als mijn toekomstige man mij te slim af was. Ik ben al opgevoed in een situatie waarin dat andersom was en mijn moeder altijd intelligenter en slimmer was dan mijn vader en dat had desastreuze gevolgen.....en ik heb nou eenmaal universiteit gedaan....

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Ik doe zelf niet aan datingsites.

Maar omdat die profielen dan de eerste indruk geven zijn foto's erg belangrijk (ennuh, wij mannen schijnen nogal visueel ingesteld te zijn). Dan kan een leuke lieve foto wel belangrijk zijn denk ik.

Wat betreft de tekst: probeer conventionele partners niet af te schrikken. Dat afschrikken doe je bijvoorbeeld door erg wanhopig over te komen. Wees wel eerlijk maar denk ook na wat je zegt. Zo van 'Hoi, ik ben Olorientje en ik ben erg wanhopig opzoek naar een man die als vaderfiguur kan functioneren door me door mijn diepe psychische klachten heen te helpen' is bijv. niet echt uitnodigend. Of bijvoorbeeld: 'Hoi, ik zoek een huwelijkspartner om samen zo snel mogelijk een groot gezin mee te stichten.'

en toch is dat laatste niet eens zo heel gek, er zijn zoveel mensen die dát willen.. Er zou eigenlijk een soort uithuwelijksbureau moeten zijn, die gewoon mensen koppelt op goed geluk en de volgende dag trouw je en daarna zoek je het maar uit. Onderzoek heeft uitgewezen dat het toch niet uitmaakt met wie je trouwt. big-smile.gif

Ik vind die datingsites zó verschrikkelijk, ik had me laatst een keer aangemeld omdat ik die profielen wou lezen en foto's zien , maar ik werd er gewoon beetje depri van .. vooral van de mannen.. zaten echt veel van die sneue boeren tussen die wanhopig probeerden om grappig en niet wanhopig over te komen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is het ook echt niet simpel om een profiel van jezelf te maken dat een beetje waarheidsgetrouw én aantrekkelijk is. Ik zou ook echt niet weten wat ik over mezelf zou moeten schrijven op zo'n site hoor. Ik bedoel, jullie weten natuurlijk allemaal dat ik een geweldig leuke meid ben (gewoon ja zeggen puh2.gif), maar om dat dan te laten overkomen op zo'n profieltje, 'k weet niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

maar wat zegt opleidingsniveau nou helemaal? dat iemand goed kan leren betekent toch niet dat diegene gelijk verstandig is, of sneller vooruit denkt, of wat dan ook.

ik neem mezelf als voorbeeld. ik heb alleen een vmbo diploma (ja alleen middelbare school) maar de laatste keer dat ik een echte iq test heb gedaan (is al een aantal jaar geleden) kwam er uit dat ik een iq van 148 had.

ik vind het zo simpel om te denken dat je alleen goed af bent met een hoger opgeleide.

de redenen die ik hier lees snap ik gewoon niet.

dat de man kostwinner moet zijn vind ik wel ouderwets maar goed, het zij zo. maar moet diegene dan ook gelijk ook hoge functie hebben om geld te kunnen verdienen?

nou weet je, laat maar puh2.gif dit is gewoon een verschil tussen mensen en ik ga het toch niet begrijpen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid