Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal.

Ik heb ongeveer een half jaar verkering. We zijn nog steeds helemaal stapel van elkaar. Pas raakte ik in een discussie met een vriendin over het volgende:

We hebben afgesproken dat ik niet bij een jongen alleen op bezoek ga. En hij niet alleen bij een meisje. Dit is iets wat wij beiden eigenlijk heel normaal vinden. Voor mij is dat iets wat gewoon logisch is als je verkering hebt. Ik heb ook helemaal niet de behoefte om iets met een andere jongen te doen. Ik ga bijvoorbeeld wel dingen doen met mijn vriendinnen en hij met zijn vrienden. Maar ik ga niet alleen naar een jongen toe. Samen gaan we wel gewoon naar iedereen.

Hoe denken jullie hierover? Daar ben ik erg benieuwd naar.

Groetjes!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 74
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Goeie regels hoor, dit is iets waar ik het af en toe nog wel eens moeilijk heb gehad omdat ik toch wel ietwat jaloers ben als mijn vriendin naar een of andere knakker gaat. Als regel heb ik dat ik mijn vriendin wel vertrouw, maar op een aantal vrienden van haar vertrouw ik niemand. widegrin.gif

Aan de andere kant is zo'n regel wel slechts symptoom bestrijding, eigenlijk zou de jaloezie aangepakt moeten worden. Tenminste voor mijzelf dan...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

even voor de duidelijkheid.. Het is niet dat we elkaar niet vertrouwen. Juist wel. Maar die andere mensen vertrouw ik niet allemaal.

Ik vraag me af wat voor vrienden dat dan wel zijn. Waarom zou je willen afspreken met mensen die je niet vertrouwt? En als het niet gaat om je eigen vrienden, maar om die van je partner, hoor je dan de keuze die je partner heeft in vriendschappen niet net iets meer te vertrouwen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja leuke discussie smile.gif

Aan de ene kant ben ik zeker voor het vertrouwen in elkaar, aan de andere kant: beter voorkomen dan genezen...

Het is inmiddels een ingeburgerd kwaad, lijkt het wel, als je kijkt naar hoeveel mensen er zeggen vreemd te gaan... Stellen van wie je het nooit verwacht had, bedriegen elkaar en als je een film kijkt, is het regelmatig een bijzaak in het verhaal van de film.

Ik vind het niet gek dat mensen wantrouwig worden of jaloers, dat laatste vind ik overigens tot een bepaalde hoogte best gezond...

Laat ik het zo zeggen, als ik een vriend heb waar ik leuk mee om kan gaan, is het prima. Op het moment dat er bij mij of bij die vriend iets meer is dan alleen leuk vrienden, is het voor mij einde verhaal. Je kunt wel doen of die gevoelens er niet zijn, maar mij maak je niet wijs dat die gevoelens bewust of onbewust toch invloed hebben op het contact met elkaar.

Tijdens mijn verkeringsperiode, ging ik op kamp en kwam daar een leuke gozer tegen. Voor mij was het niet meer dan dat en had ik het gewoon gezellig tijdens de sport activiteiten en de bijbelstudies...

Toen ik thuis was ontving ik na een week een kaart van hem met "I love you"... Op dat moment dacht ik nog dat het wel mee zou vallen, maar tijdens het contact was het gewoon scheef, want diep in zijn hart zaten die gevoelens, die zet je niet zomaar even in de vrieskist.

Voor mij is denk ik de grens daar, dat wanneer er andere gevoelens zijn (geweest), ik geen contact zou willen of zou willen zien bij mijn wederhelft...

Het op voorhand afhouden van contacten tussen mannen en vrouwen lijkt me wel wat lastig. Hoe doe je dat wanneer je als vrouw samen in een kantoortje zit met een man, 8 uur per dag?...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja, het ligt er net aan wat je met die jongen/meisje gaat doen. Ik zou het raar vinden als mijn vriend met één meisje naar de bios zou gaan bijvoorbeeld, waarom? Oke, het ligt anders als je vriend voordat jullie een relatie kregen al goede vriendinnen had... Maar m'n vriend maakt ook weleens muziek samen met een meisje, zij zingen hij piano. Nja, geen punt uiteraard. Met z'n tweeën uit eten of naar de bios, tsja daar zie ik het nut niet van in. Hij denkt er hetzelfde over, dus dan is het prima.

Kortom, als jullie er beide hetzelfde over denken dat is het een prima "regel". Tsja, soms zijn er uitzonderingen op de regel, die zullen vast nog komen, denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb ook helemaal niet de behoefte om iets met een andere jongen te doen.

Oké, dus voor jou is die regel eigenlijk helemaal niet nodig, want jij doet toch niks met een andere jongen. Vertrouw jij hem wel? En vertrouwt hij zichzelf? Waarschijnlijk wel. Dan is die regel dus eigenlijk een beetje overbodig...

Maar het kan geen kwaad als jullie je er allebei prettig bij voelen.


Samengevoegd:

Quote:

Als jullie beide het een goede regel vinden, dan is het een goede regel.

Precies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Regels, regels, regels... widegrin.gif

Gewoon een kwestie van rekening met elkaar houden toch? Met de hebbelijkheden en onhebbelijkheden van de ander.


Samengevoegd:

Quote:

Wij hebben de regel dat als ik 'Vrouwmensch, Bier!' roep, dat zij dan op een drafje naar de koelkast loopt om mij een ijskoud biertje te brengen.

Op zich gaat dat al een heel eind in de goede richting, maar in principe moet je ze dudanig trainen dat ze aan een blik al genoeg hebben. sjoerule.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, ik kan me er helemaal niets bij voorstellen en zou ook niet zulke regels willen in mijn relatie, maar ik sluit me bij zvnna smile.gif

Bij ons zou het ook niet zo goed werken, ik ga regelmatig samen met een vriend aan statistiek werken, en zou het ook jammer vinden als ik sommige vrienden niet meer kan bezoeken omdat ik een relatie heb. Verder woont mijn vriend bij een vrouw in huis waar hij goed mee op kan schieten. Het zou nogal ingewikkeld worden dan.

Als het vanwege jaloezie is moet je daar inderdaad eigenlijk aan werken, al snap ik dat je er wel wat rekening mee kunt houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En uiteindelijk is het belangrijker dat je in een goede onderlinge relatie investeert dan dat je alleen maar zorgt dat er blokkades liggen voor relaties met anderen.

Ik bedoel, als je eigen relatie heel goed is, zal je ook uberhaupt niet zo vatbaar zijn voor de avances van anderen. En mocht, zoals in het geval van Diana heel duidelijk zijn dat een gewone vriend meer wil, dan is contact verbreken altijd nog een goede optie. Tot die tijd kan ik zelf best alleen met een meisje om gaan, maar ik zoek het niet specifiek op en doe het ook niet echt vaak, omdat ik veel te druk ben met mijn eigen relatie met haar smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn beste vriend is voor mij niet anders dan mijn beste vriendin... En voor hem geldt dat ook. Ik zou het behoorlijk balen vinden als mijn man daar een probleem van zou maken. Ook zou ik het idee hebben dat hij mij niet vertrouwt. Als je zegt dat je je vriend wel vertrouwt, maar die meisjes niet, klopt dat naar mijn mening niet helemaal. Want eigenlijk vertrouw je hem dan dus toch niet met meisjes die niet te vertrouwen zijn.. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het misschien niet leuk vinden als mijn vriend alleen bij een vriendin van hem zou zitten. Maar ik zou er geen regels aan verbinden en zou ook niet willen dat hij dat zou doen... Ik heb veel mannelijke vrienden en het zou erg jammer zijn als ik daar niks meer samen mee zou kunnen doen.

Ik denk dat het zeker een kwestie van vertrouwen is. Een beetje jaloezie is niet slecht en juist wel gezond denk ik, maar het moet niet doorslaan. Maar, als dit een regel is waar jullie je beiden in kunnen vinden, moet je dat gewoon zo afspreken. Wees alleen niet te verkrampt erin knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is misschien voor jullie beiden heel geruststellend om zo'n regel te hebben, maar als je partner jou wil bedonderen (of jij hem), dan houdt zo'n regel hem (of jou dus) echt niet tegen.

Waar het naar mijn mening op neerkomt is vertrouwen. Zo, weer lekker een open deur ingetrapt.

Dat je er niet blij mee bent als de ander naar iemand van het andere geslacht gaat, ok, maar zoals je in voorgaande berichten hebt kunnen lezen, dat is niet altijd te voorkomen. Lekker knus naar de bios of uit eten vind ik inderdaad ook niet zo'n strak idee om 1 op 1 te doen met iemand anders, want je relatie mag ook wel een beetje exclusief zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid