Mr. Emilio 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Maar de LBG... Het wordt mij niet echt duidelijk waar ze nou precies passen in het kerkelijk landschap. Zal wel aan mij liggen, maar IK kon het niet vinden op de site. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Ze hebben wel het PKN logo er op staan. (Maar meer heb ik zelf ook niet kunnen vinden.) Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Quote: Op donderdag 10 december 2009 12:15:50 schreef Mr. Emilio het volgende: Maar de LBG... Het wordt mij niet echt duidelijk waar ze nou precies passen in het kerkelijk landschap. Zal wel aan mij liggen, maar IK kon het niet vinden op de site. Het is een nogal brede gemeente, die vijftien jaar geleden is ontstaan uit een fusie van drie wijkgemeenten. Inderdaad niet helemaal te plaatsen dus. Zie hier een karakterisering. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Quote: Op donderdag 10 december 2009 10:18:38 schreef Machiavelli het volgende: [...] Gaat dat over dezelfde Alblas(uit Katwijk)? Een gemeente die banden heeft met een studentenekklesia klinkt namelijk niet als een vreselijk confessionele gemeente. (als de Amsterdamse Ekklesia enigzins representatief is) De Studentenekklesia zit voor zover ik weet alleen in hetzelfde gebouw, maar daar houdt het op. Ik heb nooit iets gemerkt van andere "banden" gelukkig. Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Quote: Op donderdag 10 december 2009 14:52:58 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] De Studentenekklesia zit voor zover ik weet alleen in hetzelfde gebouw, maar daar houdt het op. Ik heb nooit iets gemerkt van andere "banden" gelukkig. Mwah, een keer in het jaar een gezamenlijk vesper, waar de Marekerk ook aan meedoet, maar dat was het wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Quote: Op donderdag 10 december 2009 14:55:29 schreef Tirza het volgende: [...] Mwah, een keer in het jaar een gezamenlijk vesper, waar de Marekerk ook aan meedoet, maar dat was het wel. Hoorde ik dat nou zondag trouwens goed dat ze ook weer gaan fuseren met de Marekerk? Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 Fuseren met de Marekerk?? Ik weet van niks. Maar ik was zondag ook nog niet helemaal wakker. Link naar bericht Deel via andere websites
megagelovige 0 Geplaatst 10 december 2009 Rapport Share Geplaatst 10 december 2009 ik zit in acc jouw kerk link Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 11 december 2009 Rapport Share Geplaatst 11 december 2009 Quote: Op donderdag 10 december 2009 18:29:25 schreef megagelovige het volgende: ik zit in acc jouw kerk link Dat wisten we al sinds je post van 23 oktober. Dat zag ik toen ik de website opende en me realizeerde dat ik de site al eerder had gezien. Toen ging er nog een belletje rinkelen... De voorganger, Gertjan Goldschmeding is toch die dominee die vervolgd zou gaan worden nadat hij uitspraken over de "corrigerende tik"? Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 11 december 2009 Rapport Share Geplaatst 11 december 2009 Quote: Op donderdag 10 december 2009 15:07:27 schreef Tirza het volgende: Fuseren met de Marekerk?? Ik weet van niks. Maar ik was zondag ook nog niet helemaal wakker. Ja ik ving zoiets op, over dat er een nieuw samenwerkingsverband zou komen a.s. zaterdag, dit alles D.V. natuurlijk. Maar goed, het zal allemaal wel. Samengevoegd: Quote: Op donderdag 10 december 2009 18:29:25 schreef megagelovige het volgende: ik zit in acc jouw kerk link Haha, ik dacht: wiens kerk? Maar nu snap ik het. Link naar bericht Deel via andere websites
Tirza 0 Geplaatst 11 december 2009 Rapport Share Geplaatst 11 december 2009 Quote: Op vrijdag 11 december 2009 12:05:48 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Ja ik ving zoiets op, over dat er een nieuw samenwerkingsverband zou komen a.s. zaterdag, dit alles D.V. natuurlijk. Maar goed, het zal allemaal wel. Nu je het zegt, er is morgen iets in de Marekerk en het begint om 10.00 uur. Hoe en wat weet ik niet meer, maar volgens mij was het gewoon een eenmalig gebeuren. Wat had je trouwens tegen dat verhaal over Maria? Ik heb het nog eens doorgelezen - zondag niet zo goed opgelet-, en vond die beeldspraak over zwangerschap etc. niet heel eh.. smaakvol ofzo. Maar m'n kringgenoten waren er maandag nogal over te spreken en Alblas zelf was er ook nogal tevreden mee geloof ik.. Link naar bericht Deel via andere websites
Wolvin 0 Geplaatst 12 december 2009 Rapport Share Geplaatst 12 december 2009 Quote: Op woensdag 09 december 2009 10:43:41 schreef Timon het volgende: Grappig, ik ken mensen die daar lid zijn... Als je de familie Willemsen nog eens tegenkomt (en dan met name Rob) moet je eens de groeten doen van Timon Ik was er vanochtend om 11.00, was de dienst voor één keer in het jaar verzet naar 10.00 wegens de kerstmarkt. Stond niet op website, volgende keer beter dus Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Quote: Op zaterdag 12 december 2009 17:17:09 schreef Wolvin het volgende: Ik was er vanochtend om 11.00, was de dienst voor één keer in het jaar verzet naar 10.00 wegens de kerstmarkt. Stond niet op website, volgende keer beter dus Ben je er inmiddels wel weer een keer geweest? Komende zondag preek ik in de Kerk van de Nazarener Amersfoort Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 30 december 2009 Rapport Share Geplaatst 30 december 2009 Quote: Op woensdag 30 december 2009 11:09:44 schreef Timon het volgende: [...] Ben je er inmiddels wel weer een keer geweest? Komende zondag preek ik in de Kerk van de Nazarener Amersfoort Zijn jullie ook te volgen via kerkdienstgemist.nl? Link naar bericht Deel via andere websites
metalcoreTony 0 Geplaatst 19 januari 2010 Rapport Share Geplaatst 19 januari 2010 ik ben lid van de PKN gemeente Kampen, en ga naar de herormde kerk de Open Hof meestal, nu ga ik ook naar veel anderen hervormde kerken in Kampen want daar zijn er nogal wat van. Ik volg hier ook belijdeniscateschesatie momenteel en wil dit ook graag beamen onder de Gemeente, persoonlijk maak je de keuze natuurlijk eerder. Ik kijk trouwens ook steeds meer positief aan tegen veel verschillende stromingen. Voor ieder wat wils, als Jesus maar als verlosser wordt belijdt, het is wel jammer dat er steeds schever wordt gekeken naar elkaar en dat baart zorgen link Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 15 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 15 maart 2010 Nergens lid maar bezoek wel regelmatig de Vrije baptisten gemeente in Groningen Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 16 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2010 Quote: Op woensdag 30 december 2009 14:31:26 schreef Mr. Emilio het volgende: Zijn jullie ook te volgen via kerkdienstgemist.nl? Lees deze post pas bijna 3 maanden later Maar nee, we zijn niet te volgen via die site. Wel via de site van de KvdN Amersfoort zelf... Link naar bericht Deel via andere websites
Rosanne! 0 Geplaatst 16 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2010 Ik ga naar de Oud Gereformeerde Gemeente. Link naar bericht Deel via andere websites
Ursa 1 Geplaatst 16 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2010 GKv Groningen (west) Sinds kort hebben we een eigen site: link Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 16 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2010 Woehoe! Volgens mij ben je de eerste! Ik heb altijd al af gevraagd of er OGG-ers hier op het forum zaten of kwamen. Nu wil ik alleen nog eens een Lutherse christen op het forum zien. Excuses, ik heb nogal eens last van kwartetdrift als het op kerkstromingen aankomt Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 16 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 16 maart 2010 Quote: Op dinsdag 16 maart 2010 14:28:13 schreef Andere Jas het volgende: Woehoe! Volgens mij ben je de eerste! Ik heb altijd al af gevraagd of er OGG-ers hier op het forum zaten of kwamen. Nu wil ik alleen nog eens een Lutherse christen op het forum zien. Excuses, ik heb nogal eens last van kwartetdrift als het op kerkstromingen aankomt Foppe-de-bekeerde-gnost is nogal enthousiast over Luther viel me op. Misschien kan hij je aan een kwartet helpen? Link naar bericht Deel via andere websites
Carmen1990 0 Geplaatst 17 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2010 Ey, Ik vroeg mij af of hier ook mensen waren die het evangelische geloof hebben :S Ik zit bij de gemeenschap de deur Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 17 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2010 Ik ken wel mensen bij De Deur, in bv. Arnhem en Zwolle Link naar bericht Deel via andere websites
Carmen1990 0 Geplaatst 17 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2010 fijn! Als het mag wil ik je een mailtje sturen over vragen over het vasten :S Begrijp een tekst niet Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 17 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 17 juni 2010 Prima Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten