BookerT 0 Geplaatst 21 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 21 januari 2009 Sint Jozefkerk in Gouda. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Quote: Op zaterdag 10 januari 2009 22:13:20 schreef Sacerdos het volgende: [...] Het is geen uitstallen maar uitstellen van het Allerheiligste,alles met enigzins algemene ontwikkeling zou dat toch moeten weten. Deze zaken kreeg men al bij godsdienst op de lagere school. Ja sorry, ik zat op een openbare basisschool... Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 22 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 22 januari 2009 Quote: Op donderdag 22 januari 2009 13:50:54 schreef Karin het volgende: [...] Ja sorry, ik zat op een openbare basisschool... Ik zat op een School met den Bijbel en daar doen ze ook niet aan uitstellen/-stallen. Link naar bericht Deel via andere websites
swordsman 0 Geplaatst 5 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 5 maart 2009 Quote: Op woensdag 21 januari 2009 21:56:50 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Kortom, jij slaapt uit op zondag. Vanaf 15 maart ga ik ook uitslapen op zondag . Mijn kerk (Volle Evangelie Gemeente Urk) verhuist tijdelijk naar een ander gebouw en daardoor worden de diensten naar 13.30 verschoven. Link naar bericht Deel via andere websites
creationofGod 0 Geplaatst 12 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 12 maart 2009 Quote: Op woensdag 15 oktober 2008 23:47:17 schreef Ferox01 het volgende: Hallo, Ik had mezelf al voorgesteld in het ''wie ben ik'' topic en nu zal ik mijn gemeente ook maar eens voorstellen. Ik ben een evangelische christen en ga dus ook (logisch) naar een evangelische gemeente. Ik plaatst hier een link zodat je een indruk krijgt waar ik heen ga. link en leuk zou het zijn als jij/jullie ook een link plaatsen want ik wil het wel eens weten waar iedereen zoal heen gaat. Groetjs, Alex Leuk! Ik kom uit Helmond en ging eerst naar de 'Evangelische Gemeente Helmond'. Ik heb ook wel gehoord van de nehemia. Ik ga nu naar de 'Maranathakerk' in Eindhoven. link Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Ik heb de overstap van CGK naar Pinkstergemeente gemaakt, het afgelopen jaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Quote: Op donderdag 02 april 2009 23:18:19 schreef *nath* het volgende: Ik heb de overstap van CGK naar Pinkstergemeente gemaakt, het afgelopen jaar. Welk merk? Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Van de regen in de drup dus Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 2 april 2009 Rapport Share Geplaatst 2 april 2009 Quote: Op donderdag 02 april 2009 23:32:05 schreef BookerT het volgende: Van de regen in de drup dus Zei de Vaticaan wannabe. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Quote: Op donderdag 05 maart 2009 22:41:17 schreef swordsman het volgende: [...] Vanaf 15 maart ga ik ook uitslapen op zondag . Mijn kerk (Volle Evangelie Gemeente Urk) verhuist tijdelijk naar een ander gebouw en daardoor worden de diensten naar 13.30 verschoven. Relaxt! Link naar bericht Deel via andere websites
Godfriend 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Ik ga naar gemeente Nieuw leven hier ook een linkje link maar we zijn allemaal broeders en zusters alleen er zijn veel filialen en directeuren. Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Quote: Op donderdag 02 april 2009 23:32:59 schreef Olorin het volgende: [...] Zei de Vaticaan wannabe. Vanaf 31 mei geen wannabe meer Nee, maar even serieus, ik vind het vaak jammer als mensen zich laten overdopen. Voor de rest heb ik niet zo heel veel tegen pinkstergemeentes(ook niet zoveel mee, maar goed). Maar wellicht past dit beter in een ander topic. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 3 april 2009 Rapport Share Geplaatst 3 april 2009 Quote: Op donderdag 02 april 2009 23:32:05 schreef BookerT het volgende: Van de regen in de drup dus Zonder regen groeit er niks he Link naar bericht Deel via andere websites
Frizzlsnits 0 Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 CGK Zwolle. Omdat mijn ouders daar ook heen gaan. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 24 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 24 mei 2009 Quote: Op maandag 25 mei 2009 01:12:14 schreef Frizzlsnits het volgende: CGK Zwolle. Omdat mijn ouders daar ook heen gaan. Je hebt zelf liever een andere gemeente? En opzich is het niet erg om naar dezelfde gemeente van je ouders te moeten hoor. Zolang je bij je ouders uit de pot vreet heb je je naar hun goedbedoelde opvoeding te schikken. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 officieel ben ik nog belijdend lid van 'the free reformed churches of Australia'.. maar hier in NL nog steeds kerk-dakloos.. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Quote: Op maandag 25 mei 2009 07:37:36 schreef Propje het volgende: officieel ben ik nog belijdend lid van 'the free reformed churches of Australia'.. maar hier in NL nog steeds kerk-dakloos.. Dat lijkt op Nederlands Hervormd, toch? Overigens ga ik sinds enige tijd naar een PKN die in het verleden NH was en ik heb het er goed naar m'n zin. Mijn vorige gemeente en ik waren uit elkaar gegroeid; mijn ideeën waren te orthodox en te traditioneel, bleek. Ik was toe aan stevig bruin brood in plaats van beschuitjes. Link naar bericht Deel via andere websites
Frizzlsnits 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Quote: Op maandag 25 mei 2009 01:14:40 schreef AndreasJ het volgende: [...] Je hebt zelf liever een andere gemeente? En opzich is het niet erg om naar dezelfde gemeente van je ouders te moeten hoor. Zolang je bij je ouders uit de pot vreet heb je je naar hun goedbedoelde opvoeding te schikken. Ik weet dus nog niet of ik een andere gemeente beter vind. Deze kerk vind ik wel goed, maar er zijn dingen en er zijn dingen gebeurd die mij heel erg motiveren om een andere kerk op te zoeken . Maar verder is er niks mis mee dus blijf ik lekker met m'n ouders naar de kerk gaan... Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Ik kom uit de Christelijk Gereformeerde Kerk te Eindhoven, maar ga tegenwoordig naar de Maranatha Pinkstergemeenste te Eindhoven. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Quote: Op maandag 25 mei 2009 09:26:17 schreef Hongerige Wolf het volgende: [...] Dat lijkt op Nederlands Hervormd, toch? het zijn zusterkerken van de gereformeerd vrijgemaakte kerken in nederland, maar ik vind ze nogal onvergelijkbaar eigelijk.. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 GKV is inderdaad erg behoudend in vergelijking denk ik; Veel schriftuurlijker, minder belevingsgericht. (als ik zo vrij mag zijn) EDIT: Ontopic: Ik gÃng altijd naar de GKV, officieel nog steeds belijdend lid. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Quote: Op maandag 25 mei 2009 17:21:57 schreef Caesarion het volgende: GKV is inderdaad erg behoudend in vergelijking denk ik; Veel schriftuurlijker, minder belevingsgericht. (als ik zo vrij mag zijn) EDIT: Ontopic: Ik gÃng altijd naar de GKV, officieel nog steeds belijdend lid. Daar vergis je je in, de meeste emigrantenkerken en dat is ook in Australië het geval zo ver ik weet, zijn veel conservatiever dan de GKV. Afhankelijk in welk deel van Nederland je woont overigens, het noorden en oosten zijn generaliserend gesproken een stuk conservatiever dan in het midden en westen. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Quote: Op maandag 25 mei 2009 17:35:51 schreef dingo het volgende: [...] Daar vergis je je in, de meeste emigrantenkerken en dat is ook in Australië het geval zo ver ik weet, zijn veel conservatiever dan de GKV. Afhankelijk in welk deel van Nederland je woont overigens, het noorden en oosten zijn generaliserend gesproken een stuk conservatiever dan in het midden en westen. idd.. in australie zijn ze veeeeeel conservatiever.. (ook in punten waar ik t totaal niet met ze eens ben) Bovendien zijn ze daar 'bang' voor alles en iedereen wat vreemd is.. daar proberen ze zich verre van te houden.. zo komen ze steeds geisoleerder te staan van 'de wereld'.. Volgens mij ben je dan niet echt goed bezig.. maar in Nederland lijkt in de gkv het 'gevoels & ervarings-denken' een steeds belangrijkere plaats in te nemen.. en dat is ook niet echt mijn ding.. dus eigelijk voel ik me in geen van beide echt thuis.. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Hmm... voor mijn idee in elk geval iets te dogmatisch. Heb het idee dat ik beter zelf aan de slag kan zijn, dan met zo'n gemeente... Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 25 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 25 mei 2009 Quote: Op maandag 25 mei 2009 18:50:36 schreef Propje het volgende: [...] idd.. in australie zijn ze veeeeeel conservatiever.. (ook in punten waar ik t totaal niet met ze eens ben) Bovendien zijn ze daar 'bang' voor alles en iedereen wat vreemd is.. daar proberen ze zich verre van te houden.. zo komen ze steeds geisoleerder te staan van 'de wereld'.. Volgens mij ben je dan niet echt goed bezig.. maar in Nederland lijkt in de gkv het 'gevoels & ervarings-denken' een steeds belangrijkere plaats in te nemen.. en dat is ook niet echt mijn ding.. dus eigelijk voel ik me in geen van beide echt thuis.. Misschien eens kijken naar een CGK of behoudende hervormde kerk in de buurt? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten