Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:
Op zaterdag 11 september 2004 21:32:36 schreef DetectedDestiny het volgende:

Ik ben 23 en vind 18 wel het minimum. Maar zoals al eerder door andere mensen is gezegd, het gaat niet om het absolute, maar om het relatieve leeftijdsverschil. Dus 15 met 25 vind ik fout, maar 25 met 35 heb ik geen probleem mee.

Helemaal mee eens.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 295
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind wel dat een meisje van 13 met een jongen van 18 niet kan. Maar 17 en 22, of misschien 16 en 21 kan denk ik best mogelijk zijn, als allebei de personen goed weten waar ze aan toe zijn (en er over praten) en ze ook qua geestelijke leeftijd niet veel van elkaar verschillen, dat ligt een beetje aan de personen zelf. Je hebt meisjes van 16 die nog heel jong lijken, maar sommigen zijn al best volwassen. Een meisje van 16/17 kan verstandiger zijn dan een volwassene, en op die leeftijd ben je meestal ook al volwassen. Natuurlijk verander je dan nog, maar dat doet iemand van 19 ook nog.

Link naar bericht
Deel via andere websites

sweet little lie,

Dit komt doordat meisjes 99 van de 100 keer sneller geestelijk ontwikkeld zijn dan jongens.

Dit is niet alleen een vermoeden maar dit is wetenschappelijk bewezen.

Daardoor zijn meisjes van 18 vaak even 'volwassen' als de gemiddelde jongen van 20/21.. Jongens beginnen pas op latere leeftijd 'volwassen' te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar zit eigenlijk het omslagpunt dat beide 'even' volwassen zijn ?

Ik denk wel dat meisjes over het algemeen eerder volwassen worden, maar toch zullen er heus wel meisjes zijn die later volwassen worden dan sommige jongens ook al in de minderheid.

Btw iemand van 18 kan al net zo volwassen zijn als iemand van 50 of als iemand van 15.. (die weer net zo volwassen kan zijn als iemand van 18)

Neemt niet weg dat het dan ook maar goed is dat iemand van 15 een vriend of vriendin van 50 heeft.. hamer.gif

Quote:
Op maandag 13 september 2004 20:03:34 schreef Eric het volgende:

sweet little lie,

Dit komt doordat meisjes 99 van de 100 keer sneller geestelijk ontwikkeld zijn dan jongens.

Dit is niet alleen een vermoeden maar dit is wetenschappelijk bewezen.

Daardoor zijn meisjes van 18 vaak even 'volwassen' als de gemiddelde jongen van 20/21.. Jongens beginnen pas op latere leeftijd 'volwassen' te worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 11 months later...

Quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:42:44 schreef essie het volgende:

[...]

Ja, maar de situatie 15 & 37 kan zowiezo gewoon niet vind ik. (Gelukkig vind de wet dat ook en worden minderjarige in Nederland beschermd voor dit soort situaties)

En 15 en 21 bijvoorbeeld. Kan dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 12:13:48 schreef bart1984 het volgende:

Waarom het meisje? En als de man 21 zou zijn kan het niet?

Als het meisje ouder is vind ik het beter, omdat meisjes jongens vaak beter in toom kunnen houden. Maar andersom kan natuurlijk ook wel, ik zie het probleem niet echt tussen 15-21.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Seks mag pas op volwassen leeftijd. Of een groot leeftijdsverschil (bv 18 en 50) dan verstandig is..... Ik denk het niet.

Dàt seks pas mag op volwassen leeftijd is een bescherming voor de - in leeftijd - onvolwassene. En onderschat die bescherming niet!!!

Tieners zijn anders, denken anders, voelen anders dan volwassenen. Meestal betreuren ze op de volwassen leeftijd wat ze als tiener hebben gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Hee Mensen!

Heb jammer genoeg niet genoeg tijd om al jullie reacties te lezen, maar vindt dit wel een interessant onderwerp!

Heb er zelf ook een hele tijd over nagedacht, ik ben het met jullie eens dat ik het verschil van iemand van 18 en iemand ergens in de 30 wel een erg groot verschil vind..

Maar aan de andere kant, wie ben ik om te beoordelen of mensen wel of niet bij elkaar passen? Ik denk niet dat dat altijd met leeftijd te maken heeft.

Ik zelf ben helemaal gek op mijn mannetje, en die is 24.. smile.gif Ik ben 18, en dit klinkt natuurlijk als een belachelijk klein verschil, in vergelijking met de eerdergenoemde situaties in dit topic.

Maar ik heb hier wel heel erg over getwijfeld, hij werkt al veel langer, en heeft al zoveel meer meegemaakt als ik. Door die twijfels hebben we dan ook meerdere keren op het punt gestaan, het dan maar voor gezien te laten.

Tot ik me realiseerde dat wat we hebben gewoon erg goed is, ben bereid er helemaal voor te gaan.

Ik weet dat God de liefde tussen mensen wil. (Zie 1Korinthiers:13)Ik weet ook dat wat er tussen ons is (mijn vriend en mij), heel erg goed voelt. Heel erg veilig ook. Ben heel erg blij met hem en hou heel veel van hem. Ik weet dat er moeilijkheden gaan komen, juist omdat het zo goed voelt. Ik weet dat de duivel gaat proberen om ruzie tussen ons te zaaien en twijfel. Maar ik zie ook alles wat we al doorstaan hebben en weet dat ik nog steeds heel veel van hem hou. Dat krijgt niemand kapot. Als ik er maar in blijf geloven dat we van elkaar houden, ondanks leeftijdsverschil en andere problemen die we tegenkomen, en dat we ook op God blijven vertrouwen. Ik weet dat Hij ervoor wil zorgen en er al voor aan het zorgen is, dat het goed komt tussen ons. Dat geloof ik heel sterk.

Sorry voor het lange verhaal, rolde zo uit mijn toetsenbord!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 26 september 2005 18:06:44 schreef Joozt het volgende:

Toch schijnt het goed te kunnen gaan... een relatie met iemand van (in dit geval) 16 als je zelf boven de 20 bent.

Ik ben 15, mijn vriend 19. In december worden we beiden ene jaartje ouder en is het dus 16 en 20. Dat is ook zo'n verschil (misschien wat minder, maarja.) Tot nu toe gaat het bij ons al ruim een jaar super. WE zitten echt op eenzelfde niveau van denken enzo smile.gif Mijn vader was 17 toen hij verkering kreeg met een meisje (mijn moeder duspuh2.gif) van 25. En zij zijn al 17 jaar gelukkig getrouwd smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lastig, leeftijdsverschil is dan natuurlijk wel groot, denk dat het er mede mee te maken heeft hoe iemand is..

Klinkt misschien heel dom, maar ik denk dat de 1 met 16 jaar al stukken "volwassener" is dan de andere..

Desondanks blijf ik het lastig vinden, er zijn wel dingen waar je tegen aanloopt, ik ook, alhoewel wij maar 6 jaartjes verschillen..

Maar dan nog, als je er beide echt voor wilt gaan, en je houdt echt van elkaar, moet het toch mogelijk zijn? yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid