Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik kan het in de search niet vinden, of hier al een topci over was, maar ben benieuwd wat jullie vinden. t Gaat nu wel allemaal over verliefd zijn enzo, maar wat vinden jullie van leeftijdsverschillen die er in sommige relaties zijn? Ik las op het forum van jeugdkerken.nl in een soortgelijk topic dat er verschillen zijn van 15 jarige met 37 jarige... Dat vind ik zelf wel een heel erg groot verschil.... And you???

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 295
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Iemand die meerderjarig is kan zelf beslissen wat wel/niet goed zit, vind ik. Maar een 37 jarige die op een 15 jarige valt is gewoon een pedofiel. Dat kan nooit een gelijkwaardige relatie zijn, en daarbij is de volwassene strafbaar wanneer er seksualitiet bij zou komen.

Mijn beste vriendin was 18 toen haar vriend 26 was. Buiten het feit dat ze al meerderjarig was, kende ze hem al heel lang. Wat de buitenwereld dan denkt boeit gewoon niet. Ze zijn nu alweer zo'n 5 jaar samen en dat gaat gewoon hartstikke goed tussen hun.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:38:47 schreef jmvriesen het volgende:

Het hangt van de situatie af ...

Ja, maar de situatie 15 & 37 kan zowiezo gewoon niet vind ik. (Gelukkig vind de wet dat ook en worden minderjarige in Nederland beschermd voor dit soort situaties)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op dinsdag 27 april 2004 23:58:08 schreef jmvriesen het volgende:

Ik zeg toch: "hangt van de situatie af"
nosmile.gif
WAT BEGRIJP JE NIET
puh2.gif

Ik dacht dat je bedoelde dat dat verschil evt. zou kunnen, afhankelijk van de situatie van de personen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En van zo'n meisje...

Nu is hier in de parochie (gemeente) ook een meisje van 17 die de hele tijd achter een man van in de 40 aanloopt. Deze man is getrouwd, heeft 2 kinderen ouder dan dat meisje, maar wimpelt de aandacht niet af - hij moedigt het zelfs nog een beetje aan.

En dan te bedenken dat hij een speciale rol heeft in de parochie...

Ik snap die man niet, maar dat meisje ook niet...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, maar denk dat zo'n meisje toch meer zuivere motieven heeft dan zo'n man. Dat meisje is misschien gewoon op zoek naar liefde en aandacht (weliswaar bij de verkeerde, maar toch...). Vooral als zo'n meisje onder leeftijdsgenoten niet populair is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, daar heb je gelijk in...maar toch, deze man is getrouwd, heeft al kinderen ouder dan haarzelf. Het kan haar vader zijn.

En voìla: daar heb je de reden voor de meeste jonge(re) meisjes: ze missen de vaderfiguur die ze zo graag gehad zouden hebben. Misschien hebben ze wel een vader, maar is die anders. En als dan zo'n oudere man hun aandacht geeft, dan ziet ze in hem een vaderfiguur, waarop ze verliefd wordt.

Trouwens, zo is dat ook met jongens hoor - alhoewel daar ook nog verschil in kan zitten met verlangens etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

leeftijd is eigenlijk gewoon een cijfer. en vrouwen vinden uiterlijk vaak helemaal niet belangrijk (dus je mag oud, rimpelig, pensje, kaal, etc zijn) vrouwen kijken meer naar de binnenkant, meer dan mannen iig. het ligt er een beetje aan hoever je mentaal bent.

dus 17/27 vind ik raar, beetje vaag (kan wel in sommige gevallen denk ik), maar 33/53 vind ik al een heel ander verhaal, ondanks dat er veel meer verschil in zit.

"love is strange."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:08:46 schreef John het volgende:

Ok, daar heb je gelijk in...maar toch, deze man is getrouwd, heeft al kinderen ouder dan haarzelf. Het kan haar vader zijn.

En voìla: daar heb je de reden voor de meeste jonge(re) meisjes: ze missen de vaderfiguur die ze zo graag gehad zouden hebben. Misschien hebben ze wel een vader, maar is die anders. En als dan zo'n oudere man hun aandacht geeft, dan ziet ze in hem een vaderfiguur, waarop ze verliefd wordt.

Trouwens, zo is dat ook met jongens hoor - alhoewel daar ook nog verschil in kan zitten met verlangens etc.

Idd, veel mensen vallen op iemand die veel op hun vader/moeder lijkt.

Raar eigenlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op woensdag 28 april 2004 14:13:55 schreef hardwir3d het volgende:

en vrouwen vinden uiterlijk vaak helemaal niet belangrijk

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Veel meiden doen idd ALSOF ze niet om uiterlijk geven, maar ondertussen... engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

heh, m'n ma is zo'n vrouwe theresa.

gouden vrouw met plantina randje.

ongelofelijk wat 'n lief positief mens.

ik weet het, het is m'n moeder, maar ze is ECHT bijzonder, andere mensen in het dorp zeggen het ook... "hij heeft de liefste moeder van polsbroek. oooh, joh, het is zo'n geweldig mens, die moeder van die knuppel"

kweenie, ik wil wel een lieve vrouw, maar er moet ook pit en peper inzitten hoor. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:15:42 schreef essie het volgende:

[...]

Volgens mij klopt dat niet helemaal. Veel meiden doen idd ALSOF ze niet om uiterlijk geven, maar ondertussen...
engel.gif

is dat zo essie? ja, tuurlijk jullie kijken er ook wel naar. maar wij meer.

voetbalelftal:

"echt een leuke spontane meid. maar ja, die kop he? en hangtieten" (het is wel een geintje, maar, die laatste 2 dingen TELLEN echt mee)

dat doen vrouwen toch niet?

minder toch????

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik word opgewonden van beelden (essie, laat die tanktop maar thuis), jij minder of niet essie.

ja maar toch, 'tis moeilijk in te schatten denk ik. zullen mannen en vrouwen ook evenveel genieten van sex? vraag zal wel nooit beantwoord worden.

essie, begrijp je nu waarom ik ooit een 30 anticonceptiepillen met oestrogeen op heb? puh2.gif ik wil weten hoe jullie in elkaar zitten over het algemeen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid