Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • 2 weeks later...
  • Antwoorden 295
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zaterdag 29 april 2006 00:31:05 schreef JoostG het volgende:

[...]

Zou je dat even uit willen leggen?

Sure. Ik wil niet zeggen dat ik het aanmoedig dat een meisje van 16 met een man van 40 gaat, maar zolang ze elkaar geestelijk goed aanvullen is er toch geen probleem? Het is trouwens bewezen dat de 'kwaliteit' van een kind het hoogst is als de man 36/37 jaar is, en de vrouw in de tweede helft van haar tienerjaren zit, aangezien het zaad van de man dan op zijn beste kwaliteit is, en de vrouw op haar vruchtbaarst. Dus dat ideale leeftijdsverschil van pakweg 2 jaar kan je uit je hoofd zetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:
Op woensdag 28 april 2004 14:13:55 schreef hardwir3d het volgende:

leeftijd is eigenlijk gewoon een cijfer. en vrouwen vinden uiterlijk vaak helemaal niet belangrijk (dus je mag oud, rimpelig, pensje, kaal, etc zijn) vrouwen kijken meer naar de binnenkant, meer dan mannen iig. het ligt er een beetje aan hoever je mentaal bent.

dus 17/27 vind ik raar, beetje vaag (kan wel in sommige gevallen denk ik), maar 33/53 vind ik al een heel ander verhaal, ondanks dat er veel meer verschil in zit.

"love is strange."

ik ben het daar helemaalniet mee eens mij gaat het ook wel om uiterlijk hoor!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 mei 2006 10:31:10 schreef JoostG het volgende:

Hoezo, heb je een vriendinnetje, Raido?

Welneen, hum ja het klonk wel zo *grinnikt* maar ik kan mij nogal in leven in zoiets, maar ik heb dat ook met iemand van 18 (voorbeeld) als ik bijna 20 ben, 20 voelt gewoon oud.. terwijl 20/23 niet zo voelt.

zielige ik.. *ik ben gewoon 19eneenhalluf*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 08 mei 2006 10:06:53 schreef Raido het volgende:

Ik vind 16 en bijna 20 al zo'n groot verschil
nosmile.gif

Vind ik ook.

16 en 21/22 ook.

Maar 21 en 26 weer niet.

Terwijl dat toch hetzelfde verschil is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

mwa, ik vind 16 - 20 echt een groot verschil hor. bijna al die relaties gaan weer uit. meisjes van 16 zijn ook nog niet zo volwassen als dat ze graag willen zijn op die leeftijd.

ik ben 20 en 18 is dan wel t minimum vind ik :Y. Maar boven de 20 zijn de verschillen minder groot, want dan zijn de meeste mensen wel enigszins volwassen geworden als het goed is widegrin.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 20 juli 2006 14:21:27 schreef Haaarmen het volgende:

mwa, ik vind 16 - 20 echt een groot verschil hor. bijna al die relaties gaan weer uit. meisjes van 16 zijn ook nog niet zo volwassen als dat ze graag willen zijn op die leeftijd.

widegrin.gif jongens van 20 over het algemeen anders ook niet, dus wat dat betreft pas het goed bij elkaar...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toen mijn vriend en ik verkering kregen was hij 21 en 16. En ach, ik was inderdaad niet volwassen ofzo (dat is een proces) maar het is nog steeds aan en het gaat goed. Maar ik ben het ermee eens dat 16 jong is. Je hebt vaak nog heel veel met jezelf uit te vechten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind het typerend dat een vriendin van me die zelf bijna 18 is en verliefd is op een jongen van 16 uitgelachen wordt, terwijl een meisje van 16 met een jongen van bijna 18 voor niemand een probleem is. Hoe komt dat eigenlijk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Overigens kan ik als eum, ervaringsdeskundige wel nog iets zeggen over het onderwerp. Ik ben als zestienjarige een relatie begonnen met een man van 29, en we zijn meer dan twee jaar samen gebleven. Veel mensen zouden verwachten dat je door zo'n leeftijdsverschil gewoon niets gemeen hebt, maar bij ons was dat eigenlijk niet zo, wij kwamen erg goed met elkaar overeen op heel veel vlakken en ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat we een mooie en fijne relatie gehad hebben, ook al was onze breuk nu niet bepaald de meest aangename op aarde.

Dit klinkt allemaal heel erg leuk, dus je zou denken, wat is het probleem dan? Het probleem zoals ik het achteraf zie is dat het niet normaal is dat een man van 30 de zelfde interesses heeft als een tiener. Hij leefde eigenlijk nog steeds het soort leven dat hij tien jaar geleden leefde, en als je zelf een tiener bent is dat heel leuk, maar je wordt ouder. Ik heb de indruk dat ik op die paar jaar veel volwassener geworden ben, maar hij helemaal niet, en ik betwijfel ernstig of ik op mijn 25ste nog bij iemand zou willen zijn die nooit ouder geworden is dan 20 (ook op het vlak van verantwoordelijkheden nemen en een eigen leven opbouwen enzo).

Zeker iets om bij stil te staan als je een relatie krijgt met een veel ouder iemand, ik vrees dat je ofwel tegen erg grote verschillen gaat moeten opboksen, en als dat niet zo is ga je vroeg of laat misschien tot de ontdekking komen dat je partner paradoxaal genoeg te onvolwassen voor je is. Ik wil niet zeggen dat zo'n relaties nooit werken, ik ben er van overtuigd dat liefde veel kan overwinnen, je moet gewoon realistisch zijn: je gaat vroeg of laat moeilijkheden meemaken die je niet hebt met iemand van je eigen leeftijd, punt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:05:24 schreef Hester het volgende:

Misschien vanwege het stereotype beeld dat jongens groot en stoer en sterk moeten zijn terwijl meisjes best lief en klein en onschuldig mogen zijn...

Jongens van 16 kunnen ook best groot en sterk zijn en meisjes van 18 klein en onschuldig (naja, onschuldig misschien nietpuh2.gif)...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is heel erg afhankelijk van de situatie en de leeftijden. Het verschil tussen 15 en 37 is veel te groot! Dat kan echt niet. Kijk een leeftijdsverschil opzich hoeft niet erg te zijn. Maar als het gaat om een minderjarige met iemand van halverwege de 30 nooo.gif

Het probleem is dat beiden heel verschillende behoeften hebben. Iemand van 37 wil zich over het algemeen zettelen, huisje, boompje,beestje. Iemand van 15 zit nog volop in de pubertijd, die denkt daar nog niet eens aan! Dan kun je geen gezonde relatie hebben toch?!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook ik denk dat het sterk van de situatie en de mensen zelf afhangt. Ik heb een neef die, toen hij verkering kreeg zelf 22 was en zijn vriendin 15. Nu, 10 jaar later gelukkig getrouwd en twee kinderen. Mijn broertje gaat binnenkort verloven (hij is nu 25, zij is 19) toen ze verkering kregen was zij 16. Gaat nu ook heel erg goed.

Wat ik ook merk is dat een relatie en sexualiteit meteen als 1+1=2 wordt gezien. De wet is inderdaad duidelijk over een sexuele relatie met een minderjarige. Laat dat duidelijk zijn en ik denk dat dat goed is. Maar een relatie met iemand hebben staat bij nog niet meteen gelijk aan sex met elkaar hebben.

Ik denk niet dat er zwart-wit een grens is te trekken hoeveel leeftijd er tussen twee mensen kan zitten wil een relatie slagen of geoorloofd zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid