Hoekje 0 Geplaatst 25 september 2009 Rapport Share Geplaatst 25 september 2009 Ben bezig in Het huis van de moskee - Kader Abdolah, voor Nederlands literatuur. En ook in Moderne Wetenschap in de Bijbel, van een aantal professoren dacht ik. Interessant boek! Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 26 september 2009 Rapport Share Geplaatst 26 september 2009 Natasha's Dance: A Cultural History if Russia van Orlando Figes. Maar het is zo vreselijk saaaaaaaaaaaai. Link naar bericht Deel via andere websites
Nanoe 0 Geplaatst 26 september 2009 Rapport Share Geplaatst 26 september 2009 Morgen denk weer beginnen in Advocaat van de duivel-John Grisham! Zo spannend!! Link naar bericht Deel via andere websites
Ann! 0 Geplaatst 28 september 2009 Rapport Share Geplaatst 28 september 2009 Ik heb het boek 1953 van Rik launspach net uit.. Een boek over de Watersnoodramp, opzich best wel een mooi boek. Behoorlijk dik en er lopen heel veel verhaallijnen door elkaar. Der zit alleen niet echt heel veel spanning in en op sommige momenten wordt hij wel een beetje eentonig.. maar voor een boek dat ik voor Nederlands, Literatuur, moest lezen vind ik t wel een heel goed boek.. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 28 september 2009 Rapport Share Geplaatst 28 september 2009 Net 'De uitnodiging' van W.P. Young uit, moet het nog even laten bezinken. Ondertussen bezig met 'Toewijding' van Dee Henderson, 'Wirwar' van meerdere schrijvers en 'Koehandel' van Peter Scheele. Dus eigenlijk maar 3 boeken tegelijk wat best weinig is voor mijn doen (studieboeken als Compendium Burgerlijk Procesrecht en dat soort ongein tel ik niet mee...) Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 28 september 2009 Rapport Share Geplaatst 28 september 2009 Begin zometeen aan 'De Pest' van Albert Camus. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 29 september 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Ik moet nog steeds beginnen aan ALLES IS VERLICHT van Jonathan Safran Foer. Extreem luid en ongelooflijk dichtbij was ik echt van onder de indruk! Een goed, sterk boek dat van begin tot eind boeit. En lekker anders dan de standaard boeken In november komt er een nieuw boek van hem uit genaamd DIEREN ETEN. Absoluut één van de betere schrijvers van dit moment Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Quote: Op maandag 28 september 2009 22:28:20 schreef Machiavelli het volgende: Begin zometeen aan 'De Pest' van Albert Camus. Albert Camus is erg goed, maar - net als Sartre e.v.a. - wel erg somber. Ik kan je ook De val aanraden. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 "The book of light" door Chaim Potok. Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 29 september 2009 Rapport Share Geplaatst 29 september 2009 Het boeiendste van de meerdere boeken waar ik op dit moment in bezig ben, is 'Collapse' van Jared Diamond, waarin hij verleden samenlevingen onderzoekt, die door ecologische verwoesting ten onder zijn gegaan - een grote waarschuwing voor onze hedendaagse samenleving! Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 8 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2009 Ik lees nu Forging Stalin's Army: Marshal Tukhachevsky And The Politics Of Military Innovation van Sally Stoecker. Gaat over de hervormingen in het Rode Leger in de jaren '30. Het is erg interessant maar tegelijkertijd ook abstract en taai, dus wens me succes. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 8 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 8 oktober 2009 ik ben bezig in het boek: de roeping van Anne van de Bijl. erg mooi boek. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 In alle redelijkheid - Christelijk geloof voor welwillende sceptici van Tim Keller. Nu weet ik niet of ik een welwillende scepticus ben, maar ik ben wel geïnteresseerd in religie. Ik vind het tot nu toe een erg zwak boek. Een verkapte evangelisatiepoging in een slecht zittend pseudo-intellectueel jasje met veel voetnoten om vooral aan te tonen dat er grondig onderzoek aan vooraf is gegaan zonder enig vernieuwend en interessant punt te maken. Wellicht draait mijn mening nog bij, maar ik vrees het niet eigenlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Origin of species. Afgezaagd, taai en best interessant. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Ds. C. Harinck - De Heilsorde; De rechtvaardigmaking W.F. Hermans - Nooit meer slapen Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Quote: Op maandag 29 juni 2009 17:22:08 schreef Andere Jas het volgende: R. Boyd & J.B. Silk - How Humans Evolved Gekaapt uit de boekenkast van mijn vriendin. Een boek voor een archeologiestudie, geschreven door antropologen over een biologische theorie, daarom lees ik het ook, want ik studeer op de pabo. * Andere Jas slaakt oorlogskreet En weer een paar hoofdstukken verder. Leuk die primaten, maar een uitvoerige beschouwing van soorten en gedrag van primaten haalt een beetje het tempo uit het boek. Kom op met die Neanderthalers dan! Link naar bericht Deel via andere websites
annzie 1 Geplaatst 27 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 27 oktober 2009 Quote: Op dinsdag 29 september 2009 07:29:58 schreef Mister_L het volgende: Extreem luid en ongelooflijk dichtbij was ik echt van onder de indruk! Een goed, sterk boek dat van begin tot eind boeit. En lekker anders dan de standaard boeken Is inderdaad een heel erg goed boek. Ik heb hem vorig jaar met Engels gelezen (in het engels ook) en ik was er ook heel erg van onder de indruk. Dagmar heeft hem ook gelezen en heeft geprobeerd dat hele stuk met al die cijfers te vertalen (als ik dat niet mocht zeggen edit je het maar weg (tegen dagmar natuurlijk)) Link naar bericht Deel via andere websites
Mr. Emilio 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 Momenteel bezig in "de Cyberkiller" van Jeffery Deaver. Lekker spannend! Link naar bericht Deel via andere websites
-JmB- 0 Geplaatst 28 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 28 oktober 2009 "In de schaduw van Byzantium" William Dalrymple. De schrijver volgt het spoor van twee byzantijnse monniken uit de 5e eeuw a.d.h.v het reisverslag van een van hen door Griekenland, Turkije, Syrie, Libanon, Israel en Egypte. Er word een vergelijking gemaakt met de situatie toen en nu. Nu is wat overtrokken want het boek stamt uit 1996. Het schetst een droef beeld van het huidige Christendom in het Midden Oosten maar met prachtige portretten van de mensen die daar leven. Ben je geinteresseerd in het midden oosten dan raad ik je dit boek van harte aan. Sowieso zijn de boeken van Dalrymple lezenswaardig, maar dat terzijde. Link naar bericht Deel via andere websites
HelenaV 0 Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 Ik heb de afgelopen weken Dostojevski's Misdaad en Straf, De Vernederden en Beledigden en Het Dorp Stepantsjikovo en zijn Bewoners gelezen, ben nu bezig in In Defence of History van Richard Evans. Erg interessant dat laatste. Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 Quote: Op woensdag 28 oktober 2009 12:03:35 schreef [JmB] het volgende: "In de schaduw van Byzantium" William Dalrymple. De schrijver volgt het spoor van twee byzantijnse monniken uit de 5e eeuw a.d.h.v het reisverslag van een van hen door Griekenland, Turkije, Syrie, Libanon, Israel en Egypte. Er word een vergelijking gemaakt met de situatie toen en nu. Nu is wat overtrokken want het boek stamt uit 1996. Het schetst een droef beeld van het huidige Christendom in het Midden Oosten maar met prachtige portretten van de mensen die daar leven. Ben je geinteresseerd in het midden oosten dan raad ik je dit boek van harte aan. Sowieso zijn de boeken van Dalrymple lezenswaardig, maar dat terzijde. In hoeverre is zo'n verhaal niets meer dan een mooi verhaal? Ik bedoel, meneer Dalrymple is volgens mij zowel geen christen als historicus noch theoloog.. Wel schrijver Link naar bericht Deel via andere websites
Think 0 Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 Quote: Op vrijdag 30 oktober 2009 12:07:06 schreef Leidenschaft het volgende: ben nu bezig in In Defence of History van Richard Evans. Erg interessant dat laatste. Vertel eens, waar gaat het over? Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 30 oktober 2009 Rapport Share Geplaatst 30 oktober 2009 "Making Money" - Terry Pratchett "Every day with Jesus" - Selwyn Hughes "Boundaries in dating" - Cloud & Townsend "Before you say I do" - H. Norman Wright Ben wel op de Engelse toer... maar ik lees uit m'n Nederlandse bijbel Link naar bericht Deel via andere websites
Amazone 0 Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Ik lees nu Brug naar de hemel van Ken Follett. Eerder halverwege blijven steken wegens drukte, nu maar helemaal opnieuw begonnen . Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 1 november 2009 Rapport Share Geplaatst 1 november 2009 Onze Redder Heel Dichtbij - Max Lucado Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten