Spring naar bijdragen

60 jarig bestaan staat Israël


De stichting van de Joodse staat is rechtvaardig, want dit land is hen door God beloofd.  

  1. 1. De stichting van de Joodse staat is rechtvaardig, want dit land is hen door God beloofd.

    • Ja, volledig rechtvaardig.
      11
    • Ja, maar de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs.
      14
    • Nee, dit land behoort toe aan Palestina.
      7
    • Nee, Joden hebben geen recht op een eigen staat.
      1


Aanbevolen berichten

Als de arabier mohammedaan/moslim een klap geeft aan Israel krijgen ze er vijf terug en terecht van Israel,ze laten zich niet meer naar de slachtbank leiden.En heel het conflict is ten diepste een godsdienstoorlog tussen de Ware God van Christendom en Jodendom tegen over de moslimmaangod het hulpje van de satan.

Voor Israel AD MULTOS ANNOS.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Als de arabier mohammedaan/moslim een klap geeft aan Israel krijgen ze er vijf terug en terecht van Israel,ze laten zich niet meer naar de slachtbank leiden.En heel het conflict is ten diepste een godsdienstoorlog tussen de Ware God van Christendom en Jodendom tegen over de moslimmaangod het hulpje van de satan.

Voor Israel AD MULTOS ANNOS.

Wat ben jij toch een lompe boer zeg, met je mohammedaan, ieder mens zou de neiging kreigen een aanslag op jou soort te plegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja dat is ook wel wat zo, genuanceerder: ik vind de denigrerende term mohammedaan ietwat ongepast tegen onze medemensen die hier ook posten en meehelpen dit forum interessant houden.

Klopt, maar jouw reactie op het gebruik van dat woord is behoorlijk overtrokken, zeker als je meeneemt dat het lange tijd een heel gebruikelijke term was voor moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ok, terug naar waar het om ging.

Ik zat eens te denken;

Als de Joden, uit Europa en Rusland, die heel nauw betrokken waren bij de WO II nou eens niet een eigen staat hadden gekregen dan hadden zij stuurloos rond blijven zwerven. Een logisch gevolg daarvan was geweest dat ze wederom overal als 'buitenlanders' waren beschouwd, ze misschien nog steeds overal zouden worden gediscrimineerd, ze dus eigenlijk nooit een volwaardig bestaansrecht hadden kunnen opbouwen en uiteindelijk misschien wel weer eens vervolgd zouden worden in een land wat een zondebok zocht voor de binnenlandse misère. (Mag ik als voorbeeld de Koerden noemen?)

Conclusie: De Joden hadden (zoals elk mens) recht op een eigen land/staat/grondgebied. Dit gaf ze de mogelijkheid om een bestaan op te bouwen en zich te verdedigen. Dat dit uiteindelijk het grondgebied is geworden waar de huidige staat Israël gesticht is dat is bijbels en geschiedkundig goed uit te leggen.

Of hebben jullie daar een andere mening over?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet niet wat het is maar we lijken een beetje off topic te gaan. Dit topic gaat over het bestaansrecht van Israel, en wat gebeurt er: iedereen krijgt conflicten met elkaar hier...

Shalom

Idd, verwonderlijk dat conflicten in een topic op een discussieforum ontstaan. engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ok, terug naar waar het om ging.

Ik zat eens te denken;

Als de Joden, uit Europa en Rusland, die heel nauw betrokken waren bij de WO II nou eens niet een eigen staat hadden gekregen dan hadden zij stuurloos rond blijven zwerven. Een logisch gevolg daarvan was geweest dat ze wederom overal als 'buitenlanders' waren beschouwd, ze misschien nog steeds overal zouden worden gediscrimineerd, ze dus eigenlijk nooit een volwaardig bestaansrecht hadden kunnen opbouwen en uiteindelijk misschien wel weer eens vervolgd zouden worden in een land wat een zondebok zocht voor de binnenlandse misère. (Mag ik als voorbeeld de Koerden noemen?)

Conclusie: De Joden hadden (zoals elk mens) recht op een eigen land/staat/grondgebied. Dit gaf ze de mogelijkheid om een bestaan op te bouwen en zich te verdedigen. Dat dit uiteindelijk het grondgebied is geworden waar de huidige staat Israël gesticht is dat is bijbels en geschiedkundig goed uit te leggen.

Of hebben jullie daar een andere mening over?

Sjaloom Joshua,

Leuk bedacht allemaal, maar je vergeet even dat slechts een kleinere meerderheid van de joodse gemeenschap daadwerkelijk in Israël woont. De grootste joodse gemeenschap zit in Amerika en daar is het ook heel gewoon dat in films of televisieseries joodse gebruiken en begrippen langskomen. Van een massale exodus naar Israël kun je dus ook niet echt spreken.

Daarnaast doen we nu al soms vreselijk panisch als iemand zich kritisch over Israël of het jodendom uitspreekt en ik denk niet dat het anders zou zijn geweest als Israël niet had bestaan. Het kwam niet door Israël dat het antisemitisme ineens sterk afgewezen werd in westerse landen. Het kwam door de Holocaust. Zonder Israël zouden we denk ik net zo sterk tegen antisemitisme zijn geweest.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarnaast doen we nu al soms vreselijk panisch als iemand zich kritisch over Israël of het jodendom uitspreekt en ik denk niet dat het anders zou zijn geweest als Israël niet had bestaan. Het kwam niet door Israël dat het antisemitisme ineens sterk afgewezen werd in westerse landen. Het kwam door de Holocaust. Zonder Israël zouden we denk ik net zo sterk tegen antisemitisme zijn geweest.

Ik denk nog wel sterker. De staat Israël die vandaag de dag bestaat heeft op PR gebied natuurlijk behoorlijk wat puntjes laten liggen en zo goodwill verspeeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, we zijn comfortabeler met het beeld van Joodse slachtoffers die zich naar de slachtbank laten leiden dan met het beeld van Joden die zichzelf verdedigen, de wapens oppakken tegen anderen en net mensen zijn.

Wellicht waren de Joden zonder Israel niet vervolgd of gediscrimineerd, maar dat was in de eerste jaren na de oorlog niet vreselijk evident en het scenario dat Joshua schetste was toendertijd geen vreselijk vergezochte scenario.

Overigens tierde ook na WOII het anti-semitisme in de Sovjet-Unie welig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tussen Zionisme en antisemitisme zijn ook prima verbanden te trekken. Ik denk bijv. aan Dreyfus. En later ook na WOII de migratie.

En over geweld snap ik wel dat er Joden zijn die nadat ze bijna waren uitgeroeid liever niet een tweede poging afwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

- Hoe staan jullie tegenover het conflict

Israël/Palestina?

- Hoe staan jullie tegenover de staat Israël?

- Hoe denken jullie dat het Israël zal vergaan de

komende 10 jaar?

Een onvermijdelijk conflict. Vanaf dag 1 is er geweld gebruikt, en sindsdien is het alleen maar geëscaleerd.

Men had dit lang van te voren kunnen zien aankomen. Wat zouden de mensen in Nederland doen als de VN beslist dat alle rondzwervende zigeuners van over de hele wereld een staat mogen stichten in de Oosterlijke provincies van Nederland?

En wat zouden de zigeuners dan doen wanneer blijkt dat ze niet welkom zijn en worden beschoten en aangevallen door de inwoners van nederland? Ik zeg het maar even zwart/wit, want ik denk dat de manier waarop de staat Israël gesticht is voor alle partijen schadelijk is geweest!

Ik sta volledig open voor ieder mens, probeer voor iedereen respect op te brengen al is dat niet altijd makkelijk.

Maar ik kies geen partij in dit conflict omdat beide partijen 50% in hun recht staan.

De komende 10 jaar zal de wereld op een keerpunt komen te staan van de geschiedenis! Er staat veel te gebeuren en men kan erop rekenen dat dit conflict daar een grote rol in zal spelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

- Hoe staan jullie tegenover het conflict

Israël/Palestina?

Een ernstige vorm van neo-kolonialisme. Blanke blonde Europeanen en Russen verdrijven de oorspronkelijke bevolking en doen net alsof dit hun nieuwe land is. In Israel zelf heerst Apartheid. Arabieren (vooral moslims) worden anders behandeld dan joden. Het conflict is oneerlijk omdat Israel, dankzij het Westen, beschikking heeft over de modernste wapens terwijl de Palestijnen alleen hun eigen lichaam (in zelfmoordacties) kunnen gebruiken. Israel schendt keer op keer de VN-resoluties; er is haast geen ander land in de wereld bij wie dit gepikt zou worden.

60 jaar Israel is dus geen feest, maar een schande voor de wereld omdat er al 60 jaar onderdrukking en bezetting plaatsvindt.

Quote:
- Hoe staan jullie tegenover de staat Israël?

De zionistische staat moet ontmanteld worden. In Israel moeten alle Palestijnen kunnen leven, inclusief de vluchtelingen en hun (klein)kinderen.

Quote:
- Hoe denken jullie dat het Israël zal vergaan de

komende 10 jaar?

Een bezetting en apartheid-systeem zoals de Israelische kan nooit lang voortduren. Kijk maar wat er met de USSR, Zuid-Afrika onder de Apartheid of met Nazi-Duitsland gebeurd is.


Samengevoegd:

Quote:

Als de arabier mohammedaan/moslim een klap geeft aan Israel krijgen ze er vijf terug en terecht van Israel,ze laten zich niet meer naar de slachtbank leiden.En heel het conflict is ten diepste een godsdienstoorlog tussen de Ware God van Christendom en Jodendom tegen over de moslimmaangod het hulpje van de satan.

Voor Israel AD MULTOS ANNOS.

ff je reactie aangepast:

Als de jood een klap geeft aan de moslims krijgt hij er vijf terug en terecht van de moslims,ze laten zich niet naar de slachtbank leiden.En heel het conflict is ten diepste een godsdienstoorlog tussen de Ware God van de Islam tegen over de christelijke en joodse verdraaiingen van o.a. Paulus, het hulpje van de satan.

Mohammedanen bestaan niet overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Een bezetting en apartheid-systeem zoals de Israelische kan nooit lang voortduren. Kijk maar wat er met de USSR, Zuid-Afrika onder de Apartheid of met Nazi-Duitsland gebeurd is.

USSR kende geen apartheid en het is wat kort door de bocht haar een bezetter te noemen, Zuid-Afrika kende weliswaar Apartheid maar was evenmin een bezetter te noemen. Daarnaast was het gebied dat Israel in haar eerste bestaansdagen veroverde na een agressieoorlog van de onderdrukkende islamitisch-leninisten die er een racistische en anti-semitische politiek op nahielden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

\"Dan houd ik me aan de belofte die ik jullie voorouders onder ede heb gedaan: ik beloofde hun een land te geven dat overvloeit van melk en honing. En dat land bezitten jullie tot op de dag van vandaag.â€Ik antwoordde: \"Het is zoals u zegt, HEER.\"

Jer.11,5

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gehoord is de staat Israël 60 jaar geworden. Voor de Israëlieten is dit natuurlijk een feestdag maar er zullen hoogst waarschijnlijk genoeg buurlanden zijn die nu met argusogen naar Israël kijken. In zekere zin kan ik mij dat best voorstellen als je zo eens kijkt naar de afgelopen 60 jaar. Ik noem even de 6 daagse oorlog, de ontvoering van sporters tijdens de olympische spelen van München, de bouw van de nederzettingen in Gaza die gepaard ging met de bouw van de afscheidingsmuur die Palestina isoleert van de buitenwereld...enz

- Hoe staan jullie tegenover het conflict

Israël/Palestina?

- Hoe staan jullie tegenover de staat Israël?

- Hoe denken jullie dat het Israël zal vergaan de

komende 10 jaar?

- dat er doden vallen zou ik liever zelf niet willen en ik geloof dat de Heer het ook niet wilt, maar ik sta in een hoop dingen achter Israël, er zijn een aantal die liegen in de politiek heb ik gehoord, maar dat is in elke politiek zo.

En dat er doden vallen is noodzakelijk, de afstammelingen van Ismaël worden vaak volgegoten met haat tegen Israël terwijl Israël vrede wilt, en Israël schiet vaak op de plaatsen waarvan de Ismaëlieten raketten schieten en dat er dan kinderen in de buurt zijn dier erdoor omkomen is de verandwoording voor die ouders.

En Israël heeft eindelijk een klein stuk van het land dat door de koning der koningen beloofd is aan Israël en de Palestijnen kunnen zat land krijgen bij al die andere Ismaëlieten die vaak net zulke haatdragende mensen zijn.

- Ik vindt dat we allen als christenen achter Israël moeten staan en het moeten zegenen, want elke christen en kerk die dat niet doet loopt een hoop zegen mis.(Genesis 12:3)

De palestijnen hebben er geen enkel recht op, wat de koningen op aarde ook zeggen, want de koning boven die koningen heeft hen dit land beloofd en dit land is dus van hen en blijft van hen.

Elke christen die niet achter Israël staat zou moeten vragen aan de Heer om hun het juiste te tonen door Zijn woord en dan de boeken zoals Jesaja, Jeremia, en Ezechiël lezen, hier staan een heel aantal beloftes in die de Heer aan Zijn volk doet.

- De komende 10 jaar zou ik niet weten, maar het zal veel moeten verduren de komende jaren, maar God waakt over hen en zal ze niet vergeten. (Jesaja 49:15)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ja, we zijn comfortabeler met het beeld van Joodse slachtoffers die zich naar de slachtbank laten leiden dan met het beeld van Joden die zichzelf verdedigen, de wapens oppakken tegen anderen en net mensen zijn.

Sjaloom Machiavelli,

Oh, maar ik heb ook weinig bezwaar hoor tegen een volk dat zichzelf verdedigd. Als het maar op rechtvaardige gronden gebeurd. Alleen heb ik soms het idee dat sommige joden zich maar wat graag in die slachtofferspositie plaatsen. En hun recht op een eigen staat zelfs nog enkel uit de Holocaust willen halen. Daar heb ik al wat meer bezwaar tegen. Óf je bent een slachtoffer, óf je bent een vechter. Beiden willen zijn leidt enkel tot onredelijkheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

...terwijl Israël vrede wilt,

rofl.gif Geloof je het zelf? Vandaar dat Israel doorgaat met het bouwen van nederzettingen op Palestijns grondgebied, de Golan en Jeruzalem blijven bezetten, een heel stuk Palestijns gebied inpikt met de Muur en weigert over de Palestijnse vluchtelingenpolitiek te praten? En dan heb ik het alleen nog maar over de VN-resoluties.

Zolang Israel zo massaal de rechten van de Palestijnen ontkent, zullen de Palestijnen nooit Israel erkennen en vind ik het begrijpelijk dat ze verzetsdaden plegen tegen Israeli's. Israel wil gewoon geen vrede.

Quote:
En Israël heeft eindelijk een klein stuk van het land dat door de koning der koningen beloofd is aan Israël en de Palestijnen kunnen zat land krijgen bij al die andere Ismaëlieten die vaak net zulke haatdragende mensen zijn.

Dit is racistische politiek bedrijven. Dat land behoort de Palestijnen toe (en ook de christenen en joden die daar al eeuwen wonen). Dat is de oorspronkelijke bevolking van Palestina. Deze 3 religieuze groeperingen hebben eeuwenlang vreedzaam met elkaar samengeleefd. Het zijn juist de Europeanen die eeuwenlang haatdragend tegen de joden waren. Met als hoogtepunt de holocaust. Kom nu dus niet hypocriet de vinger wijzen naar de Arabieren. De Europeanen hebben een probleem met de joden (gehad) en dienen dit dan ook maar zelf op te lossen. De Nederlandse of Spaanse jood heeft totaal geen recht het huis van een Palestijnse Arabier in te pikken. Geef hen maar een stuk van Europa als je zo begaan bent met deze joden..

Quote:
De palestijnen hebben er geen enkel recht op, wat de koningen op aarde ook zeggen, want de koning boven die koningen heeft hen dit land beloofd en dit land is dus van hen en blijft van hen.

Dat land behoort al eeuwenlang toe aan de Palestijnen.

Hoe zou jij het vinden als de Duitsers Nederland gaan opeisen als nieuw thuisland en miljoenen autochtonen verdrijft naar België en Engeland?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Bronze,

Zo, het stamgoddenken zit er bij jou nog goed in, zo te horen? Die stam is van God en de rest niet, dus alle andere stammen moeten maar wijken voor die stam? Ik dacht dat het Nieuwe Testament nou juist onder meer een krachtige poging was om ons dat ellendige stamgoddenken eens af te leren, maar ja...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid