Spring naar bijdragen

60 jarig bestaan staat Israël


De stichting van de Joodse staat is rechtvaardig, want dit land is hen door God beloofd.  

  1. 1. De stichting van de Joodse staat is rechtvaardig, want dit land is hen door God beloofd.

    • Ja, volledig rechtvaardig.
      11
    • Ja, maar de manier waarop verdient geen schoonheidsprijs.
      14
    • Nee, dit land behoort toe aan Palestina.
      7
    • Nee, Joden hebben geen recht op een eigen staat.
      1


Aanbevolen berichten

Quote:

Was de oorspronkelijke bevolking van Palestina niet een allegaartje van alles en nog wat wat er in die buurt leeft? Er bestaat geen volk van Palestijnen.

Dat is juist de mythe die veel zionisten verkondigen om het feit te begetelliseren dat Israel oorspronkelijk het land van anderen is.

Palestina werd bewoond door Arabische moslims en een minderheid joden en christenen. Totdat vreemdelingen uit de hele wereld dit land bezetten en honderdduizenden oorspronkelijke bewoners verdreven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 137
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Wat ik trouwens opmerkelijker vind, is dat de stichting van Israel een goeddeels seculier/atheistische aangelegenheid was. Daar hoor je nooit iemand over. Niet dat dát nou per definitie fout is, maar het is toch een opmerkelijk feit.

Ja, mij is tevens onduidelijk waarom sommige christenen met Jezus van mening over Israël naar het vlees/Jeruzalem verschillen. Het is duidelijk dat onze Meester in deze tijd politiek incorrect is, want God was klaar (luk 19,44) met Jeruzalem en heeft Zijn statement nooit herroepen. Immers, Hij was/is er niet bepaald geliefd! Men wil het oude verbond weer invoeren, hetgeen de broedgrond was voor de moord op Jezus. Het letterlijke Jeruzalem is in strijd met het nieuwe verbond. Jezus zegt over de oude stad 'zij zullen u tot de grond nederwerpen en uwe kinderen in u'

Bent u een kind van God of een kind van Jeruzalem?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ook dat is, zoals veel claims, betwist.

Hoe kan dat een twistpunt zijn? Er zijn toch foto's, verslagen, reisverhalen en statistieken die vertellen over de bevolking van Palestina gedurende de afgelopen eeuwen.

Deze mensen waren niet blank en blond en heetten DeVries van hun achternaam, maar waren Arabier (vooral moslim, maar ook jood of christen)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Bronze,

Zo, het stamgoddenken zit er bij jou nog goed in, zo te horen? Die stam is van God en de rest niet, dus alle andere stammen moeten maar wijken voor die stam? Ik dacht dat het Nieuwe Testament nou juist onder meer een krachtige poging was om ons dat ellendige stamgoddenken eens af te leren, maar ja...

Het gaat mij er om wat God heeft gezegd, en Hij heeft dit land aan Israël beloofd, het maakt dan niet uit hoelang zo'n volk er al op heeft gewoond, het maakt niet uit wat mensen zeggen, God gaat boven wat mensen denken en vinden, wat Hij wil moet gebeuren en zal gebeuren of op de een of de andere manier.

Het is onbegrijpelijk wat God vaak doet, maar toen ik kind was, waren een hoop dingen die mijn pa deed onbegrijpelijk en toch was het goed wat m'n pa deed.

Moet God volgens jou Zijn beloftes intrekken en dus Hemzelf tot een leugenaar maken?

Tuurlijk zou ik zelf willen dat de Palestijnen hun land verliezen, en ik bid vaak ook voor hun net zo hard als dat ik voor Israël bidt.

En God heeft de Palestijnen net zo lief als dat Hij Israël lief heeft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Bronze,

Ik geloof dat de Kerk de voortzetting is van Israël en dat er dus geen enkele scheiding is meer tussen Jood en Griek, tussen het ene volk en het andere. Alle volkeren en culturen worden uitgenodigd zich te voegen bij het Volk van God, het Lichaam van Christus, en zo te delen in de zegeningen die God aan elk mens rijkelijk schenkt. Hoewel ik wel geloof dat God met de huidige Joden nog een speciaal plan heeft, is dat plan nog altijd in de context van de verlossing van Christus en mag je je dus best afvragen in hoeverre de huidige staat Israël daarin participeert. Ik ken Gods plan voor de Joden niet, maar ik zie in het huidige seculier geleide Israël dus niet echt een vervulling van welke profetie ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan zal ik je degene die ik zelf heb gevonden geven.

Jesaja 11:11-16

Quote:
11 En het zal te dien dage geschieden, dat de Here wederom zijn hand opheffen zal om los te kopen de rest van zijn volk, die overblijft in Assur, Egypte, Patros, Ethiopië, Elam, Sinear, Hamat en in de kustlanden der zee. 12 En Hij zal een banier opheffen voor de volken, en de verdrevenen van Israël verzamelen en de verstrooide dochters van Juda vergaderen van de vier einden der aarde. 13 Dan zal de afgunst van Efraïm verdwijnen en zij die Juda benauwen, zullen uitgeroeid worden; Efraïm zal niet afgunstig zijn op Juda en Juda zal Efraïm niet benauwen. 14 Westwaarts zullen zij de Filistijnen op de schouder vliegen, samen zullen zij de stammen van het Oosten plunderen; naar Edom en Moab zullen zij hun hand uitstrekken en de Ammonieten zullen hun onderhorig zijn. 15 Dan zal de HERE de zeeboezem van Egypte met de ban slaan en Hij zal zijn hand tegen de Rivier bewegen met de gloed van zijn adem, en Hij zal haar tot zeven beken uiteenslaan en maken, dat men geschoeid daardoor kan gaan. 16 Dan zal er een heerbaan zijn voor de rest van zijn volk, die in Assur overblijven zal, zoals er voor Israël geweest is ten dage, toen het optrok uit het land Egypte.

Israël is verstrooit geweest over de vier hoeken van de aarde oost, west, noord, zuid, en het is teruggebracht en wordt nog teruggebracht.

En hier staat ook dat Israël de Filistijnen of Palestijnen op de schouder zullen vliegen en dat hebben ze al gedaan.

En de rest moet nog gebeuren en is misschien al gebeurd, zo erg let ik niet op de situatie.

En vanaf vers 15 snap ik het niet, de NBG '51 verwijst deze tekst naar Openbaringen 16:12

Maar ik ben ook nog niet met profeties bezig geweest, dus veel kan ik er ook niet over zeggen.

Je blijf doorleren met de bijbel dat je aan een hoop niet toekom puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan zal ik je degene die ik zelf heb gevonden geven.

Jesaja 11:11-16

[...]

Israël is verstrooit geweest over de vier hoeken van de aarde oost, west, noord, zuid, en het is teruggebracht en wordt nog teruggebracht.

En hier staat ook dat Israël de Filistijnen of Palestijnen op de schouder zullen vliegen en dat hebben ze al gedaan.

En de rest moet nog gebeuren en is misschien al gebeurd, zo erg let ik niet op de situatie.

En vanaf vers 15 snap ik het niet, de NBG '51 verwijst deze tekst naar Openbaringen 16:12

Maar ik ben ook nog niet met profeties bezig geweest, dus veel kan ik er ook niet over zeggen.

Je blijf doorleren met de bijbel dat je aan een hoop niet toekom
puh2.gif

De profeten gaan tot Johannes en zijn daarom slechts op het verleden te betrekken opdat het Woord niet geloochend wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat laat ik even in het midden als je het niet erg vind wat hij er mee bedoeld te zeggen. Maar er zullen toch zeker nog wel profetien zijn die gaan uitkomen. Waarom anders heeft Jezus ons Openbaringen gegeven. Waarom anders spreekt Ezechiel van opbouw van een nieuwe tempel, de vallei van dorre doodsbeenderen, de dag van de Heer, de nieuwe hemel en aarde. Je wil toch niet zeggen dat we momenteel al leven op de nieuwe hemel en aarde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus wist dat men dat moeiijk verteerbaar zou vinden (mat 11,14) want veel christenen nemen dat idd NIET aan!


Samengevoegd:

Ik hoef jou toch niet de halve Bijbel te verklaren omdat jij een vers in het midden houdt! Laat hem liever achteraan of verklaar hem mij tenminste.


Samengevoegd:

@ Renaldo, niet lomp bedoelt, maar de verzen kunnen we niet omheen. Jezus zegt in dit verband uitdrukkelijk: wie oren hebben die hore' omdat het moeilijk te begrijpen is en in strijd LIJKT met wat je aanhaalt en nog meer. Blijf eerlijk lezen en geloven dat de waarheid zalig maakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe het wenden of keren,en men weet wat er geschreven staat ;Israel zal de Arabier totaal verpleteren.En palestijnen bestaan niet hebben nooit bestaan;de zogenaamde palestijnen zijn een politiek gedrocht waar ook de rest van de Arabieren niks mee te maken willen hebben .

Wie zijn de echte bewoners van het land en rechthebbende dat zijn de Joden,Christenen en meer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En palestijnen bestaan niet hebben nooit bestaan;de zogenaamde palestijnen zijn een politiek gedrocht waar ook de rest van de Arabieren niks mee te maken willen hebben .

Hoe waar, het enige waar de 'palestijnen' in de ogen van de Arabische staten voor deugen, is voor het opwekken van volkswoede en het terroriseren van Joden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: off topic posts verwijderd, je kunt een nieuw topic openen wanneer je over een nieuw onderwerp wilt discussieren.



Daarnaast wil ik het advies meegeven om niet met enkele teksten te strooien zonder de verdere contekst erbij. Ook de manier waarop je een mening geeft is belangrijk, praat niet vanuit "het is zo" of "het staat er zo", maar vanuit jezelf, dus de ik-vorm.
Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Israel is nooit een jood genoemd in de Bijbel...

Een Jood werd Israel genoemd...

Quote:
Ja en het is puur toeval dat uitgerekend jij er over valt.

Persoonlijk denk ik dat je ook anders had kunnen reageren, wat de discussie ten goede zou komen...

Quote:
Mohammedanen bestaan niet overigens.

Uit de van dale:

mo·ham·me·daan (dem; mohammedanen; mohammedaanse)

      1       oude benaming voor moslims

Wanneer een woord je niet aanstaat, kun je dit op een normale manier aangeven. Ik denk dat sommige woorden die lang gebruikt zijn, niet zomaar verbannen zijn of per definitie negatief gebruikt worden. Blijkbaar vindt de van Dale het ook niet zo vreemd.

Dan BOT:

Ik heb het topic doorgenomen en vind het toch knap dat mensen van alles weten te beweren/ zeggen over een gecompliceerd onderwerp als deze. Ik mis de feiten, wat kunnen we terug vinden qua statestieken en dat soort dingen, zodat we een eerlijk beeld kunnen vormen.

Ik heb er in ieder geval geen twijfel over dat zowel Israel als de Palestijnen bloed aan de handen hebben en denk dat het onzin is om de drama verhalen te gaan herhalen. Zo was er twee zomers terug in Vancouver een protest van Palestijnen die met foto's van slachtoffers rondliepen en de Joden/ Israel aanklaagden. Maar zo kunnen Joden ook met foto's gaan rondlopen van de mensen die door het toedoen van de Palestijnen verwond/ gedood zijn.

De manier waarop de staat Israel ontstaan is, vind ik geen schoonheidsprijs waard, maar aan de andere kant, ik denk niet dat de staat Israel op een andere plaats of manier wel opgericht had kunnen worden en de schoonheidsprijs gewonnen, want ik heb het idee dat zij nergens welkom zijn.

Gister hoorde ik op de radio het volgende zinnetje, die mij nog steeds in zijn greep houdt als het over dit onderwerp gaat:

Israel heeft nu 1 staat, maar de Palestijnen hebben 60 landen waar ze terecht kunnen...

Ik weet niet of het eerlijk is dat te stellen...

Wel denk ik dat het Palestijnen niet zo zeer gaat of ze een eigen plek/ land hebben, ze willen alleen Jeruzalem en anders niet. Als ik mij goed herinner is hen namelijk in het verleden een stuk land aangeboden en hebben ze dat afgeslagen omdat ze perse Jeruzalem willen hebben. (verbeter me als ik het verkeerd heb, ik weet lang niet alles over dit conflict).

Ik heb eigenlijk het idee als ik de haat en onverdraagszaamheid zie, dat het ze niet uitmaakt of ze wel of geen land hebben, ze kunnen elkaar gewoon niet uitstaan.Vanuit dat punt is het denk ik ook onmogelijk om tevredenheid te bewerkstelligen en vrede. Dus de komende tien jaar zie ik ook nog een hoop ellende voor me in Israel.

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een Jood werd Israel genoemd...

[...]Persoonlijk denk ik dat je ook anders had kunnen reageren, wat de discussie ten goede zou komen...

[...]Uit de van dale:

mo·ham·me·daan (dem; mohammedanen; mohammedaanse)

      1       oude benaming voor moslims

Wanneer een woord je niet aanstaat, kun je dit op een normale manier aangeven. Ik denk dat sommige woorden die lang gebruikt zijn, niet zomaar verbannen zijn of per definitie negatief gebruikt worden. Blijkbaar vindt de van Dale het ook niet zo vreemd.

Dan BOT:

Ik heb het topic doorgenomen en vind het toch knap dat mensen van alles weten te beweren/ zeggen over een gecompliceerd onderwerp als deze. Ik mis de feiten, wat kunnen we terug vinden qua statestieken en dat soort dingen, zodat we een eerlijk beeld kunnen vormen.

Ik heb er in ieder geval geen twijfel over dat zowel Israel als de Palestijnen bloed aan de handen hebben en denk dat het onzin is om de drama verhalen te gaan herhalen. Zo was er twee zomers terug in Vancouver een protest van Palestijnen die met foto's van slachtoffers rondliepen en de Joden/ Israel aanklaagden. Maar zo kunnen Joden ook met foto's gaan rondlopen van de mensen die door het toedoen van de Palestijnen verwond/ gedood zijn.

De manier waarop de staat Israel ontstaan is, vind ik geen schoonheidsprijs waard, maar aan de andere kant, ik denk niet dat de staat Israel op een andere plaats of manier wel opgericht had kunnen worden en de schoonheidsprijs gewonnen, want ik heb het idee dat zij nergens welkom zijn.

Gister hoorde ik op de radio het volgende zinnetje, die mij nog steeds in zijn greep houdt als het over dit onderwerp gaat:

Israel heeft nu 1 staat, maar de Palestijnen hebben 60 landen waar ze terecht kunnen...

Ik weet niet of het eerlijk is dat te stellen...

Wel denk ik dat het Palestijnen niet zo zeer gaat of ze een eigen plek/ land hebben, ze willen alleen Jeruzalem en anders niet. Als ik mij goed herinner is hen namelijk in het verleden een stuk land aangeboden en hebben ze dat afgeslagen omdat ze perse Jeruzalem willen hebben. (verbeter me als ik het verkeerd heb, ik weet lang niet alles over dit conflict).

Ik heb eigenlijk het idee als ik de haat en onverdraagszaamheid zie, dat het ze niet uitmaakt of ze wel of geen land hebben, ze kunnen elkaar gewoon niet uitstaan.Vanuit dat punt is het denk ik ook onmogelijk om tevredenheid te bewerkstelligen en vrede. Dus de komende tien jaar zie ik ook nog een hoop ellende voor me in Israel.

Liefs Diaan

Ik heb toch zelf gezegd dat mss wat cru was, heb je dat soms gemist?

Juda was een zoon van Israël en niet andersom, daarom is Israël nooit een jood genoemd.

Wat we hier bespraken was zeer relevant mbt de staat Israël en luk 16,16 lezen kan in deze zeer verhelderend werken. Mij is duidelijk dat jij het ook niet aanneemt en gelukkig ben je in de situatie om de waarheid hier te censureren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe het wenden of keren,en men weet wat er geschreven staat ;Israel zal de Arabier totaal verpleteren.En palestijnen bestaan niet hebben nooit bestaan;de zogenaamde palestijnen zijn een politiek gedrocht waar ook de rest van de Arabieren niks mee te maken willen hebben .

Wie zijn de echte bewoners van het land en rechthebbende dat zijn de Joden,Christenen en meer niet.

Je gelooft in een sprookje. De meederheid van de joden heeft niks te zoeken in Palestina. Het zijn gewoon blanken die willen konoliseren. Israel moet teruggegeven worden aan de oorspronkelijke bevolking; de Palestijnse moslims. Enkele oorspronkelijke joden en christenen kunnen dan vreedzaam met de Palestijnen samenleven, zoals altijd gebeurd is. Terwijl christenen de joden naar de vergaskamers brachten..

Israel moet inderdaad van de kaart geveegd worden. Ik hoop dat Iran zich aan zijn woord houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid