Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

En dit schreef ik er daarna nog achteraan:

Ik geloof niet dat dit soort bewijzen iets oplevert. Jezus hoeft zich nooit te bewijzen en Zijn volgelingen hoeven zich ook nooit te bewijzen. Alleen anderen kunnen -als ze dingen te weten willen komen- zelf dingen gaan onderzoeken.


Samengevoegd:

Quote:

Toch is Tomas niet een slechte gelovige te noemen. Hij staat voor de gelovige die moet zien om te kunnen geloven. In wezen staat hij model voor de overgrote meerderheid van de gelovigen. Jezus zegt niet: verdoemd zij die moeten zien om te geloven, maar: zalig zij die niet zien en toch geloven.

2 Kor 5,7

want wij wandelen in geloof, niet in aanschouwen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En dit schreef ik er daarna nog achteraan:

Ik geloof niet dat dit soort bewijzen iets oplevert. Jezus hoeft zich nooit te bewijzen en Zijn volgelingen hoeven zich ook nooit te bewijzen. Alleen anderen kunnen -als ze dingen te weten willen komen- zelf dingen gaan onderzoeken.

Ja mooi zeg, zo kan ik ook zeggen dat er in mijn kerk vele wonderen gebeuren. Gewoon dit soort dingen roepen als mensen iets teveel naar mijn smaak doorvragen. Kan ik tenminste ongecontroleerd verhaaltjes ophangen en mensen schuldgevoelens aanpraten als ze kritisch zijn. Want hoe kun je je geloofsgenoten nou wantrouwen en hoe kun je nou zo negatief over Gods gaven spreken? Blij dat ik daar niet intrap zeg.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ThomasM en RobertF:

Zo bedoel ik het niet. Ik zie het altijd als verantwoordelijkheid voor de mens zelf om het te onderzoeken. Onderzoeken kan goed zijn bij het vinden van de waarheid.

Maar ik zelf ga geen moeite doen om iets aan anderen te bewijzen. Desnoods wil ik wel sites aan mensen doorgeven of ik moedig mensen zelf aan om naar bepaalde bijeenkomsten te gaan.

Ik zelf ben bv. ook zo'n 8 keer naar bijeenkomsten van Jan Zijlstra gegaan. De eerste 3 keer wist ik ook nog niet precies wat ik ervan moest denken, maar ik ben er alleen maar steeds positiever over geworden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben ook niet Mr. Charismatic.

Ik vertegenwoordig niet de charismatische stroming, dus ik heb geen enkele verantwoordelijkheid om deze stroming te verdedigen.

Ik ben alleen een christen, dus verdedig het Woord van God.

Van mij -moet- ook niemand die dingen onderzoeken, maar ik adviseer het ze. Ik geloof dat het hen goed zal/kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat ligt maar net aan welke persoon het onderzoekt. Ik draai nu een aantal jaren mee in het 'charismatische' wereldje en onderzoek het waarschijnlijk anders dan anderen. Ik kijk misschien ook met andere ogen dan anderen. Misschien dat anderen heel andere eisen stellen, andere verwachtingen hebben enz.

Van sommigen merk ik dat die behoeften hebben aan medische rapporten, terwijl ik daar niet zo in geinteresseerd ben. Ik luister meer naar een boodschap van een spreker en luister of deze overeenkomt met de Bijbel. Als de boodschap overeenkomt met de Bijbel en diegene doet in Jezus' Naam wonderen/tekenen, dan zit het voor mij wel goed. Maar soms laat ik het ook wel even rusten, zoals in dit geval met de opwekking in Florida en wacht af wat de vrucht zal zijn.

Als (veel) mensen tot geloof komen en God (meer) gaan dienen, zie ik het als goede vrucht en bewijs van waarheid, integriteit, betrouwbaarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Aha, ik zelf geloof dat gelovigen een zeker inzicht hebben -door de Heilige Geest- waardoor deze gelovigen onderscheid hebben tussen wat wel/niet goed is. Ik geloof dat met datzelfde inzicht Jezus bepaalde dingen wist.

Mat 12,15

Maar Jezus doorzag het en ging vandaar weg. En velen volgden Hem en Hij genas hen allen,

Mat 22,18

Doch Jezus doorzag hun valsheid en zeide: Wat verzoekt gij Mij, huichelaars?

Mar 2,8

En Jezus doorzag terstond in zijn geest, dat zij aldus in zichzelf overlegden, en Hij zeide tot hen: Waarom overlegt gij deze dingen in uw harten?

Luc 5,22

Doch Jezus doorzag hun overleggingen en antwoordde en zeide tot hen: Wat overlegt gij in uw harten?

Luc 20,23

Doch Hij doorzag hun sluwheid en zeide tot hen:

Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij moeten verschillende leiders van charismatische gemeenten wel medische rapporten hebben die genezingen 'bewijzen'. Maar dat weet ik dus niet zeker, omdat ik er zelf nooit in geinteresseerd ben geweest. Ik heb gewoon hun levens onderzocht en geloof dat ze waarheid spreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lol @ filmpje op Volle-evangelie.nl(Over deze "opwekking" en via dit topig gekomen dus OT)

Een vent loopt langs een rij met mensen en zegt alleen maar met een haast woeste stem Power Of God en duwt vervolgens zeer duidelijk al die mensen om door handoplegging. Blijft er een vrouwtje staan, wordt er meteen vanuit gegaan dat er iets demonisch aan de hand is, ipv dat ze gewoon niet mee doet met die stierenmanure en zegt hij 10 keer "Drive it out of her" en als ze dan nog blijft staan gaat hij maar door naar de volgende. Zo lust ik er nog wel 10. Het zal maar je geloof zijn zeg, zulke mensen volgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid