Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

Quote:

@Joas,

Ik denk dat wij ongeveer hetzelfde denken over dit onderwerp, maar dat we een beetje langs elkaar heen praten. Ik heb helemaal nooit dingen gezegd als dat mensen die niet genezen te weinig geloof hebben, of een blokkade hebben. Ik heb wel duidelijk uitgelegd dat ik geloof dat God iedereen wil genezen, en geen uitzondering maakt, en dat als iemand dan niet geneest (wat gewoon voorkomt) het niet aan God ligt. Waar het wel aan ligt weet ik niet, en daar doe ik ook geen uitspraak over, tenzij God zelf mij specifiek een reden voor een persoon laat zien.

Deze post is verhelderend en je hebt denk ik gelijk. Hooguit dat we onze accenten wat anders leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

't zal je maar gebeuren

twee keer ontspoord

(vandaag, NL2 om 22.50)

Niet alleen zijn controversiële verschijning (volledig getatoeëerd) maar vooral ook het ruige en onorthodoxe optreden van Todd Bentley heeft bij nogal wat mensen weerstand gewekt. Toch trekken maanden lang vele duizenden van over de hele wereld naar Lakeland, Florida. Dit keer niet voor de pretparken of mooie stranden maar voor de ‘Lakeland revival’ in het anders zo rustige plaatsje Lakeland.

Doof, blind, in rolstoel of met kanker, ze zijn er allemaal. Dag in dag uit en vaak met meer dan 10.000 bezoekers in stadion, tent of open lucht.

Lakeland

Het begint allemaal wanneer de Canadese Todd Bentley (32) in eerste instantie voor vijf dagen in april dit jaar wordt uitgenodigd door een kerk in Lakeland. Er gebeuren wonderen en men besluit een week langer door te gaan. Maar de wonderen blijven plaats vinden. Een op internet geplaatst filmpje trekt vervolgens zoveel kijkers dat ‘GodTV’, de bijeenkomsten rechtstreeks, wereldwijd gaat uitzenden. Al gauw zit men met meer dan 10.000 bezoekers in het grootste stadion in Lakeland. De plaatselijk economie vaart wel bij al die bezoekers.

Velen beweren dat ze de rolstoel, kruk of prothese niet meer nodig hebben. Anderen, met dokters verklaring in de hand, komen terug om te vertellen dat de kanker voorgoed verdwenen is. Toch zijn er ook velen die wel in hun rolstoel huiswaarts gaan of, zoals het de zeven jarige Joel uit Zuid Afrika overkomt, ter plekke aan het kanker gezwel in zijn hersenen geopereerd moet worden.

De stroom van bezoekers blijft echter komen, maar de stroom van kritiek neemt ook toe. Kan dit geschreeuw van deze getatoeëerde Canadees, met zijn “Bam.. Bam.. Boemba Bam†van God zijn? En hoe betrouwbaar zijn de claims van genezingen en andere wonderen eigenlijk?

Opspraak

Zeker is dat de inmiddels in opspraak geraakte Bentley zelf in zijn jeugd, door problemen thuis en overvloedig gebruik van alcohol en drugs, al vroeg ontspoorde. Daar maakt hij in dit programma ook geen geheim van. De vraag of zijn huidige leven ook is ontspoord blijft aan de kijker om te beantwoorden.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid