Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

Als je freshfire.ca bekijkt met betrekking tot de engelen etc. en filmpjes op youtube van Todd Bentley dan kom je erachter dat heel veel waar hij het over heeft zijn bovennatuurlijke ontmoetingen (Paulus sprak daar ten eerste al niet over omdat hij dat niet nodig vond). De engel bij bethesda raakte het water aan. Dat is iets heel anders als iemand die zegt dat hij zijn zalving van een engel heeft. Regelmatig praat hij met engelen, ze openbaren vanalles, hij komt in de derde hemel, goudstof, diamanten, de stroming staat ook bekend om "reizen in de geest>net als filuppus" etc. Todd heeft al verschillende mensen ontmoet in de hemel: "paulus, abraham, noem maar op". Jezus is in Zijn onverheerlijkte vorm aan Todd verschenen, zoek allemaal maar op. Hij zegt het zelf.

De focus ligt volledig verkeerd. En dat kan allemaal in de naam van jezus gebeuren maar wil niet zeggen dat het goed is. Daar gaat het niet om dat paulus dan een keer met of zonder in de naam van Jezus zegt, het gaat erom dat Todd zijn theologie gewoon niet klopt en als je zijn website zou bestuderen, filmpjes zou gaan kijken, gaan kijken op zijn conferenties dan kom je erachter dat het gaat om kracht/openbaring en leringen die niet "gezond" zijn en de vraag is dan welke kracht (mijn insziens gemixt) en dat mag jezelf uitzoeken in gebed.

God kan gerust nieuwe zaken doen buiten de bijbel, maar van petrus was bekend dat hij apostel was en zijn leer was zuiver. Van Todd kan ik dat persoonlijk neit zeggen en het is dan ook misschien handig om iets meer te verdiepen in wat hij leert, wat zijn achtergrond is van de stroming etc.

Ja je kan engelen ontmoeten, maar het gebeurde vroeger gewoon. Als je Todd zijn boeken gaat lezen dan zie je dat het erg op visualisatie aankomt en dat je heirdoor zelf dus ook open zet voor verkeerde zaken en allicht zo zaken gaat zien.

Kijk naar zijn myspace, kijk op freshfire, kijk op youtube alle filmpjes, kijk en onderzoek, ga in gebed. Dat iemand niet meer in gevangenis gaat en nu puur probeert te leven geeft weinig aan mbt of hij goed bezig is of niet, dat is nu niet de discussie. Het gaat om waarheid en zuivere leer en bekrachtiging van de Geest van God, de HEILIGE Geest van God.

Onderzoek de man zijn standpunten, de gezonde leer etc.

Het rare is dat grote mannen van God (David Wilkerson, Leonard Ravenhill, Art Katz etc. NOOIT zulke zaken noemen of uberhaupt de focus op leggen).

Iedereen rent overal maar naartoe als er kracht en genezing wordt genoemd, maar kijk verder.

Over de vrouwelijke engelen, geesten zijn niet mannelijk/vrouwelijk. Period. Bijbel is er duidelijk over.

Nogmaals, toets de geesten, toets maar wie die man is, waar hij voorstaat etc. Voor mij is het duidelijk en ik heb flink wat ervaring in die stroming en veel mensen die er ook uitkomen vanwege zaken die duidelijk niet kloppen.

Als ik later voor Gods troon sta wil ik kunnen zeggen Heer ik heb gedaan wat ik in Uw woord zag en zaken die daarin niet Uw karakter bevestigden of verwarring brachten heb ik verworpen, waarom omdat Uw woord mijn leidraad was. En zo wil ik leven. Ja er is kracht, ja er is genezing etc. Maar kracht wordt altijd gevonden bij het kruis. Het kruis is er niet om leeg te trekken van wat kan ik vandaag weer voor zalving krijgen of iets, maar het kruis is een plaats waar jezelf sterft...en hoe je het ook wendt of keert, dat zul je daar weinig horen als je de conferenties volgt etc.

Je zult horen over geweldige openbaringen, prachtige wonderen, maar het kruis, kruis opnemen, sterven aan jezelf etc. zul je niet horen, je hoort wat je wilt horen...er is kracht, leven, wonderen etc.

Nogmaals, om af te sluiten, onderzoek het maar en niet even een uurtje of iets, maar ga er maar eens echt voor zitten. Al bidden, ik ben benieuwd wat God je laat zien.

Veel zegen bij de zoektocht en ga met God.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik reageer later misschien wel meer maar 1 ding wil ik wel zeggen. Ga jij ook met God en laat dan je vooroordelen weg want je hebt behoorlijk wat vooroordelen over Todd Bentley terwijl je hem niet in persoon kent. Filmpjes zeggen mij niet veel. Plus dat daarbij komt dat ik geen zin heb om zelf filmpjes te gaan zoeken. Jij neemt een stelling in en dan toon jij maar aan waar hij wat zegt etc. Daar hoef ik als het goed is niet naar te zoeken. Maar dus eerst je vooroordelen weg want je hebt die genoeg in mijn ogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die vooroordelen of constateringen zoals ik ze noem komen vanwege ervaring bij de man zijn theologie, de focus, zijn conferenties, zijn leven als revivalist zoals hij zichzelf noemt en daarnaast de bijbel gelegd en wat deze zegt aan zuivere leer.

Bedankt voor je reactie ik zal er zeker mee in gebed gaan. Maar vroeger werden in de bijbel ook mensen genoemd als zaken niet klopten, niet uit kritiek maar uit zorg voor de zielen van mensen.

De bijbel spreekt over een grote afval in de laatste dagen. En Jezus eerste waarschuwing zelf op de Olijfberg was: En als Hij op den Olijfberg gezeten was, gingen de discipelen tot Hem alleen, zeggende: Zeg ons, wanneer zullen deze dingen zijn, en welk zal het teken zijn van Uw toekomst [wederkomst], en van de voleinding der wereld? En Jezus, antwoordende, zeide tot hen: Ziet toe, dat u niemand verleide (Matt. 24:3-4)

Ziet toe dat niemand u verleide, oftewel toets, ken de waarheid en als dat daarmee niet strookt, keer je rug ernaartoe.

op link staan heel grote discussies zag ik, ik zou zeggen lees ze ook eens door op je zoektocht. Ik heb er zelf veel aan gehad en daar zitten veel mensen met een hart voor God en een ontzettende inzicht in de schriften en deze dagen.

Zegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[url=http://www.nd.nl/document.aspx?

Natuurlijk ook weer reacties van mensen die het werk van de Heilige Geest bekritiseren, omdat ze er te weinig van afweten.

Ze bekritiseren de Heilige Geest niet, maar slechts het gebrek aan kennis over de Heilige Geest zou je ook kunnen zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vraag me af of het niet een groot toneelspelletje is. Mensen genezen op commando. We hebben allemaal wel de Netwerk (van de EO notabene) uitzending gezien waar die voorganger van de levensstroom gigantisch door de mand viel. We hebben er hier ook een topic over geloof ik.

De voorganger van de Levensstroom is nog nooit door wat voor mand dan ook gevallen. Hij (Jan Zijlstra) is een integere man die de waarheid van het evangelie brengt en doet wat Jezus Christus hem heeft opgedragen.

Dat de EO dat uitzendt, zegt niets, want er werken zat mensen bij de EO met een kritische houding tegenover de genezende kracht van God. Iemand met kritiek kan makkelijk een uitzending in elkaar prutsen waarbij voor de kijker thuis een beeld ontstaat dat er niets overblijft van iemand. De EO gaat niet altijd goed om met een dienaar van God.

Quote:
Als ze dat hadden dan hadden ze het wel op de site gezet. Maar ach, er staan zelfs mensen op die site die nooit genezen zijn. Maar kijk de Netwerk uitzending er maar eens op na.

Wie dan?


Samengevoegd:

Quote:

We hebben het 1900 jaar prima zonder kunnen doen. Ik ben overigens verre van overtuigd dat het daadwerkelijk werk van God is. Daarnaast vind ik het nogal hoogmoedig van je dat je indirect wil beweren dat God al die eeuwen geen bezoek heeft gebracht aan de christenen.

Inderdaad hebben de mensen het 1900 jaar zonder gedaan. Daarom was er die 1900 jaar ook zoveel leed en ellende.


Samengevoegd:

Quote:

Die schat is dat wij Hem kennen dat is het eeuwige leven. Geen aardse voorspoed, geen christenleger dat op zal staan om hier een plaats voor God te creëren. In de storm was God niet, maar in de koele bries. Zoek God waar Hij zich laat vinden: niet in het méér en groter, maar in de stilte van je hart.

Ex. 19

19 Het geluid van de bazuin werd gaandeweg zeer sterk. Mozes sprak, en God antwoordde hem in de donder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De voorganger van de Levensstroom is nog nooit door wat voor mand dan ook gevallen. Hij (Jan Zijlstra) is een integere man die de waarheid van het evangelie brengt en doet wat Jezus Christus hem heeft opgedragen.

Dat zeg jij. Ik ben daar allerminst zeker van.

Quote:

Dat de EO dat uitzendt, zegt niets, want er werken zat mensen bij de EO met een kritische houding tegenover de genezende kracht van God. Iemand met kritiek kan makkelijk een uitzending in elkaar prutsen waarbij voor de kijker thuis een beeld ontstaat dat er niets overblijft van iemand. De EO gaat niet altijd goed om met een dienaar van God.

Alles wat geen stand kan houden tegen een kritische houding is geen Waarheid. Het is toch wat dat de EO iets kritisch bekijkt en nu door jou beticht wordt van prutsen. Dat terwijl je de uitzending niet gezien hebt, en zo te horen ook nog nooit iets van de uitzending gehoord hebt.

Quote:

[...]

Wie dan?

Leonie Verhoef zoals je in die Netwerk uitzending had kunnen zien.

Je kunt de uitzending hier nogmaals bekijken: link

Trouw heeft er ook een artikeltje over geschreven: link

En op een blog vond ik ook nog dit: link

Quote:


Samengevoegd:

[...]

Inderdaad hebben de mensen het 1900 jaar zonder gedaan. Daarom was er die 1900 jaar ook zoveel leed en ellende.

rofl.gif En dat is er nu niet meer?

Ik heb mij laten vertellen dat er in Toronto niet zo heel lang geleden voor de neo charismatische wereld iets gigantisch groots gebeurd was. Hoe gaat het nu in die stad? Is het werkelijk het paradijs op aarde? Of was het slechts een zeer tijdelijke opleving van het geloof. En als het maar slechts van zeer tijdelijke aard is, wat voor zin heeft het dan, en kunnen we ons dan niet afvragen hoe deze tijdelijke opleving tot stand gekomen is. Neo charismaten zullen ongetwijfeld alles op de Heilige Geest zetten, ik denk dat het voor het grootste deel met conditionering te maken heeft van de mensen zelf.

Over deze laatste uitspraak van je hoor ik graag enige verdieping.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De gemakkelijkste manier om je gelijk te krijgen is inderdaad gewoon glashard ontkennen dat de miljarden christenen van afgelopen 1900 jaar de Geest niet bezaten en de niet-charismatische geloofshelden uit die tijd gewoon geen echte geloofshelden waren.

Maar ja, dan zit je wel met een God die de afgelopen 1900 jaar zijn Kerk glashard in de steek heeft gelaten. Terwijl Christus beloofde dat Hij met ons zou zijn, tot aan het einde der tijden. Ach, kleine dingen hou je altijd natuurlijk en het is wel zo prettig natuurlijk.

Ik bedoel, stel je voor dat je serieus zou moeten gaan overwegen dat er meerdere vormen van geloofsbeleving zijn en dat God dus op vele verschillende manieren tot de mens nadert. Dat wordt dan alleen maar eng natuurlijk, vooral als die manieren ook nog eens deels verborgen blijven. Brrrr...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet nog niet wat ik over de opwekking in Florida moet zeggen, want daar ben ik nog niet over uit, maar zover ik hem onderzocht heb en van hem gehoord heb, is hij uit God.

En ik ben ook in een seminair geweest van de soulsurvivors waar een man was vol van de heilige Geest en die is ook bij die opwekking geweest in Florida, toen hij daar was voelde veel mensen de aanwezigheid van God en sommige konden nog net blijven staan en aan het einde van de dienst ging hij alle mensen langs die genezing nodig hadden van innerlijke beschadigingen en sommige zakte in elkaar en andere begonnen te beven en anderen hieven hun handen op en anderen baden weer voor diegenen die genezing nodig hadden.

En sinds die tijd heb ik eigenlijk meer honger naar de Heer.

En Todd Bentley en ook wat vrienden van hem die ook bekeerd zijn en die ook in het criminele circuit zaten, het lijkt misschien raar dat God iemand die tattoo's heeft gebruikt, maar God kijkt niet naar het uiterlijk Hij kijkt naar het innerlijke.

En God is genadig, zo genadig dat Hij criminelen juist tot machtige wapen maakt voor Hem.

Ik heb Todd en wat daar in Florida nog niet goed onderzocht, maar wijs nooit zomaar iets af(als je dat doe), want een mens is machteloos als hij (misschien niet expres) tegen God strijd, en hij is dan ook goed gevaarlijk en dwaas bezig.

Want voor degenen die het nog niet weten de Farrizeën gingen verloren omdat ze de werken van de heilige Geest de werken van satan hadden genoemd.

Mattheus 12:24

Quote:
Maar de Farizeeën hoorden het en zeiden: Deze drijft de boze geesten slechts uit door Beëlzebul, de overste der geesten. 25 Maar Hij kende hun gedachten en zeide tot hen: Ieder koninkrijk, dat tegen zichzelf verdeeld is, gaat ten onder, en geen stad of huis, tegen zichzelf verdeeld, zal standhouden. 26 En indien de satan de satan uitdrijft, is hij tegen zichzelf verdeeld; hoe zal dan zijn koninkrijk kunnen standhouden? 27 En indien Ik door Beëlzebul de boze geesten uitdrijf, door wie doen uw zonen het dan? Daarom zullen zij rechters over u zijn. 28 Maar indien Ik door de Geest Gods de boze geesten uitdrijf, dan is het Koninkrijk Gods over u gekomen. 29 Of hoe kan iemand het huis van de sterke binnengaan en zijn huisraad roven, als hij niet eerst die sterke heeft gebonden? Dan zal hij zijn huis plunderen. 30 Wie met Mij niet is, die is tegen Mij, en wie met Mij niet bijeenbrengt, die verstrooit.

31 Daarom zeg Ik u: Alle zonde en lastering zal de mensen vergeven worden, maar de lastering van de Geest zal niet vergeven worden.
[/i]
32 Spreekt iemand een woord tegen de Zoon des mensen, het zal hem vergeven worden; maar spreekt iemand tegen de heilige Geest, het zal hem niet vergeven worden, noch in deze eeuw, noch in de toekomende.

En lees ook

Handelingen 5:38-39

Quote:

(34 Maar een zeker Farizeeër in de Raad, genaamd Gamaliël, een wetgeleerde, in ere bij het gehele volk, stond op en verzocht de mensen een ogenblik buiten te doen staan,)

38 En nu zeg ik u: Laat u niet in met deze mensen en laat hen geworden; want indien dit streven of dit werk uit mensen is,
zal
het vernietigd worden, 39 maar indien het uit God is, zult gij hen niet
kunnen
vernietigen; het mocht eens blijken, dat gij tegen God strijdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Alles wat geen stand kan houden tegen een kritische houding is geen Waarheid. Het is toch wat dat de EO iets kritisch bekijkt en nu door jou beticht wordt van prutsen. Dat terwijl je de uitzending niet gezien hebt, en zo te horen ook nog nooit iets van de uitzending gehoord hebt.

Waarom denk je dat ik de uitzending niet heb gezien?


Samengevoegd:

Quote:

rofl.gif
En dat is er nu niet meer?

Er hoeft geen leed/ellende meer te zijn.


Samengevoegd:

Quote:

Ik bedoel, stel je voor dat je serieus zou moeten gaan overwegen dat er meerdere vormen van geloofsbeleving zijn en dat God dus op vele verschillende manieren tot de mens nadert. Dat wordt dan alleen maar eng natuurlijk, vooral als die manieren ook nog eens deels verborgen blijven. Brrrr...

Ik heb altijd geschreven dat God er voor iedereen hetzelfde is, dat Hij niet de een ander dan de ander behandeld. Wat voor sommige groeperingen dus geldt die veel zegen hebben ontvangen; diezelfde zegen is er voor iedereen. Ik weet niet in welke zin het verborgen blijft, want het is voor iedereen openbaar en het is ook voor iedereen bestemd. Het christendom werkt ook zo dat het voor iedereen openbaar is, alles gebeurt in het licht. Als het niet zo zou zijn, weet je dat het niet goed zit. Maar het is dus wel openbaar.


Samengevoegd:

Quote:

De gemakkelijkste manier om je gelijk te krijgen is inderdaad gewoon glashard ontkennen dat de miljarden christenen van afgelopen 1900 jaar de Geest niet bezaten en de niet-charismatische geloofshelden uit die tijd gewoon geen echte geloofshelden waren.

Ik ontken dat dus ook niet. Er zijn door de eeuwen heen vele christenen geweest en die hebben dus ook als kenmerk van het christen-zijn het onderpand van de Heilige Geest in hun hart gekregen. Maar er is wel een verschil tussen gered zijn en daarbij het onderpand van de Geest in je hart hebben én de Doop in de Heilige Geest ontvangen (Pinksterfeest) waarna je in grote kracht wonderen en tekenen kan doen, spreekt in tongen, profetien enz. enz. Maar ook die laatste groep is er alle eeuwen door geweest. Er zijn altijd mensen geweest die in tongen spraken, wonderen en tekenen deden en profeteerden. Deze waren er in de Katholieke Kerk en de protestantse kerk.

Charismaten zijn er dus eigenlijk altijd geweest. Geloofshelden zijn er ook altijd geweest, wel of niet gedoopt in de Heilige Geest.

Het vreemde is alleen dat er door de eeuwen heen mensen als bijzondere heiligen werden vereerd, terwijl ze ook maar gewone mensen waren die waren gedoopt in de Heilige Geest en wonderen en tekenen deden die ze gewoon deden in opdracht van God. Net zoals de discipelen in het NT ook vooral gewone vissers waren die de wil van God gingen doen. Deze opdracht geldt voor alle gelovigen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom denk je dat ik de uitzending niet heb gezien?

Dat heb ik uit je reactie gehaald.

Quote:
[...]

Er hoeft geen leed/ellende meer te zijn.

Schijnbaar wel he. Want zelf in gebieden waar een grote revival is geweest, zelfs ten tijde van een grote revival (Toronto) is er in dat gebied leed en ellende. Ik heb verhalen gehoord van een explosieve stijging van het aantal zelfdodingen na die periode (kan helaas geen bronnen vinden, misschien iemand anders).

Schijnbaar horen leed en ellende bij Gods schepping.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar ja, dan zit je wel met een God die de afgelopen 1900 jaar zijn Kerk glashard in de steek heeft gelaten. Terwijl Christus beloofde dat Hij met ons zou zijn, tot aan het einde der tijden. Ach, kleine dingen hou je altijd natuurlijk en het is wel zo prettig natuurlijk.

God heeft Zijn gemeente nooit in de steek gelaten. Sterker nog, de gemeente is Zijn Lichaam, met aan het hoofd Jezus Christus. Ze zijn dus altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden geweest. De kennis is alleen altijd maar voor een klein deel van de wereldbevolking bewaard gebleven. Door de eeuwen heen zijn is de kennis over bepaalde zaken vergeten geraakt. Ook hebben 'kerkinstituties' bepaalde zaken verboden en aan banden gelegd. Bepaalde kennis bleef alleen over voor een selecte groep en na de reformatie werd ook maar eventjes bepaald dat wonderen en tekenen voortaan niet meer gelden en niet meer voorkomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

God heeft Zijn gemeente nooit in de steek gelaten. Sterker nog, de gemeente is Zijn Lichaam, met aan het hoofd Jezus Christus. Ze zijn dus altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden geweest. De kennis is alleen altijd maar voor een klein deel van de wereldbevolking bewaard gebleven. Door de eeuwen heen zijn is de kennis over bepaalde zaken vergeten geraakt. Ook hebben 'kerkinstituties' bepaalde zaken verboden en aan banden gelegd. Bepaalde kennis bleef alleen over voor een selecte groep en na de reformatie werd ook maar eventjes bepaald dat wonderen en tekenen voortaan niet meer gelden en niet meer voorkomen.

Hier heb je vast wel bronnen voor waar je dit verhaal vandaan hebt. Of hoe je tot dit inzicht bent gekomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dat heb ik uit je reactie gehaald.

Ik heb de uitzending wel gezien.

Quote:
Schijnbaar wel he. Want zelf in gebieden waar een grote revival is geweest, zelfs ten tijde van een grote revival (Toronto) is er in dat gebied leed en ellende. Ik heb verhalen gehoord van een explosieve stijging van het aantal zelfdodingen na die periode (kan helaas geen bronnen vinden, misschien iemand anders).

Schijnbaar horen leed en ellende bij Gods schepping.

Leed en ellende horen niet bij Gods schepping. Leed en ellende horen bij de schepping van de duivel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Barbapapa,

Quote:
Ik heb altijd geschreven dat God er voor iedereen hetzelfde is, dat Hij niet de een ander dan de ander behandeld. Wat voor sommige groeperingen dus geldt die veel zegen hebben ontvangen; diezelfde zegen is er voor iedereen.

Natuurlijk gaat God met elk mens anders om, omdat simpelweg elk mens anders is en ieder mens weer andere dingen nodig heeft. Net zoals jij met de ene vriend weer een andere band hebt dan met de andere vriend, terwijl beiden je vrienden zijn. Daarbij geloof ik dan weer dat God de mens ook alle vrijheid geeft om tot hem te naderen zoals de mens er behoefte aan heeft.

Quote:
Ik weet niet in welke zin het verborgen blijft, want het is voor iedereen openbaar en het is ook voor iedereen bestemd. Het christendom werkt ook zo dat het voor iedereen openbaar is, alles gebeurt in het licht. Als het niet zo zou zijn, weet je dat het niet goed zit. Maar het is dus wel openbaar.

Heel eenvoudig: er zijn genoeg christenen die zich laten leiden door de Geest, zonder dat daar allerlei manifestaties omheen gebeuren. Voor hen is het veel meer een innerlijk, verborgen gebeuren dat wel veel goede vrucht draagt, maar dan zonder dat spektakel zoals jij beschrijft. Noem het maar een vorm van intimiteit, puur iets tussen diegene en God, waar jij dan helemaal niks mee te maken hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hier heb je vast wel bronnen voor waar je dit verhaal vandaan hebt. Of hoe je tot dit inzicht bent gekomen.

'God heeft Zijn gemeente nooit in de steek gelaten. Sterker nog, de gemeente is Zijn Lichaam, met aan het hoofd Jezus Christus. Ze zijn dus altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden geweest.'

Hiervoor haal ik als bron de Bijbel aan.

'De kennis is alleen altijd maar voor een klein deel van de wereldbevolking bewaard gebleven. Door de eeuwen heen zijn is de kennis over bepaalde zaken vergeten geraakt. Ook hebben 'kerkinstituties' bepaalde zaken verboden en aan banden gelegd. Bepaalde kennis bleef alleen over voor een selecte groep en na de reformatie werd ook maar eventjes bepaald dat wonderen en tekenen voortaan niet meer gelden en niet meer voorkomen.'

Het is toch zo in de Katholieke Kerk dat alleen de voorgangers (ik weet niet hoe ze genoemd worden) kennis van zaken hadden en dat de gewone mensen geen Bijbel lazen? En nu is het toch ook zo dat de protestanten al eeuwenlang niet in het vóórkomen van wonderen/tekenen geloofden?

Het staat al eeuwenlang in de Bijbel dat de gelovigen die gedoopt Zijn in de Heilige Geest bekrachtigd zijn om wonderen en tekenen te doen. Dit is alleen eeuwenlang niet gepreekt/geaccepteerd/verdrongen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

hoezo, eva heeft toch echt zelf van die appel gegeten hoor....dat heeft de duivel niet gedaan

Prima, noem het een 1-2-tje tussen de duivel en de mens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

'God heeft Zijn gemeente nooit in de steek gelaten. Sterker nog, de gemeente is Zijn Lichaam, met aan het hoofd Jezus Christus. Ze zijn dus altijd onlosmakelijk met elkaar verbonden geweest.'

Hiervoor haal ik als bron de Bijbel aan.

Maar dat is dan ook niet het stukje waar ik twijfels over heb. smile.gif

Quote:
'De kennis is alleen altijd maar voor een klein deel van de wereldbevolking bewaard gebleven. Door de eeuwen heen zijn is de kennis over bepaalde zaken vergeten geraakt. Ook hebben 'kerkinstituties' bepaalde zaken verboden en aan banden gelegd. Bepaalde kennis bleef alleen over voor een selecte groep en na de reformatie werd ook maar eventjes bepaald dat wonderen en tekenen voortaan niet meer gelden en niet meer voorkomen.'

Ik zou graag willen weten waar dit idee vandaan komt.

Quote:
Het is toch zo in de Katholieke Kerk dat alleen de voorgangers (ik weet niet hoe ze genoemd worden) kennis van zaken hadden en dat de gewone mensen geen Bijbel lazen? En nu is het toch ook zo dat de protestanten al eeuwenlang niet in het vóórkomen van wonderen/tekenen geloofden?

Het staat al eeuwenlang in de Bijbel dat de gelovigen die gedoopt Zijn in de Heilige Geest bekrachtigd zijn om wonderen en tekenen te doen. Dit is alleen eeuwenlang niet gepreekt/geaccepteerd/verdrongen.

Ik denk dat je je wat aan hebt laten praten. Als je geïnteresseerd bent in hoe het zo ongeveer wel zit kun je daar een topic over openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Natuurlijk gaat God met elk mens anders om, omdat simpelweg elk mens anders is en ieder mens weer andere dingen nodig heeft. Net zoals jij met de ene vriend weer een andere band hebt dan met de andere vriend, terwijl beiden je vrienden zijn. Daarbij geloof ik dan weer dat God de mens ook alle vrijheid geeft om tot hem te naderen zoals de mens er behoefte aan heeft.

Kun je dat met de Bijbel onderbouwen? Ik kan mijn bewering iig wel met de Bijbel onderbouwen.

Quote:
[...]Heel eenvoudig: er zijn genoeg christenen die zich laten leiden door de Geest, zonder dat daar allerlei manifestaties omheen gebeuren. Voor hen is het veel meer een innerlijk, verborgen gebeuren dat wel veel goede vrucht draagt, maar dan zonder dat spektakel zoals jij beschrijft. Noem het maar een vorm van intimiteit, puur iets tussen diegene en God, waar jij dan helemaal niks mee te maken hebt.

Dat kan inderdaad, maar het is ook mogelijk zo te leven dat ziekte, zonde, armoede, gebondenheid, gevangenschap, verslaving, dood en hel uit het leven van elke christen verdwijnt door bovennatuurlijke kracht van de Heilige Geest.


Samengevoegd:

Quote:

Ik zou graag willen weten waar dit idee vandaan komt.

[...]

Ik denk dat je je wat aan hebt laten praten. Als je geïnteresseerd bent in hoe het zo ongeveer wel zit kun je daar een topic over openen.

Ik zelf hoef er niet zozeer een topic over te openen, maar als jij dat wil, mag dat van mij. Dan zal ik het wel even lezen, want op zich ben ik wel benieuwd waarom al die eeuwen lang de mensen niet/nauwelijks nog de wonderen en tekenen hebben gedaan die God de mensen had opgedragen te doen. Misschien dat jij dat kan verklaren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik zelf hoef er niet zozeer een topic over te openen, maar als jij dat wil, mag dat van mij.

Ik heb niet zo veel behoefte om over zo'n onderwerp een topic te openen. Ik dacht echter dat je wel zou willen waarom datgene wat je neerschreef onzin is.

Quote:

Dan zal ik het wel even lezen, want op zich ben ik wel benieuwd waarom al die eeuwen lang de mensen niet/nauwelijks nog de wonderen en tekenen hebben gedaan die God de mensen had opgedragen te doen. Misschien dat jij dat kan verklaren.

Dat kan ik best verklaren. Namelijk dat jouw kijk op de geschiedenis zwaar onvolledig is op dit punt.

Helaas gaat het allemaal offtopic en ben jij niet bereid om er een topic over te openen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb niet zo veel behoefte om over zo'n onderwerp een topic te openen. Ik dacht echter dat je wel zou willen waarom datgene wat je neerschreef onzin is.

Zelf hoef ik niet zo een topic te openen, omdat ik niet het idee heb dat het onzin is.

Quote:
Dat kan ik best verklaren. Namelijk dat jouw kijk op de geschiedenis zwaar onvolledig is op dit punt.

Helaas gaat het allemaal offtopic en ben jij niet bereid om er een topic over te openen.

Als jij dat wil, mag je dus een topic openen, maar je mag me anders ook wel linkjes mailen als je er iets interessants over weet, dan lees ik dat wel even.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Prima, dan laten we het hierbij, ik heb namelijk geen zin om straks weer de zwarte piet toegespeeld te krijgen als ik er een topic over open. Ik wil echter nog wel graag een bron hebben voor zulke geschiedkundig onjuiste beweringen. Misschien kun je me die alsnog verschaffen. Bij voorbaat dank.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid