Spring naar bijdragen

Great healing revival Florida


Aanbevolen berichten

Genezing is geen vrucht.

Enige studie naar Todd Bentley en zijn theologische standpunten bevorderd niet het positieve beeld met betrekking tot deze "revival". Hij komt recht uit de signs & wonders stroming, waar signs & wonders erg centraal staan ipv bv. het kruis, afleggen van je leven, bekering etc.

Todd staat bekend om: derde hemel bezoekjes, engelenbezoekjes (vrouwelijke engelen zelfs>onbijbels), goud uit de lucht, lachen in de geest, dronken in de geest, engelenveren die verschijnen in samenkomsten etc.

Zijn ervaringen hebben veel te maken met visualisatie en hebben diverse new age karakteristieken. Ik weet waar ik over praat, ben bekend met zijn samenkomsten, zijn theologie en zijn leven. En er zijn duidelijk zaken die niet bijbels zijn (theologie/ervaringen/zaken in bediening). De focus ligt erg op de zalving/de Geest ipv Jezus de Christus. It's all about the anointing, carry it, take it for free, boombaa, shoombaa, bam, thank you Jesus ertussen en het is christelijk...1000en mensen lopen zomaar naar die conferentie, en ze weten niet wie ze tegenover zich hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 530
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Genezing is geen vrucht...

Nou, het is en groot wonder, een teken van God Volgens Markus 16 en andere verzen uiteraard.

Jezus stond bekend dat Hij at met de zondaars, de hoeren, de tollenaars. Hij was die van de water in Wijn movement, Paulus sprak van iemand die in de bezoek de 3e hemel movement zat en vond dit een fijne zaak. Elia en Elisa waren van de movement Laat een gezonken ijzeren bijl drijven in het water, van de ervaringen dat zelfs als ze dood waren, er een dode op hun lijk gegooid werd en die weer tot leven kwam, Petrus was van de movement waarvan men zij: Zij hebben te veel zoete wijn gedronken. De Bijbel staat vol van de verhalen over de profeten: Vul al die vaten met olie uit een klein kruikje en verkoop het, betaal je schuld,en leef van de rest (prosperity) "bak eerst voor mij een koek, daarna kan jij eten"

De Bijeenkomsten van Jezus hadden een grote nadruk op genezingen en wonderen en tekenen, Ja, bijna elke bijeenkomst met Jezus stond in het licht van een of meerdere (massale ) Genezingen

De Farizeers/schriftgeleerden zeiden toen Jezus de doven en blinden genas : "Zo, er genezen mensen, maar hij doet het door de Beelzebul" Daar gaf Jezus een flinke waarschuwing over...

Jezus zei: deze tekenen zullen de gelovigen volgen, in nieuwe talen zullen zij spreken (wie zegt dat shika boomba niet een vreemde taal is) boze geesten zullen zij uitdrijven in Mijn naam (doet hij ook) op zieken zullen zij de handen leggen (doet hij ook) en die zullen herstellen (we zien mensen genezen)...

Jezus zei dus dat dat is een teken om gelovigen te zien

De Bijbel heeft het ook vaak over de zalving, namelijkiedere keer als er Jezus Christus staat, betekend dat Jezus de door God Gezalfde. Waarmee was Jezus dan gezalfd? Jesaja 61 leert ons dat met Lukas 4 Haalt Hij het zelf aan, met de Geest heeft Hij mij gezalfd. Jezus zei: als iemand een woord spreekt tegen Mij het zal hem vergeven worden, maar tegen de Geest...

Jezus vindt de Geest dus heel belangrijk!

even daarbuiten gelaten trouwens, denk ik (niet nageteld) dat Jezus vaker mensen genas,in de evangelieen dan dat er staat: neem je kruis op...

de info die heart aanhaalt over todd Bentley is duidelijk van 'anti pinkster sites' gehaald, deze sites hebben als enige doel, bekende, door God gebruikte bedieningen af te breken.

UIt de reactie van heart blijkt dat hij denkt dat Todd een oplichter is, ik denk dat deze evangelist wel degelijk oprecht is, en raad iedereen aan, gewoon zelf de site van Todd Bentley te bekijken, bijv hun geloofsbelijdenis link

Natuurlijk hebben wij het moeilijk met een paar veertjes,... of een gouden kies, hoewel ik die nog kan verklaren : Als God een kies vult met wit, hoe krijgt Hij de eer, want je ziet niet eens dat Hij het heeft hersteld.

Wat is het evangelie eigenlijk? Het goede nieuws aan de armen, genezing voor de zieken, herstel voor beschadigde emoties, en als belangrijkste, redding voor je geest.

Al zou je precies doen wat Jezus deed, werd je nu nog beticht van New Age en "Visualisatie" allerlei mooie termen die niets inhouden, Jezus zei namelijk: Wie gelooft in MIj, de werken die Ik doe, zal Hij ook doen... Mag ik van u Water in Wijn veranderen? Mag ik een dode opwekken? Mag ik de zieken genezen (door de Zalving,, (Jesaja 61)) Mag ik Profeteren, mag ...

De zalving die op u is blijft op u, spreekt de Bijbel, voortdurende zalving is de bedoeling. Maar wat is de zalving volgens Jesaja 61 en Lukas 4?: Gods Geest op de gelovige, om wonderen te doen.

Mag ik een wonderbare visvangst leiden, een wonderbare spijziging (duizenden te eten geven van een paar broodjes en een paar visjes? Jezus deed het, en gaf ons de opdracht dezelfde werken te doen. EN GROTERE.

De Bijbel geeft ons wel meer goede aanwijzingen om te toetsen, bijv: Niemand kan zegen Jezus is Heer, dan door de Heilige Geest. Jomanda bijv roept mensen niet om opnieuw geboren te worden, Todd Bentley wel. Wie de Zoon heeft, heeft het leven...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Klopt genezing is een groot teken van de glorie van God. Maar geen vrucht en dat bedoelde ik. Je kan nog zoveel tekenen en wonderen doen (super, niks mis mee!) alleen wil niet zeggen dat je Hem kent (velen zullen zeggen Heere, Heere). En ik ben in die zin niet bang om te zondigen tegen de Geest omdat God ook mij leidt, ook mij zaken laat zien en Hij zegt met betrekking tot dit "blijf er weg van" tegen mij. Ja ik geloof in tekenen, in wonderen etc. maar het is neit de focus van het evangelie. Ik ben liever een Johannes de Doper die roept: bekeert U, dan een Todd Bentley waar de focus voornamelijk ligt op wonderen, tekenen etc. ipv bekering, je leven neerleggen etc.

Ik zeg niet dat Todd een oplichter is, ik zeg wel dat er flink wat mis is aan zijn theologie en zijn ervaringen waar een soort van theologie op gebouwd wordt. Dit klopt totaal niet. Enige studie hierna nogmaals bewijst dat. Dit komt niet van anti-pinkstersites, dit komt van Todd zijn eigen site en door te luisteren naar wat hij zegt. Ik heb alle florida uitzendingen gezien dus in die zin weet ik waar ik over praat ook en ben langer bekend met bentley en zijn medevrienden(patricia king etc). Dronken in de geest, oncontroleerbaar lachen in de geest, reizen in de geest, goud, diamanten etc. ik beschouw het als demonisch en ja mensen zien dat anders omdat het geaccepteerd is en omdat mensen teksten kennen waarin ze denken dat het geoorloofd wordt maar als je goed leest in je bijbel komt het nergens terug, tenzij je het erin legt. Kijk ook eens naar oosterse religies, gebeurt precies hetzelfde als bij deze stroming op bepaalde zaken. En nee ik gooi niet het kind met het badwater weg, maar ik wil er gewoon niet zijn.

En dat iemand Heer zegt is nog maar te betwijfelen, dat kan jomanda ook zeggen, simple as that. Maar goed ik zou zeggen toets hetzelf, ik zou er iig ver van uit de buurt blijven en in mijn binnenkamer op mijn knieen gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genezing is niet de vrucht die genoemd word in de bijbel. Het is wel een teken dat God aan het werk is (dus noem ik het dan voor het ''gemak'' vrucht).

Probleem van wat jij zegt over Todd bentely is voor mij 1 ding. Er word zoveel gezegd. Ook over andere bekende sprekers maar toch zijn het gezalfde mensen en dienaars van God. En er word altijd negatief gesproken over mensen die zo'n bediening hebben (hiermee zeg ik dus niet dat alles wat Todd doet goed is). Een paar punten wil ik eruit halen wat je zegt (wat in mijn ogen totaal niet klopt).

Is er wat mis aan ZIJN theologie of verschillen jullie van mening in opvattingen?

Je beschouwt het als demonisch? Flinke uitspraak. Dan wil ik nu ten eerste bijbelse uitleg zien dat dit demonisch is en ten tweede vind ik het een supergevaarlijke uitspraak dat je doet. Stel dat het nou toch wel van Gods Geest is dan heb je dus eigenlijk de Geest ontkend hierin. Maar ik ben benieuwd naar voornamelijk de bijbelse onderbouwing hierbij.

En reken maar dat ik het ook getoetst heb (daar ben ik ook nog steeds mee bezig). Jomanda kan ook Heer zeggen maar dat is dan niet met hoofdletter maar met een kleine letter (dus ''heer''). Niemand zal oprecht kunnen zeggen dat God Heer is. (getuige de bijbel) En je kunt zelf wel proeven, als je een relatie met de échte God hebt zegmaar, of het echt is of niet. Maar nogmaals, ik ben vooral benieuwd naar je bijbelse onderbouwing van je flinke uitspraak.

Overigens is genezing niet de focus van het evangelie maar het BEVESTIGD het evangelie wel. Jezus ging rond. Hij sprak het Woord en bevestigde dit door middel van tekenen en wonderen. Dus ook nu mogen/moeten wij het woord dat wij prediken bevestigen met tekenen en wonderen. Daarom staat er, geloof ik, ook geschreven gelooft om Mij en zo niet geloof dan om de werken die Ik doe. (dit zegt Jezus dus) Zo mogen wij ook rondgaan. Als mensen onze woorden niet geloven dan mogen we het laten zien door tekenen en wonderen. Dat betekent dus weer niet dat het om genezingen draait etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kijk ook eens naar oosterse religies, gebeurt precies hetzelfde als bij deze stroming op bepaalde zaken.

Ik vind het jammer dat in bijna alle kritieken dit naar voren komt. Als je bij jezelf zou nadenken weet je ook dat het juist andersom is en dat satan probeert na te apen. De getuigenissen uit Florida komen niet eens in de buurt bij wat er gebeurt in oosterse religies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik vind het jammer dat in bijna alle kritieken dit naar voren komt. Als je bij jezelf zou nadenken weet je ook dat het juist andersom is en dat satan probeert na te apen. De getuigenissen uit Florida komen niet eens in de buurt bij wat er gebeurt in oosterse religies.

Bijzonder spijtig dat je nu weer satan erbij haalt. Maar als we dat dan toch doen zoals jij dat doet, en we weten dat oosterse religies al een stuk ouder zijn dan de neo charismatische beweging dan.... afijn, je ziet nu zelf wel waar het scheef gaat. Dit lijkt meniet de bedoeling.

Ik denk niet dat satan hier mee te maken heeft, overigens ook niet bij de oosterse religies.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En als we de duivel er bij z'n horens bij trekken:

Bij medisch onderzoek kennen we ook wonderbaarlijke genezingen. Hierbij is het geen god of energie die de genezing breng, maar het geloof in een medicijn of behandeling, zelfs al is dat medicijn nep (een placebo).

Daar is vervolgens een volstrekt logische natuurlijke verklaring voor.

Is het dan vreemd dat at least in bepaalde situaties, dat proces ook kan plaats vinden binnen een (pseudo)religieuze context?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is wel tekenend hoor. Ik snap niet waarom het woordje satan nog niet kan vallen of hup iedereen jumpt er al weer op af. Heel het topic KAN naar de knoppen gaan en er is maar 1 woord voor nodig. En dat is satan of duivel. Werkelijk waar, ik kan dat niet geloven hoor. Laten we nou eens op de post(s) ingaan en niet alleen op het woordje satan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is wel tekenend hoor. Ik snap niet waarom het woordje satan nog niet kan vallen of hup iedereen jumpt er al weer op af. Heel het topic KAN naar de knoppen gaan en er is maar 1 woord voor nodig. En dat is satan of duivel. Werkelijk waar, ik kan dat niet geloven hoor. Laten we nou eens op de post(s) ingaan en niet alleen op het woordje satan.

Ik zie welgeteld 2 mensen er op reageren, met zeer bescheiden en korte reacties. Niet geheel onterecht overigens in mijn ogen. Maar goed, ga verder.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bijzonder spijtig dat je nu weer satan erbij haalt. Maar als we dat dan toch doen zoals jij dat doet, en we weten dat oosterse religies al een stuk ouder zijn dan de neo charismatische beweging dan.... afijn, je ziet nu zelf wel waar het scheef gaat. Dit lijkt meniet de bedoeling.

Ik denk niet dat satan hier mee te maken heeft, overigens ook niet bij de oosterse religies.

Misschien moet je hierin wat meer onderzoeken, in de nieuw testamentische kerk was iedereen charismatisch. Dit is nu net iets wat vandaag de dag weinig voorkomt en dus ook niet gek dat God een bezoek brengt aan in dit geval Lakeland. Lijkt me dus sterk dat de oosterse religies dus ouder zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Misschien moet je hierin wat meer onderzoeken, in de nieuw testamentische kerk was iedereen charismatisch.

Al zou dat zo zijn, dan nog zijn vele oosterse religies eerder ontstaan.

Quote:

Dit is nu net iets wat vandaag de dag weinig voorkomt en dus ook niet gek dat God een bezoek brengt aan in dit geval Lakeland.

We hebben het 1900 jaar prima zonder kunnen doen. Ik ben overigens verre van overtuigd dat het daadwerkelijk werk van God is. Daarnaast vind ik het nogal hoogmoedig van je dat je indirect wil beweren dat God al die eeuwen geen bezoek heeft gebracht aan de christenen.

Quote:

Lijkt me dus sterk dat de oosterse religies dus ouder zijn.

Misschien moet je hierin wat meer onderzoeken. Het hindoeïsme bijvoorbeeld, erg oud.

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

Surf zelf rond om te kijken wat hij gelooft, waar hij mee bezig is. Lees bv. eens een aantal van zijn teachings en je komt veel zaken tegen. Zo ook bv. als je een paar uitzendingen kijkt van hem.

Zijn geestelijk moeder is patricia king, hij en haar zijn ook erg gericht op engelen en ze praten hier ook over dat er engelen zijn en dat er weer bepaalde "portals" worden geopend zodat er meer engelen komen etc. Het enige waar deze portals voorkomen is new age/demonie.

Daarnaast is todd ook heel erg bekend met goudstof, diamanten, dronken in de geest, lachen in de geest, aparte manifestaties die allemaal niet bijbels zijn en vanuit Gods Geest hoe we het ook wenden of keren (tenzij je het erin wilt leggen in de teksten).

Verder zegt Todd genezingen te doen via een engel die altijd bij hem is (emma, vrouwelijke engel>> zijn er geeneens). Daarnaast geneest God niet via engelen (betesda is apart geval) maar zoals men vroeg aan Jezus...door welke dingen doet gij dit? Jezus antwoord: de vinger Gods >> oftewel de Heilige Geest.

Voor de rest zou ik zeggen luister naar zijn woorden, het is erg gericht op ervaringen ervaringen en daar wordt ook theologie opgebouwd. Jezus moet altijd centraal staan, en dat er af en toe glorie aan Jezus wordt gezegd zegt natuurlijk niet veel.

Check ook eens: link(patricia king)

Ik zeg niet dat todd geen christen is, ik zeg wel dat het een gemixte bediening is waar zeer waarschijnlijk (om je niet voor je hoofd te stoten) demonische invloeden inzitten. Onderzoek het zou ik zeggen, toets de geesten, leg de bijbel ernaast. Veel zegen bij de zoektocht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Laat het engelse deel dan maar even zitten.

Het komt er iig op neer dat wanneer hij in gebed gaat bv. weet wie er op hem wacht...of de Vader, of de Zoon, of de Geest en die dan hem "bedienen". Ik zou zeggen tegen iedereen of ze nou engels kennen of niet, ga deze stroming eens bestuderen, of de leringen van deze man en de gevolgen daarvan.

veel zegen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toets zelf... inderdaad

Ik zelf zie in ieder geval, dat Todd Bentley een doof kind de instructie geeft, om in haar hart aan Jezus te vragen, om haar dove oren te openen. Geen new age, geen hindoeisme, Jezus!

En het kind ging horen. , Wie denk je dat dat Kind genas?

tweede is, mensen gebruiken inderdaad 'aangeleerde' termen, 'dronken' in de Geest, enz, maar als je de letterlijke bijbelse termen zou nemen, zou je ook wat tegen komen, Petrus kwam bijv in 'Geestvervoering' aldus de apostel Petrus, ook de profeten en koningen in het oude testament overkwamen zulke dingen, Koning David danste ... met weinig kleren aan, voor de Heer, wat zou men daar nu van zeggen? Hetzelfde als wat men toen zei. Veel van wat Koning David deed, was zeer slecht, hij liet iemand vermoorden, om zijn eigen overspel te verbergen. Zie je Todd Bentley zulke dingen doen? Ik zie een zachtmoedig man in hem, die blijkbaar voor zijn bekering een man was die verslaafd aan de drugs, hopeloos was, in gevangenissen thuis was enz, nu een nieuwe schepping, mensen dezelfde Heer verkondigd.

Inderdaad zijn er predikers die radicaler bekering Preken. Bijv Reinhard Bonnke... Ik hoorde hem o.a. eens preken (ook op God TV live!!) in Afrika, dat mensen die gestolen hadden, en zich bekeerden, al hun gestolen waar bij de oorspronkelijke eigenaar terug moesten brengen.

En Overal waar hij komt, /of zijn medeevangelisten, is ook opwekking. Bijv in Yola in Februari 2008, in een 5 avonden campagne, hebben meer dan 1,4 miljoen (geteld via nazorg-beslissingskaarten)!!! mensen, hun vertrouwen op Jezus de Zoon van God gesteld.

Opwekking In Lakeland? Zeker, en God doet zeker nog veel meer, dan wij denken, zien of horen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toets zelf dan inderdaad.

Het wil niet zeggen dat als iets uit Jezus naam gebeurd het ook vanuit Hem is. Bij Todd bentley heb ik zeer mijn vraagtekens, waarom? Omdat ik dieper onderzoek heb gedaan naar wie hij is, en waar hij zich mee bezig houdt, ik ken zijn conferenties, ken heel het lakeland gebeuren etc. en ik hou me er ver vandaan. Zoals je zelf al zei, toets zelf, niet alles wat onder de christelijke naam wordt gepresenteerd is christelijk.

Bijbel staat vol van deze zaken (velen zullen zeggen Heere, Heere, ook als ze wonderen etc. hebben gedaan). De geest toetsen daar gaat het om, je kan nog zoveel wonderen doen etc. het is allemaal niet van waarde als je een verkeerd evangelie hebt en Jezus uiteindelijk niet kent. Kijk niet alleen naar wat er gebeurt, er gebeuren zoveel geestelijke zaken. Kijk ook naar die man zijn leven, zijn theologie, zijn focus etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En Overal waar hij komt, /of zijn medeevangelisten, is ook opwekking. Bijv in Yola in Februari 2008, in een 5 avonden campagne, hebben meer dan 1,4 miljoen (geteld via nazorg-beslissingskaarten)!!! mensen, hun vertrouwen op Jezus de Zoon van God gesteld.

Opwekking In Lakeland? Zeker, en God doet zeker nog veel meer, dan wij denken, zien of horen!

Ik vind het altijd wel interessant om bij zulke stellingen ook bronnen te zien. Bij voorkeur onafhankelijke. Dat moet bij een getal van 1,4 miljoen in een zeer recente geschiedenis geen enkel probleem zijn om te vinden op internet. Ik wacht rustig af.


Samengevoegd:

Quote:

Toets zelf... inderdaad

Ik zelf zie in ieder geval, dat Todd Bentley een doof kind de instructie geeft, om in haar hart aan Jezus te vragen, om haar dove oren te openen. Geen new age, geen hindoeisme, Jezus!

En het kind ging horen. , Wie denk je dat dat Kind genas?

Om maar even ook hierop in te gaan. Toets zelf zeg je. Ik neem aan dat je gekeken hebt of er medische gegevens van voor en na beschikbaar waren. Zo ja, waar heb je die dan gevonden, want ook daar ben ik wel nieuwsgierig na.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TEKST VERTAALD VAN EEN ANDERE SITE: (SORRY VOOR DE ENGELSE BIJBELTEKSTEN MAAR DE SCHRIFTVERWIJZING STAAT ERVOOR).

2 kor. 11: 4 U hebt er immers geen enkel bezwaar tegen dat iemand u een andere Jezus verkondigt dan wij hebben gedaan, of dat u een andere Geest of een ander evangelie ontvangt dan u ontvangen hebt.

De Jezus die Todd Bentley over heeft ligt de nadruk niet op diepe bekering, jezelf verloochenen , je kruis dragen en je bezittingen verkopen en aan de armen geven, alles achterlaten om Hem te volgen.

De geest waaronder bentley werkt zorgt voor manifestaties die duidelijk niet in de bijbel voorkomen en ook niet gedirigeerd zijn vanuit de HEILIGE Geest. Hij staat bekend om dierenmanifestaties (als kippen kakalen, als honden blaffen etc). al deze zaken worden geassocieerd met heidense religies maar worden nergens in de bijbel vermeld, behalve bij Nebukadnezar tijdens het oordeel van God.

Het evangelie dat Todd preekt is een evangelie dat zoekt naar tekenen en wonderen. Het lijkt net hocus pocus. Engelenveren, goudstof, diamanten die vallen, vrouwelijke engelen die gezien worden, niks van dit alles heeft enige bijbelse grond nog enige goddelijke onderbouwing. Zoeken naar wonderen en spektakel en niet naar het aangezicht en het hart van God is een sterke misleiding die leidt tot het accepteren van een “andere geestâ€. Er zijn veel geesten in deze wereld en daarom moeten we de geesten testen. En dit doe je onder andere door naar hun doctrine/theologie te kijken. Die moet vast zijn and sterk gefundeerd op Gods woord. Van Todd lijkt het erg op een hype en worden er ook veel buitenbijbelse ervaringen aan toegevoegd (een nieuw ding van God > God gaat niet buiten de schrift dus fout).

2 thes. 2: 8-11

8 Pas dan verschijnt hij – en dan zal de Heer Jezus hem doden met de adem van zijn mond en vernietigen door de aanblik van zijn komst. 9 De komst van de wetteloze mens is het werk van Satan en gaat gepaard met groot machtsvertoon en valse tekenen en wonderen, 10 en allen die verloren zullen gaan, zal hij met zijn kwaadaardigheid verleiden. Want ze hebben de liefde voor de waarheid, die hen had kunnen redden, niet aanvaard. 11 Daarom treft God hen met verblinding, zodat ze dwalen en de leugen geloven. 12 Zo zal iedereen die de waarheid niet gelooft maar behagen schept in onrecht, worden veroordeeld.

Als er in Gods naam wonderen worden verricht dat het dan ook wel van Hem zal zijn is een verkeerd uitgangpunt. Bijbel spreekt over zaken en bij alles net als de Bereans te toetsen in de schrift. De antichrist doet zelf vele tekenen en wonderen en deze werkt al in de wereld. Deze geest/andere geest dan de geest van Jezus staat niet alleen tegenover Hem maar deze geest doet ook het echte na.

(2Co 11:13-15). For such are false apostles, deceitful workers, transforming themselves into the apostles of Christ. And no marvel; for Satan himself is transformed into an angel of light. Therefore it is no great thing if his ministers also be transformed as the ministers of righteousness; whose end shall be according to their works.

Engelen ontmoetingen zijn in de meetings van Todd constant een thema, op nieuw en opnieuw, ze krijgen zelfs meer aandacht en focus dan het evangelie etc. Mensen zuigen dit maar op. Daarnaast ontbreekt er vaak het kruis, bekering, navolging, discipelschap etc. Maar volledig de focus op het bovennatuurlijke, ja het christenleven is bovennatuurlijk, maar Christus staat altijd centraal. Gods woord zal altijd spreken en dat gebeurt daar ook weinig, men gebruikt veel ervaringen, veel goede zaken die men gedaan heeft etc.

Nogmaals de engelen…wie zegt dat dit echte engelen van God zijn en niet namaak van satan als een engel des lichts. Todd claimt dat zijn genezingszalving van een engel komt, en nergens in de bijbel geeft een engel een zalving. De Heilige Geest geeft alleen mensen in de bediening een zalving/bekrachtiging. Als de zalving van een engel is (wat hij zegt) laat dit bij mij een gigantische rode vlag omhoog gaan.

Col. 2:18-19

18 Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen

(2:18) in visioenen – Andere handschriften lezen: ‘in wat hij niet gezien heeft’.

of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. 19 Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien.

Kijk wat er in de schrift staat, het is erg gevaarlijk om zovaak over engelen etc. te praten en ze glorie te geven voor een zalving (die ze ten eerste al niet geven). Ik hoef geen zalving van een engel, waarom niet? Omdat alleen de Heilige Geest mensen bekrachtigd en in de bediening zet.

(Mat 7:22-23). Many will say to me in that day, Lord, Lord, have we not prophesied in thy name and in thy name have cast out devils? and in thy name done many wonderful works? And then will I profess unto them, I never knew you: depart from me, ye that work iniquity.

Alleen omdat iemand:

1.Jezus Heer noemt

2. Profeteert

3. Demonen uitdrijft

4.Vele wonderwerken doet (ook genezing)

Alleen omdat ze deze zaken doen BETEKENT NIET dat het van God is. Heel veel mensen doen dit en ze behoren niet de Jezus van de bijbel toe. Kort gezegd tekenen en wonderen zijn niet het bewijst dat iemand waarheid heeft van Gods woord en Gods hart. Ja ze kunnen oprecht zijn, maar wel misleid.

De manier waarop we kunnen kijken of het vanuit God is is o.a.:

1. De doctrine van de leraar (2 John)

2. De vruchten van hun leven (Mat. 7)

3. Onderscheiden uit welke geest ze werken (1 Cor 12)

Ik open de schrift, toets zaken die er gebeuren aan de schrift, wandel met God en zoals Hij wil dat ik wandel. In woord & Geest. En naar mijns insziens klopt de bediening van Todd Bentley (& Patricia King) niet. Oftewel ik vertel wat ik weet als mensen daarvoor open staan en voor de rest hou ik me verre van deze mensen of andere ministries die dit ook ondersteunen en omarmen in Nederland.

Link naar bericht
Deel via andere websites

over de 'onafhankelijke' tellingen...

Onder zulke grote mensenmenigten, kan je eigenlijk niet meer tellen, onafhankelijke organisaties kunnen wel schattingen geven: zoveel mensen schat men op deze plek bijeen.

Bij de organisatie van Reinhard Bonnke, is het bijzondere, het is niet, zoals men wel denkt, een eenmanszaak, vrijwel altijd, werken alle lokale kerken met deze evangelisatiediensten mee. Omdat Jezus zei: verkondigt het evangelie, maar ook, maak hen tot mijn discipelen, heeft Christ for all nations, o.a. een boekje geschreven voor hen die Jezus aannemen, en een soort registratiekaart, waarop men hun huisadres naam enz opschrijft alsmede de bevestiging dat men Jezus heeft aangenomen... De letterlijke tekst kan ik je niet leveren.

Deze reactie-kaarten worden ingeleverd door de bezoekers van de samenkomsten, en worden bekeken, geregistreerd, zodat de lokale gemeenten de 'bekeerlingen' thuis kunnen gaan opzoeken, om hen verder te helpen in hun nieuwe levenswandel met de Heer.

Dit resulteerd in exacte getallen als het gaat om ingeleverde ondertekende 'decission cards' beslissings-kaarten.

In Februari 2008 waren dit er in 5 dagen 1,403,640 aldus deze link

In deze tijd van multimedia enz, zie je op het nieuws is het verbazend, dat dit soort ongewoon grote evangelisatiediensten, nooit door de journalisten (in west Europa) worden bekeken en vermeld...

Al zou je alleen maar naar de fotos van de mensenmassas kijken, dan moet je toch denken, daar is iets aan de hand. Iets wat die mensen naar die bijeenkomsten trekt.

De Bijbel zegt al, wanneer Jezus terugkomt, er zal een mensenschare zijn, die niemand tellen kan.

Todd Bentley weer,

ik heb hem niet horen zeggen, dat zijn 'zalving' door een engel komt,

komt het in het nieuwe testament nievoor, dat er genezing kwam door een engel? Ja, bij het badwater van bethesda. Wie zegt, dat God geen nieuwe dingen kan doen die niet in de Bijbel staan? bijv als de schaduw van Petrus over zieken kwam genas de zieken, had men toen niet moeten zeggen: Het staat niet in de schriften, dus is het fout.

Paulus genas wel eens iemand, zonder er bij te zeggen: in de naam van Jezus, is hij daarom van de New Age?

Todd Bentley heeft het over the Glory, de Glorie, of de Heerlijkheid. Staat in de Bijbel niet, dat deze Heerlijkheid/Glory de hele aarde vervullen zal.

Dat God Zijn Geest uitstorten zal over alle vlees (voor dat de grote dag van de Heer komt)

Joël 2:28 Daarna zal het geschieden, dat Ik mijn Geest zal uitstorten op al wat leeft, en uw zonen en uw dochters zullen profeteren; uw ouden zullen dromen dromen; uw jongelingen zullen gezichten zien. 29 Ook op de dienstknechten en op de dienstmaagden zal Ik in die dagen mijn Geest uitstorten. 30 Ik zal wonderen geven in de hemel en op de aarde, bloed en vuur en rookzuilen. 31 De zon zal veranderd worden in duisternis en de maan in bloed, voordat de grote en geduchte dag des HEREN komt. 32 En het zal geschieden, dat ieder die de naam des HEREN aanroept, behouden zal worden,

Bij Todd Bentley, kan iedereen de vrucht van zijn bekering zien, hij die vroeger regelmatig in de gevangenis belande, hij die vroeger drugs gebruikte, doet dat nu niet meer, maar wijst mensen erop, om een juiste relatie met de Heer te hebben/ aan te gaan.

Vrouwelijke engelen? Geef maar aan waar Todd Bentley zegt dat hij daar in gelooft, en ten tweede, waar in de Bijbel staat dat die er niet zijn. En zijn er dan wel 'Mannelijke' engelen???!!!

In de Bijbel zijn 'engelenontmoetingen' ook een thema, bij Bijv Adam, Abraham, Jakob, Lot, Daniel, Jezus, Petrus, Johannes ontmoetten engelen, en ga maar door, Jezus zei zelfs, over de kinderen : HUN engelen... Paulus zei: Het zijn dienende geesten, ... voor wie? voor hen die Gods Heil beerven.

Als Todd Bentley nu een boek zou schrijven over de Hemel, en dat niemand de hemel binnenkomt als die zijn tienden niet gaf, enzo, ja dan zou bij mij een rode vlag omhoog gaan.

Er worden teksten aangehaald, die m.i. niet op Todd Bentley kunnen slaan: waar zie je hem dan behagen scheppen in het onrecht???

Nee, het enige, waar iemand moeite mee zou kunnen hebben, is of er diamanten uit de hemel vallen, of veertjes... Omdat dat niet in de Bijbel staat, komt dat in oosterse religies voor trouwens? Lijkt me wel interessant, dan zouden ze geen collecte meer nodig hebben.

Maar ikzelf heb hem dat niet horen zeggen.

Wel hebben mensen getuigd dat ze gouden kiezen gekregen hebben, Is dat een groot probleem? Voor mij niet, Goud is voor ons iets duurs, maar voor de Heer niet, hij plaveit zijn straten ermee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

over de 'onafhankelijke' tellingen...

verhaal

De Bijbel zegt al, wanneer Jezus terugkomt, er zal een mensenschare zijn, die niemand tellen kan.

De Bijbel zegt helemaal niets. Boeken kunnen niet praten. Ik vroeg eigenlijk enkel om wat neutrale bronnen niet om een heel verhaal er om heen om te verhullen dat je eigenlijk geen neutrale bron hebt. Ik ga niet op verhalen af van een of andere christelijke website, en al helemaal niet een die een special tabblad met de naam kruistocht heeft. Dat zijn vaak de extremere, en dat maakt ze voor mij nog onbetrouwbaarder.

Ik merk dat je mijn tweede vraag negeert. Kan ik aannemen dat er geen medische dossiers zijn die deze 'wonderen' kunnen ondersteunen?

Quote:
Nee, het enige, waar iemand moeite mee zou kunnen hebben, is of er diamanten uit de hemel vallen, of veertjes...

Als ik allemaal op moet schrijven waar ik moeite bij heb bij dit soort gevallen... Maar goed ik zie dat de twee vragen die ik had al niet beantwoord kunnen worden. Dat er dus schijnbaar geen daadwerkelijk onderzoek is geweest. Spijtig. Daar zal ik het bij laten voorlopig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@heart:

Heel leuk stuk maar ik heb hem geen enkele keren ook maar iets over engelen horen zeggen. Ik heb hem geen enkele keren eerst over wonderen horen spreken en vervolgens NIET over bekering. Het is constant, wat ik gehoord heb, eerst bekering (spirit of repentence, in het engels) en daarna gaat het een keer over de tekenen die het woord wat hij mag prediken bevestigt. Dus ik heb nu 2 ''keuzes''. Of ik heb te weinig preken geluisterd om dit zeker te weten, of jij hebt fout. (optie 3 is dat hij veranderd is) Ik geloof dat het optie 3 is en daarmee dus dat jou verhaal wel klopt maar niet voor dit moment. Daarbij wel gezegd dat ik hem hiervoor nooit heb horen spreken dus ik kan alleen antwoorden van wat ik nu zie en hoor etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Informatie over Bonnke's bijeenkomsten is op internet niet neutraal te vinden, (In Afrika heeft ook niet iedereen een pc, zoals wij) of voor, of tegen, maar de fotos en videos ter plaatse zeggen mij genoeg, er is daar wat gaande, en zijn preken, die ik zo nu en dan hoor zeggen mij ook genoeg, hij preekt radicale bekering.

Hoe kan men medische dossiers hebben, van gasten die net ter plekke genezen worden? Als die bezoekers al het besef hebben, dat er 10000 kilometer verderop mensen zitten te wachten op die dossiers, zij denken er niet eens over, zij zijn blij weer te kunnen lopen, zien, horen.

1 vrouw liet voor en na röntgenfotos zien op tv, die ze hadden laten maken na een genezing een paar dagen ervoor, maar daar kunnen we hier nu niets mee.

Vraag je je af of die mensen in die bijeenkomsten wel echt genezen? Of vraag je je af, dat er echt wel mensen genezen door gebed?

Als het dat laatste is, vraag maar eens aan de levensstroom gemeente link ofzo, die zullen ongetwijfeld enkele medische dossiers hebben!

Ik verwacht heus niet, dat ieder die naar voren komt ook per se genezezen is... Maar het is duidelijk, dat er mensen bij zitten, die van ziekten genezen, die medische wetenschap niet kan oplossen.

- Todd Bentley heeft wel engelen vermeld, hij zei, dat genezende engelen rondom hen waren, en dat het dienende geesten zijn (vandaag gehoord)/ de engel bij het badwater vanBethesda, wat deed die daar? Genezen, en het zijn dienende geesten staat ook in de Bijbel

- de Bijbel is niet zo maar een boek voor mij, voor mij is het Gods Woord dat tot mij spreekt, soms raakt het mij minder, soms meer, maar er zijn momenten geweest, dat ik diep in de problemen zat, hem opendeed, net die ene tekst las, die ik (bijna) nooit gelezen had, maar die precies op die situatie sloeg, en alleen op dat moment ook op die situatie kon slaan, nu zou het er niet over gaan. ik kon mij toen 'vasthouden' aan dat woord. En het is inderdaad uiteindelijk zo gegaan, als dat woord mij gezegt heeft.

In den beginne was het Woord, het Woord was bij God, en het Woord was God.

Het woord van God is levend en krachtig, scherper dan een 2 snijdend zwaard, het scheidt vaneen ziel en geest, been en merg...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Informatie over Bonnke's bijeenkomsten is op internet niet neutraal te vinden, (In Afrika heeft ook niet iedereen een pc, zoals wij) of voor, of tegen, maar de fotos en videos ter plaatse zeggen mij genoeg, er is daar wat gaande, en zijn preken, die ik zo nu en dan hoor zeggen mij ook genoeg, hij preekt radicale bekering.

Het zegt je allemaal wel genoeg, zoveel had ik al wel begrepen. Maar je vertelde dat alles onderzocht moest worden. Als je bij een onderzoek al vrij snel genoegen neemt met wat vage bronnen dan kun je je wel eens achter de oren krabben of je het wel een onderzoek mag noemen.

Bijzonder spijtig dat men in Afrika wel 1,4 miljoen mensen bij elkaar kan drijven, professionele apparatuur kan regelen voor de spreker (dat lijkt me nodig voor zo'n menigte) video's en foto's kan maken. Maar de pers is men vergeten uit te nodigen. En als de pers er al bij was, ach ja het zijn toch maar achtergebleven Afrikaantjes. Enkel dit gaat er bij mij al niet in, wel 1,4 miljoen mensen bij elkaar kunnen brengen, maar helaas geen pers met internet, dat geloof je toch zeker zelf niet. Dat in Afrika de internet dichtheid veel en veel minder is dan hier is zonder meer waar, maar het plaatje wat je hier probeert te schetsen klopt van geen kant, zeker niet gezien de schijnbaar organisatorische kwaliteiten. Edit: Ik zie net dat het in een plaats is waar ze een universiteit en diverse hotels en zo'n 88,500 inwoners. En dan zou er geen onafhankelijke pers zijn die even komt kijken en die ook nog een internet verbinding heeft?

Quote:

Hoe kan men medische dossiers hebben, van gasten die net ter plekke genezen worden?

Is het net gister gebeurd? Ik hoef het niet direct hoor, maar in een maandje moet toch wel enig bewijsmateriaal te leveren zijn. Men zegt in deze hoek dat je onderzoek moet doen, zorg er dan ook voor dat de mensen kritisch onderzoek kunnen doen. Of wordt er onderzoek verstaan het met eigen ogen aanschouwen?

Quote:

Als die bezoekers al het besef hebben, dat er 10000 kilometer verderop mensen zitten te wachten op die dossiers, zij denken er niet eens over, zij zijn blij weer te kunnen lopen, zien, horen.

Daar moet de gemeente maar eens over na denken. En de gemeente weet ook donders goed dat er kritische vragen over zullen komen. Maar ze zijn gewoon niet beried om dit soort dingen te tonen. Zegt wat mij betreft genoeg. Maar goed, onderzoek het zelf.

Quote:

1 vrouw liet voor en na röntgenfotos zien op tv, die ze hadden laten maken na een genezing een paar dagen ervoor, maar daar kunnen we hier nu niets mee.

Daar kunnen we nu idd niets mee.

Quote:

Vraag je je af of die mensen in die bijeenkomsten wel echt genezen? Of vraag je je af, dat er echt wel mensen genezen door gebed?

Ik vraag me af of het niet een groot toneelspelletje is. Mensen genezen op commando. We hebben allemaal wel de Netwerk (van de EO notabene) uitzending gezien waar die voorganger van de levensstroom gigantisch door de mand viel. We hebben er hier ook een topic over geloof ik.

Quote:

Als het dat laatste is, vraag maar eens aan de levensstroom gemeente
ofzo, die zullen ongetwijfeld enkele medische dossiers hebben!

Als ze dat hadden dan hadden ze het wel op de site gezet. Maar ach, er staan zelfs mensen op die site die nooit genezen zijn. Maar kijk de Netwerk uitzending er maar eens op na.

Quote:

Ik verwacht heus niet, dat ieder die naar voren komt ook per se genezezen is... Maar het is duidelijk, dat er mensen bij zitten, die van ziekten genezen, die medische wetenschap niet kan oplossen.

Er zijn ook mensen die in het ziekenhuis of thuis genezen zonder dat er een medische verklaring voor is.

Maar goed, je moet zelf maar weten waar je in geloofd. Aan het eind zullen we wel zien wat er waar en wat er niet waar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid