Spring naar bijdragen

Nieuwe islam partij opgericht! [hoax]


Aanbevolen berichten

Oprichting eerste Nederlandse Islamitische partij

De eerste Nederlandse politieke partij gefundeerd op Islamitische grondslag is onder de naam Islamitisch Democratische partij (IDP) momenteel in oprichting. De IDP stelt in een verklaring 'een echte Nederlandse politieke partij te zijn'.

Zo onderschrijft ze de Nederlands democratische beginselen en erkent de grondwet. In eerste instantie wil de IPD, naar eigen zeggen, in de Tweede Kamer 'een politiek weerwoord kunnen geven tegen de aanhoudende anti-islamitische geluiden, met name van de kant van PVV leider Geert Wilders'.

Op termijn streeft de IDP ernaar langs politieke weg wetgeving aan te passen aan Islamitische normen en waarden. Volgens de IDP is er een groot politiek vacuüm doordat een miljoen Nederlandse moslims niet kunnen stemmen op een islamitisch georiënteerde partij. De IDP wil dit electoraat een politieke stem geven.

Bron: Staatscourant

Een aantal van hun programmapunten:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen

-Invoering doodstraf en steniging als sanctie

-Tegengaan bouw van christelijke kerken

-Bevordering door overheid van moskeebouw

-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein

-Alle scholen worden islamitische scholen

-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag

-Inrichting van de maatschappij volgens de koran

-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

-Diplomatieke banden met Israel verbreken. Israel moet terug naar de grenzen van de jaren '30.

link

Wat vinden jullie ervan? Lijkt me een goede zaak voor de NL politiek.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

lijkt mij geen goede zaak, byebye democratie

-edit-: laat ik mijn mening is funderen
knipoog_dicht.gif

Ik weet dat iedereen zijn mening mag hebben en dat je je politieke partij mag oprichten.

Maar in dit programma zitten een aantal punten die nog discriminerender zijn dan de ideeën van de SGP of Wilders

De SGP en Wilders zitten toch ook in de kamer? En volgens mij leven we nog steeds in een democratie?

Wat is er dus mis met deze islamitische partij?


Samengevoegd:

Quote:

Niks nieuws onder de zon,maar maar wel direct verbieden,het gaat tegen alles in wat de Nederlanden zijn,een Christelijke natie,met een grootse cultuur en geschiedenis.

grootse cultuur? rofl.gif

maareh zo christelijk is NL niet hoor; kerken staan leeg. 1 miljoen Nederlanders (moslims) verdienen toch ook hun eigen partij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maareh zo christelijk is NL niet hoor; kerken staan leeg. 1 miljoen Nederlanders (moslims) verdienen toch ook hun eigen partij?

Maar wel nog meer christelijk dan Islamitisch. smile.gif

Het aantal Moslims in Nederland is trouwens 850.000, aldus het CBS.

Verder vind ik dat je gelijk hebt dat Moslims ook recht hebben op een eigen partij als daar vanuit de Moslimgemeenschap behoefte naar is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar wel nog meer christelijk dan Islamitisch.
smile.gif

Het aantal Moslims in Nederland is trouwens 850.000, aldus het
.

Verder vind ik dat je gelijk hebt dat Moslims ook recht hebben op een eigen partij als daar vanuit de Moslimgemeenschap behoefte naar is.

Klopt er zijn meer christenen in NL, maar nu al hebben de moslims bijv. de hervormden voorbijgestreefd. De islam is ook de snelst groeiende religie..

Maar ik ben blij dat jij tenminste de democratische waarden nog wél bezit!


Samengevoegd:

Quote:

* Mr. Emilio roept: slotje, slotje, slotje!!!!
widegrin.gif

hoezo? ik heb nog geen topic gezien over de discussie over een islamitische partij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen

-Invoering doodstraf en steniging als sanctie

-Tegengaan bouw van christelijke kerken

-Bevordering door overheid van moskeebouw

-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein

-Alle scholen worden islamitische scholen

-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag

-Inrichting van de maatschappij volgens de koran

-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

-Diplomatieke banden met Israel verbreken. Israel moet terug naar de grenzen van de jaren '30.

Nee, dit is lekker democratisch...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt er zijn meer christenen in NL, maar nu al hebben de moslims bijv. de hervormden voorbijgestreefd. De islam is ook de snelst groeiende religie..

Maar ik ben blij dat jij tenminste de democratische waarden nog wél bezit!


Samengevoegd:

[...]

hoezo? ik heb nog geen topic gezien over de discussie over een islamitische partij.

Open daar dan een serieus topic over. Niet een topic waar je opent met een bericht dat puur als provocatie bedoeld is en allang achterhaald en ontmaskerd als hoax.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nee, dit is lekker democratisch...

Ja hoor, dat is democratisch.

Deels ook volslagen ridicuul, belachelijk en niet haalbaar, maar och, het SP program is dat en meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt er zijn meer christenen in NL, maar nu al hebben de moslims bijv. de hervormden voorbijgestreefd. De islam is ook de snelst groeiende religie..

In Nederland groeit de Islam voornamelijk door immigranten of door hun kinderen (zie die CBS link). Slechts 1% is autochtoon. Zo kan ik ook groeien. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ookal is het een hoax, misschien toch goed om eens als christen-jongeren over na te denken. Het is namelijk helemaal niet raar om te denken dat een islamitische partij een soortgelijk program zal hebben..

Quote:
-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen

Imho is dat niet iets wat je kunt opleggen aan niet-islamitische vrouwen, ik weet niet hoe dat is in 'gematig'islamitische landen en hoe de Koran daar zelf over schrijft. Is het voor alle vrouwen?

Quote:
-Invoering doodstraf en steniging als sanctie

Doodstraf is 'tot daaraan toe' de SGP is daar ook voor net als wat VDD'ers, steniging, nah niet direct een goed plan.

Quote:
-Tegengaan bouw van christelijke kerken

Onmogelijk.

Quote:
-Bevordering door overheid van moskeebouw

Onzinnig, in ons bestel heeft de overheid daar niet zoveel over te zeggen. Dat kan natuurlijk veranderen. Daarnaast is het niet eens echt een probleem, vooral vanwege het voorstaande punt. We hebben nu kerken te veel.

Quote:
-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein

Indien de overheid claimt neutraal te zijn moet er ook geen 'evolutiegeloofpropganda' zijn, ik zie oviergens ook niet zo in waarom dat nodig zou zijn.

Quote:
-Alle scholen worden islamitische scholen

Volgens mij heb je in islamitische landen ook wel vrijheid, vooral joden en christenen hebben volgens de Koran wat meer rechten.

Quote:
-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag

Tja, bestrijding klinkt zo 'insecticide-achtig'.

Quote:
-Inrichting van de maatschappij volgens de koran

Is leefbaar voor christenen wel veel beperkingen, maar leefbaar.

Quote:
-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

Daar zullen bevindelijk-gereformeerden het soms mee eens zijn smile.gif

Quote:
-Diplomatieke banden met Israel verbreken. Israel moet terug naar de grenzen van de jaren '30.

Tja

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Open daar dan een serieus topic over. Niet een topic waar je opent met een bericht dat puur als provocatie bedoeld is en allang achterhaald en ontmaskerd als hoax.

Het is geen provocatie, het is het openen van de oogklepjes van sommigen. Want over de SGP hoor je hen nooit zeggen dat ze een gevaar zijn voor de democratie, terwijl dit islamitische partijprogramma PRECIES hetzelfde is als die van de SGP.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is geen provocatie, het is het openen van de oogklepjes van sommigen. Want over de SGP hoor je hen nooit zeggen dat ze een gevaar zijn voor de democratie, terwijl dit islamitische partijprogramma PRECIES hetzelfde is als die van de SGP.

Ik kan me niet voorstellen dat ik van de SGP een hoofddoek om moet, al moet ik eerlijk toegeven dat ik hun programma niet heb gelezen smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is geen provocatie, het is het openen van de oogklepjes van sommigen. Want over de SGP hoor je hen nooit zeggen dat ze een gevaar zijn voor de democratie, terwijl dit islamitische partijprogramma PRECIES hetzelfde is als die van de SGP.

- SGP verplicht niemand tot het dragen van een bepaald kleding stuk.

- Het is wel voor de doodstraf (1 overeenkomst)

- Ze moedigen het bouwen van moskees niet aan (niet tegengaan).

- Zet de overheid niet aan tot het bouwen van kerken

- Verbod op andere godsdienstige uitingen, is de SGP geloof ik ook niet tegen, alleen geen voorstander.

- Is geen voorstander van alleen reformatorische basisscholen.

- Is tegen het homohuwelijk (en andere gelijkwaardigheden) of relatievormen naast het huwelijk. (min of meer een overeenkomst)

- Wil de maatschappij inrichten naar Bijbelse maatstaven (overeenkomstig ideaal)

- Heeft geen vrouwen op bestuurlijke posities in eigen partij, geen politieke machtsposities voor de vrouw. De rest is geen enkel probleem.

Er zijn dus op basis van dit lijstje 2 (en een halve) overeenkomst. En ja, de SGP is best vaak ondemocratisch genoemd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind de sgp net zo'n slechte partij als de idp.

Maar de IDP heeft wel rare idealen hoor. Het is maar in heel weinig islamitische landen verplicht om een hoofddoek te dragen voor vrouwen, en in een land als nederland waarin veel islamitische vrouwen ook geen hoofddoek dragen kan ik me ook niet voorstellen dat er een meerderheid voor dat absurde plan te vinden is. Het is ook niet echt respectvol trouwens. Als je respect wil krijgen van partijen als die van Geert Wilders doe je het inderdaad goed met zulke ideeën noparty.gif

En steniging? Volgens mij worden zulke ideeën in de meeste beschaafde landen ook afgewezen.

Mijn stem zal nooit naar zo'n partij gaan.

Over die overeenkomstige idealen: nee de sgp wil idd de bouw van kerken niet tegengaan, maar wel de bouw van moskeeën, dus dat is wél een overeenkomst want ze zijn allebei intolerant naar andere godsdiensten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar dan met serieuze standpunten, in plaats van deze middeleeuwse prullaria.

Liever wel, ik zie, gezien de verdeeldheid in Islamitische kring het eerder gebeuren dat er meerdere partijen ontstaan, maar als er een partij komt met dergelijke programmapunten, welnu, prima. Want dan hebben ze kennelijk draagvlak, en dan verdienen ze vertegenwoordiging. Ben je tegen hun standpunten? Daar hebben we de publieke arena en de Kamer voor dan.

Ik zou trouwens óók niet tegen een fascistische partij zijn overigens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom deze provocatie laten gaan op dit forum zal velen verbazen.

Met de SGP is niets mis,zijn in ieder geval Christenen die ergens voor staan,en behoren tot de Nederlqandse Christelijke cultuur.En mensen hoeven niet bang te zijn dat hun keel wordt afgesneden door een SGPer en bomaanslagen zijn ook bij de SGP niet aan de orde,en zijn houden zielsveel van dit land.

O ja door die wie werd Theo van Gogh ook weer vermoord.

Oja en Nederland is een Christelijke natie,zal altijd zo zijn en blijven;God met ons.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is geen provocatie, het is het openen van de oogklepjes van sommigen. Want over de SGP hoor je hen nooit zeggen dat ze een gevaar zijn voor de democratie, terwijl dit islamitische partijprogramma PRECIES hetzelfde is als die van de SGP.

1. Dat hoor je over de SGP wél, je doet alsof die partij ons nationale knuffeldier is. Paria is een beter woord. (Terecht overigens.)

2. Ik daag je bij deze uit om al die punten van de IDP langs te gaan, en te laten zien hoe ze overeenkomen met punten van de SGP.

===

Dan verder: islamitische politieke partijen lijken me in een land met tussen de 5 en 10% moslims wenselijk, aangezien er ook christelijke partijen zijn en moslims best wat hulp kunnen gebruiken bij hun emancipatie. Een eigen politieke partij kan daarbij helpen. Echter, zo'n partij mag niet in strijd zijn met onze grondwet en de grondbeginselen van onze democratie. Zoals diverse extreem-rechtse partijen met een verbod werden getroffen zodra ze al te antisemitische/ geweldsverheerlijkende taal uitsloegen, zo moet dat voor alle andere partijen ook gelden. Dus is het logisch dat de SGP problemen krijgt met haar vrouwenstandpunt, en zo'n IDP, die dus niet bestaat maar dat maakt verder niet uit, heeft zo te zien ook wel een paar standpunten die de test niet doorstaan. Mocht er ooit een partij als deze komen, dan moet die dus worden verboden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid