Spring naar bijdragen

Nieuwe islam partij opgericht! [hoax]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

op dit wereldkaartje geld voor homo's: hoe roder hoe doder. De weinig verrassende correlatie met homohaat en islamitische landen is weer overduidelijk.

Nogmaals; je roept maar iets in het wilde weg. homo activist. Kom eens met bewijs dat islamitische landen en masse homo's executeren! Er klopt namelijks niks van at je zegt.

Quote:
En verder: mensen die de nederlandse staat actief willen ondermijnen het land uitzetten is niet meer dan logisch. Dat zijn geen nederlanders dat zijn landveraders en die moet je hier gewoon niet hebben. Conservatieve ideeën zijn niet het probleem, maar die onzin op willen dringen aan anderen wat jij voor staat is het probleem. Moslims die snappen dat je andersdenkenden gewoon anders moet laten denken mogen wat mij betreft allemaal blijven.

Voor de zoveelste keer: de gedachten van een othordoxe moslim verschillen niet zo zeer veel van een othordoxe christen (daar gaat dit hele topic over!). Volgens mij ken je geen moslim in real life, anders zou je best weten dat het fantasie verhalen zijn die je uitroept over moslims in Nederland. Er is geen moslim in NL die vindt dat homo's dood moeten of in de gevangenis muur.gif

Daarom is jouw bijdrage hier van een hypocriet, fascistisch en idd nazistisch karakter. Ik denk dat beter al die pedofiele homo's het land uitgezet kunnen worden. Dat is een stuk beter voor de maatschappij.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Daarom is jouw bijdrage hier van een hypocriet, fascistisch en idd nazistisch karakter.

Heb je nog enig idee wat die begrippen inhouden? Want als dat zo is, zou ik graag willen zien dat je enige opheldering verschaft waarom je ze toepast op een liberale homo die issues heeft met de Islam. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mensen met verschillende achtergronden die elkaar van Fascisme/Nazisme betichten is denk ik niet goed voor dit forum en ook niet voor Nederland.

Inmiddels staat in zo'n beetje elke post op deze pagina het woord Fascist. Misschien ben ik de enige, maar ik zou niet graag voor Fascist uitgemaakt worden. Ik ben inmiddels ook de draad van deze 'discussie' kwijt. Het lijkt meer op haatmails achter elkaar geplakt.

Daarmee bereik je alleen dat een ander zich aan je gaat ergeren, en niet meer bereid is om inhoudelijk te reageren, maar alleen om net zo hard weer terug te meppen.

dus:

"one day you'll find that there is room for us all"

-- Gandhi

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Donnie: ik snap allang dat er ruimte is voor ons allemaal. Mocro ziet daarentegen blijkbaar geen ruimte voor:

-Verplichte hoofddoek in openbare gebouwen en functies voor alle vrouwen

Vrouwen zonder hoofddoek

-Invoering doodstraf en steniging als sanctie

mensen die niet sadistisch zijn

-Tegengaan bouw van christelijke kerken

Christenen

-Bevordering door overheid van moskeebouw

-Verbod op ongeloof-propaganda en valse godsdiensten in het openbaar terrein

-Alle scholen worden islamitische scholen

Iedereen die niet moslim is

-Krachtige bestrijding homosexueel gedrag

Homoseksuelen

-Inrichting van de maatschappij volgens de koran

Iedereen en alles wat niet islamitisch is

-Verbod vrouwen in politieke, maatschappelijke en bestuursfuncties

Zelfstandige geemancipeerde vrouwen

-Diplomatieke banden met Israel verbreken. Israel moet terug naar de grenzen van de jaren '30.

En israel.

Voor mocro is er alleen plaats voor heteroseksuele moslimmannen en monddode moslimvrouwen (menselijk vee zeg maar). Mocro wil namelijk met de teletijdmachine heel NL naar de vroege middeleeuwen lanceren. Mocro mag zijn zieke gedachtegoed wat mij betreft fijn meenemen naar land een dat aan zijn hoge eisen voldoen KSA of zo. Niet naar marroko want dat land is al beschaafder als Mocro zelf.

En de term fascisme koppelen aan zijn visie voor onze maatschappij is zo gek nog niet hoor. een visie compleet met de moslims als het herrenvolk, vrouwen als productiemiddel voor meer moslims, christenen als tweederangs burgers, lebensraum voor moslims, en homo's op de trein naar "vakantiekamp" auswitchstan. Nou ik durf wel te beweren dat de NL-maatschappij superieur is aan die maatschappelijke nachtmerrie. Dit soort ideeën moet je niet accepteren als normaal maar krachtig bestrijden. Barbaarse achterlijkheid is iets waar ik geen behoefte aan heb; jij wel?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Nogmaals; je roept maar iets in het wilde weg. homo activist. Kom eens met bewijs dat islamitische landen en masse homo's executeren! Er klopt namelijks niks van at je zegt.

[...]

Voor de zoveelste keer: de gedachten van een othordoxe moslim verschillen niet zo zeer veel van een othordoxe christen (daar gaat dit hele topic over!). Volgens mij ken je geen moslim in real life, anders zou je best weten dat het fantasie verhalen zijn die je uitroept over moslims in Nederland. Er is geen moslim in NL die vindt dat homo's dood moeten of in de gevangenis
muur.gif

Daarom is jouw bijdrage hier van een hypocriet, fascistisch en idd nazistisch karakter. Ik denk dat beter al die pedofiele homo's het land uitgezet kunnen worden. Dat is een stuk beter voor de maatschappij.

Eerst even de lucht klaren: pedofielen en homo's zijn twee verschillende catagoriën. een pedo valt op kinderen. (oh hoe verleidelijk is nu een opmerking over Mo, maar goed) en een homo op mannen. Alleen sommige moslims snappen dat verschil nog niet.

Ik ken zat moslims irl. Ik hoef alleen maar met vriendlief hand in hand over straat in sommige wijken en ik weet gelijk hoe een flink deel over me denkt. Verder hoef je enkel de statistieken te bekijken om de link tussen islam en homohaat te zien.

En wat is krachtig optreden tegen homoseksueel gedrag precies? Want daar ben jij voor heh? klinkt niet als "foei" maar meer als met het hoofd naar beneden vanaf het hoogst gebouw in de stad.

En nee in Iran worden alleen homo's geexecuteerd die betrapt worden en natuurlijk zit de rest allemaal in de kast. buiten de kast regent het namelijk stenen. En ook in de rest van de islamitische wereld kun je maar beter geen homo zijn.

Maar afgezien van mijn homoseksualiteit heb ik problemen met de rest van het door jouw gewaardeerde programma.

Jij wil je bemoeien met:

-mijn blikje bier

-mijn varkenshaasje

-de kleding van mijn zus

-mijn behoefte aan comazuipen op vrijdag

-mijn atheisme

-kerken

-onderwijs

-en een heleboel andere dingen waar je niets mee te maken hebt. De islam is een mening en een vrijetijdbesteding die leuk is voor jou en waar ik niets mee te maken wil hebben voor de rest.


Samengevoegd:

Toevoeging: als iemand aan mijn recht op het drinken van bubbels komt gaat die persoon al mijlenver over mijn grenzen heen. Kun je na gaan hoe pissig ik wordt van mensen die zich bemoeien met mijn relatie. Speciaal voor dat soort mensen heb ik een met lood gevoerde handtas in de kast liggen.


Samengevoegd:

Quote:

homo activist.

Ik ben net als de overgrote meerderheid van de holebi-gemeenschap islamofoob. Dat we islamofoob zijn is gewoon een reactie op uitingen van moslims over homo's in de media en zo. En ja ik ben heel erg voor gelijke rechten van alternatief geaarden. Ik heb dus de schurft aan islamactivisten van jouw kaliber.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor de zoveelste keer: de gedachten van een othordoxe moslim verschillen niet zo zeer veel van een othordoxe christen (daar gaat dit hele topic over!).

Even als zijstapje: christenen...

...zien moslims en joden niet als tweederangsburgers die speciale belasting moeten betalen,

...zien atheïsten en natuurreligie-aanhangers niet als strafbaar,

...kennen geen doodstraf als je van het christendom afvalt,

...kennen zelfs geen doodstraf als je satirische prentjes over het geloof maakt,

...doen áls ze aan doodstraf doen, niet aan barbaarse methoden als stenigen,

...laten hun vrouwen niet gesluierd over straat gaan,

...erkennen godsdienstvrijheid als een recht,

...respecteren ook de universele rechten van de mens,

...erkennen de trias politica,

...willen niet meer terug naar de Middeleeuwen (dus hou maar op over kruistochten etc.),

...verbieden geen alcohol en varkensvlees.

Bewijzen voor deze stelling zijn het christelijke Amerika, waar andersgelovigen toch veel vrijheid hebben en moslims er zelfs volop moskeeën mogen bouwen en werken, de katholieke landen in vooral het zuiden en in mindere mate ook westerse landen als Nederland. En het gegeven dat in landen als Irak mensen soms naar christelijke gedeelten vluchten, omdat daar meer vrijheid is.

Overeenkomsten zijn leuk, maar laten we het christelijk gedachtengoed en het islamitisch gedachtengoed niet over één kam scheren. Er zijn verschillen genoeg. De islamitische sharia respecteert enkel het christendom en jodendom als min of meer volwaardige religies en gunt ze enige vrijheid in geloof, maar laat christenen en joden in het mildste geval wel speciale belastingen betalen.

Het voornaamste probleem met de sharia is dat het vooral een woestijnwet is. Als nomadenstam in de woestijn kun je nu eenmaal niet mensen in een gevangenis houden. Dan ben je gebaat bij korte, fysiekere straffen. Dat zie je ook terug in het Oude Testament: je komt er geen enkele gevangenisstraf tegen, hoogstends een (tijdelijke) verbanning uit de samenleving.

Mooi en aardig allemaal, maar wij zijn geen nomaden meer. We zijn verzamelaars geworden en leven nu als samenleving voortdurend op één plaats. Daardoor zijn die korte, fysieke straffen niet meer nodig en zelfs bijzonder onwenselijk te noemen. We kunnen wetsovertreders nu langer en ook meer geestelijk straffen, met het oog op terugkeer in de samenleving. Dat zie je nu ook in Israël gebeuren, daar zij ook alláng niet meer in de woestijn zwerft.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In sommige islamitische landen, waar de sharia geldt, wordt het stenigen nog steeds toegepast. Zo staat in Iran de dood door steniging op onder andere overspel en prostitutie.

De veroordeelde wordt van top tot teen in een wit kleed ingepakt en ingegraven; mannen tot aan het midden, vrouwen dieper, om te voorkomen dat de borsten zichtbaar worden. Soms graaft men de veroordeelden niet in, maar bindt hen aan een paal. Om hen heen staat een (vaak joelende) menigte in een cirkel. Deze stenigers moeten achter een op de grond getrokken lijn blijven. Op teken van de leider van de executie begint de menigte met het gooien van stenen. Aan de stenen worden eisen gesteld, ze zijn zo uitgezocht dat een enkele steen niet de dood kan veroorzaken, maar dat elke raak gegooide steen wel gevoeld wordt door de veroordeelde. De menigte gaat door met gooien totdat de veroordeelde dood is. In sommige landen wordt een veroordeelde vrijgelaten als hij erin slaagt te ontsnappen, in theorie dan, want ontsnappen lukt nooit.

Steniging wordt toegepast in Afghanistan, Iran, Pakistan, Saoedi-Arabië, (het noorden van) Soedan en de Verenigde Arabische Emiraten. Nigeria kent in sommige provincies ook steniging als straf, maar door grote internationale druk zijn de tot de dood door steniging veroordeelden in dat land tot nu toe steeds in hoger beroep vrijgesproken.

bron link

Ja, dit is ook iets waar mocroflavour achter staat. Vooral het vetgedrukte gedeelte laat de ziekelijkheid van de sharia zien. oh en het kan tot een uur duren voor je eindelijk dood bent. Sorry, mocro: het doodmartelen van mensen en plein public wordt niet meer gezien als beschaafd. Daar zijn we hier al eeuwen geleden mee gestopt omdat we dat barbaars vonden

Oh let ook op de opmerking over het voorkomen dat vrouwenborsten zichtbaar worden. Jeetje je zou als folteraar een borst te zien krijgen als je iemand doodmarteld. De gedachte alleen al. Eventueel aanwezige kindertjes zouden beschadigd kunnen raken door zo iets onbeschaafds.

In Iran word er minder gestenigt tegenwoordig. mensen worden ook opgehangen. Nu vind ik de westerse manier van ophangen al barbaars (iedere vorm van doodstraf trouwens) maar daarbij word er door middel van een val de nek gebroken waardoor de dood snel intreed. In isan worden mensen meestal opgetakeld waardoor de nek niet breekt. Het gevolg is dan ook vaak een lange doodstrijd. Maar gelukkig is de kans op ontblote borsten wel kleiner en daar gaat het natuurlijk om.


Samengevoegd:

En verder schaar ik me achter RobertF. Ik heb ook problemen met het christendom maar die zijn even van een ander kaliber dan mijn problemen met de islam. Als de NL christenen het voor het zeggen zouden krijgen zou dat wel wat consequeties hebben (misschien zou ik niet meer kunnen trouwen en koopzondagen kun je ook wel vergeten) waar ik het absoluut niet mee eens zou zijn, maar de sharia is gewoon een onacceptabel rechtssysteem waar beschaafde mensen geen boodschap aan hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

(..)

Ik ken die film. En ik vind die niet te vergelijken met Submission of de komende Wilders-film. Ten 1e was Life of Brian een parodie en werd door niemand serieus genamen, Submission was niets grappigs aan..

(..)

dan nemen we toch een andere film of boek als voorbeeld?

"The DaVinci-code" -- claimt dat Jezus seks had met Maria Magdalena en dat de christenen de waarheid onderdrukt hebben ---> hoeveel boekhandels zijn er in de fik gegaan?

"The last temptation" -- een film die Jezus als homosexueel afschilderde ---> hoeveel bioscopen werden opgeblazen, hoeveel regiseurs neergestoken?

"Jesus Christ Superstar" -- suggereert een liefdesrelatie tussen Maria M en Jezus (en is volgens veel orthodoxe christenen vrijzinnig) ---> reactie?

een nederlandse schrijver schreef een gedicht waarin God een ezel was die hij eens lekker ging n**ken ---> hoeveel brandstapels waren er? Hoeveel verbrandingen van portretten van die man?

of neem voor mijn part de ontzettende hoeveelheid rotzooi die dagelijks op youtube verschijnt waarin christenen belachelijk worden gemaakt, waarin het christendom belachelijk wordt gemaakt, waarin Jezus bespot wordt, etc...

Christenen hebben geleerd om naar Jezus' woorden te luisteren en te handelen (zo goed en zo kwaad als het gaat -- ze zijn ook maar mensen):

Mat.5:11 Gelukkig zijn jullie wanneer ze je omwille van mij uitschelden, vervolgen en van allerlei kwaad betichten. 12 Verheug je en juich, want je zult rijkelijk worden beloond in de hemel; zo immers vervolgden ze vóór jullie de profeten. (..) 43 Jullie hebben gehoord dat gezegd werd: “Je moet je naaste liefhebben en je vijand haten.†44 En ik zeg jullie: heb je vijanden lief en bid voor wie jullie vervolgen, 45 alleen dan zijn jullie werkelijk kinderen van je Vader in de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het wordt dus echt tijd om te emigreren....

Hoe bedoel je?


Samengevoegd:

Maar nu ik toch op mijn preekstoel sta: Ik vind het schandalig dat er in dit land een groep mensen is die ALLE vrijheid krijgt om hun religie te beleven en de onbeschoftheid durft op te brengen om die vrijheid zo te misbruiken dat er alleen nog plaats is voor hun religie. Nu is de TS een hoax, maar er zijn genoeg moslims die het kalifaat ook in NL willen hebben.

En dan dat verongelijkte als iemand tegengas geeft. Ja mocro ik ben zeker een nazi omdat ik iedereen (moslims incluus) zijn vrijheid gun. Ik ben heel intolerant voor intolerante mensen. Maar dat is natuurlijk geen intolerantie; dat is het tegenovergestelde.

Jouw plannetjes met ONS land stinken en jouw neppartij (waar je toch achterstaat volgens eigen zeggen) zal een heel slechte dimmie aan mij hebben. Was de vorige generatie nog cultuurrelativistisch, de mijne is dat niet. Jouw wangedrocht van een samenleving zal er dan ook nooit komen gelukkig.

Eerst zul je mijn biertje uit mijn koude dode vingers moeten wrikken en dan moet je de rest van die onzin er nog doordrukken. Nou dan heb je wel goddelijke hulp nodig gok ik. Succes... not

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Even als zijstapje: christenen...

...zien moslims en joden niet als tweederangsburgers die speciale belasting moeten betalen,

Terwijl in Europa alle andersdenkenden geexecuteerd werden omdat ze 'ketters' waren, bestond er in het islamitische Rijk al een vrijheid van godsdienst. In wezen is de islam dus veel toleranter dan het christendom. Overigens zijn christenen en joden gewoon 1erangsburgers in alle islamitische landen!

Quote:
...zien atheïsten en natuurreligie-aanhangers niet als strafbaar,

Tegengaan van atheistische propaganda is niet hetzelfde als atheisme strafbaar stellen muur.gif

Quote:
...kennen geen doodstraf als je van het christendom afvalt,

Lees eens het Oude Testament en de straffen op het aanbidden van afgoden?!

Dan kun je wel zeggen dat dit nú niet meer gebeurt in christelijke landen..maar de oorsprong van de Bijbel en de geschiedenis van het christendom laten een heel ander verhaal zien.

Quote:
...kennen zelfs geen doodstraf als je satirische prentjes over het geloof maakt,

...doen áls ze aan doodstraf doen, niet aan barbaarse methoden als stenigen,

De VS kennen behoorlijke wrede straffen hoor (Guantanamo Bay). En zoek eens een aantal christelijke Afrikaanse landen op, hun straffen zijn er echt niet minder wreed hoor. Het is zelfs bekend dat vrouwenbesnijdenis ook bij christelijke (!) Somalische meisjes voorkomt. Maar daar hoor je de hypocrietelingen nooit over.

Quote:
...laten hun vrouwen niet gesluierd over straat gaan,

Er is niets mis met een hijaab. Sterker nog, het is de grootste respect voor een vrouw die er bestaat. Er zijn genoeg gristenvrouwen die een broek weigeren aan te doen.. vind je hen dan ook belachelijk? bye.gif

Quote:
...erkennen godsdienstvrijheid als een recht,

...respecteren ook de universele rechten van de mens,

Nogmaals, toen de christenen elkaar nog uitmoorden, heerste er in het islamitische gebied godsdienstvrijheid en mensenrechten.

Quote:
...erkennen de trias politica,

Wat is daar christelijk aan? cry.gif

Quote:
...willen niet meer terug naar de Middeleeuwen (dus hou maar op over kruistochten etc.),

De islam heeft nooit in de middeleeuwen geleefd. Kruistochten, heksenverbrandingen, inquisitie, jodenvervolgingen, Auschwitz, genocides.. zijn een Europees (christelijk) iets.. daar is niets islamitisch aan!

Quote:
...verbieden geen alcohol en varkensvlees.

Dat is het vreemde.. Jezus at geen varkensvlees en was besneden (hij was volgens mijn geloof namelijk moslim), maar christenen doen precies het tegenenovergestelde..

What would Jesus do big-smile.gif (Nou niet wat jullie nu doen...)

Quote:
Bewijzen voor deze stelling zijn het christelijke Amerika, waar andersgelovigen toch veel vrijheid hebben en moslims er zelfs volop moskeeën mogen bouwen en werken, de katholieke landen in vooral het zuiden en in mindere mate ook westerse landen als Nederland. En het gegeven dat in landen als Irak mensen soms naar christelijke gedeelten vluchten, omdat daar meer vrijheid is.

Je vergelijkt constant appels met peren. Want de VS en Europese landen zijn seculiere landen en hebben niet het christendom als staatsgodsdienst. Iran en SA zijn dus onvergelijkbaar met de VS. Turkije, Tunesië, Indonesië en Maleisië zijn redelijk seculiere islamitische landen en die zijn helemaal niet zo 'conservatief' als jij beweert.

Admod note: Mensen hoeven niet voor nazi uitgemaakt te worden, ook al lijkt dat een antwoord op een retorische vraag. In dit land mogen mensen hun geloof beleiden en getuigen van hun geaardheid. Reactie derhalve verwijderd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe bedoel je?


Samengevoegd:

Maar nu ik toch op mijn preekstoel sta: Ik vind het schandalig dat er in dit land een groep mensen is die ALLE vrijheid krijgt om hun religie te beleven en de onbeschoftheid durft op te brengen om die vrijheid zo te misbruiken dat er alleen nog plaats is voor hun religie. Nu is de TS een hoax, maar er zijn genoeg moslims die het kalifaat ook in NL willen hebben.

En dan dat verongelijkte als iemand tegengas geeft. Ja mocro ik ben zeker een nazi omdat ik iedereen (moslims incluus) zijn vrijheid gun. Ik ben heel intolerant voor intolerante mensen. Maar dat is natuurlijk geen intolerantie; dat is het tegenovergestelde.

Jouw plannetjes met ONS land stinken en jouw neppartij (waar je toch achterstaat volgens eigen zeggen) zal een heel slechte dimmie aan mij hebben. Was de vorige generatie nog cultuurrelativistisch, de mijne is dat niet. Jouw wangedrocht van een samenleving zal er dan ook nooit komen gelukkig.

Eerst zul je mijn biertje uit mijn koude dode vingers moeten wrikken en dan moet je de rest van die onzin er nog doordrukken. Nou dan heb je wel goddelijke hulp nodig gok ik. Succes... not

You take the words right out of my mouth smile.gif

Het is toch damn onzin dat wij hier die vrijheid hebben dat iedereen mag geloven wat hij/zij wil. Dat iedereen een politieke partij mag oprichten, en om dan van die programmapunten te komen. Damn wat een gedoe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De vrijheid hebben zolang je het maar met ons eens bent.
widegrin.gif

Hihi, ja ik klink wel zo of niet Gorthaur. Maar ik bedoel het niet zo. Alleen zeggen ze een typisch nederlandse partij te zijn, een democratische partij. Maar ze zijn wel tegen vrouwen in topfuncties, met hoofddoek. Het tegengaan van de bouw van kerken, maar stimuleren van moskee bouw. Dan klopt er toch iets niet, het is toch ook niet zo dat de CDA voor kerken bouw is en het willen tegen houden van het bouwen van moskees. Ze maken er iig geen programma punt van. Alle scholen islamitische scholen en het krachtig tegenschrijden van homoseksueel gedrag, het is niet meer Nederlands. Zoiets past hier niet.

Ze hebben de vrijheid om te zeggen wat ze willen dat klopt, dus blijft ik verkondigen dat ik het belachelijk vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom mocroflavour,

Hmmmm, je moest toch maar weer de geschiedenis oprakelen hè? Terwijl de Kerk inmiddels daarvan heeft geleerd en nu heel anders is, wordt in extreem-islamitische landen nog steeds gewoon gestenigd, geslagen en gediscrimineerd. Terwijl zij dan toch zouden kunnen leren van de Kerk, waar jij nu zo op afgeeft. Alleen zullen ze dat natuurlijk van zijn lang zal ze leven niet doen.

En o ja, in de Middeleeuwen was vooral dankzij de Kerk ook Europa een bloei in wetenschap, onderwijs, kunst en liefdadigheid. Ook de Kerk heeft dus haar grote hoogtepunten gehad, op weg naar de volwassenheid. Nu de islam in die extreem-islamitische landen nog. Komt misschien nog wel, maar tot die tijd liever hun cultuur maar fijn daar houden. Wij zijn geen woestijn hier.

En nog een ding: als er één land nogal christelijk is, is het wel Amerika. Zij is het enige land ter wereld waar met de welvaart de religie juist toenneemt. Elke week zitten de kerken, zowel katholiek als protestant, er bomvol. Als andersgelovige kom je er absoluut niet ver in de politiek. Je moet er óf christen zijn, óf doen alsof je christen bent. Amerika seculier noemen is dus nogal, ja, gewaagd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En nog een ding: als er één land nogal christelijk is, is het wel Amerika. Zij is het enige land ter wereld waar met de welvaart de religie juist toenneemt. Elke week zitten de kerken, zowel katholiek als protestant, er bomvol. Als andersgelovige kom je er absoluut niet ver in de politiek. Je moet er óf christen zijn, óf doen alsof je christen bent. Amerika seculier noemen is dus nogal, ja, gewaagd.

seculier=/=niet religieus. Men ziet in de US geen enkele religieuze partij, ook zal men eigenlijk nooit een direct beroep doen op de bijbel om wetgeving erdoor te drukken, dat er vaak een opperwezen wordt aangeroepen bij elke ceremonie doet daar niets aan af. De US kan men dus weldegelijk beschouwen als seculier land.

"Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances"

First Amandment.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmmmm, je moest toch maar weer de geschiedenis oprakelen hè? Terwijl de Kerk inmiddels daarvan heeft geleerd en nu heel anders is, wordt in extreem-islamitische landen nog steeds gewoon gestenigd, geslagen en gediscrimineerd.

Dat christelijke Amerika waar je het later nog over hebt, kent nog steeds executies, martelingen en vergevorderde racisme. Dus wat vergelijk je met wat?

Bovendien zoals ik al zei; de islam heeft nooit een Middeleeuwen gekend. Toen christelijk Europa geterroriseerd werd door inquisities, heksenverbrandingen en jodenvervolgingen, leefden joden en christenen vreedzaam naast moslims in het MO. Het islamitisch gebied heeft ook nooit een holocaust gekend. Westerlingen moeten eerst maar naar hun eigen geschiedenis kijken (bloedigste ooit), i.p.v. af te geven op de islamitische wereld.

Admod note: Je hoeft mensen niet te gaan beledigen om hun geaardheid. Je stijl van posten valt in dit topic in uiterst negatieve zin op en het verzoek via deze weg om je gedrag aan te passen, daar de grenzen van het toelaatbare in zicht komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bovendien zoals ik al zei; de islam heeft nooit een Middeleeuwen gekend.

Dat heeft ze wél, maar ze is in die ontwikkeling blijven hangen. Op eigenlijk de enige plaats waar de Islam (beinvloed door het Christendom en Jodendom) een intellectuele bloei heeft doorgemaakt, werden de falsafa, zoals Avicenna en Averroës, later in de ban gedaan door Algazel en companen. Christelijk Europa heeft deze denkers echter wel geincorporeerd in de Kerk, bij uitstek door Thomas v. Aquino.

Quote:
Toen christelijk Europa geterroriseerd werd door inquisities, heksenverbrandingen en jodenvervolgingen,

Dit soort dingen worden door de atheistische propagandamachine echt zóvaak overdreven... Weet je hoeveel doodvonnisen de Spaanse Inquisitie heeft geveld in haar hele honderden jaren lange bestaan? 1500 tot 3000.

Quote:
leefden joden en christenen vreedzaam naast moslims in het MO.

Ah ja, nog zo'n mythe. Ze leefden min of meer vreedzaam als er óók Christenen leefden. Maar zelfs in Zuid-Spanje, wat toch het meest verlichte (en vrijzinnige) Moslimrijk had, daar vonden bloedige pogroms plaats, zoals bijvoorbeeld dat in Granada in 1066, waar 4000 Joden werden vermoord.

Quote:
Het islamitisch gebied heeft ook nooit een holocaust gekend. Westerlingen moeten eerst maar naar hun eigen geschiedenis kijken (bloedigste ooit), i.p.v. af te geven op de islamitische wereld.

Dat is heel simpel, de Moslims hebben er nooit de middelen voor gehad om de holocaust te organiseren. Maar de sentimenten zijn zeker aanwezig. Zoals terecht opgemerkt; Mein Kampf is een populair werkje in het M.O.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom mocroflavour,

Quote:
[...]

Dat christelijke Amerika waar je het later nog over hebt, kent nog steeds executies, martelingen en vergevorderde racisme. Dus wat vergelijk je met wat?

Dat er van alles mis is in Amerika, betekent niet dat het meteen niet-christelijk is. Hoogstends een christelijk land dat nog een (lange) weg te gaan heeft, in onze Europese visie.

Quote:
Bovendien zoals ik al zei; de islam heeft nooit een Middeleeuwen gekend.

En net zeg je dat de islam een periode van bloei en wetenschap had doorgemaakt? Want dát waren de Middeleeuwen voor de Kerk. Pas later begon de puberteit voor de Kerk, met dat gedoe met kruistochten enzo. Maar je ziet het fenomeen Middeleeuwen waarschijnlijk als metafoor voor duistere en slechte tijden? In dat geval: de extreem-islamitische landen in het Midden-Oosten leven er nu middenin.

Quote:
Toen christelijk Europa geterroriseerd werd door inquisities, heksenverbrandingen en jodenvervolgingen, leefden joden en christenen vreedzaam naast moslims in het MO. Het islamitisch gebied heeft ook nooit een holocaust gekend. Westerlingen moeten eerst maar naar hun eigen geschiedenis kijken (bloedigste ooit), i.p.v. af te geven op de islamitische wereld.

Gelukkig heeft Pius_XII al het één en ander keurig gerelativeerd. Maar laat ik nog eens een schepje bovenop doen. Hoe reageert men in pakweg Saudi-Arabië als je daar als christen met een Bijbel rondloopt? Ze zullen er bepaald niet staan juichen, zacht gezegd. En wat nu als je als moslim besluit christen te worden? Dan zul je God inderdaad snel zien in de hemel.

Westerlingen moeten naar hun geschiedenis kijken om zich te kunnen schamen. Moslims kunnen al naar het heden kijken om zich te schamen. Groeide het christendom op van onschuldig kind tot puber tot jong-volwassene nu; de islam zit duidelijk nog volop in de puberteit. Is helemaal niet erg, daar moeten we allemaal een keer doorheen, maar ze moet zich voorlopig dan maar niet gaan bemoeien met jong-volwassenen. Eerst zelf volwassen worden, denk ik dan.

Er zijn dus twee elementen die ervoor zorgen dat een islamitische staat hoogst onwenselijk is in Nederland. Ten eerste zijn wij geen woestijncultuur, trekken we niet als stammen rond, dus zijn we niet gebaat bij woestijnstraffen. Ten tweede is de islam nog in de puberteit, terwijl het christendom de laatste puberale trekjes net aan het afleren is en volwassen geworden is.

Natuurlijk kent de islam ook haar hoogtepunten. Pubers kunnen ook heel leuk en lief zijn en kinderen zijn vaak redelijk onschuldig (ook al was roof en geweld niet vreemd bij Mohammed). En nu nog zijn er best moslims in Nederland die zich keurig aanpassen aan de Nederlandse cultuur. En in Amerika schijnt het juist heel prima te gaan: ze bouwen er hun moskeeën, maar participeren gewoon in de Amerikaanse samenleving en streven er de American Dream na. Het kan dus best.

De islam, mits normaal beleden, kan ook zeker een mooi geloof zijn, met verschillende vormen van spiritualiteit. Ik ben eens als toeschouwer aanwezig geweest bij een gebedsdienst in de moskee en vond het best indrukwekkend om te zien en te horen. Ik geloof ook zeker dat moslims dezelfde God aanbidden als wij, en zie heus wel wat overeenkomsten hier en daar. En er zijn zeker wel moslims hier die gewoon deelnemen aan de Nederlandse samenleving.

Maar vooral het Midden-Oosten laat mijns inziens duidelijk zien dat de islam volop in de puberteit leeft. Kennen christelijke landen best nog wel wat puberale trekjes, maar is daar over het algemeen wel vrijheid en beschaving te vinden, in landen als Saudi-Arabië of Iran wordt je niet echt vrolijk als je geen moslim bent. Of wel moslim, maar ook nog eens homo of vrouw.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het islamitisch gebied heeft ook nooit een holocaust gekend. Westerlingen moeten eerst maar naar hun eigen geschiedenis kijken (bloedigste ooit), i.p.v. af te geven op de islamitische wereld.

Ach weet je, hindoes zijn ook mensen en die werden met hoopjes afgemaakt door moslims. Polytheisme was de reden. Wat joden betreft: als israel geen sterk leger had gehad maak ik me weinig illusies. Kweenie hoor maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het MO vol zit met antisemieten.

Het punt is niet zozeer dat wij onze geschiedenis ontkennen het is die hele islamitische "holier then thou art" houding. Gewoon zeiken over dat we hier bier drinken en wippen voor het huwelijk. En als we jullie er aan herinneren dat er ergere dingen zijn, zoals moslims die vliegtuigen flatgebouwen binnen vliegen, zichzelf opblazen op marktpleinen en vrouwen mishandelen, dán word ineens alle ellende uit het westerse verleden opgerakeld. Ja, de holocaust heeft plaatsgevonden volgens 95% van de westerlingen. als het niet meer is. Dat herdenken we oa ieder jaar op 4 mei. Jij gaat ons nu vrolijk vertellen dat het allemaal zo leuk is met moslims. Nou dat is het blijkbaar niet, want het MO is één groot wespennest. Een intolerant wespennest.

Oh, de holocaust ontkennen is ook een volkskunt in het MO. Zelfs de president van Iran doet eraan.

Admod note: Reactie op verwijderde reactie verwijderd...

Link naar bericht
Deel via andere websites
Link naar bericht
Deel via andere websites

Admod note: Wat gewijzigd in wat reactie's en een reactie weggehaald.
@MocroFlavour: Je bent hier te gast en daarbij heb je respect op te brengen voor ALLE bezoekers van Credible.nl. Hen uitschelden doet daar geen recht aan en doet ook zeker de discussie geen goed. Via deze weg het dringende verzoek te letten op je postgedrag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]seculier=/=niet religieus. Men ziet in de US geen enkele religieuze partij, ook zal men eigenlijk nooit een direct beroep doen op de bijbel om wetgeving erdoor te drukken, dat er vaak een opperwezen wordt aangeroepen bij elke ceremonie doet daar niets aan af. De US kan men dus weldegelijk beschouwen als seculier land.

"Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press; or the right of the people peaceably to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances"

First Amandment.

mag ik even zeggen DUH. Amerika is het land wat gebouwd is op religieuse vrijheid. Iedereen is compleet vrij om te geloven wat je wilt geloven.

Maar je mag het geloof niet met de politiek of recht mengen. De scheiding van de drie machten wordt erg serieus genomen. Daarom zijn er ook geen religieuse partijen, wat ook niet hoeft want (bijna) iedereen gelooft toch wel. En een wetgeving erdoor drukken op grond van iets in de bijbel...pff don't even dare try! Want niet iedereen heeft jouw geloof dus, je mag dat van jouw ook niet gebruiken. Je mag voor of tegen iets zijn op grond van je geloof natuurlijk, maar wetgeving er doorheen drukken...no way.

Maar amerika is zeker wel een gelovig land, ik heb er nog nooit zoveel van mijn leeftijds genoten zo over God horen praten. Ze geloven met heel hun wezen. Het is heel prettig om met hun erover te praten, omdat geloven ook zo natuurlijk voor ze is. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid