Spring naar bijdragen

Nieuwe islam partij opgericht! [hoax]


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

mag ik even zeggen DUH. Amerika is het land wat gebouwd is op religieuse vrijheid. Iedereen is compleet vrij om te geloven wat je wilt geloven.

Maar je mag het geloof niet met de politiek of recht mengen. De scheiding van de drie machten wordt erg serieus genomen. Daarom zijn er ook geen religieuse partijen, wat ook niet hoeft want (bijna) iedereen gelooft toch wel. En een wetgeving erdoor drukken op grond van iets in de bijbel...pff don't even dare try! Want niet iedereen heeft jouw geloof dus, je mag dat van jouw ook niet gebruiken. Je mag voor of tegen iets zijn op grond van je geloof natuurlijk, maar wetgeving er doorheen drukken...no way.

Maar amerika is zeker wel een gelovig land, ik heb er nog nooit zoveel van mijn leeftijds genoten zo over God horen praten. Ze geloven met heel hun wezen.

Agree, maar de US kun je dus weldegelijk als seculier land betitelen en verschilt dus wezenlijk van Arabische landen. En dat was mijn punt. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Terwijl in Europa alle andersdenkenden geexecuteerd werden omdat ze 'ketters' waren, bestond er in het islamitische Rijk al een vrijheid van godsdienst.

En de eerste driehonderd jaar van haar bestaan werd het christendom vervolgd. In de eerste dertig jaar van haar bestaan had de islam het arabisch schiereiland met geweld veroverd, en een eeuw later stond ze met haar legers in europa.

Quote:
In wezen is de islam dus veel toleranter dan het christendom. Overigens zijn christenen en joden gewoon 1erangsburgers in alle islamitische landen!

niet volgens de Hadith en de Koran. Kennelijk volgens jou wel, dat is mooi. Ga je nu een brief sturen naar die moslimlanden om te vertellen dat ze het verkeerd doen?

Quote:
(..)

Lees eens het Oude Testament en de straffen op het aanbidden van afgoden?!

Dan kun je wel zeggen dat dit nú niet meer gebeurt in christelijke landen..maar de oorsprong van de Bijbel en de geschiedenis van het christendom laten een heel ander verhaal zien.

kwestie van context. Het OT gaat over het volk van God en die wetten zijn er specifiek voor Gods volk, omdat God dat verloste uit Egypte en er zelf koningen aanstelde. Aangezien dat allemaal niet geldt voor andere volken, is het niet verwonderlijk dat andere christenen dat niet zo doen.

Dat christenen in het verleden tegen hun geloof in wel dat soort praktijken hebben bedreven, bewijst niks m.b.t. het christendom, wel m.b.t. tot die mensen

[quote

[...]

De VS kennen behoorlijke wrede straffen hoor (Guantanamo Bay). En zoek eens een aantal christelijke Afrikaanse landen op, hun straffen zijn er echt niet minder wreed hoor. Het is zelfs bekend dat vrouwenbesnijdenis ook bij christelijke (!) Somalische meisjes voorkomt. Maar daar hoor je de hypocrietelingen nooit over.

"maar hij doet het ook hoor...". --dat zeggen kinderen op de basisschool.

Later als ze opgroeien nemen ze wel hun verantwoordelijkheid. Als vrouwenbesnijdenis in Soemalie voorkomt onder christenen dan is dat even verwerpelijk.

Quote:
(..)Nogmaals, toen de christenen elkaar nog uitmoorden, heerste er in het islamitische gebied godsdienstvrijheid en mensenrechten.

ja, en dat was daarna snel afgelopen. Waar de christenen door hun dipje heen zijn gekomen, zitten de moslims er nu kennelijk middenin. Want ze hebben een prachtig tolerant verleden, maar het laat nu een beetje afweten. En dat terwijl ze zo'n mooi voorbeeld hebben.

Quote:
(..) De islam heeft nooit in de middeleeuwen geleefd. Kruistochten

de kruistochten waren het gevolg van de inval van de islam in europa rond 800, die met moeite bij Tours stopgezet werd door Karel Martel. Allerlei christelijke gebieden waren ondertussen veroverd door de islam. De directe aanleiding was het afslachten van zo'n 7000 pelgrims (je weet wel: vreedzame mensen op pelgrimstocht).

Het is dus een beetje hypocriet om "kruistochten" te roepen en de islamitische geschiedenis als één en al rooskleurigheid en tolerantie neer te zetten.

Quote:
, heksenverbrandingen, inquisitie, jodenvervolgingen,

ja, dat is helaas gebeurd, en ik schaam me daar diep voor. Mensen deden dat in naam van de godsdienst die ook de mijne is, terwijl duidelijk uit de bijbel blijkt dat je dat soort dingen niet mag doen. Het is dan ook diep triest dat het christendom gebruikt is door zondige mensen die hun eigen geloof niet snapten.

(los daarvan: de heksenverbrandingen en inquisitie worden over het algemeen door anti-christelijke bronnen flink overdreven. Dat neemt niet weg dat het diep triest was -- zelfs al was het maar één heks geweest)

Quote:
Auschwitz, genocides.. zijn een Europees (christelijk) iets.. daar is niets islamitisch aan!

met Auswitz en genocides heeft het christendom niks te maken. Sterker nog, de meeste duitsers in die tijd die zich christen noemden, geloofden niet in de centrale leerstellingen van het Christendom (o.a. drie-eenheid) maar ze geloofden wel in een religie van eer, bloed, wraak en kracht.

Is het zo moeilijk om te begrijpen dat het christendom geen staatsaangelegenheid is zoals de islam en dat christenen niet de opdracht hebben om de hele wereld desnoods met geweld onder hun godsdienst te brengen?

Oh.. op dit moment zijn de grootste Auschwitz-ontkenners met name in moslim-landen te vinden. Eéntje is er president van Iran.

Quote:
[...]

Dat is het vreemde.. Jezus at geen varkensvlees en was besneden (hij was volgens mijn geloof namelijk moslim), maar christenen doen precies het tegenenovergestelde..

What would Jesus do
big-smile.gif
(Nou niet wat jullie nu doen...)

(..)

What did Jesus do? is een betere vraag. Jezus sloot het nieuwe verbond waarbinnen andere bepalingen gelden. (Jezus gaf o.a. aan dat de rituele reinigingswetten niet meer golden: Mar.5:17)

En nee, Jezus was geen moslim, want Hij was niet voor de doodstraf voor mensen die van hun geloof afvallen, en evenmin voor overspeligen. Evenmin propageerde Hij pelgrimstochten naar Mekka, sprak Hij de belijdenis dat Mohammed Gods profeet is (wel waarschuwde Hij voor valse profeten). Ook sloeg hij vrouwen niet, etc.

Dus nee Jezus was geen moslim, tenzij je op wel heel belachelijke wijze de betekenissen van woorden wilt verdraaien. Als je dat leuk vindt, heb ik een boektip voor je: "Nineteen-Eighty-Four" van George Orwell. (Als je wilt kun je 'm van me lenen als je in de buurt woont).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid