Spring naar bijdragen

Stakende scholieren


van 1040 naar 960 uur?  

  1. 1. van 1040 naar 960 uur?

    • Ja, ik staak er voor!
      5
    • Ja, maar niet op deze manier
      10
    • nee, is niet nodig
      8
    • nee, scholieren zijn al zo lui
      14


Aanbevolen berichten

Maar het hele punt is juist dat men gewoon die uren niet kan vullen, buiten wat zinloos tijdverdrijf. Daar ligt juist het probleem, niet dat er uren zijn, maar hoe die uren gebruikt worden. En dan heeft men liever wat minder uren, maar dan kwalitatief goede uren, dan een hoop uren waarvan er een deel zinloos is.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Ik denk dat het slimmer zou zijn om juist meer uren te doen op middelbare scholen: sinds het begin dit jaar loop ik stage: de overgang van student (ok HBO maar toch met 34 uur per week) naar fulltime baan was erg wennen, heel erg wennen! Slimmer zou zijn mensen daar al aan te laten wennen!

Sjaloom ThijsK,

Dat is dan alleen haalbaar als het huiswerk ook ermee afgeschaft wordt. Want in het werkleven ben je over het algemeen klaar met je werk als je 's avonds naar huis gaat. Je hoeft dan over het algemeen niet thuis nog van alles te doen. Op school, en zeker op hogescholen en universiteiten is dat vaak wel anders. Soms blíjf je er aan de gang. En het kan natuurlijk niet zo wezen dat je écht de hele dag alleen maar schoolwerk zit te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En ach, die 1040 uur... Er zijn scholen waar men echt zodanig onder de norm zat dat het terecht is dat er beter gecontroleerd wordt. Maar de meeste scholen, zo ook de onze, zaten maar een paar uur onder de norm en hadden prima resultaten. Of die norm dan zo heilig moet worden gezien...

Ja, maar worden er bij jullie dan niet van die stomme dingen verzonnen om maar aan het aantal uren te komen? Wij hebben een KWT kaart, waarop je uren dat je in de studieruimte hebt gewerk moet aftekenen. Kaart niet op tijd vol = blokrooster. voor de leerlingen die normaal niet in de studieruimte zitten is het misschien een 'verbetering', maar voor het overgrote deel is 't echt alleen dat kaartje invullen zodat de school onze tussenuren als 'zelfwerkzaamheidsuren' te boek kan doen. Want het levert me verder niks op als ik dat kaartje vol maak. Die uren besteed ik toch wel aan m'n huiswerk, kaart of niet.

Om 'n beeld te geven.. Ik ben VWO6. Ik kàn per week 40 schooluren les hebben, wat volgens de norm moet. Ik heb 25 uur ingeroosterd staan voor lessen. De overige 15 uur moet ik aan volgens de wet op school aan "iets" besteden. 5 uur word daarvan door school opgeeist voor die zgn KWT-uren. Dat zit je dus nog met 10 uur vrij in de week. Die ik eigenlijk op school zou moeten invullen. Persoonlijk heb ik daar geen moeite mee, zolang die vrije uren maar aan 't eind van de dag zitten. Dan kan ik namelijk lekker naar huis om daar aan m'n huiswerk te gaan (werkstukken typen etc gaat nou eenmaal beter thuis dan op die **** computers van de school). En zo houd je ook de avond vrij, voor sport, kerk en gewoon ontspanning.

Ik heb in mijn zomervakantie 20006 fulltime gewerkt, van 9 tot half 6, 6 weken lang. Het beviel me prima omdat ik iets te doen had. Op school heb ik geregeld 4 uur les en 4 tussenuren op een dag. Je loopt van hot naar her en op het moment dat je goed in de les zit issie al weer bijna voorbij. Dat ben je na de grote pauze (van 12.00-12.30) al zat, helemaal als je het een aantal dagen achter elkaar hebt. Mijn rooster in de eerste periode had op 'n gegeven moment 2 uur op donderdag en 2 uur op vrijdag ingeroosterd staan. qua lesuren zou mijn weekend op woensdag, hooguit donderdagmorgen kunnen beginnen dus.

Neem bijvoorbeeld afgelopen vrijdag. De eerste 2 uur was ik vrij. Toen heb ik thuis aan een werkstuk gewerkt. Het 3e uur had ik muziek. We gingen theorie doen en als je d'r net lekker inzit en het begint te snappen gaat de bel. Daarna 3 tussenuren waarin ik in de studieruimte heb gewerkt aan een werkstuk dat af moest. Het 7e uur had ik Duits. We gingen oefenen voor het mondeling dat er aan komt. Ofwel: 45 minuten kletsen in het Duits. Het 8ste uur ben ik weer in de studieruimte gaan werken, omdat mijn vrienden dat ook deden en ik toch nog wat KWT in te halen had vanwege een begrafenis vorige week.

Zulke dagen zijn geen uitzondering. Het voelt soms zo nutteloos om naar school te komen. Elke donderdagmiddag heb ik eerst 2 tussenuren en daarna een les waarvan ik weet dat ik na 5 minuten naar de mediatheek mag om daar te gaan werken aan de grote projecten. Ik vind dat ontzettend krom!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, maar worden er bij jullie dan niet van die stomme dingen verzonnen om maar aan het aantal uren te komen?

Jep.

Al een paar jaar hebben wij een Z-uren systeem, wat inhoudt dat je voor een vak wat je normaal 3 uur hebt 2 uur gewone les krijgt, en daarnaast 1 uur wat je in kan plannen als je daar behoefte aan hebt. Zo'n uur zit je in een klas met álle bovenbouwlagen door elkaar, en heeft de leraar geen tijd om vragen te beantwoorden. In feite krijg je dus maar 2 uur les per week. Wat hier het voordeel van is wat het rooster betreft is dat de hele bovenbouw maximaal 6 lesuren per dag heeft, en geen tussenuren.

Wat concrete dingen die nu verzonnen zijn om uren erbij te sprokkelen:

1. Proefwerken in proefwerkweken zijn allemaal 2-uurs toetsen, en per toetsweekdag heb je 4 of 6 uur toetsen.

2. De mensen die nu in de 4e zitten hebben 1 of 2 middagen per week het 7e en 8e uur 'profielmiddag', een soort veredelde Z-uren. Deze zijn vrij in te plannen, en sommige vakken vullen het in met begeleid huiswerk maken, andere (als scheikunde en biologie) met proefjes.

3. Rapportvergaderingen worden ná het 6e uur gepland, in plaats van dat hele dagen uitgeroosterd worden

4. De laatste toetsweek is zo'n week of 2 verder naar achter verschoven.

Volgens mij zijn er nog meer suggesties die uitgewerkt worden, maar naast een roddel over een 9e uur les (wat niet mag, want dat is na 16.00 uur) heb ik daar nog niets over gehoord.

Link naar bericht
Deel via andere websites

tsja, kijk. wij hebben een soortgelijk systeem (al heet dat z-uren KWT. KWT is Keuze Werk Tijd; zelf inplannen wat je doen gaat en eventueel de docent die er bij is vragen stellen), maar wel gewoon 3 uur GS in de week, 4 uur muziek etc. Maar dat van jullie is dan echt wel een stuk beter ingepland! Mijn rooster varieërd van 2 tot 6 uur per dag (exclusief tussenuren). Ik zou niet weten waar ze meer lesuren vandaan zouden moeten halen, of er moet ineens een blik docenten worden opengetrokken.

Als ik het goed heb is 80 van die 1040 uur dit jaar voor m'n profielwerkstuk. Het mag officieel niet, maar iedereen laat de uren die hij op school aan z'n PWS werkt op z'n KWT-kaart afschrijven. Ze worden dus dubbel geteld. En toch kom je in de knoei met het aantal uur dat je maken moet.. nosmile.gif Als ik nou eens alle uren die ik thuis ana m'n schoolwerk zou mogen opschrijven en laten meetellen.. Dat zou veel schelen. Maar alleen de uren die begeleid worden door een docent (lees: de docent is aanwezig) mogen geteld worden als lestijd. Buiten de les doe ik dus veel meer dan in de les. En dat zou niet mogen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind wel dat er iets gedaan moet worden.

Op mijn middelbare school waren er regels voor de bovenbouw: je moest verplicht 34 uur per week op school zitten. wat dus inhield dat je uren aan moest vullen met 'studiehuis uren'. (in feite tussen uren of extra uren waarin je dan in een lokaaltje hw moest gaan zitten maken.) Ik had denk ik zo'n 28 uur les per week, en dan moest ik dus nog 6 uur aanvullen met studieuren. (van die 28 waren dan zeker 6 uur ook al ingeroosterde studieuren.) Als je 1 of 2 studieuren per dag hebt (wat normaal was) kon je opzich wel redelijk wat doen. Maar op het moment dat je 4 studieuren achter elkaar had (wat ik dus had op maandag) zat je je de laatste twee uur echt ontzéttend te vervelen. En dan moest ik van de 'studiehuis bewaker' enquêtes over school in gaan vullen. Joepie noparty.gif

Ik vind het prima dat je een bepaald aantal uren op school moet zitten, maar zorg wel dat die uren dan nuttig besteed worden. Wij hadden ook verplichte ingeroosterde pws uren, waarin dus niemand wat deed, omdat we die dag al 3 van dat soort uren hadden gehad. Ik raakte daar ook best gefrustreerd van. Maar ik denk niet dat brandjes stichten en de school bekogelen met tomaten de juiste manier is om te bereiken dat de uren beter worden georganiseerd.

Mijn broertje zei vanmiddag: "ja ze hebben aan mij ook gevraagd of ik me wil protesteren morgen" Toen ik aan hem vroeg of hij wist waarom hij dan ging protesteren zei hij dat hij dat niet wist maar dat het wel vet is als iedereen daar staat te protsteren. 0_o Dat lijtk me nou niet echt de bedoeling. Ik denk dus wel dat die protesten redelijk uit de hand zijn gelopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maarrr, het hangt denk ik ook af wat voor school je zit. Er zijn ook best scholen waar het goed gaat. In Oldenzaal is bijv. het twents carmel college een er goede school, maar niet in alle scholen in Nederland gaat het allemaal even geweldig.

Nee, dat klopt. Maar ik denk dat een kwaliteitsmeting met dáár consequenties aan verbonden nuttiger is dan het aanhouden van 1040 uur. Zoals hierboven al gezegd, vaak kunnen scholen daar alleen aan komen met nutteloze uren.

Oke, er zijn ook uitzonderingen, van wekenlange rapportvergaderingen, boeken ophalen wat per klassenlaag een dag moet duren en dergelijke, en daar mag de inspectie wat mij betreft ook wel streng op zijn.

Maar goede scholen rare kunstgrepen uit laten halen die vaak alleen maar het effect hebben dat leerlingen later thuis zijn en dus later kunnen beginnen aan hun huiswerk zijn mijns inziens nogal onnuttig, en ik betwijfel (ook voor de wat mindere scholen) of meer uren ook een hogere kwaliteit inhouden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sowieso neem ik die cijfers, zoals je wellicht kunt begrijpen, met een korreltje zout. Daarnaast waren er genoeg relschoppers om te zorgen dat de politie noodzakelijk was en dat zij geweld hebben moeten gebruiken. Als de niet-relschoppers niet in staat waren de relschoppers tegen te houden waren er genoeg om mijn karakterisering te onderbouwen, als de niet-relschoppers de relschoppers niet wilden tegenhouden dan was het ook gewoon tuig.

Ik was erbij, waarom met een korreltje zout nemen? Ook waren er (dus) duizenden jongeren en maar een paar die rellen schopten, hoe kunnen al die duizenden dan die paar tegenhouden, als ze bijv. heel ergens anders staan? Reken maar dat er mensen zijn geweest die duidelijk hebben gemaakt dat het zo nutteloos is om bijv. eieren te gaan gooien, maar hoe wil je die jongeren die wél enthousiast eieren gooien stoppen? Die heebben allemaal vrienden om zich heen en die voelen zich stoer, dus die stoppen niet.

Ik heb niet gezien dat er echt mensen waren die dingen kapot maakten en/of rellen veroorzaakten, anders zou ik er wel wat aan doen. Ben ik tuig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sowieso neem ik die cijfers, zoals je wellicht kunt begrijpen, met een korreltje zout. Daarnaast waren er genoeg relschoppers om te zorgen dat de politie noodzakelijk was en dat zij geweld hebben moeten gebruiken. Als de niet-relschoppers niet in staat waren de relschoppers tegen te houden waren er genoeg om mijn karakterisering te onderbouwen, als de niet-relschoppers de relschoppers niet wilden tegenhouden dan was het ook gewoon tuig.

Ja zeg, die niet-relschoppers hebben er niet voor gekozen dat de relschoppers gingen rellen, dus zij zijn daar niet verantwoordelijk voor. De relschoppers en de relschoppers alléén zijn dat. Zíj kozen ervoor te gaan rellen, dus zíj moeten de troep opruimen.

En dan nog, hoe moesten die niet-relschoppers de relschoppers dan stoppen? In gesprek gaan gaat vaak bijzonder lastig, dus dan met harde hand? Dan krijg je dáár weer gevechten over, en heb jij weer een reden om te zeggen dat er véél relschoppers waren...

Bovendien hebben we voor het stoppen van rellen nu juist een politie-apparaat. En politie-agenten zijn inderdaad al nodig bij hele kleine rotrelletjes. Waarom? Omdat zij geweld mogen gebruiken en mogen arresteren, en gewone burgers niet. Dus politie-inzet zegt nog niets over de intensiviteit van rellen.

Het is zo wel érg makkelijk om jongeren negatief af te schilderen. Zijn er eens weinig relschoppers, moeten we maar de niet-relschoppers zwartmaken omdat ze niet het rellen zouden willen stoppen? Zo lust ik er ook wel een paar... Daarbij vraag ik me af waarom zulke cijfers niet geloofwaardig zouden zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wauw, als ik dat zo lees snap ik wel dat er protesten komen, ik had er geen idee van dat het zo erg gesteld was in scholen. verbaasd.gif

Nu besef ik wel dat wij eigenlijk niks te klagen hadden: gewoon een vast rooster met elke dag 7 lesuren (pauzes natuurlijk niet inbegrepen), zonder tussenuren of wat dan ook, gewoon elke dag op hetzelfde uur beginnen en op hetzelfde uur gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik probeer eens een berekening te maken, zodat ik me iets kan voorstellen bij dat aantal uren.

Ok, er zijn 52 weken in een jaar. Daar kunnen al negen weken zomervakantie af, een week herfstvakantie, twee weken kerstvakantie, een week krokusvakantie, en twee weken paasvakantie. Verder is er regelmatig wel eens een vrije dag door allerlei feestdagen of pedagogische studiedagen ofzo, ik neem aan dat daar op een jaar ook nog wel twee weken in totaal mee wegvallen. Dus met de vakanties en vrije dagen er tussenuit hebben de middelbare scholen nog 35 weken les, als ik niet fout geteld heb tenminste. Dan zijn er elk jaar nog drie examenperiodes van elk pakweg twee en halve week. Da's dus in totaal zeven en een halve week examens, laten we het voor het gemak op zeven houden, dat telt makkelijker en het gaat toch maar om een ruwe schatting. Dan hebben we dus elk schooljaar 28 weken les.

Ok, hoeveel uren les hebben we per week. Op woensdag vier uur les, op de andere dagen zeven uur (ok, sommige studierichtingen hebben extra vakken, en in de hogere jaren hadden wij zelf ook twee uur extra per week, maar tot en met het vierde jaar zat het bij ons geloof ik zo). In een week hebben we dus normaal gezien 32 uur. En dat 28 weken lang, da's dus 896 uur. Ok ja, het is natuurlijk maar een ruwe schatting, ik heb het allemaal niet exact nagerekend, maar blijkbaar hebben de middelbare scholen hier dus toch om en bij de 900 uur les per jaar. Sjah, als ik het zo concreet bekijk lijkt die richtlijn waar de hele discussie om gaat me wel erg hoog! Bij jullie is het vast anders verdeeld qua vakantieperiodes en examens enzo, maar toch, het is behoorlijk veel. Zelf had ik toch de indruk dat we wel genoeg tijd doorbrachten op school, met onze 900 uren.

(Trouwens, gaat het hier om lesuren of om eum, klok-uren? Want ik heb hier gemeten in lesuren, die bij ons 50 minuten duren, dat zijn dus nog minder 'echte' uren.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lijkt mij dat dit erop duidt dat er iets fundamenteel mis is, met de tweede fase enzo, en ook met de invulling van die lesuren.

Lijkt me ook, net zoals er ook met die andere zaken waar die commissie zich over buigt iets fundamenteel mis is.

Docenten lopen al jaren kritiek te hebben, maar is niets mee gedaan, tot misschien dit kabinet.

Wel een succespuntje dat BON het onder de aandacht gebracht heeft.

Quote:

Als die leerlingen een beetje ballen hebben, dan gaan ze demonstreren voor
meer
lesuren, niet minder. Dat is in hun eigen belang.

Niet mee eens. Voorbereiding voor de uni is ook zelfstandig werken en tijd indelen. Leerlingen dus alles maar op school laten doen werkt dan ook niet positief en is niet in hun belang. Beroeps, en zeker wetenschappelijk onderwijs vraagt een hoop zelfstandigheid.

Daarbij is het streven naar die verplichte uren nou ook niet bevorderlijk voor de kwaliteit, het streven naar je quotum ipv naar degelijk onderwijs.

Quote:

Ik denk dat ik ook zoiets heb gehad als Iriacynthe. Ben inmiddels alweer 8 jaar van school af, en ik had alleen tussenuren als er een docent ziek werd, of hooguit 2 of 3 tussenuren die vast in het rooster zaten ingepland.

The good old days.

Die heb ik ook nog meegemaakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mijn persoonlijke mening is dat de leerlingetjes niet moeten zeiken. Ik heb net ff snel gerekend, 1040 uur is verspreid over 40 weken ongeveer 5 uur per dag, zeg, zes lesuren van 50 minuten. Goed, als daar onvoldoende docenten voor beschikbaar zijn heb je tussenuren, en in die tussenuren kan je aan je huiswerk werken. En dan heb je na die 5 uren op school nog 3 uur over, om een normale werkdag van 8 uur te krijgen. Voor een gemiddelde leerling is dat rúim voldoende om het huiswerk af te krijgen.

5 uren op school per dag is wel heel positief noparty.gif Ik heb, tot de zesde klas, drie keer in de week van het 1e of 2e tm het 8e les gehad, en dan twee dagen tm het 7e. Dan heb je dus echt niet zoveel tijd over.

Het gaat er volgens mij ook niet om of het veel uren zijn, maar hoe die uren worden gevuld. Als jij elke dag van het 1e tm het 8e op school zit en 4 van die uren zijn tussen uren of studieuren, ja dan ga ik ook zeuren. Dat slaat namelijk ook nergens op. Zit je tot 4 uur op school en doe je de helft van de tijd niks. Je kan wel hw maken in die tussenuren, maar leren kon ik nooit op school. Ik deed thuis veel meer. En ik denk dat ik niet de enige ben. Bovendien is na 2 uur hw maken je concentratie ook wel weg.

Quote:

En dan nog iets... universiteiten krijgen tegenwoordig steeds vaker te maken met leerlingen die niet goed voorbereid van hun middelbare school af kwamen. Vroeger waren er dus niet alleen meer lesuren, leerlingen leerden ook meer, konden beter doorstromen naar een vervolgopleiding. Lijkt mij dat dit erop duidt dat er iets fundamenteel mis is, met de tweede fase enzo, en ook met de invulling van die lesuren.

Hier ben ik het wel mee eens. Maar dat wat er fundamenteel mis is, is volgens mij dus dat je de helft van de tijd niks zit te doen. Of geen les hebt. En dat komt volgens mij weer door het leraren tekort. Op mijn school is het bv altijd een probleem geweest om leraren Duits te vinden (die het langer dan een jaar volhielden). De meeste gingen na twee maanden weer weg, met als gevolg dat de onderbouw geen Duits meer had en die leerlingen dus vervolgens in de bovenbouw een achterstand hadden. (en iedereen een hekel aan Duits kreeg.)

Ze kunnen dus beter zorgen dat er genoeg leraren zijn en dán kunnen ze ook weer meer les gaan geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

The good old days.

Die heb ik ook nog meegemaakt.

Ik ook. Ik zat nog net een jaartje vóór de invoering van de profielen. Kon dus nog gewoon mijn eigen vakkenpakket samenstellen en had inderdaad heel overzichtelijk elke dag drie uur les, pauze, twee uur les, pauze, twee uur les, wegwezen. Geen rare fratsen, maar gewoon lessen volgen, balen van sommige vakken en nog meer balen van het huiswerk. Verder was het een rottijd hoor, maar qua lessen was het prima in orde en wel zo overzichtelijk.

En ik maak mijn huiswerk ook veel liever thuis, in mijn eigen rustige omgeving, in mijn eigen kamer, met mijn eigen persoonlijk afgestelde computer (die zijn eigen persoonlijke kuren heeft). Want op school is het altijd net wat rumoeriger, is er net wat minder ruimte voor mijn spullen en heeft de computer net niet die handige programma's die ik thuis wél heb. En voor dringende vragen kun je altijd docenten nog mailen. Echt onbegrijpelijk dat dat tegenwoordig dus blijkbaar ook niet meer mag.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze willen alles terug draaien naar vroeger. Alleen zoals ik het nu hoor, hebben jullie niet zoveel les gehad. De 1040 uren die we moesten maken (want er is al een versoepeling gekomen) waren klokuren. Ik heb in totaal op school (4havo) 36 lesuren ieder 45 minuten. Per week, vindt de school dat te weinig. Dus ze hadden een oplossing, 2 KWT uren(keuzewerktijd uren). Want we moeten 38 lesuren maken. Ik zit elke dag nu van half negen tot vier uur op school. Heb drie ingeroosterde tussen uren en elk uur dat ik uitval heb, wordt ingevult met een studie uur. Huiswerk hebben wij ook nog thuis, dus ik zit eigenlijk elke dag tot 9 uur 's avonds aan mijn huiswerk. Mijn vraag is, horen wij school nog leuk te vinden:S. En over 'Leren zullen ze' heb ik ook iets te zeggen. Het is heel goed dat wij veel les hebben, maar ik vind mezelf persoonlijk slim genoeg en ik vind ook dat ik veel leer. Ik weet veel, heb veel intresse in school maar het 'leren' maken ze echter niet leuk!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zat ook in het laatste jaar voor de tweede fase. Lekker overzichtelijk, 6 vakken en dat was het dan knipoog_dicht.gif

Wel een hoop tussenuren toen hoor... Naja, dat vond ik dan he puh2.gif

Het zal ongetwijfeld (achteraf gezien) lang niet zo erg zijn geweest als me nu voor ogen staat, maarja, als scholier is ieder uurtje wat je onnodig op school moet zitten al snel teveel he knipoog_dicht.gif

Overigens vind ik dat scholieren niet moeten zeuren en beter kunnen genieten van de ladingen vrije tijd die ze hebben (en de achterlijk grote hoeveelheid vakanties) engel.gif

Wacht maar tot je eenmaal fulltime aan het werk bent, op jezelf woont en echt geen vrije tijd meer hebt devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag was erg op de school waar ik lesgeef.

Er waren relschoppers buiten die bij een andere school in de buurt stenen door de ramen gooiden en auto's bekladden en beschadigden enzo. Politie had winkelcentrum afgezet enzo. Dus toen ik les aan het geven was werd er omgeroepen dat in de grote pauze (12:30) iedereen binnen moest blijven en het hek werd dicht gedaan. Dus mn klas was natuurlijk 12:30 uit en die wilden ook naar huis. Die mochten toen 10 minuten eerder weg. Daar gaat je lestijd. 2 lessen later was alles weer een beetje rustig, komt er ineens een ei door het raam naar binnen! dus heel de klas op de kop. Het stonk ook enorm. Maar toen kwam er iemand en die ging het voor me opruimen.

Ik zou namelijk gewoon doorgaan met lesgeven en dat ei laten liggen puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ja, leuk! nog meer tijd verdoen op school!

bij ons ging 't vandaag ook voor 't eerst aan 't staken. Onderbouw liep in 't derde uur buiten. Naja, niet allemaal, denk een mannetje of 50. 6vwo (ja, helaas mijn klasgenoten) begon met eieren te gooien. ER is 't een en ander gesloopt, maar de schade is beperkt gelukkig. Maar ik blijf het belachelijk vinden!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vandaag was het weer zover in Amersfoort. Ik zat met een paar klasgenoten te eten in de Mac in het centrum, en toen we klaar waren hoorden we van buiten geschreeuw enzo. Wij kijken, komt er een hele zwerm schreeuwende leerlingen aan, en gaat vervolgens de bocht om naar voor hun rechts. Twee van mijn klasgenoten kunnen me morgen vertellen wat er allemaal is gebeurd voor zover ze erbij waren, ik ben met de laatste naar huis gegaan, omdat ik geen zin had om er te kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

stomme 1040 uren norm...ik heb dagen dat ik van 9 tot 5 op school rond hang met 3x 50 minuten school. En je eerder laten gaan? Nee, want die 1040 uur moet gehaald worden, hoe dat maakt niet uit, dus ga je maar weer huiswerk maken, en verslagen, en roken en koffie drinken en je vervelen.

Wat mij betreft gaan we naar minder lesuren met inhoudt dan de hoeveelheid die ik nu krijg waar ik soms geheel niks aan heb. Lessen waarbij de leraar op excusrie is maar waarvan verwacht wordt dat je wel in je lokaal gaat zitten verder werken, toetsweken waar je slecht op voorbereid bent...

boosrood.gif nog 6 maanden en dan ben ik daar iig van verlost

Link naar bericht
Deel via andere websites

hmm... nou, het is maar goed dat ik al die ellende niet meegekregen hebt, want als ik echt zo weinig les zou hebben en zoveel op school zou moeten zitten, dan zou ik waarschijnlijk nog meer gespijbeld hebben dan dat ik al deed knipoog_dicht.gif

Maar zijn dat soort dagen uitzonderingen, of is de boel echt zo naar de knoppen gegaan sinds ik van school af ben verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid