Spring naar bijdragen

Stakende scholieren


van 1040 naar 960 uur?  

  1. 1. van 1040 naar 960 uur?

    • Ja, ik staak er voor!
      5
    • Ja, maar niet op deze manier
      10
    • nee, is niet nodig
      8
    • nee, scholieren zijn al zo lui
      14


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Beste Frique,

Wat naar toch allemaal. Dan heb je toch gewoon vast mooi je huiswerk af en kun je 's avonds een keer wat anders doen. Wat is het probleem nou direct? Zoals Joelle zegt wordt het begeleid door een docent ik denk dat elke school wel door heeft dat het niet hoort om een concierge te laten fungeren als een docent. (wat ook niet echt het geval is met huiswerklessen).

Op de Fruytier wat nu voor mij 6 tot 9 jaar geleden is hadden wij ook gewoon lessen waarin we alleen huiswerk maakten. Bij Nederlands nogal vaak, ook bij Engels en Duits. De leraar zat dan voor de klas wat na te kijken. Vaak genoeg was er geen leraar van dat vak aanwezig en dan zat er of niemand (wat niet zo geslaagd was) of een mediatheekpersoon voor de klas..

Wat is het probleem nou? Je wilt meer lessen, maar dan wel lessen waarbij een leraar voor de klas staat en je na drie kwartier een portie huiswerk opgeeft?

En dan nog... is dat een reden om te staken?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iriacynthe, het gaat er niet om dat scholieren les krijgen van 1 t/m 8, dat is welkom. Maar het moet wel LES zijn, en niet een in-lokalen-prop systeem met een CONCIËRGE er voor, zodat de scholieren lekker huiswerk kunnen maken. Dát is onwijs vervelend.

Da's waar, ik heb het zelf nooit meegemaakt (ok ja, alleen wanneer er leerkrachten ziek waren en er geen vervangleerkracht kon geregeld worden, maar dat was niet vaak genoeg om echt vervelend te zijn) maar het lijkt me ergerlijk. Jouw reactie kwam op mij echter over alsof gewoon al het idee van een hele dag op school zijn vervelend zou zijn, terwijl dat gewoon normaal zou moeten zijn in mijn ogen. Maar die uren moeten inderdaad zinvol opgevuld worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Scholieren 'hokken zich op' in Artis

AMSTERDAM - Ongeveer 35 scholieren van het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS) hebben woensdag een kooi in Artis bezet. Ze protesteren tegen de 1040-urennorm.

Ongeveer vijftien scholieren zitten in het verblijf en nog eens twintig staan daar buiten.

De scholieren willen op deze manier laten zien hoe zij worden opgehokt. Ze zitten volgens hen vaak in klaslokalen zonder iets te doen.

Aan het hok hangen spandoeken met teksten als 'Laat ons weer de beest uithangen' en 'Laat ons dit hok uit'.

nu.nl

rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid