Spring naar bijdragen

De Nationale Bijbeltest 2007


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 108
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik had het hele onderdeel over Bijbel en dood goed en de meeste fout in Bijbel en humor. Om je naar te lachen gewoon.
widegrin.gif

ik ook: bijbel en dood geen fouten, bijbel en humor een stuk of 3..

maar die categorie was over het geheel genomen het slechts gemaakt, en de dood het best.. dus vreemd is t niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alleen grieks een algemeen voorkomende gesproken taal naast aramees?

Tsssk tssk.

Quote:
"Wiki" schreef het volgende:

Alongside Aramaic, Hebrew also flourished as a living spoken language. Hebrew flourished until near the end of the Roman Period, when it continued on as a literary language by the Byzantine Period in the 4th century CE.

Although the survival of Hebrew as a spoken language until the Byzantine Period is well-known among Hebrew linguists[citation needed], there
remains a lag in awareness among some historians who do not necessarily keep up-to-speed with linguistic research and rely on outdated scholarship
. Nevertheless, current understandings of the vigor of Hebrew are slowly but surely making their way through the academic literature. The Hebrew of the Dead Sea Scrolls distinguishes the Dead Sea Scroll Hebrew from the various dialects of Biblical Hebrew out of which it evolved: "This book presents the specific features of DSS Hebrew, emphasizing deviations from classical BH."[14] The Oxford Dictionary of the Christian Church which once said, in 1958 in its first edition, that Hebrew "ceased to be a spoken language around the fourth century BCE", now says, in 1997 in its third edition, that Hebrew "continued to be used as a spoken and written language in the New Testament period".[15] An Introductory Grammar of Rabbinic Hebrew says, "It is generally believed that the Dead Sea Scrolls, specifically the Copper Scroll and also the Bar Kokhba letters, have furnished clear evidence of the popular character of MH [Mishnaic Hebrew]."[16] And so on.[17] Israeli scholars now tend to take it for granted that Hebrew as a spoken language is a feature of Judea's Roman Period.

Ik had 'm dus WEL goed, I knew it puh2.gif

Desondanks een 7. Beter dan vorig jaar, maar nog altijd slechts redelijk omdat ik de Bijbel anders lees denk ik, op een manier van: wat heb ik precies aan dit stuk tekst, wat kan ik er mee? Vooral de namen van allerlei niet zo boeiende figuren blijven echt niet hangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Okee, ik heb een 8,8. party.gif

"Van de 42 vragen heb je er 37 juist beantwoord. Ofwel 88%. Dat levert je 50 punten op van de totaal 60 beschikbare punten. Je hebt er 385 seconden over gedaan."

Vorig jaar had ik een 9. Ik ben wel iets gezakt, maar alsnog tevreden! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En waar staat dat over hoe Jozef voorspelde?

er staat nergens dat Jozef dat met z'n beker kon, maar wel dat hij het zegt. Maar het lijkt mij dat Jozef hier zijn dienaar een leugen laat vertellen, net zoals hij ook doet alsof ze de beker gestolen hebben.

Gen.44:

1 Jozef beval zijn hofmeester: ‘Vul de zakken van die mannen met voedsel, zoveel als ze maar mee kunnen nemen, en leg ieders geld boven in zijn zak. 2 En in de zak van de jongste moet u behalve het geld voor het graan ook mijn beker stoppen, mijn zilveren kelk.’ De man deed wat Jozef hem had opgedragen, 3 en zodra het licht werd liet men de broers met hun ezels vertrekken.

4 Nauwelijks hadden ze de stad achter zich gelaten of Jozef zei tegen zijn hofmeester: ‘Vlug, ga achter die mannen aan en haal ze in. Zeg tegen hen: “Waarom hebt u goed met kwaad vergolden? 5 Uitgerekend de beker waaruit mijn heer altijd drinkt en waarmee hij kan voorspellen wat nog verborgen is! Hoe hebt u dat kunnen doen!â€â€™ 6 Toen de man hen had ingehaald en zei wat hem was opgedragen (..)

Dit wist ik zelf ook niet, en ik vond het eigenlijk ook een beetje flauw, omdat er gesuggereerd werd in de vraag, dat het om echte voorspellingen ging die hij gedaan had, en dat deed hij alleen bij de dromen van de farao en van de bakker en de schenker, en toen gebruikte hij geen beker.

Quote:
Ik vond trouwens dat de schepping 7 dagen duurde; de rust hoort er ook bij
smile.gif

ja dat dacht ik ook smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb die van 2006 ook maar ff gedaan

2005 10

2006 9.7

2007 8.1

Ziedaar objectief bewijs dat ik bezig ben om van mijn geloof af te vallen in pakweg 2012

Dan extrapoleer je deze trend lineair neem ik aan. Als het verband echter exponentieel is, ben je al vóór 2010 van je geloof. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dan extrapoleer je deze trend lineair neem ik aan. Als het verband echter exponentieel is, ben je al vóór 2010 van je geloof.
puh2.gif

haha ik heb serieus in een Excelbestandje zitten prutsen om die voorspelling te doen maar al doende werd me dat toch te gortig rofl.gif

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid