Spring naar bijdragen

Gedenkwaardige posts


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 668
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ehm... 'Het zal mijn tijd wel duren', 'de bom valt toch', 'ik lus geen water', 'de luchtbomen stonden open en de spoorbrug was dicht', 'ik zag Elvis en vergat alles om me heen', 'ik had een marsmannetjesplaag thuis', 'ik ben verdwaald tijdens m'n rondje om de Kerk', 'ik gaf Hester een schop onder d'r... maar deed dat zó hard dat ik m'n schoen moest bevrijden', 'ik heb koudwatervrees', 'ik was bij de intocht van sint Juttemis', 'mijn Mariabeeldjes waren zó emotioneel, dat ik nieuwe tissues moest kopen', 'ik wilde emigreren om het 2e kabinet Den Uyl te ontvluchten', 'Cornelis van Wijck hief hier een aria aan, dus ik zit met glasschade', 'mijn zak is gestolen dus ik was zowel m'n kat als m'n stembiljet kwijt', 'ik ben allergisch voor potloden', 'God speelde op de kat z'n viool', 'de hond heeft m'n grote smoesjesboek opgegeten'.

Nou dat dus he?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Haaahah, die wilde ik net gaan posten! widegrin.gif Mgoed, ik neem wel de vrijheid om ff mijn favo quotes eruit te plaatsen:

Quote:

'ik was bij de intocht van sint Juttemis',

'mijn Mariabeeldjes waren zó emotioneel, dat ik nieuwe tissues moest kopen',

'Cornelis van Wijck hief hier een aria aan, dus ik zit met glasschade'

'God speelde op de kat z'n viool'

rofl.gifrofl.gifrofl.gifrofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zat dit topic nog eens door te lezen en kwam deze tegen;

Quote:

in verity's profiel:

Pius_XII

26-01-2008

Nou gewoon, je laat je hond bruine bonen eten, en dan inhaleer je z'n scheten

ehm...
bloos.gif

ik weet de aanleiding niet meer maar ik heb 10 minuten de slappe lach gehad met tranen die over mn wangen rolden om het beeld dat ik voor me zag....

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

De geniet-ervan-zo-lang-je-nog-niet-brandt-award, voor de leukste niet-christelijke user?
puh2.gif

Cola..... uit mijn neus...

I rest my case.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Nogmaals geen één van die onderzoeken heeft beweerd een genetische component voor hier aangetoond te hebben. Lees de laatste vraag/antwoord dialoog in
.

What about all the evidence that shows that homosexuality "is genetic"?

There is not any, and none of the research itself claims there is; only the press and, sadly, certain researchers do-when speaking in sound bites to the public.

But isn't homosexuality "biologically in the brain"?

Of course it is. So is just about everything else. I'll bet people who pray regularly have certain enlarged portions of their brains!

[...]Er is zover ik weet geen onderzoek over monozygotische tweelingen die in verschillende omgevingen hebben opgegroeid gehouden. Kun jij een link van dat onderzoek geven?

[...]Jij bent degene die beweerde dat er een genetische component bestaat,
die niet is gevonden
, voor homoseksualiteit. Vele onderzoeken bewijzen dat er geen verschil is tussen hetero- en homoseksuele mannen. Het enige wat overblijft, is een eigen keuze. Voor de duidelijkheid! Ik ontken het gevoel niet, maar het is aan jou om gehoor te geven aan die gevoelens. Het is niet zo dat er iets is wat jou buiten jou schuld dwingt om aan die gevoelens gehoor te geven.

De omgeving waarin je opgegroeid bent, kan grote invloed hebben op jou in latere leeftijd. Vandaar dat de islam de ouders draagt op om hun kinderen hun bedden bij de leeftijd van tien te scheiden, dit om seksuele ervaringen te vermijden die uit kinderjarenproefneming kunnen voortvloeien. Ook wordt het onderscheid tussen mannen en vrouwen in het Islamitische onderwijs versterkt. De profeet vervloekte mannen die vrouwen imiteerden en vrouwen die mannen imiteerden.

Schaamte is bijvoorbeeld in de islam onderdeel van het geloof. Maar in westerse omgevingen wordt die gezien als iets wat niet goed is. Men probeert de natuurlijke schaamte die mensen ermee zijn geboren in een jonge leeftijd te elimineren. Geen kind voelt zich prettig om zijn eerste sportdag bloot te douchen tussen al die kinderen. Maar na een tijdje zie jij ze grapjes maken over hun piemeltjes en kontjes.

Geen vrouw voelt zich prettig bij als een man haar half blote lichaam gaat staren. Dit terwijl ze eigenlijk ervoor gekozen heeft om half bloot erbij te lopen. Dat zijn allemaal natuurlijke schaamte die men in het westen in een jonge leeftijd elimineert. Je wordt je eigenlijk gezien als een achterlijke als je er iets voor schaamt. De mode wordt daarnaast in het westen voornamelijk ontworpen door homoseksuelen.

Verder hebben zeer slimme homoseksuele mannen en vrouwen een culturele campagne gevoerd in het westen, die mensen die met dit soort gevoelens ermee zitten stimuleert om gehoor te geven aan hun gevoelens:

Had ik me zelf net gebanned, plaatst ie deze.....

Ik heb zo lang met kromme tenen gezeten dat ik na afloop fysiotherapie nodig had....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen flauw idee of deze hier al stond, maar die post verdient het i.i.g. wél:

Quote:

Ik heb in mijn leven tot nu toe eigenlijk altijd veel complimenten gehad. Vaak over mijn zang, mijn manier van lesgeven of mijn interesse in andere mensen. Vroeger bagatelliseerde ik dat altijd: ?nou ja, het stelt niks voor hoor?? Dat heb ik nu grotendeels afgeleerd. Je moet gewoon 'dankjewel' zeggen, zo simpel is dat. Mensen hebben blijkbaar die mening over wat je doet, laat ze.
widegrin.gif

Maar als het dan over leren ontvangen gaat, dan kan ik nog wel een boekje over mezelf open doen. Want oh wat blijk ik dat soms moeilijk te vinden. Een compliment is leuk, maar zegt voornamelijk iets over wat je doet. Je geeft iets en daar krijg je iets voor terug. En wat denk ik vervolgens? - Ik ben alleen maar iets waard
doordat
ik dingen doe die gewaardeerd worden. En dat levert vervolgens in het negatief op: Als ik iets niet goed doe dan heb ik afgedaan, dan heeft niemand iets aan mij. Het zit echt in mij (en ik weet zeker dat ik lang niet de enige ben) om te denken dat ik goede dingen moet doen om er te mogen zijn. Ik vind het niet moeilijk om dingen te geven, maar ontvangen? Dat betekent dat je met lege handen staat, dat je je afhankelijk maakt. En afhankelijk is voor mij blijkbaar zielig, onmachtig of mislukt.

Ik heb de afgelopen dagen best veel nagedacht en heb me druk zitten maken over de vraag wat er toch precies mankeert aan mij als het gaat om relaties met mensen en God. Nou ja, dat is denk ik deze gedachte: wat heeft iemand nou aan je als je niks te geven hebt, niks toch? Ik vind het zelf geen vreemde gedachte, het zou best eens waar kunnen zijn. Mensen willen toch altijd iets van je? Je aandacht, je mening, je hulp, je medewerking, je geld, etc. Als we als mens een ding leren dan is het toch wel om te consumeren. Wat wil ik? Wat wil ik van mijn partner? Wat heb ik aan mijn werk? Wat verwacht ik van een kerk? En als ik zoveel verwacht, dan zal een ander ook veel van mij verwachten. Heb je niks te geven? Tsja eh, jammer voor je maar dan zoek ik iets of iemand anders.

Min of meer onbewust projecteer ik dit idee geloof ik ook op God: als ik geen goede christen ben, als ik nou niet eens een stevig geloof heb en goede dingen doe, wat heeft God dan aan mij? Mensen zeggen wel dat Hij van ons houdt maar zijn liefde is wel voorwaardelijk, want als je niet gelooft dan hoor je er niet bij. Maar dat mag ik niet denken! Wat ben ik voor gelovige? Ik zou blij moeten zijn dat God mij nog een kans geeft maar ik voel me niet eens schuldig, het raakt mijn hart niet. Ik irriteer me zelfs aan de gedachte dat een of andere Jezus ons een schuldgevoel probeert aan te praten door zich dood te laten martelen aan een kruis. Noemt Hij dit liefde, die bangmakerij? Ik kan niet van deze God houden en als ik dan toch een slechte gelovige ben, had Hij me wat mij betreft die ellende wel mogen besparen.

Bij mensen in de gratie komen, bij God in de gratie komen, het is allemaal gebaseerd op het idee dat liefde voorwaardelijk is. Zolang je iets geeft, krijg je iets terug. Maar nu leer ik iets anders: God houdt van mij gewoon omdat Hij dat doet. Omdat Hij liefde te over heeft. Hij houdt van ons, zoals een vader van zijn kind en zoals een bruidegom van zijn bruid. Niet voor zolang we ons gedragen zoals Hij dat wil, nee, gewoon. God verwacht niets bijzonders van ons, wij hoeven ons niet beter voor te doen dan we zijn. We hoeven Hem alleen maar te accepteren, onze handen open te houden voor zijn zorg. Dat vind ik moeilijk! Ik moet me niet in allerlei bochten wringen en God krampachtig op afstand houden omdat Hij vooral niet mag zien hoe ik echt ben. Wat heeft Hij daaraan, is het hem om zoiets te doen? Nee, het is een manier waarop
ik
probeer te accepteren dat God iets met mij te maken zou willen hebben. Maar het is allemaal niet nodig, het enige wat God wil is gewoon, liefde.

En het bijzondere is: in dit licht zien intermenselijke relaties er ook totaal anders uit. Omdat God onvoorwaardelijk van ons houdt, kunnen wij onvoorwaardelijk van een ander houden en accepteren dat een ander onvoorwaardelijk van ons houdt. Het bestaat, liefde die niet afhankelijk is van wat jij geeft maar die door al die uiterlijke dingen heen ziet. Er is liefde die boven alle aardse dingen uitgaat, die niet berust op 'wat krijg ik van jou?' en 'wat heb ik jou te bieden?' In zo?n relatie kun je ontvangen zonder je schuldig of zielig te voelen. In zo?n relatie kun je hulp accepteren, hoef je je niet beter voor te doen dan je bent. In zo?n relatie hoef je niet bang te zijn. Zo?n relatie is een weerspiegeling van Gods liefde voor ons waarin wij
niets
meer hoeven te doen dan onszelf volledig te geven en enkel en alleen te leven van zijn Woord.

Nou pfoe, zo even terug lezend is het een nogal lang verhaal geworden. Ik hoop dat het duidelijk genoeg is, ik vind het niet zo makkelijk om zulke dingen te verwoorden. Misschien is dit voor andere mensen vanzelfsprekend, maar ik ervaar het als een ontzettende bevrijding. Ontvangen = geen schande, maar een teken van liefde.
smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik heb ervan genoten. Ik koester een diepgewortelde gepassioneerde haat jegens McLeods Daughters. Stomme serie over een stelletje sociaal-gehandicapte vrouwen die onnodige problemen creëren terwijl ze keihard emanciperen. Mens, ga toch koken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Proficiat allebei met jullie definitieve aanstelling tot de Crediblers van de Ronde Tafel. Moge jullie loopbaan zodanig verlopen, dat onderstaande gebed nimmer over jullie lippen hoeft te vloeien tijdens het aanmodereren:

HEER, sta op,

mijn God, red mij.

U treft al mijn trolls vol op de kaak,

en breekt het gebit van de spammers.

(naar Psalm 3:8)

knipoog_dicht.gifknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

mijn brievenbus is nog steeds leeg
cry.gif

Quote:

Geeft niet, past mooi bij je hoofd.
devil.gif

rofl.gif


Samengevoegd:

en CvW's reactie daarop

Quote:

maar, maar, maar, jij eh, hebt een stomme hond! puh!
puh2.gif

widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

...Maar je maakt je druk, omdat je bezig bent met de grootste overgang van je leven: van ik+jij naar wij. Cliché? jawel. Maar ook Heel Erg Waar.

De onverwoestbare eenheid die jullie kunnen worden, wordt niet gesmeed in een lauwwarm bubbelbad, maar in een verzengend hete smidse.

Vooral die laatste zinsnede. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ow, Auw en hemeltjelief, daar gaan we weer. Als er maar genoeg tegenstand is, als men maar genoeg aanstoot neemt, dan is dat het bewijs dat je op de juiste weg zit en het juiste evangelie verkondigt.

Het wachten is nu op een beweging die het helemaal compomisloos naakt doet, omdat ze gered zijn, totaal gered en adam en eva voor de zondeval ook naakt waren....Moet je eens kijken hoeveel aanstoot dat zal geven, hoeveel weerstand dat zal oproepen....Dat moet wel het volle evangelie zijn, de waarheid zoals anderen ze niet kunnen begrijpen. En het is logisch dat we maar met zo'nkleine groep zijn, want de weg is smal, de brede weg, waar hele volkstammen op vertoeven, die aanstoot nemen aan ons gerechtvaardigden in de ogen van de Heer, die lopen op de brede weg naar verdoemenis. Haleluja.

En over genezign zeg je dat dit voor elk mens die in Jezus en God gelooft is weggelegd en vervolgens vertel je doodleuk dat er wel een hele waslijst aan voorwaarden en omstandigheden is, wil het ook daadwerkelijk gebeuren. Elke niet genezing is zo weg te redeneren, maar komt er altijd op neer dat of de omgeving tegenwerkt, of de persoon zelf nog niet zover is dat hij zich volledig overgeeft.

Maar laat ik je het leven nog wat makkelijker maken door je nog een argument te geven. Een ieder die zelfzuchtig vraagt om verlossing heeft zich nog niet werkelijk volledig overgegeven aan de Heer en zijn leiding.

Je snapt werkelijk niet hoe schadelijk het is wat je allemaal loopt te beweren. Je snapt het werkelijk niet, en dat maakt me verdrietig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Weer zo'n typisch broodje-kaas-verhaal. Alleen de Nederlandsche Maan is van Leidsche komijnekaas. Andere landen hebben uiteraard hun eigen maan. De Duitse hier, wo ich zuhause bin, daarentegen, is van Bayrische Edelpilzkäse gemaakt. Dat verklaart ook, waarom de maan in Duitschland blauw geaderd is. In Iran is het weer anders, daar hebben ze een maan van Khomeiny-kaas. (De meeste moslimlanden hebben trouwens geen volle maan, maar een sikkelvormige maan. Dat heeft te maken met de Ramadan, een vastenmaand, waarin moslims alleen vetarme kaas eten.) Italianen hebben weer een mozzarella-maan, die ze liefkozend 'Luna Bella Mozzarella' noemen. Amerikanen hebben geen echte maan, zoals zoveel in Amerika meer lijkt dan het in werkelijkheid is. Zij hebben gewoon een cheeseburger in the sky. Dit is maar een korte samenvatting uit het boek 'Manen in alle staten' van de onderzoeker Prof. Dr. Marsmaan, die zijn proefschrift heeft gewijd aan de hypothese, dat Marsrepen Mars heten, omdat ze van de bodem van Mars worden geproduceerd. Hierin gaat hij in op de herkomst van het woord 'verdonkeremanen', en toont aan, dat inderdaad bepaalde oude culturen een maan met een buitenmantel van chocola wisten te maken, zogezegd te verdonkeremanen. Wie meer wil weten, moet op zoek naar dit boek. Bij ons, op onze planeet Aspergia, is het nogal moeilijk te krijgen.

handsup.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 weeks later...

Gewoon_Paultje is gewoon een lieverd knipoog_dicht.gif

Quote:

[...]

De leegloop klopt, hoe ik hierover denk laat ik in het midden. De redenen van de mensen die weggegaan zijn zijn per gezin verschillend, ik weet er zelf een paar, omdat die het me toevertrouwd hebben. Mijn vraag aan u, mijnheer Wauwel, hoe komt u erbij dat mijn voorganger door een chauffeur naar de kerk gebracht wordt? Ikzelf zie hem komen en gaan in eigen auto, en soms rijdt zijn vrouw. Over de juridische procedures weet ik niets, zou u die nader kunnen beschrijven, het liefst door me een mailtje te sturen?

[...]

Dat een aantal mensen die weg zijn gegaan het als bevrijding zien is mogelijk, maar dat is de manier waarop zij er tegenaan kijken. Zou u mij namen kunnen vertellen van personen van wie u deze informatie gekregen heeft? Ik denk namelijk dat u nu gewoon probeerd het ACC een negatief imago tegeven, voor zover dat op dit forum nog niet het geval is... Bij voorbaat dank!

Gewoon Paultje

Waarom reageert niet iedereen zo als hij wordt aangevallen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

[...]Wat ik erover denk: het zou mijn keuze niet zijn. Er zijn meerdere mensen van het andere geslacht die ik als vrienden beschouw. Dat is niet omdat het mannen zijn maar omdat ik veel om ze geef. Als ik vervolgens zou zeggen "jij bent man dus ik wil niet meer met je afspreken", zou dat dan niet bevestigen dat je die ander toch vóór alles als een potentiële partner ziet, of denkt dat die persoon jou zo ziet? Ik zou dat als een gebrek aan vertrouwen in de ander ervaren.

Ik ben een naïeve muts en heb tot twee keer toe, toen ik al samen was met mijn vriend, meegemaakt dat iemand meer van mij had gehoopt dan realistisch was. Toen dacht ik wel eens "... ik ga voortaan alleen nog maar om met vrouwen". Maar dat werkt natuurlijk ook niet zo en is ook nergens voor nodig. Natuurlijk is het goed om je bewust te zijn van dingen, maar het idee dat iedereen maar verliefd wordt op iedereen is toch meer van tv en een beetje puberaal. Overigens vind ik het eerlijk gezegd ook waanzinnig arrogant (óf juist onzeker) om te denken dat een man altijd meer van je zou willen.
knipoog_dicht.gif

Ik laat mijn man overigens ook gewoon omgaan met wie hij wil en heb me nooit één seconde zorgen gemaakt over dingen die hij kan zeggen/doen als ik er niet bij ben.[...]Wat zou er volgens jou dan kunnen gebeuren? Dat zo'n meid je vriend bespringt en hij "neeeeee, ik hou van mijn vriendin!" roept, maar er toch van alles gebeurt?

Gewoon om dat het zo vaak precies weergeeft wat ik vind, maar dan in begrijpelijke taal. En omdat het hoop geeft. Hoop in tijden van bijtend cynisme worshippy.gif


Samengevoegd:

Quote:

Gewoon_Paultje is gewoon een lieverd
knipoog_dicht.gif

Waarom reageert niet iedereen zo als hij wordt aangevallen
knipoog_dicht.gif

Dat is een waarheid als een koe trouwens...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:

Ik vind het altijd wel grappig dat mensen die voor het vrouwen-ambt zijn dan deze uitleg er aan geven en daar dan blijkbaar geen problemen mee hebben? Ik vind dit namelijk ook behoorlijk denigrerend...
zo van; vrouwen zijn van die domme wezens die aan 1 stuk door kwekken, een beetje als kinderen, die nooit weten wanneer ze hun mond moeten houden... en ze begrepen pas dat ze dat wel moesten doen na een brief van Paulus.
verbaasd.gif

Tijdloze waarheden verkondigde die Paulus. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid