Spring naar bijdragen

Laten we God, Allah noemen


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Dat schrijft hij niet.

Wat schrijft wie niet?

Quote:
Allah is inderdaad een andere god dan de Bijbelse God.

Nee Allah=God.

Quote:
Daarmee is Allah geen god.

Jawel. Christenen in bijvoorbeeld Indonesië (waar bisschop Muskens geruime tijd heeft gewoond) noemen christenen God ook Allah.

Quote:
Het feit dat ik vliegtuig tegen een schroevendraaier zeg betekent nog niet dat de schroevendraaier echt een vliegtuig is.

Wat jij allemaal doet moet je helemaal zelf weten. Maar ik vind de vergelijking nogal geen recht doen aan de situatie.

Quote:
Dat in een andere taal een schroevendraaier vliegtuig heet doet totaal niets af aan die stelling en is er puur opgericht om de discussie te vervuilen met mistgordijnen…

Juist wel he, als in bijvoorbeeld België een vliegtuig schroevendraaier zou heten en wij hier aan het woord schroevendraaier nog geen betekenis zouden hebben gegeven zijn schroevendraaier en vliegtuig synoniem.

Mistgodijnen? laat me niet lachen. Gewoon een normale onderbouwing.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ok, die taalkwestie is dus verder secundair, dus daar ga ik niet op in.
flower.gif

[...]

Ja, maar dat is overdrachtelijk gesproken, er staat immers ook in de Bijbel dat er maar één God is. Als je een afgod aanbid, dan doe je dat alleen als je wéét dat God bestaat, zoniet, dan kan je geen afgod aanbidden, of beter gezegd, dan treft je geen schuld. Je kan Jezus toch niet afwijzen als je Hem niet kent?

Het feit dat je tot meerdere goden bid maakt niet dat je God herkent.

De Romeinen en Grieken hadden vele goden. Voor oorlog , vruchtbaarheid etc.

Voor hun waren dat gewoon echte goden.

Als ze over godsdienst spraken zeiden ‘Heb jij tot god X gebeden vandaag?’

En niet “Heb jij tot Afgod X gebeden vandaag?â€

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het feit dat je tot meerdere goden bid maakt niet dat je God herkent.

Dat zeg ik toch. Ze hebben niet zo'n goed beeld van God.

Quote:
De Romeinen en Grieken hadden vele goden. Voor oorlog , vruchtbaarheid etc.

Voor hun waren dat gewoon echte goden.

Ze hadden niet zo'n duidelijk beeld op God zoals we dat nu hebben. Toch verwezen al die goden naar de ene God.

Quote:
Als ze over godsdienst spraken zeiden ‘Heb jij tot god X gebeden vandaag?’

En niet “Heb jij tot Afgod X gebeden vandaag?â€

Volgens mij wil je het gewoon niet snappen. Dan zijn we heel snel uitgepraat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allah wil dat zijn volgelingen hem vereren door de wetten van de Koran te respecteren en te volgen. Allah is géén drie-enig God. Allah heeft geen Zoon Jezus, dus er is ook niemand die de weg naar die "godheid" vrij maakt voor ons zondige mensen, die niet in staat zijn om zo'n opdracht smetteloos te vervullen. Bij Allah moet je maar afwachten en hopen dat je erbij bent.

Allah wil niet gewoon zeggen "God". Allah is de god van de Islam, met zijn eigen karaktereigenschappen, die niet overeenkomen met die van JHWH. Het is een mooie poging om er een voor iedereen toegankelijke pot nat van te maken onder het mom dat er toch maar 1 god is, maar deze twee persoonlijkheden hebben niets gemeenschappelijk. God heet Ik Ben Die Ik Ben/Was/Zal Zijn, wat zouden wij dat prachtige beeld van God mengen?

-euh, ik heb de vorige posts niet gelezen... Mss ben ik iets aan t zeggen wat al een paar keer eerder gezegd is, gelieve dan netjes te negeren ;-)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar dat is niet Joods, maar een mogelijke constructie van de letters die voor Gods naam staan, maar waar de uitspraak van verloren is. Joden gebruiken die constructie niet, al was het maar omdat Gods naam daar te heilig voor is. En christenen gebruiken het ook (praktisch) nooit (een enkeling/enkele keer daargelaten).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik oordeel liever in zijn voordeel: volgens mij
kan
hij het niet snappen. Uit wat hij hier schrijft, blijkt dat hij simpelweg niks begrijpt van wat Muskens bedoelt en wat zij, die Muskens steunen in dit topic hebben gezegd.

Hij snapt het prima, echter de discussie wordt op verschillende niveaus gevoerd smile.gif

1) God = Allah

2) God (bijbel) <> Allah (Koran)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik snap de ophef over wat Muskens heeft gezegd niet.

Moslims en christenen noemen hun God allemaal God.

Alleen in een andere taal.

Dus ik denk dat enkel de verwarring(want moslims zijn nu eenmaal van Allah,ik wil niet dat ze mij moslim zouden noemen,en omgkeerd ook niet)ons ophoud om God Allah te noemen.

Plus,waarom zouden wij opeens arabisch gaan spreken,

we zijn nederlands! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoeft m.i. niet per se: zoals al 100x hier gezegd, Allah betekent gewoon God. In de taal die Jezus sprak, was dan dus Allah het woord voor God. Had Jezus in Nederland geleefd, dan had Hij God God genoemd. Dus lijkt 't me onzin om een woord uit een andere taal over te nemen, dan kunnen we net zo goed wel in z'n geheel Aramees gaan praten enzo.

Beter zou 't zijn als de moslims in Nederland Allah God gingen noemen. Goed voor de integratie, en qua betekenis maakt 't toch geen verschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

Jezus vzmh noemde ''God'' gewoon met ''Allah''.

Als jullie een voorbeeld van Jezus vzmh willen zijn, horen jullie hem te volgen en God gewoon Allah te noemen zoals bisschop Muskens.

Kijk maar:

Mvg

Jezus sprak Aramees en geen Arabisch. Blijf je altijd als een langspeelplaat hangen en herhalen wat je eerder zei?

Al zou Jezus God met "allah" aangesproken hebben doet dat niets af aan het volgen van Christenen van de leer van Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

Jezus vzmh noemde ''God'' gewoon met ''Allah''.

Als jullie een voorbeeld van Jezus vzmh willen zijn, horen jullie hem te volgen en God gewoon Allah te noemen zoals bisschop Muskens.

Kijk maar:

Mvg

Dus volgens jou zijn we verplicht Arabisch te leren en te spreken? Als ik God nu Jaweh noem wat dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

Jezus vzmh noemde ''God'' gewoon met ''Allah''.

Als jullie een voorbeeld van Jezus vzmh willen zijn, horen jullie hem te volgen en God gewoon Allah te noemen zoals bisschop Muskens.

Kijk maar:

Mvg

Ik noem God zoals ik zelf wil, zolang het een eerbiedige benadering betreft.

V.gr. terug.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Jezus vzmh noemde ''God'' gewoon met ''Allah''.

Als jullie een voorbeeld van Jezus vzmh willen zijn, horen jullie hem te volgen en God gewoon Allah te noemen zoals bisschop Muskens.

Kijk maar: link

Ja hallo!

Dat is een film hoor!

Of wil je soms zeggen dat dat echt jezus is,en dat het toen is opgenomen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

Jezus vzmh noemde ''God'' gewoon met ''Allah''.

Als jullie een voorbeeld van Jezus vzmh willen zijn, horen jullie hem te volgen en God gewoon Allah te noemen zoals bisschop Muskens.

Kijk maar:

Mvg

Ik heb er geen woorden voor hoe enorm dom ik deze post vind....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salam,

Quote:
Ja hallo!

Dat is een film hoor!

Of wil je soms zeggen dat dat echt jezus is,en dat het toen is opgenomen.

Beste Van Xanten, de beste antwoord op jouw post geeft JoostG al:

Quote:
Ik heb er geen woorden voor hoe enorm dom ik deze post vind....

In making The Passion of the Christ, Mel Gibson based his interpretation of the story on a mixture of accounts from the four Gospels of the New Testament: Matthew, Mark, Luke, John.

Mvg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

[...]

Beste Van Xanten, de beste antwoord op jouw post geeft JoostG al:

[...]

In making The Passion of the Christ,
Mel Gibson based his interpretation
of the story on a mixture of accounts from the
four Gospels of the New Testament
:
Matthew
,
Mark
,
Luke
,
John
.

Mvg

Dan scheelt het weer dat de interpretatie van Mel Glibson niet de gezaghebbende interpretatie is van die vier boeken. knipoog_dicht.gif Kortom, deze Mel Glibson mag vinden wat hij wil, maar hij is geen maatstaf als het gaat om deze dingen. Daar zijn gelukkig de theologen voor. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Salam,

In making The Passion of the Christ,
Mel Gibson based his interpretation
of the story on a mixture of accounts from the
four Gospels of the New Testament
:
Matthew
,
Mark
,
Luke
,
John
.

Wat zegt dat dan? En wellicht belangrijker: Ook al zou Jezus (die eigenlijk niet eens Jezus heet) Zijn Vader Allah hebben genoemd, waarom zou ik dat dan ook moeten doen?

Ik spreek geen arabisch of welke taal dan ook en dit hoeft ook niet. God noem ik God, Jezus noem ik Jezus. Dit omdat dit in mijn taal gebruikelijk is.

Als ik God al bij naam wil noemen (waarvoor ik geen enkele reden zie, overigens) dan zou het Jahweh zijn, geen Allah.

Het aandragen van youtube-filmpjes met de zoveelste moslim-propaganda acht ik dan ook van net zoveel waarde als onzinnige theorien over een gespleten en weer aan elkaar geplakte maan (ergo: geen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In making The Passion of the Christ,
Mel Gibson based his interpretation
of the story on a mixture of accounts from the
four Gospels of the New Testament
:
Matthew
,
Mark
,
Luke
,
John
.

Wellicht was Mel Gibson dus Muskens al voor in het zoeken naar meer eenduidigheid. Want het is ZIJN INTERPRETATIE van delen van de evangeliën en wellicht heeft hij dus juist om een breder publiek kennis te laten maken met Jezus gekozen voor deze betiteling van God. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid