Spring naar bijdragen

Laten we God, Allah noemen


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 179
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Allah en God zijn voor mij dezelfde. Als je de koran er bij gaat halen en dan de verschillen opzoekt, zoek je in de verkeerde richting. Want er zijn ook honderden verschillende christelijke stromingen met dezelfde God.

Ik zou God alleen geen Allah noemen. Daar gaat het ook niet om, het

gaat er om dat je je beseft dat we allen (christenen en moslims) tot dezelfde God bidden.

Maar Christenen bidden met hetzelfde gemak tot Jezus (althans, ik wel), en daarmee bedoel ik Dezelfde.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit zijn woorden blijkt wel dat Muskens met gezondheidsklachten kampt! Allah God noemen? Hoe komt hij er bij? De God van de Christenen is een 3-enig God, nl. Vader, Zoon en de Heilige Geest. Allah is gewoon Allah, de god van de islam. Allah heeft een profeet, genaamd Mohammed. God heeft een Zoon, Jezus. Dat zijn me nog al wat GROTE verschillen!!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet?

Nou, de islam accepteert niet dat Jezus God is, toch?

Edit:

Dus ik bedoel, dat het dan niet dezelfde God is omdat Christenen in de Drie-eenheid geloven.

Geloven de Joden volgens jou ook in een andere God?

Zo ja, waarom heeft God zich dan pas 2000 jaar geleden eindelijk eens bekend gemaakt: daarvoor geloofde blijkbaar niemand in Hem.


Samengevoegd:

Quote:

Uit zijn woorden blijkt wel dat Muskens met gezondheidsklachten kampt! Allah God noemen? Hoe komt hij er bij? De God van de Christenen is een 3-enig God, nl. Vader, Zoon en de Heilige Geest. Allah is gewoon Allah, de god van de islam. Allah heeft een profeet, genaamd Mohammed. God heeft een Zoon, Jezus. Dat zijn me nog al wat GROTE verschillen!!!

Uit jouw woorden blijkt wel dat jij geen idee hebt wat Muskens nu eigenlijk bedoelde. Beetje jammer dat je jouw eigen onbegrip op Muskens projecteert door hem gezondheidsklachten toe te dichten. nooo.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Niet?

Nou, de islam accepteert niet dat Jezus God is, toch?

Edit:

Dus ik bedoel, dat het dan niet dezelfde God is omdat Christenen in de Drie-eenheid geloven.

Ok, in die richting. Opzich een goed punt waar je mee aankomt, maar dan vraag ik je, is de God "voor Christus" een andere God dan de God "na Christus?"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee dat is dezelfde naar mijn mening, maar sinds de komst van Jezus maak ik onderscheid daarin.

Ok, ben je het dan ook met me eens dat Allah en God eigenlijk dezelfde zijn. Dat er na de geboorte van Jezus veel veranderd is voor Christenen laat ik dan even buiten beschouwing.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ok, ben je het dan ook met me eens dat Allah en God eigenlijk dezelfde zijn. Dat er na de geboorte van Jezus veel veranderd is voor Christenen laat ik dan even buiten beschouwing.

Je spreekt jezelf tegen met die twee zinnen.

Ik zie zelf persoonlijk dat er sindsdien een onderscheid is gekomen.

Als Jezus er nooit was, of als je niet in Jezus gelooft als God zijnde, dan geldt jouw eerste zin.

Quote:

[...]Het jodendom is dus een valse religie en joden afgodendienaars?

Eeuhm... ik snap deze vraag niet eigenlijk.

Ik zeg niets over het jodendom, ik wil alleen maar zeggen dat iedere religie misschien wel overeenkomsten kan hebben met "God" maar dat de God van de Islam een andere is als dat Christenen vinden ivm Jezus.

(ik heb het gevoel alsof ik alles herhaal nu...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Eeuhm... ik snap deze vraag niet eigenlijk.

Ik zeg niets over het jodendom, ik wil alleen maar zeggen dat iedere religie misschien wel overeenkomsten kan hebben met "God" maar dat de God van de Islam een andere is als dat Christenen vinden ivm Jezus.

(ik heb het gevoel alsof ik alles herhaal nu...)

En dat baseer je op het gegeven dat de moslims niet geloven in de drie-eenheid. Wel, dat doen joden ook niet en toch komt ons geloof in zekere zin voort uit het jodendom.

Mijn opmerking is slechts de consequentie van jouw beweringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Geloven de Joden volgens jou ook in een andere God?

Zo ja, waarom heeft God zich dan pas 2000 jaar geleden eindelijk eens bekend gemaakt: daarvoor geloofde blijkbaar niemand in Hem.


Samengevoegd:

[...]

Uit jouw woorden blijkt wel dat jij geen idee hebt wat Muskens nu eigenlijk bedoelde. Beetje jammer dat je jouw eigen onbegrip op Muskens projecteert door hem gezondheidsklachten toe te dichten.
nooo.gif

Sorry. ik had dat niet zo bedoeld hoor

Verder mag ik die Muskens wel, dat hij zo opkwam voor de armen. Maar verder ga je niet in op de inhoud.


Samengevoegd:

Wat verder de islam betreft en de opmerking van Muskens

Het valt mij wel op. dat wij weer volgens hem dan maar een soort van knieval moeten maken naar de arabieren toe. Hoeveel procent van de wereldbevolking is van de islam gelovig?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Alle reacties gelezen hebbende moet ik terugkomen op mijn eerste, nogal primaire reactie: "Muskens is niet goed bij z'n hoofd en het is maar beter dat hij met pensioen gaat."

Als je puur taal-wetenschappelijk naar het betoog van Muskens zou kijken, kan ik me best voorstellen dat de man gelijk heeft. Toch is er geen haar op mijn hoofd die ooit ook maar een seconde zal overwegen om God "Allah" te noemen.

Misschien heb ik er geen wetenschappelijk bevredigende onderbouwing bij, maar ik kies dan toch liever voor JHWH.


Samengevoegd:

Quote:

Waar leert de RKK dat Hindoes dezelfde God aanbidden. Das eg een dwaling tot en met. Catechismus nummer a.u.b.

Eg? hamer.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

nee helemaal niet. Maar jij beweert dat Hindoes dezelfde God aanbidden en RobertF ook met een beroep op de leer. Dus dan lijkt het mij logisch dat het ergens zwart op wit staat? Dan is de KKK en logische conclusie waar het in zou moeten staan. maar wel wat leert de kerk op dit gebied en wat jullie hier beweren benk nie in de KKK tegengekomen of in NA. Beweert de kerk wel wat jullie hier beweren das mijn punt.

jullie ontwijken nu al een aantal uren mijn vraag. Kom met bewijs, documenten van conciliies ofzo.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid