Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 130
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

persoonlijk vind ik dat je dat in eerste instantie zelf moet weten

bedenk je gewoon of je je daden kan verantwoorden voor God en de kerk.

traditie getrouw zou je moeten trouwen.

maar mijn mening is je best kan samen wonen. als je maar weet wat je doet

gefeliciteerd trouwens met je trouw plannen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 15:28:51 schreef SilverUnicorn het volgende:

Ik kan alleen maar een gevoelsmening geven, heb er zelf geen ervaring mee... Maar als je toch al weet dat je gaat trouwen, waarom dan niet gewoon tot februari wachten. Hoef je ook niet met de door jou gestelde vraag te zitten
smile.gif

Juistsmile.gif Kijk een trouwdag is alleen maar een papiertje op het gemeente huis. Maar het huwelijk bij God gaat veel dieper. God hecht grote waarde aan een huwelijk tussen man en vrouw.

En dat het mooi zou zijn om een huwelijk met God te beginnen. In plaats dat je eerst gaat samenwonen. Door Hem een zegen te vragen, is dan veel waardevollersmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op vrijdag 09 februari 2007 15:35:46 schreef ArjanH. het volgende:

[...]

Juist
smile.gif
Kijk een trouwdag is alleen maar een papiertje op het gemeente huis. Maar het huwelijk bij God gaat veel dieper. God hecht grote waarde aan een huwelijk tussen man en vrouw. (het sacrament van het huwelijk)

En dat het mooi zou zijn om een huwelijk met God te beginnen. In plaats dat je eerst gaat samenwonen. Door Hem een zegen te vragen, is dan veel waardevoller
smile.gif

Oww voor mij is een trouwdag toch veel en veel meer. Het is de dag waarop mijn vrouw en ik een verbond sluiten met God.

Ik zou over samenwonen nog eens nadenken. Ik woon zelf ook samen en had er na een tijdje toch wel wat gewetens problemen mee. Temeer ook omdat ik tijdens het samenwonen er achter kwam dat dit niet was wat de Kerk wenste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 17:07:58 schreef Thorgrem het volgende:

[...]

Oww voor mij is een trouwdag toch veel en veel meer. Het is de dag waarop mijn vrouw en ik een verbond sluiten met God.

Ik denk dat Arjan precies hetzelfde bedoeldesmile.gif

Quote:
Ik zou over samenwonen nog eens nadenken. Ik woon zelf ook samen en had er na een tijdje toch wel wat gewetens problemen mee. Temeer ook omdat ik tijdens het samenwonen er achter kwam dat dit niet was wat de Kerk wenste.

en woon je nu nog samen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

me heeft het zelfde gedaan als jou, eerst samen wonen, dan trouwen

voor mijn gevoel waren we gewoon al getrouwd, en is het trouwen op zich gewoon een formaliteit...

je zal veel verhalen horen, veel meningen.

vergeet niet, dat het jouw leven is, jouw gevoel en jouw (jullie) relatie met God...

Heel veel plezier met alles!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 17:11:15 schreef Dan het volgende:

Ik denk dat Arjan precies hetzelfde bedoelde
smile.gif

Je hebt gelijk Dansmile.gif Alleen leuk dat mijn quote dingen worden toegevoegd door Thorgrem engel.gif

Ik las net in Efeze 5 over het huwelijk. En ik geloof op grond van de bijbel dat God ook het huwelijk heeft ingesteldsmile.gif Bless

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk inderdaad dat het je eigen keus is. Maar ik denk dat er niet voor niets afgeraden wordt om samen te wonen. Ik zou er zelf niet aan beginnen todat ik getrouwd ben omdat ik wil wachten met seks tot ik getrouwd ben. Ik denk persoonlijk dat je het best gewoon die extra paar maandjes kunt wachten.. maarja dat is mijn mening.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ben zelf voorstander van het eerst samen wonen en daarna te trouwen... nu hebben jullie een relatie en zien elkaar regelmatig en denken van elkaar dat het de ware is...

Nu ga je samenwonen en zien jullie elkaar 24/7 is toch een heel groot verschil en er kunnen nog meer dingen gaan opvallen positief of negatief... wie zegt dat jij met die negatieve kanten die je eerst niet kon zien kan leven ? als je strax getrouwd ben heb je toch ook daar ja tegen gezegd en wordt het moeilijk om daar nog onderuit te komen... maarja je moet doen wat jou het beste lijkt...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:23:16 schreef living stone het volgende:

ben zelf voorstander van het eerst samen wonen en daarna te trouwen... nu hebben jullie een relatie en zien elkaar regelmatig en denken van elkaar dat het de ware is...

Nu ga je samenwonen en zien jullie elkaar 24/7 is toch een heel groot verschil en er kunnen nog meer dingen gaan opvallen positief of negatief... wie zegt dat jij met die negatieve kanten die je eerst niet kon zien kan leven ? als je strax getrouwd ben heb je toch ook daar ja tegen gezegd en wordt het moeilijk om daar nog onderuit te komen... maarja je moet doen wat jou het beste lijkt...

Als je ineens met iemand gaat samenwonen, lijkt t me idd wennen 24/7 elkaar te zien enzo. Maar door trouwen is er toch een bepaalde drempel ontstaan en ik denk dat die drempel goed is. Je zal toch iets minder snel uit elkaar gaan, waardoor je een beetje aan elkaar kan gaan wennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:26:05 schreef ThijsK het volgende:

Als je ineens met iemand gaat samenwonen, lijkt t me idd wennen 24/7 elkaar te zien enzo. Maar door trouwen is er toch een bepaalde drempel ontstaan en ik denk dat die drempel goed is. Je zal toch
iets minder snel
niet uit elkaar gaan, waardoor je een beetje aan elkaar kan gaan wennen.

smile.gif

Trouwen doe je toch in voor- en tegenspoed en niet alleen maar 'zolang het leuk en makkelijk is'? Door te trouwen maak je een definitieve keus. Hoe lang moet je uitproberen voor je die keus durft te maken? Of maak je in liefde en vertrouwen een keus en ga je met die instelling je leven samen in? Hoe vaak hoor je niet van stellen die jaren samengewoond hebben, gaan trouwen en binnen een jaar uit elkaar gaan? Ik geloof helemaal niet zo in dat test-samenwonen, het geeft geen enkele garantie. Je enige garantie is je liefde voor elkaar en de zegen van God daarover.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:26:05 schreef ThijsK het volgende:

[...]

Als je ineens met iemand gaat samenwonen, lijkt t me idd wennen 24/7 elkaar te zien enzo. Maar door trouwen is er toch een bepaalde drempel ontstaan en ik denk dat die drempel goed is. Je zal toch iets minder snel uit elkaar gaan, waardoor je een beetje aan elkaar kan gaan wennen.

denk als je echt van elkaar hou die drempel er toch wel is... want echte liefde scheid je niet... mijzelf lijkt het niet slim om getrouwd aan elkaar te gaan wennen, want hoevaak zie je niet en dan vooral binne de oudere generatie dat mensen gelijk getrouwd zijn en nu alles behalve gelukkig getrouwd zijn ? ken er in me omgeving zo al een paar voorbeelden... Tegenwoordig geeft trouwen ook niet de garantie dat mensen snel uit elkaar gaan kijk maar naar hoeveel mensen er scheiden...

Quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 12:32:23 schreef Hester het volgende:

[...]
smile.gif

Trouwen doe je toch in voor- en tegenspoed en niet alleen maar 'zolang het leuk en makkelijk is'? Door te trouwen maak je een definitieve keus.

helemaal mee eens... trouwen is niet zomaar iets... je maakt een belofte en die moet je nakomen...

Quote:
Hoe lang moet je uitproberen voor je die keus durft te maken?

hoeft niet lang te zijn... zelf zou ik zeggen half jaar tot een jaar... heb je genoeg tijd om elkaar te leren kennen op dat gebied...

Quote:
Of maak je in liefde en vertrouwen een keus en ga je met die instelling je leven samen in? Hoe vaak hoor je niet van stellen die jaren samengewoond hebben, gaan trouwen en binnen een jaar uit elkaar gaan?

hoevaak hoor je het niet dat mensen er achter komen toch niet de juiste beslissing hebben gemaakt, omdat ze gelijk getrouwd zijn, zoals ik in me vorige stukje al aangaf ken ik sowiezo al een paar voorbeelden... dus dit werkt 2 kanten op...

Quote:
Ik geloof helemaal niet zo in dat test-samenwonen, het geeft geen enkele garantie. Je enige garantie is je liefde voor elkaar en de zegen van God daarover.

Je enige garantie is idd liefde, alleen welke liefde ontwikkeld zich... kan je niet met elkaar samen leven, maar slaat het om naar vriendschap iets wat je ook weleens hoord is ook liefde... of versterkt het de band en ga je helemaal voor elkaar ?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als jullie gaan trouwen, hoop ik dat het niet meer nodig is voor jullie om elkaar te leren kennen. Ik weet wel dat samenwonen ervoor zorgde dat ik mijn vriendin echt goed leerde kennen, op een goede manier trouwens. Maar aan elkaar leren kennen komt denk ik nooit een eind.

Nu ik eraan terugdenk, toen ik net ging samenwonen ging wel een hoop mis tussen ons, omdat je erg moet wennen aan heel veel nieuwe dingen van elkaar die je eerst nooit zag. Denk eraan dat als je veel bij elkaar bent, dit niet hetzelfde is als samenwonen en ook dat de irritaties aan het begin normaal zijn omdat je misschien nieuwe dingen ziet terwijl je dacht dat je elkaar goed kon. Maar er is vooral veel meer blijheid en liefde hoor!

Ik dacht zelf nooit na over trouwen omdat ik dat een waardeloze traditie vond die niet meer waard is als wanneer je elkaar zonder een hoop mensen trouw belooft. Als het maar oprecht is wat je beloofd en je belofte nakomt. Maar ja, ik ben ongelovig opgevoed en mijn ouders zijn gescheiden. Ik weet dus ook niet veel van de kerkelijke kant van de zaak. Dan kies je toch ook voor elkaar, alleen met een zegen van God erbij? Ik heb met mijn vriendin het gevoel dat we gemaakt zijn voor elkaar en dat we elkaar steunen in voor- en tegenspoed en dat we daar ook zelf voor gekozen hebben. Ik zou eigenlijk niet weten waarom ik nu nog moet trouwen. Zoals het nu loopt ziet het ernaar uit dat ik Gods' zegen al heb gekregen. Op het moment dat je een traditie nodig hebt om je te herinneren dat je voor elkaar gekozen hebt, ben je al erg ver van elkaar verwijderd denk ik. Ik denk dat het niet veel uitmaakt of je nu eerst gaat trouwen en dan samen gaat wonen of andersom. Misschien moet je dat dan maar van de huizenmarkt laten afhangen. Als jullie willen trouwen hebben jullie eigenlijk al voor elkaar gekozen toch? In ieder geval veel plezier op de bruiloft en met het samenwonen! Vergeet mijn domme gelul over dat trouwen nutteloos is! En beslis samen wat jullie het best vinden! Vergeet nooit met elkaar over alles te praten! Niets is voor de ander teveel!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 09 februari 2007 14:24:31 schreef fjoontje het volgende:

hallo

mijn vriend en ik willen in juli gaan samenwonen.

de februari daarop willen we trouwen.

vinden jullie dat dat moet kunnen of vinden jullie dat verkeerd? moeten we gewoon wachten met samenwonen totdat we getrouwd zijn of niet?

groetjes

fjoontje

Als je geen zonde wil begaan dan moet je nog niet samen wonen pas alleen als je getrouwd ben, want satan kan jullie verleiden en zorgen dat je seks voor het huwelijk hebt, het lijkt onzin en je kunt denken dat je dat nooit zult doen, maar satan is een meester in verleiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:08:21 schreef Bronze het volgende:

[...]

Als je geen zonde wil begaan dan moet je nog niet samen wonen pas alleen als je getrouwd ben, want satan kan jullie verleiden en zorgen dat je seks voor het huwelijk hebt, het lijkt onzin en je kunt denken dat je dat nooit zult doen, maar satan is een meester in verleiden.

Heeft het niet gewoon iets te maken met de vrije wil van de mens?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 11 februari 2007 20:08:21 schreef Bronze het volgende:

[...]

Als je geen zonde wil begaan dan moet je nog niet samen wonen pas alleen als je getrouwd ben, want satan kan jullie verleiden en zorgen dat je seks voor het huwelijk hebt, het lijkt onzin en je kunt denken dat je dat nooit zult doen, maar satan is een meester in verleiden.

Heb je een relatie of weleens gehad?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid