Spring naar bijdragen

Dan

Members
  • Aantal bijdragen

    263
  • Geregistreerd

  • Laatst bezocht

    Nooit
  1. Quote: Op woensdag 29 april 2009 14:35:13 schreef CvdBerg het volgende: [...] Ik neem aan dat je Peter F. Hamilton bedoelt? Geniale schrijver idd, kan niet wachten tot Evolutionary Void uitkomt. Ik kan die series die je noemt, trouwens ook erg waarderen daar sluit ik mij bij aan.. ben nu met 'the dreaming void' bezig, net 'judas unchained' ( en z'n voorganger) voor de 2de keer uitgelezen... the nights dawn triologie ook al 2 keer gelezen... blijft enorm boeiend.. ook Dan Simmons is super, hyperion & endymion
  2. Er is denk ik ook een groot verschil tussen wat goed/fout is en begrip hebben voor de mens. Iedereen maakt fouten, sommige fouten zijn maatschappelijk meer geaccepteerd dan anderen, maar daarom niet minder fout. Sympathie zou niet te maken moeten hebben met wat, of hoe iets fout gedaan is/wordt, maar met liefde voor de mens, de innerlijke mens. Ik denk dat je daarbij niet moet kijken naar wat iemand doet, maar wat in iemands hart/binneste leeft. Wat vind een persoon zelf van zijn eigen gedrag, wat is de intentie van een persoon. Jezus kwam ook niet om rechtvaardigen te redden, maar juist o
  3. Ik denk dat de klik gevoel is. Hoe voelt de ander aan, wat straalt de ander uit, hoe ruikt de ander, hoe gedraagt de ander zich. Dat is aantrekkingskracht, en dat wordt niet alleen bepaald door hoe de ander er uitziet, maar ook het karakter en de gedragingen van de ander. Wij hebben een aantal zintuigen die de ander waarnemen, hoe meer datgene wat wij waarnemen past bij wat wij verlangen of willen, hoe meer 'klik' er is. Of om op gevoel terug te komen, hoe beter wij ons voelen bij de ander. Dat heeft niet zoveel met romantiek te maken, maar is een logisch proces. Jij zegt dat dat bij
  4. Dan

    Liefde en haat in de bijbel

    dan ga ik ook nog even offtopic door het idee van wetten (en in dit geval ook de katholieke leer) is natuurlijk niet louter de regel zelf, maar de gedachte erachter. Het katholieke 'verbod' over dat je bewust wel sex wilt, maar bewust geen kinderen, heeft natuurlijk gelukkig niets te maken met een verkrachting of de mogelijke gevolgen daarvan. Ik vermoed echter dat het stoppen met de pil in deze situatie redelijk te laat is, en ik vermoed ook dat in zo'n situatie je gedachten bij hele andere dingen zijn.
  5. Dan

    Vragen voor evangelischen

    Ik denk dat het voornaamste verschil tussen evangelischen en de 'traditionelere' vormen de invulling van de diensten is. En dan met name de vrijheid daarin. De katholieke diensten zijn vaak zeer strict in uitvoering (correct me if i'm wrong), en ook de protestantse hebben dit (ook al is hier mischien net een tikje je meer ruimte in). Liederen en gebeden en rituelen zijn hier vaak vast van vorm (liturgie). In evangelische diensten wordt er aan de vorm veel meer vrijheid gegeven. Vaak is er ruimte voor een open gebed (waarin iedereen God kan danken), zullen mensen geneigd zijn soms te dans
  6. mooie aanmoedigende post Iggi... Ik herken mijzelf ook in alle bovengenoemde verhalen. Ook bij mij zijn de dingen die mij wat gekost hebben, en nog steeds kosten, de dingen waar ik het meest van geleerd heb, waardoor ik volwassener geworden ben. En mischien wel het meest van alles, waardoor ik begrip geleerd heb voor situaties en mensen. En ik merk dat ik nog steeds veel leer. Ik moet de laatste tijd ook vaak denken aan dat God ons wil louteren als goud. Ons tot mensen wil maken naar zijn perfecte beeld (Jezus). Er zijn vele eigenschappen die groeien door de dingen die we meemaken. Denk
  7. laat ik ook eens moderator spelen BOT maar weer!
  8. Dan

    Gebruikt God een organisatie?

    Quote: Op zaterdag 07 april 2007 22:25:03 schreef sniffing_around het volgende: Ja, binnen de RKK. Misschien kun je uitleggen hoe dit gefundeerd is op het Nieuwe Testament? Want niet iedereen zal de traditie van de RKK als gezaghebbend accepteren ben ik bang. Ik denk dat de structuur van bischop, priester, diaken wel redelijk historisch verantwoord is, deze wordt ook door de meeste kerken aangehouden volgens mij. Alleen dan heet het iets van voorganger, oudste, diaken ofzo De oudsten/priesters en de diakenen zijn redelijk duidelijk in het NT omschreven, de bischoppen zijn ook
  9. Dan

    Goede Vrijdag

    Het begint om 21 uur, dus mischien ga ik wel kijken (niet om me te vergapen).
  10. Dan

    Goede Vrijdag

    Quote: Op zaterdag 07 april 2007 19:56:03 schreef Tom het volgende: [...]Niet de hele nacht. Een uurtje of 2 ongeveer. Het is de bedoeling dat je er gewoon aan het begin bent en na afloop weer vertrekt. Ik zag dat er in de katholieke kerk hier in het 'dorp' ook eentje was, en vroeg me uberhaupt af of je er als niet katholiek dan wel heen kan.
  11. Dan

    Goede Vrijdag

    Quote: Op zaterdag 07 april 2007 19:04:49 schreef Tom het volgende: [...]Dan heb ik Paaswake. Het komt wel eens. die Paaswake, duurt dat de hele nacht? of zijn er ook mensen die later komen, of eerder weggaan?
  12. Dan

    Gebruikt God een organisatie?

    Quote: Op zaterdag 07 april 2007 12:54:08 schreef mira het volgende: Dan begrijp je ook wat wordt aangeduid met Gehoorzaam uw leiders en schik u naar hen(aanvaard dat wat uit de geest aan u wordt gedeeld ),! Want ook zij moeten rekenschap afleggen . Als wij niet meer mogen delen wat de geest ons geeft, en dit is nu juist wat gaat gebeuren als er één organisatie van mensen gaat bepalen wat je wel of niet moet delen ,dan gaat de vreugde verloren . Dan gebeurd precies wat er staat in vers 17b,je kunt de taak die ieder lid van het lichaam heeft om te delen niet langer in vre
  13. Dan

    Gebruikt God een organisatie?

    Quote: Op zaterdag 07 april 2007 12:36:49 schreef Aimé het volgende: Indien sommigen 'organisatie' uitsluiten,hoe worden mensen ,zelfs bij ons met 'het levende water' bereikt die arm zijn,onze taal niet spreken,temidden van de brousse wonen,temidden van dictatoriale regimes leven...? daar is dan weer de gave (roeping) van evangelieprediker voor
  14. Dan

    Gebruikt God een organisatie?

    Quote: Op zaterdag 07 april 2007 12:06:43 schreef mira het volgende: Ik neem wel zeker de woorden aan van Petrus Ik aanvaaard ook de bijbel ,maar ik dacht dat jij wat anders bedoelde Dan ? Ik dacht dat jij wil vertellen dat een Apostel die ook een mens is hetzelfde is als wat Heilige geest is. en dan kom je in de knoop met 1 Joh 2:26,27 ? Ik wil je duidelijk maken dat als Petrus tegen mij praat hij altijd zou door wijzen naar het Licht zelf (dat is ook wat de schrift leerd) ,de Heilige geest die leerd. Petrus deelde wat ook hij heeft ontvangen uit dezelfdde Bron waar wij al
  15. Het gaat ook niet om het middel waarmee je een bepaalde begeerte/behoefte bevredigd (hoewel een middel in zichzelf aards gezien ook slecht kan zijn), maar het 'overmatige' gebruik ervan. Je zou het kunnen vergelijken met wat Jezus zegt over overspel, dat het begeren van een andere vrouw al reeds overspel is. Hij kijkt hier dan ook naar waar het gedrag uit ontstaat, en niet louter naar het gedrag (de uitingsvorm) zelf. Een overmatige hang naar genot, en de bevrediging daarvan zal zich op de een of andere manier uiten. Je moet dan ook niet het probleem, maar de oorzaak aanpakken denk ik. T
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid