Spring naar bijdragen

Jongste Dag in zicht?


Aanbevolen berichten

Oke, ik weet niet of dit hier goed staat, maar goed!

Een vriend gaf net een link naar een website, en dat ging over een chip die we dan ingeplanteerd krijgen in onze hand of voorhoofd, zodat je je kan identificeren en in de winkel kan betalen. Maar in Openbaringen staat ook iets over dat mensen het teken van het beest op hun voorhoofd of hand krijgen en dat je daarmee kan betalen.

Betekent dit niet iets? Ik wil niet gaan doemdenken, maar misschien is het einde toch dichterbij als dat we denken.

Wat natuurlijk voor veel mensen ook heel mooi is omdat we dan naar de hemel gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 63
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Er zijn idd tekenen dat het dichtbij is/zou kunnen zijn. Maar dan nog weten we niet wanneer het precies is. Ik denk wel dat het niet zo lang meer zal duren maar ik weet natuurlijk niet wanneer het zo ver zal zijn. Wie weet komt hij over 3 minuten. Wie weet over 30 jaar. Je weet het niet. Maar de tekenen zijn er al wel.

Het klopt wel dat er in Openbaringen dingen staan over dingen op de handen of op het voorhoofd. (ik weet de tekst niet precies meer *waar het staat en hoe die gaat niet*, dus ik doe er niet al te grote uitspraken over) Maar dat in de winkel betalen dat komt me niet bekend voor als ik eerlijk ben. Maar zo'n chip wil ik niet in mijn voorhoofd oid. Ik zal nooit iets in mijn voorhoofd of in mijn handen willen ''planten''.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op woensdag 03 januari 2007 23:08:27 schreef jeffrey_1989 het volgende:

Toch zeg ik het. Aangezien ik het nooit vrijwillig zal plaatsen. Laat ik het dan zo verwoorden.

dat 'vrijwillig' maakt et al heel anders knipoog_dicht.gif

Quote:
En de redenen waarom komen in dit topic wel wat naar voren denk ik zo dus de redenen hou ik nog maar voor me
puh2.gif
.

waarom? ieder zijn mening hoor.. laat em horen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zullen 100% zeker weten mensen bij zitten die het belachelijk vinden. Maar ik wil niks op mijn handen hebben of op mijn voorhoofd omdat er dus in openbaring dingen staan over dat mensen dingen op hun voorhoofd en/of op hun hand(en) hebben staan. Ik zal de komende dagen (als ik tijd heb) kijken in Openbaring waar het stond. Ik wil dus gewoon niks daarop hebben staan. Je kunt het overdreven vinden of je kunt me gelijk geven. Waarschijnlijk een groot gedeelte het eerste maar dat boeit me niet. Principieel gezien wil ik daar niks op hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op donderdag 04 januari 2007 00:15:47 schreef RobertF het volgende:

Zijn er ook tijden geweest waarin christenen zeiden: "Hm, ik geloof dat het nu nog half twaalf is, we hebben nog wel even?"

Ik zou het niet weten. Op één of andere manier betwijfel ik dat. engel.gif

Zo'n 1000 jaar geleden zijn er ook iig vreselijk veel tekenen, rampen en weet ik wat allemaal niet meer geweest. En die zijn soms indrukwekkender dan waar je nu over hoort, als je de notities gelooft that is.

We weten niet wanneer Hij komt. Iig moet je wel klaar staan met je olielampje (met olie uiteraard)... En zoals al werd aangehaald. Hij komt als een dief in de nacht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 04 januari 2007 00:43:49 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Ik zou het niet weten. Op één of andere manier betwijfel ik dat.
engel.gif

engel.gifengel.gif

Op zich zou dat wel het meest sterke bewijs zijn voor een eindtijdtheorie. Sommige christenen kunnen hele tijdslijnen uitzetten van wat er allemaal gebeurd is en hoelang het nog duurt voordat zus en zo gebeurd. En zij zijn er rotsvast van overtuigd dat ze daarmee De Ware Theorie te pakken hebben.

Maar als hun theorie inderdaad De Ware zou zijn, dan kan het niet anders dan dat vroegere christenen er ook van geweten moeten hebben. Immers, God zal toch niet pas na tweeduizend jaar pas denken: "Ach kom, laat ik Mijn schaapjes nu pas inlichten over wat er écht gaat gebeuren, ze hebben nu wel lang genoeg consequent gedwaald en zo miljarden christenen vreselijk misleid op dit punt."

Ik zet de boel voor het gemak in schema. In 2007 denkt christen X:

33 na Christus: de eindtijd begint en zus en zo toont dat aan.

1000 na Christus: we zijn op de helft en zus en zo toont dat aan.

2007 na Christus: het gaat nu toch héél snel gebeuren en zus en zo toont dat aan.

Maar als dat zo zou zijn, dan zou de christen in 33 na Christus ook hebben moeten denken: de eindtijd is nu pas begonnen, over pas een láánge tijd komt hij pas terug en zus en zo toont dat aan. De christen in 1000 na Christus had dan ook moeten ontdekken: hé, we zijn nu al op de helft, dus over duizend jaar komt Hij pas en zus en zo toont dat aan. En inderdaad, de christen in 2007 moet dan weten dat het er nu toch echt van gaat komen en zus en zo toont dat aan.

Probleem alleen: zowel de christen in 33 na Christus als de christen in 1000 na Christus had sterk het idee dat Zijn wederkomst nu toch wel héél snel ging gebeuren en dat zus en zo dat aantoonde. Dit kan twee dingen betekenen:

God hersteld pas na 2000 jaar de fout die de Kerk al die tijd maakte, hoewel deze 2000 jaar lang echt vertrouwde op Zijn leiding.

De theorie van chisten X deugt niet, want niet consistent met de gedachtengangen en verwachtingen van vroegere christenen.

De eerste optie lijkt mij erg onwaarschijnlijk, want dan zou God dus niet te vertrouwen zijn. Hoe kun je immers op iemands leiding vertrouwen als deze het tweeduizend jaar lang laat afweten en je dus in feite met een leugen laat dwalen? Dus komen we uit bij de tweede optie.

Zijn er dan theorieën die deze geschiedenisproef kunnen doorstaan? Ja hoor, die zijn er zeker. Alleen zijn deze vaak traditionelere theorieën lang niet zo spectaculair als en een stuk soberder dan modernere theorieën, omdat ze meestal veel dingen gewoon open laten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Openbaringen 3 vers 16,17:

16 Verder liet het bij alle mensen, jong en oud, rijk en arm, slaaf en vrije, een merkteken zetten op hun rechterhand of op hun voorhoofd. 17 Alleen mensen met dat teken – dat wil zeggen de naam van het beest of het getal van die naam – konden iets kopen of verkopen.

volgens mij is dat die tekst..

verder heb ik er eigenlijk niet veel over te zeggen.. Ik geloof niet dat een mens ooit kan voorspellen wanneer de eindtijd aanbreekt.

Samengevoegde post 04-1-2007 10:50:09:

dit was wat ik zocht:

2 Petrus 3: 8

Eén ding mag u niet over het hoofd zien, geliefde broeders en zusters: voor de Heer is één dag als duizend jaar en duizend jaar als één dag.

wij kunnen wel zeggen dat de eindtijd dichtbij is, maar voor God kan die ene dag die wij nog denken dat het duurt, wel duizend jaar duren..

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid