Kurt 0 Geplaatst 28 september 2010 Rapport Share Geplaatst 28 september 2010 Control vond ik érg goed en ik ben razend benieuwd naar The American. Ik heb alleen erg weinig tijd de komende periode en hoop dat ik nog een gaatje vind om 'm in de bioscoop te zien. Samengevoegd: Waar zijn de tijden gebleven dat ik iedere week in de bioscoop te vinden was? Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 28 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 28 september 2010 Ver in het verleden? Voor mij is het (gelukkig) de realiteit! Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 28 september 2010 Rapport Share Geplaatst 28 september 2010 Ik zou zelf niet zo van bioscopen. Films kijk ik liever thuis op DVD, op tijden dat het mij uitkomt. Dat ik dan niet zulk geweldig beeld en geluid heb als in een bioscoop heeft mij dan ook nooit gestoord. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 28 september 2010 Rapport Share Geplaatst 28 september 2010 Quote: Op dinsdag 28 september 2010 12:11:19 schreef Mister_L het volgende: Ver in het verleden? Voor mij is het (gelukkig ) de realiteit! +1 Gisteren echt zwaar van de kaart Requiem For A Dream gezien. Echt bizar, maar gelukkig kende ik hem al. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 28 september 2010 Rapport Share Geplaatst 28 september 2010 Leuk... Voor mij niet. Daar heb ik het tegenwoordig helaas te druk voor en bovendien heb ik er nu het geld ook niet voor. Ik hoop na februari weer meer tijd te hebben en ook weer vaker de bios te bezoeken. Nu houd ik het maar bij af en toe een bioscoopbezoekje en verder vooral dvd's en gedownloade films. (Hoewel ik daar ook mee moet minderen: DRUK!) Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 Ik wil de van Dick Maas zien Niet iets om mijn kinderen mee naartoe te nemen maar lijkt me echt humor Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 Sinterklaasfilms zijn belachelijk. De Sint, zijn Pieten en de Pakjesboot horen een beetje mysterieus te zijn, met geheimen en mythen omgeven, maar die films laten "alles zien." Mogen kinderen dan nÃéts meer zelf fantaseren? Bah. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 Het zit je dwars hè? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 Dat soort banale dingen altijd natuurlijk. * RobertF springt met de vuist omhoog op tafel: "Leve de romantiek! Ban banaal! Ban banaal! En ban roze!" Goed, dat laatste slaat natuurlijk nergens op in dit topic, maar hé... Link naar bericht Deel via andere websites
Bumblebee 7 Geplaatst 29 september 2010 Rapport Share Geplaatst 29 september 2010 RobertF, heb je die trailer ook bekeken? Het is namelijk niet echt een kinderfilm... (= echt niet) Ik ben het trouwens wb al die toestanden met je eens. Intocht met boot en wit paard is leuk, maar dat hele Sinterklaasjournaal en gezemel is drie keer niks. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 30 september 2010 Rapport Share Geplaatst 30 september 2010 Gisteren de Hitchcock klassieker "Vertigo" uit 1956 gezien. Ben ik de enige die vind dat klassiekers vooral ook uitblinken in kneuterigheid, slecht acteerwerk en matige plotjes? (en daarom vooral ook erg aandoenlijk zijn) Link naar bericht Deel via andere websites
Henriëtte 0 Geplaatst 30 september 2010 Rapport Share Geplaatst 30 september 2010 Quote: Op donderdag 30 september 2010 14:54:50 schreef MarinusCopy het volgende: Gisteren de Hitchcock klassieker "Vertigo" uit 1956 gezien. Ben ik de enige die vind dat klassiekers vooral ook uitblinken in kneuterigheid, slecht acteerwerk en matige plotjes? (en daarom vooral ook erg aandoenlijk zijn) Ja, dat is dan ook precies de reden dat ik de moeite niet heb genomen om 'm op te nemen. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 30 september 2010 Rapport Share Geplaatst 30 september 2010 Niet alle klassiekers zijn zo erg. Once upon a time in the west blijft bijvoorbeeld geniaal. Al moet je wel even wennen aan het feit dat de film wat trager gaat. Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 30 september 2010 Rapport Share Geplaatst 30 september 2010 Hitchcock is geweldig en heeft briljante films gemaakt. Dat ze in onze tijd hier en daar nogal kneuterig en kleinburgelijk over kunnen komen is niet zo gek, dat is met vrijwel alle oudere films. Ook films uit de jaren 70 en 80 kunnen érg kneuterig en stom overkomen, maar dat zegt niet veel over de kwaliteit ervan. Ik vind Vertigo een erg goede film, net als vrijwel alle films van Hitchcock. Psycho vind ik ook geniaal. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 1 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 1 oktober 2010 Quote: Op donderdag 30 september 2010 14:54:50 schreef MarinusCopy het volgende: Gisteren de Hitchcock klassieker "Vertigo" uit 1956 gezien. Ben ik de enige die vind dat klassiekers vooral ook uitblinken in kneuterigheid, slecht acteerwerk en matige plotjes? (en daarom vooral ook erg aandoenlijk zijn) Ik vind het vooral visueel erg lelijk. Plot kan me overigens weinig schelen, er zijn maar weinig films waarvan het plot ervoor zorgt dat ik er positiever of negatiever over ga denken. Maar ik kan er niet tegen als een film visueel lelijk is. Link naar bericht Deel via andere websites
Minifan 0 Geplaatst 3 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Link Nederlandse korte animatiefilm. Wat vinden jullie ervan? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 3 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Aaah, die is mooi. Mooi tragisch ook. Link naar bericht Deel via andere websites
Propje 0 Geplaatst 3 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Quote: Op donderdag 30 september 2010 23:40:13 schreef Kurt het volgende: Hitchcock is geweldig en heeft briljante films gemaakt. Dat ze in onze tijd hier en daar nogal kneuterig en kleinburgelijk over kunnen komen is niet zo gek, dat is met vrijwel alle oudere films. Ook films uit de jaren 70 en 80 kunnen érg kneuterig en stom overkomen, maar dat zegt niet veel over de kwaliteit ervan. Ik vind Vertigo een erg goede film, net als vrijwel alle films van Hitchcock. Psycho vind ik ook geniaal. ik heb goeie herinneringen aan 'birds'.. Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 3 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 3 oktober 2010 Kreeg wel sapoogjes hoor, inderdaad tragisch. Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Quote: Op zondag 03 oktober 2010 17:31:19 schreef Minifan het volgende: Link Nederlandse korte animatiefilm. Wat vinden jullie ervan? Aardig, maar je kan er zoveel meer mee doen. Dit is gewoon LOTR in animatievorm. Zelfs de muziek lijkt erop. Ik moet zeggen dat animatie die naar fotorealisme streeft niet mijn voorkeur heeft, maar wat vervelender is, is dat men niet het potentieel benut. Neem een gewone film en laat mensen daar vechten. De acteurs zijn vaak niet echt goede vechters, en het is dan ook moeilijk om alles in één shot te nemen. Dat gebeurt dan ook zelden. Met animatie heb je dat probleem niet. Hoezo is dan hier het gevecht tussen vrouw en man niet in één shot genomen? Ik zie duidelijk cuts. Enorm jammer. Niet dat het echt moet, ik ken ook animatie waar het ook niet gebeurt, maar met animatie verwacht je wel dat je iets ziet dat je bij gewone film niet kan zien en alles in één shot nemen is een manier. In dit filmpje zit bijvoorbeeld ook een gevecht, weliswaar niet in één shot, maar het spat zo van het scherm dat ik er diep van onder de indruk ben. Daar wordt duidelijk wel iets gedaan dat met gewone film onmogelijk is. Om op dit filmpje terug te komen, met animatie heeft de "camera" alle vrijheid, en daar doet men ook maar bar weinig mee. Het enige moment waarop dat lijkt te gebeuren is als het draakje de kip achtervolgt, maar die scène is voorbij voordat je het weet. Een gemiste kans. Het is duidelijk een duur filmpje geworden, maar ik ben van mening dat je geld spenderen aan het nastreven van fotorealisme gewoon zonde is. Het is uiteindelijk toch net niet fotorealistisch, en tegelijkertijd laat je andere vlakken liggen waarin je wel had kunnen uitblinken. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Vanavond 'Legend of the Guardians' of 'Tirza' Ik twijfel nog Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Tirza wil ik ook zien! Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Om wat nuance op mijn vorige bericht toe te voegen. Inmiddels heb ik begrepen dat het om een showcase gaat van wat er met een 3D filmpakket dat ook nog eens open source is, gedaan kan worden. Wat dat betreft vind ik het behoorlijk geslaagd. Ik blijf er wel bij dat er meer aspecten aan animatie zitten dan het streven naar fotorealisme, dat ik juist niet zo interessant vind. Link naar bericht Deel via andere websites
*nath* 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Vanevond Wall Street gezien. Best een aardige film. Link naar bericht Deel via andere websites
Mister_L 0 Geplaatst 4 oktober 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 4 oktober 2010 Legend of the guardians gezien.. Schitterende animatiefilm!! Geweldig gedetailleerd! Heel mooi gemaakt en geen moment saai Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten