Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

Mattheus van der Steen, boegbeeld van de ’radicale Jezusbeweging’ Trin, claimt dat hij blinden laat zien en doden opwekt. Lezers van de christelijke website Goedgelovig vinden dat Van der Steen moet worden gestopt.

Herkenbaar smile.gif Jezus, de apostelen en andere dienaren van God moesten in het NT ook worden gestopt smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 763
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]Herkenbaar
smile.gif
Jezus, de apostelen en andere dienaren van God moesten in het NT ook worden gestopt
smile.gif

Mattheüs 7:15 - Wacht u voor valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.

Mattheüs 24:24 - Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mattheüs 7:15 - Wacht u voor valse profeten, die in schapevacht tot u komen, maar van binnen zijn zij roofgierige wolven.

Mattheüs 24:24 - Want er zullen valse christussen en valse profeten opstaan en zij zullen grote tekenen en wonderen doen, zodat zij, ware het mogelijk, ook de uitverkorenen zouden verleiden.

Juist ja. Mijn twijfel over TRIN is nu wel helemaal weggenomen oa door het drama rond Ouweneel vs Visser.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

@ Olorin

Omdat zo ver ik kan zien in die artikelen, er amper wordt gedaan aan bronvermelding, zo te zien geen hoor en wederhoor is toegepast en de bronnen die zijn gebruikt, zijn een satirische website en een blog van ene heer visser...

Link naar bericht
Deel via andere websites

TRIN-fan heeft het over de kwaliteit van de media wat betreft berichtgeving omtrent TRIN. Er zijn momenteel 2 schandalen die het TRIN nieuws domineren waarvan er bij 1 hoor en wederhoor is toegepast. OF Ouweneel (officiële woordvoerder van Mattheus is weet ik niet, maar ik doelde op het eerste schandaal die van Visser vs Ouweneel. Bij geval twee kiest TRIN duidelijk om de lippen stijf op elkaar te houden in de hoop dat het wel over waait. Dan is hoor en wederhoor onmogelijk, maar niet door onwelwillendheid of onprofessionaliteit van journalisten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

TRIN-ronselpraktijk lijkt illegaal

Posted on 11 januari, 2011 by goedgelovig

Wat lezers van Goedgelovig al hadden opgemerkt, wordt nu ook bevestigd door deskundigen op het gebied van ontwikkelingssamenwerking. Het ronselfilmpje van Mattheüs van der Steen is foute boel. Dagblad Trouw, die naar nu blijkt toch nog wat eigen onderzoek deed, citeert Lau Schulpen, universitair docent ontwikkelings-samenwerking aan de Nijmeegse Radboud Universiteit, die jarenlang onderzoek deed naar particuliere initiatieven op het gebied van ontwikkelingshulp. Bij het zien van het filmpje vraagt Schulpen zich in eerste instantie af of het een parodie is. Als dat niet het geval blijkt, zegt hij geschokt te zijn. “Dit kan echt niet. Zoiets moet acuut verboden worden. Dit is zo fout.†Volgens Schulpen heeft het kind waarschijnlijk wel familie en mag het niet zomaar van straat geplukt worden.

Ook Alexander Kohnstamm, directeur van Parthos, de brancheorganisatie voor internationale samenwerking, is geschokt na het zien van het filmpje. “Dit lijkt eerder op een ontvoering dan op hulp, het is zo illegaal als maar kan, vrees ik. Bovendien is het heel respectloos naar dat jongetje. Van der Steen komt niet eens zijn auto uit. Hij grijpt op een heel problematische manier in in het leven van dit kind.†Volledig artikel in de papieren editie van Trouw.

UPDATE: TRIN-partner Kaja Foundation neemt nadrukkelijk afstand van de handelwijze van MvdS. Verklaring HIER.

Bron (waar ook de link naar de verklaring werkt): link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

TRIN-fan heeft het over de kwaliteit van de media wat betreft berichtgeving omtrent TRIN. Er zijn momenteel 2 schandalen die het TRIN nieuws domineren waarvan er bij 1 hoor en wederhoor is toegepast. OF Ouweneel (officiële woordvoerder van Mattheus is weet ik niet, maar ik doelde op het eerste schandaal die van Visser vs Ouweneel. Bij geval twee kiest TRIN duidelijk om de lippen stijf op elkaar te houden in de hoop dat het wel over waait. Dan is hoor en wederhoor onmogelijk, maar niet door onwelwillendheid of onprofessionaliteit van journalisten.

Precies. Je kunt Trouw niet verwijten dat ze geen hoor en wederhoor toepast. Ze hebben het geprobeerd, staat in het artikel, maar meneer Van der Steen wilde niet reageren.

Quote:

@ Olorin

Omdat zo ver ik kan zien in die artikelen, er amper wordt gedaan aan bronvermelding, zo te zien geen hoor en wederhoor is toegepast en de bronnen die zijn gebruikt, zijn een satirische website en een blog van ene heer visser...

Trouw doet wel degelijk aan bronvermelding. Het artikel gaat over mensen die kritiek hebben op TRIN, en ze vertellen duidelijk wie ze daarbij aan het woord laten.

TRIN daarentegen doet niet aan bronvermelding. Waarom horen we niet waar dat befaamde blindeninstituut is waar blinden zijn genezen? TRIN en Ouweneel willen allebei niet informatie geven, omdat critici 'vooringenomen' zijn. Allebei doen ze bovendien alsof critici kritiek hebben op God. Dat vind ik gevaarlijke praktijken, die tactieken hanteren sekteleiders ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat een hopeloze onzin, TRIN-fan. Ik hoop dat je beseft hoe vooringenomen en bevooroordeeld je zelf bent? Trouw heeft geprobeerd M. v/d Steen zelf aan het woord te laten, maar hij heeft zélf een mediastilte afgekondigd (die hij overigens zelf als eerste doorbrak met meer onzin). Verder doet de krant verslag van een situatie en blijkt de mening van de redactie niet uit dit artikel.

Alleen omdat er een kritische noot geplaatst wordt bij jouw lievelingsclubje 'gaat de kwaliteit van de pers achteruit en ga je je abonnement stopzetten'? Zielig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid