Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. Onkruid1986

    Vraag over numeri 20

    Onder andere 2 Kor 12: Als je ook maar een beetje van jezelf hoog opgeeft dan is dat niet goed volgens de Bijbel. Daarom dat Nietzsche ook christendom het geloof van/voor slaven noemt. Dit soort dingen lees ik wel vaker. Dat mensen de Joodse of Christelijke God anders willen doen voorkomen dan de zogenoemde heidense goden. Maar wat bedoel je hier precies mee? Ik las in het OT juist propaganda voor de Joodse God. Waarom die God zich juist wel Goddelijk opstelt.. Kijk maar naar al die verhalen over hoe de Joodse God de andere goden versloeg. Pure propaganda. Helaas doen nog
  3. Vandaag
  4. Breuk

    JEZUS is CHRISTUS

    Of Mozes. Ooit een fout heeft gemaakt? Juist Numeri 20 gaat daar over. Dus de God de Ene en de Geest zijn een eenheid (check). We hebben al een twee-eenheid. Is deze God de Ene en de Messias Jezus nu wel of geen eenheid. Is de Geest die Jezus blaast anders dan die Geest van God? Waarom kom je toch steeds met de term personen aanzetten. De kerk belijdt eenheid, van Vader, Zoon en Geest. Ok je zit al op een twee-eenheid, dus nogmaals is er eenheid tussen deze God en Messias Jezus? Is er eenheid tussen de Geest van deze specifieke God en de Geest die Jezus blaast?
  5. Breuk

    Vraag over numeri 20

    Bedankt voor het woord WOORD (ipv wordt) dan krijg jij WORDT (ipv word). Je beweert nu weer over het NT dat God mensen klein houdt. Kun je dan aangeven waar dat staat? Zoals ik eerder schreef, zie ik de bijbel als een leerboek, gebaseerd op historische gebeurtenissen en ervaringen van Joodse mensen. God is hier niet goddelijk (zoals de Griekse goden), maar gaat (op een heel menselijk wijze) een verbond aan met het Joodse volk (Israël). Het speelt zich juist af bij een nietig volkje, en in die omgang maakt deze God (geen algemene God zoals velen dat zich voorstellen) z
  6. sjako

    JEZUS is CHRISTUS

    Mozes was ook leider van Gods volk, maar heeft die ook nooit een fout gemaakt? De Ene God iS de Geest van God. Het is God in actie. De eenheid tussen God en Jezus Christus bestaat uit dat ze hetzelfde doel en karakter hebben, niet in wezen. Het zijn 2 Personen. Gods Geest werkt in Jezus en zo werken ze samen. Wij noemen het geen misterie.
  7. Wat heb je nu willen zeggen, dat paraconsistente logica betekent dat twee dingen tegelijk waar kunnen zijn misschien?
  8. Hahaha, ik dacht dat dit echt was. Is het een soort Speld.. Kan beter in "humor en lachen" als dat bestaat op dit forum. Anders gaan mensen denken dat het echt is.
  9. Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het probleem heeft veroorzaakt. Zei Einstein al. Waarmee ik kan zien dat Einstein van meer zaken verstand had dan alleen van e=mc2 . Of beter gezegd: hij had er juist géén verstand van! Soms is ergens geen verstand beter dan er wel verstand van hebben.
  10. Onkruid1986

    Vraag over numeri 20

    Dat het WOORD niet klinkt kan best kloppen. Maar je moet tussen de regels door lezen.. In het NT word ook beweerd dat God mensen klein houdt om ze niet met de eer te laten strijken maar dat alles van God komt. Sorry hoor, maar als mensen dit soort dingen zouden doen en zeggen zou je ook beweren dat die persoon een minderwaardigheidscomplex heeft. Goden hebben, lijkt mij, geen eer nodig. Van kleine mensjes zoals wij. Ik ben jaren gelovig geweest, dus ik weet heus wel waar teksten over gaan. Maar het is een reflex van gelovigen om als er kritiek komt die kritiek weg te wuiven met de wo
  11. Nu pas begrijp ik wat de moderatie van dienst wou zeggen, dat je beter niet pas zondag begint aan de oefeningen voor maandag.
  12. Здравствуйте дамы и господа[url=https://agro-himiya.by/].[/url] [url=https://agro-himiya.by/][img]https://i115.fastpic.ru/big/2021/0705/51/9f7b4bc80c6b3090ac1e44baaa903651.jpg[/img][/url] Простые (односторонние) минеральные удобрения содержат один какой-либо элемент питания. К ним относятся фосфорные, азотные, калийные и микроудобрения. Комплексные, или многосторонние, удобрения содержат одновременно два или более основных питательных элемента. В почвах обычно имеются все необходимые растению питательные элементы. Но часто отдельных элементов бывает недостаточно для удовлетворительного рос
  13. Здравствуйте друзья[url=https://agro-himiya.by/].[/url] [url=https://agro-himiya.by/][img]https://i115.fastpic.ru/big/2021/0705/51/9f7b4bc80c6b3090ac1e44baaa903651.jpg[/img][/url] С каждым годом состав удобрений и химикатов органического и неорганического происхождения становится все эффективнее. Они создаются с учетом особенностей грунта, растений и предохраняют их от заражения специфическими заболеваниями. Некоторые из химических удобрений универсальны в использовании и походят для небольших участков, другие же применяются только в определенных условиях. Так, неорганика прекрасно защищае
  14. Ten tweede: Voor atheïsten geldt de redenatie uiteraard niet, die mogen zoveel afbeeldingen maken van Jezus als ze zelf willen. Voor gelovigen echter heeft de Bijbel gelijk. Graag dus wel in het juiste perspectief zien. Ten derde: van het minste der minsten is geen beeld meer te maken. Ik maak geen beeld van Jezus, ik volg de leer. En met die leer hoef jij het niet eens te zijn, noch hoef je niet eens te zijn met mijn zienswijze op de leer.
  15. Ik zie hier het zandbak argument: "Maar hij deed het ook hoor, mama'". Een stropop redenering heet zoiets. Dan haal je er een niet ter zake doende kwestie erbij (9/11) zodat een stelletje moslimterroristen de rechtvaardiging is voor genocide in Gaza. Want! Dat zijn óók moslims hoor. Kijk en zo werkt antisemitisme alle leden van een bevolking zijn slecht omdat er een paar slecht zijn. (De betreffende terroristen van 9/11 waren ook vnl semieten , uit Saoedie Arabië)
  16. Wie is Flieko? En is dat een compliment? Ik denk dat Chaim inderdaad een mentaliteit heeft ontwikkeld om het voor zichzelf makkelijker te maken. Een beetje zoals christenen die geloven dat de rest in de hel brand maar die dan de rest demoniseert... "terecht dat je gaat branden in de hel, dan had je maar het juiste geloof moeten kiezen".. En zoals wij in het Westen met het klimaat omgaan. We weten dat het slecht gaat maar we doen alsof we het niet zien. En zo is het maar Isaeliers die wel weten dat zij slecht handelen in Gaza en op de Westbankoever maar die de Palestijnen demoniseren
  17. Ten eerste: Het ging me om het afbeelden en dat gekoppeld aan afgoderij. Dat kan ik niet goed plaatsen.. Je aanbidt toch ook geen Donald Duck als je die afbeeld? Ten tweede: Je loopt nu heel erg te koop met wat er in de Bijbel staat. Maar wat als de Bijbel geen gelijk heeft? Wat als een ander boek gelijk heeft, die wel meerdere goden kennen? Of geen een boek? Wat als er wel meerdere goden zijn? Ik geloof ook niet dat Jezus de minste der minsten is geweest. Volgens mij lees je de Bijbel dan niet helemaal. In Openbaring komt Jezus terug om te oordelen de levenden en de do
  18. Huichelaars. Toen de Twin Towers werden binnengevlogen stierven er 2800 Amerikanen, die vervolgens 100.000 Afghanen vermoordden. Wie riep er toen “genocide”? Waar waren toen de protestanten?
  19. Het gaat erg goed met me. En voordat je me weer verkeerd neerzet: ik geniet van de vernietiging van Hamas en zeker niet van onschuldige slachtoffers.
  20. [url=https://champaignilrealtor.com]Selecting the appropriate locality to live in[/url]
  21. Interdisciplinair en paradigmashift zijn geschikte termen om in alle rust en sereniteit wachtlijsten gevuld te krijgen, maar begrijpen doe ik het niet.
  22. Breuk

    Eén God, één Naam, Jezus Christus.

    Ik ben het niet altijd eens met Chris Verhagen, maar hij laat hier zien dat er teksten in het OT staan, die over God de Heer gaan en dat diezelfde teksten in het NT door de evangelist gekoppeld worden aan Jezus de Heer. Het gaat om Jesaja 6:1-5 en Johannes 12:37-42 Psalm 102:20-29 en Hebreeën 1:7-14 Reli-tekst van deze week. Ik ga er elke week één uitlichten (tips zijn welkom).
  23. Breuk

    Eén God, één Naam, Jezus Christus.

    We hebben alleen de getuigenissen van zijn leerlingen en navolgers, geen teksten van Jezus zelf. Als je die teksten naast je neer wilt leggen, dat is aan jou. Denk alleen niet dat je indruk maakt door te beweren het beter te weten, dan deze eerste getuigen. Waar blijkt jouw navolging van Jezus overigens uit? Woorden en daden zijn in de bijbel aan elkaar gekoppeld. Het is religieus navelstaren met hier en daar wat bijbelteksten uit de context trekken. En waarom kom je steeds met je geloof in 3 personen. Wat zijn bij jou dan die 3 personen waar jij blijkbaar zo ontzettend in gel
  24. Mocht je ook maar enige notie hebben van dat wat Een is, dan zou je weten dat iedere opdeling het Een-zijn teniet doet. Jezus was naar eigen woorden Een met de Vader. Vandaar dat hij ook zei: Ik doe wat Ik de Vader zie doen. Jezus was Een met de Vader, zonder de Vader Zelf te Zijn. Zou je je geloof serieus nemen, dan zou je weten dat Jezus vroeg om hem na te volgen. Nergens zegt Jezus: zet mij op een voetstuk en aanbidt mij. Jezus was in praktijk de minste der minsten (zie de voetwassing). Daarom zie ik iedere Jezus-verering en Jezus-verafgoding als het B-woord. (Ik mag het B-woord
  25. Denk onderhand dat de truc is om verschillende workshops te combineren, want in de ene krijg je informatie die in de andere niet verteld wordt, en andersom.
  26. Breuk

    Eén God, één Naam, Jezus Christus.

    Ik word altijd een beetje kriegelig als mensen beweren dat de bijbel ondubbelzinnig is. Men gebruikt (misbruikt) de bijbel vooral om hun beperkte idee over de bijbel te promoten i.p.v. met verschillende teksten (niet een tekst uit de context) iets te onderbouwen. Je hebt al de eenheid onderschreven tussen God (van de bijbel) van Israël, de Geest die uitgestort is en Christus Jezus. Ik kan zeker meegaan in de bewering dat er een groeiproces in de christelijke gemeentes te zien is. Marcus’ nog voorzichtig (hoewel het daar ook aanwezig is, dat Jezus namens (in eenheid/als
  27. Breuk

    JEZUS is CHRISTUS

    @sjako kun je nog even bevestigen dat er geen eenheid is zoals hierboven verwoordt?
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid