Spring naar bijdragen

Alle activiteit

Deze tijdlijn wordt automatisch bijgewerkt

  1. Afgelopen uur
  2. De hamer verliest zijn slag zoals de klok zijn tijd. Actie is reactie, ook al zie je dat niet gelijk. Dat vraagt dan toch echt om een start en een vertrekken in een richting.
  3. Ja, zo zie je maar, zelfs dat wat niet meer dan een hamer is, wordt zelfs geen hamer. Redelijke afleidbaarheid impliceert een actie, namelijk het redelijk afleiden vertrekkend van een situatie X. Straks gaan we het nog hebben over coprolieten, we schieten op.
  4. Elk contact brengt een synthese van tijd of tempo van de een voor de ander en distance of dispo van de ander voor de een. Dispo is overigens geen bestaand woord. Die synthese kan niet ontgaan worden. Wel kan de synthese geneutraliseerd worden, en dat gebeurt ook strikt wetmatig, als er een bron is. Want het tekort van het een is het overschot van het andere. En alleen herhaling brengt een zwaartepuntverschuiving. Dat is waarom de aanhouder wint, en ook het zuurdesem halverwege niet tot omkeer komt, en waarom een cultuur zich afzondert van andere culturen, of althans zichzelf normatief trouw bl
  5. Redelijk afleidbaar dus wel, logischerwijs.
  6. Dus komt het nooit van een synthese. Gelukkig maar.
  7. Vandaag
  8. Ja, wie weet, de synthese binnen dit topic lijkt hoe dan ook toch niet te veranderen, gelukkig maar. Elke actuele situatie is weer een andere, het zal morgen wellicht niet anders zijn.
  9. Kort, voor wie vraagt en hoort. Dat is voor wie zoekt. Onpeilbaar lang, voor wie meent ergens al te zijn gearriveerd. De Griekse wijsheid, dat naarmate de kennis groeit meer ontdekt wordt dat men niets weet, die wijsheid is gestoeld op het besef dat meestal een stukje nieuw inzicht, het oude op dat punt totaal buiten de realiteit plaatst. Dus hoe meer je leert hoe ver je van de waarheid af kunt zijn, hoe meer je beseft, dat je bekende wereld vooral uit onbekendheden bestaat. Want je weet niet, wat je allemaal hebt gemist. Samenhangend inzicht groeit traag, of in het geheel niet. Dat is
  10. Soms gaat het om kleine dingen, zelfs bij de kapper kan je te weten komen dat watergolven verschillende betekenissen kan hebben. Alle gekheid op een stokje, de ene niche is de andere niet.
  11. Als je denkt dat je in je recht staat om geweld te gebruiken, richt je dan op degenen met wie je strijd hebt, niet op willekeurige burgers, en zéker niet op kinderen. Wie onschuldigen aanvalt, verliest elke morele claim. Dus deze meneer houdt zijn mesje scherp, klaar om in te grijpen als iemand een kind probeert te vermoorden, omdat hij erop vertrouwt dat niemand anders dat doet.
  12. Tja, onderscheidingsvermogen, is de weg nu lang of kort?
  13. Natuurlijk verontwaardigen dode Palestijnse kinderen mij. Net als dode Israëlische kinderen. Net als elk kind dat sterft door geweld, ongeacht afkomst of religie. Maar ik zie een groot verschil tussen onbedoelde slachtoffers van oorlog en het opzettelijk neersteken of vermoorden van kinderen in naam van een ideologie. Het ene is tragisch en vaak het gevolg van complexe omstandigheden, het andere is puur kwaad en doelbewust. Ik verlies mijn morele kompas niet door dat onderscheid te maken. Het verschil zit niet alleen in het aantal slachtoffers, maar in de intentie. Wanneer Israël een
  14. Dus dode Palestijnse kinderen verontwaardigen u niet.
  15. Het probleem is nu juist dat fundamenteel onderzoek zich momenteel vooral baseert op een toepassing, en daar ook de legitimatie uit haalt voor het zelf bedachte fundament. Terwijl al de oude Grieken begrepen, dat fundamenteel onderzoek niet top-down vanuit de theorie, moet plaatsvinden, maar bottom-up, vanuit de abstractie, principes, en de daarmee samenhangende adagia. Aan Christiaan Huygens toedichten dat hij daar anders en praktischer in stond, en aan Newton dat hij een primitief onhoudbaar fundament volgde, en aan Euclides dat hij een elementair stelsel over het hoofd heeft gezien, is in d
  16. "Veel mensen raken de controle kwijt omdat de zon op hun hersenen schijnt." Aldus de voorzitter van de Bundesverband der Deutschen Zwemmeesters (BDS). Zo een zou je toch in een van zijn zwembaden verzuipen. Als een voorzitter van een zwemvereniging beweert dat mensen ‘de controle verliezen omdat de zon op hun hersenen schijnt’, en dat aanvoert als verklaring voor het betasten van minderjarigen, dan zit er iets fundamenteel mis. Niet met de zon, maar met het morele kompas van zo iemand. Je rechtvaardigt grensoverschrijdend gedrag niet met hittegolven. Je pakt het aan
  17. Inderdaad. En dan draai jij gewoon je andere wang toe, zodat ik je daar ook nog een beste optater kan geven. Met je palestijnengeknuffel. Wat ik niet begrijp, is dat sommige radicale groepen binnen de Palestijnse zaak voortdurend roepen dat ze 'gewonnen' hebben of moreel in hun recht staan, maar intussen wel onrust veroorzaken in andere landen. Je kunt niet tegelijk slachtoffer zijn én jezelf buiten kritiek stellen als je geweld verplaatst naar plekken waar je zogenaamd asiel of steun zoekt. Dat ondermijnt de geloofwaardigheid van hun verhaal, en het beschadigt ook diegenen onder de
  18. Van kappa wist ik dat het een merknaam is, niet dat het ook een verwijzing is naar een overweldigend complex dat me niet alleen verwonderd en verbaasd, maar ook kop noch staart aan krijg. Maar misschien net daarom, wat met het simpele, het humane, het alledaagse, in verschrikking en verbijsterig, onmacht en twijfel, hier en nu.
  19. Ja, fundamenteel onderzoek zegt niets over de toepassing, wat relevante kennis genoodzaakt.
  20. nbarrhera

    Muziek topic

    [url=https://t.me/SafelyChangebot_bot]safelychange com[/url] safelychange com https://t.me/SafelyChangebot_bot
  21. nbarrhera

    @moeder geblokkeerd

    [url=https://t.me/SafelyChangebot_bot]safelychange обменник[/url] safelychange bestchange https://t.me/SafelyChangebot_bot
  22. [url=https://t.me/SafelyChangebot_bot]safelychange[/url] safelychange https://t.me/SafelyChangebot_bot
  23. [url=https://t.me/SafelyChangebot_bot]safelychange обменник[/url] safelychange com https://t.me/SafelyChangebot_bot
  24. nbarrhera

    hulp bij onderzoek naar religie

    [url=https://t.me/SafelyChangebot_bot]safelychange bestchange[/url] safelychange bestchange https://t.me/SafelyChangebot_bot
  25. [url=https://t.me/SafelyChangebot_bot]safelychange bestchange[/url] safelychange обменник https://t.me/SafelyChangebot_bot
  26. [url=https://t.me/SafelyChangebot_bot]safelychange обменник[/url] safelychange bestchange https://t.me/SafelyChangebot_bot
  27. [url=https://t.me/SafelyChangebot_bot]safelychange[/url] safelychange обменник https://t.me/SafelyChangebot_bot
  1. Meer activiteit laden
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid