diakio 0 Geplaatst 10 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2008 Quote: Op de nationale synode zouden alle kerken vertegenwoordigd moeten zijn die in de traditie van de kerkhervormers Maarten Luther en Johannes Calvijn staan, maar ook pinksterkerken, evangelische gemeenten en migrantengemeenten [...]nú wat betreft de eenheid van allen die de verkondiging aangaande Christus in de samenleving een warm hart toedragen. Ja, zo komt de eenheid er wel Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 10 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2008 Het is weer lachen met het PKN instituut voor instandhouding van fijne gedachten.Laat de PKN club eerst maar is zorgen voor eenheid binnen hun eigen kamertje. Eeenheid binnen het Christendom is er altijd al geweest en zal er altijd zijn,maar die eenheid wordt geweten en beleden bij hen die elkaar herkennen in de kennis van God en Zijn openbare geheimenissen;kortom om de mystiek en bevinding. Link naar bericht Deel via andere websites
LodewijkNapoleon 0 Geplaatst 10 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 10 augustus 2008 Quote: Op zondag 10 augustus 2008 21:30:26 schreef Sacerdos het volgende: Het is weer lachen met het PKN instituut voor instandhouding van fijne gedachten.Laat de PKN club eerst maar is zorgen voor eenheid binnen hun eigen kamertje. Zegt iemand die lid is van en schisma van een schisma. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 11 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2008 Quote: Op maandag 21 augustus 2006 15:10:39 schreef Aimé het volgende: Toch kunnen we zeggen dat in betrekkelijk recente tijd heeft de Katholieke Kerk drie dogma’s heeft afgekondigd die de barrière tussen haarzelf en de protestantse kerken hebben verhoogd. Deze zijn: de onbevlekte ontvangenis van Maria 1854) de lichamelijke ten-hemel-opneming van Maria (1950) de leerstellige onfeilbaarheid van de paus (1870). Zijn dit geen struikelblokken die eenheid met andere religies in de weg staan? Daarbij zou je kunnen zeggen dat de roomsen zich buiten de Kerk op zich hebben gesteld daarom gillen ze altijd dat zij de Kerk zijn,alleen dat geeft al te denken,en een zwaktebod,als men zeker van de zaak is ,is dat gegil niet nodig.De dogmas hier genoemd slaan nergens op en een verzinsel,waar geen grond voor gevonden wordt,en ook nooit gevonden zal worden,dus de zogenaamde eenheid kan men vergeten . Link naar bericht Deel via andere websites
diakio 0 Geplaatst 11 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2008 Quote: Op maandag 11 augustus 2008 02:08:14 schreef Sacerdos het volgende: [...] Daarbij zou je kunnen zeggen dat de roomsen zich buiten de Kerk op zich hebben gesteld daarom gillen ze altijd dat zij de Kerk zijn,alleen dat geeft al te denken,en een zwaktebod,als men zeker van de zaak is ,is dat gegil niet nodig.De dogmas hier genoemd slaan nergens op en een verzinsel,waar geen grond voor gevonden wordt,en ook nooit gevonden zal worden,dus de zogenaamde eenheid kan men vergeten . Om Pius te citeren: Quote: Zegt iemand die lid is van en schisma van een schisma. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 11 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 augustus 2008 Quote: Op zondag 10 augustus 2008 21:30:26 schreef Sacerdos het volgende: Het is weer lachen met het PKN instituut voor instandhouding van fijne gedachten.Laat de PKN club eerst maar is zorgen voor eenheid binnen hun eigen kamertje. Eeenheid binnen het Christendom is er altijd al geweest en zal er altijd zijn,maar die eenheid wordt geweten en beleden bij hen die elkaar herkennen in de kennis van God en Zijn openbare geheimenissen;kortom om de mystiek en bevinding. In een topic over oecumene had ik eerlijk gezegd aanvankelijk geen kerkje-bash-posts voor ogen gehad. Maar het laat wel weer zien dat 't iig nog lang niet bereikt is... Link naar bericht Deel via andere websites
mohamed 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 04 december 2007 23:45:56 schreef Aimé het volgende: [...] Kan mijn kerk geloofsbrieven dienaangaande voorleggen? De vergissing die u maakt is dat het niet uitsluitend positief is, want een beetje leger vormt ook een eenheid. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op zondag 10 augustus 2008 21:19:27 schreef diakio het volgende: [...] Ja, zo komt de eenheid er wel Tis wel een stap naar eenheid, ongeacht dit nou te realiseren is of dat men hier nou op staat te wachten. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 18:29:51 schreef Olorin het volgende: [...] Tis wel een stap naar eenheid, ongeacht dit nou te realiseren is of dat men hier nou op staat te wachten. Dat laatste is wel vrij noodzakelijk, als niemand erop zit te wachten kan de PKN eenzaam en alleen in Dordt zitten vergaderen. Zou niet verkeerd hoor, kan men bepaalde belijdenisgeschriften weer eens doornemen. Hé, dat zou misschien wel tot iets meer eenheid kunnen leiden. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 18:48:04 schreef Machiavelli het volgende: [...] Dat laatste is wel vrij noodzakelijk, als niemand erop zit te wachten kan de PKN eenzaam en alleen in Dordt zitten vergaderen. Of niemand zit er, als de PKN zelf ook niet komt. Quote: Zou niet verkeerd hoor, kan men bepaalde belijdenisgeschriften weer eens doornemen. Hé, dat zou misschien wel tot iets meer eenheid kunnen leiden. Zou ik wel goed idee vinden, maar hé, ik ben dan ook zo'n evangelische... Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 18:52:33 schreef Olorin het volgende: Zou ik wel goed idee vinden, maar hé, ik ben dan ook zo'n evangelische... Mwah, wat mij betreft zou dat moeten leiden tot herorientering niet alleen tov. de vrijzinnige linkse theologie, maar ook op de evangelische tendensen binnen de PKN. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 18:56:41 schreef Machiavelli het volgende: [...]Mwah, wat mij betreft zou dat moeten leiden tot herorientering niet alleen tov. de vrijzinnige linkse theologie, maar ook op de evangelische tendensen binnen de PKN. Het meer omarmen bedoel je. Wat zoals McGrath al schreef, evangelicals nemen de wereld over. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 18:56:41 schreef Machiavelli het volgende: [...]Mwah, wat mij betreft zou dat moeten leiden tot herorientering niet alleen tov. de vrijzinnige linkse theologie, maar ook op de evangelische tendensen binnen de PKN. Ik heb de DL wel is bestudeerd en jij mach? Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 19:27:50 schreef Marlies het volgende: [...] Ik heb de DL wel is bestudeerd en jij mach? ik ook, maar die evangelischer maken en toch hun kern te laten behouden lijkt me vrij ingewikkeld Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 de DL vrijzinniger en evangelisch maken......uhm tja....daarvoor is de DL gewoon te ingewikkeld en luistert het te nauw en eigenlijk kan dat gewoon niet. * marlies gaat een tuliptopic naar boven schoppen Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 20:15:44 schreef Marlies het volgende: de DL vrijzinniger en evangelisch maken......uhm tja....daarvoor is de DL gewoon te ingewikkeld en luistert het te nauw en eigenlijk kan dat gewoon niet. * marlies gaat een tuliptopic naar boven schoppen Dat was mijn punt maar een tuliptopic, die zijn eng en daar houd ik me altijd buiten Link naar bericht Deel via andere websites
Raido 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Daarbij, belijdenisgeschriften horen niet gereviseerd te worden. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 19:27:50 schreef Marlies het volgende: [...] Ik heb de DL wel is bestudeerd en jij mach? Uhm ja, dat is precies waarom ik dat postte. Voor alle helderheid, ik bedoelde dat de PKN, of in ieder geval delen daarvan, haar belijdenisgeschriften iets serieuzer zouden moeten nemen. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 de belijdenisgeschriften van de PKN stellen niet zo veel voor. Hadden ze de DL maar. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 20:13:42 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] ik ook, maar die evangelischer maken en toch hun kern te laten behouden lijkt me vrij ingewikkeld Dat is geen enkel probleem. Maar ja, dan moet je wel weten wat evangelisch in die context is, dat weet volgens mij niemand en wilt men ook niet weten. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 20:56:24 schreef Olorin het volgende: [...] Dat is geen enkel probleem. Maar ja, dan moet je wel weten wat evangelisch in die context is, dat weet volgens mij niemand en wilt men ook niet weten. hoezo is dat geen probleem? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 20:18:42 schreef Raido het volgende: Daarbij, belijdenisgeschriften horen niet gereviseerd te worden. Waarom niet dan? Zijn ze ex cathedra? Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 20:57:10 schreef zoveel vragen nu nog antwoorden het volgende: [...] hoezo is dat geen probleem? Omdat nou net de eigenschap van het evangelicalisme is dat het transdenominaal is en daarmee compatible is met diverse doctrines aangezien het op vlak van doctrine minimalistisch is. Vandaar ook dat evangelicalisme te vinden is binnen de anglicaanse kerk, Lutherse kerk, gereformeerde kerk, pinkstergemeenten, baptistengemeenten, etc. Maar voel je vrij aan te tonen waar het evangelicalisme met bijv. de PKN voor problemen zorgt wat betreft het leerstellige. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 20:59:22 schreef Olorin het volgende: Omdat nou net de eigenschap van het evangelicalisme is dat het transdenominaal is en daarmee compatible is met diverse doctrines aangezien het op vlak van doctrine minimalistisch is. Vandaar ook dat evangelicalisme te vinden is binnen de anglicaanse kerk, Lutherse kerk, gereformeerde kerk, pinkstergemeenten, baptistengemeenten, etc. Maar voel je vrij aan te tonen waar het evangelicalisme met bijv. de PKN voor problemen zorgt wat betreft het leerstellige. Doop. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 12 augustus 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 21:40:10 schreef Machiavelli het volgende: [...] Doop. Fout, een doopvisie maakt geen onderdeel uit van het evangelicalisme. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 12 augustus 2008 Rapport Share Geplaatst 12 augustus 2008 Quote: Op dinsdag 12 augustus 2008 21:48:26 schreef Olorin het volgende: [...] Fout, een doopvisie maakt geen onderdeel uit van het evangelicalisme. hoe zie je evangelicalisme dan? en waarom doen bijna alle evangelische gemeentes dan aan volwassendoop? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten