Spring naar bijdragen

Muzieksmaak op Credible



Aanbevolen berichten

Quote:

over racistische teksten. Iemand had mij ooit een nummer van rotterdam terror corps toegestuurd genaamd 'sieg heil k*nkerzwarte' hoe halen mensen het toch in hun hoofd... it's just a colour..

Daarnaast spreken ze ook iets uit wat ze volgens mij nou juist niet bedoelen. Seig heil is namelijk een groet naar iemand die hoger dan jou staat.

Geeft zo ook ongeveer het intelligentie niveau weer van deze knakkers.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 347
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...

Heb een aardige grote muziek smaak.

Ik luister erg graag naar.

Rock- Metal -Power Metal- Hard rock-Progesie Rock enz.

Maar ook naar-Jazz-Praise-en bands Als Enya-Celtic women en Era alleen weet ik niet hoe die muziek styl heet.

Maar ik luister ook naar regea

en Funk-Punk enz .

Het enigste wat ik echt niet luister is Death metal en hiphop voorderest heel veel

Link naar bericht
Deel via andere websites

er is genoeg muziek die ik erg kan waarderen, maar ook genoeg muziek die ik werkelijk niet kan aanhoren.

Ik luister zelf veel naar: Punk, Rock, Electro(rock), Hardcore, Metalcore, Emocore, Screamo, Hard Rock en (Power)Metal.

Ik heb echt een gruwelijke hekel aan trance, hardstyle, hiphop en R&B.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zeg in de eerste plaats (post)hardcore, metalcore,(nog enkele andere -core types) emo, punk, indie.

Verder is er bepaalde folk die ik mooi vind, bepaalde klassieke muziek en bepaalde rock. Ook zijn er nog wel enkele bands ('enkele' omdat ik er een paar vind en de rest dan teveel op elkaar vind lijken, de rest klinkt vaak wel leuk maar niet bijzonder) binnen de metal te vinden die ik trek, binnen de prog, black, heavy, trash, doom (als het crossover is als Callisto).

Ik heb een enorme hekel aan gabbermuziek. Rap vind ik soms grappig (in de context van Pius foute muziek topic), maar niet mijn muziek.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

trash

nooo.gif


Samengevoegd:

Oja, crossover is de muziekstijl die tussen thrash en hardcore inligt (Munipical Waste bijvoorbeeld volgens mij...) niet tussen doom en hardcore.

Al met al, meer hokjesgeest kweken jij. puh2.gif

En probeer eens Splitter en Gadget, da's grindcore met een melancholische feeling. Grindcore is goed!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Crossover is nooit een stijl an sich, maar een blend van stijlen. Nu-Metal is ook een (vaak foute) crossover (kruisbestuiving/mix) van hiphop en rock/metal.

Crossover Thrash is inderdaad die blend tussen thrash en hardcore, Callisto maakt ook een crossover maar dan tussen doom metal en hardcore in, de naam daarvoor is sludge (alleen bestaat er ook sludge metal, dat is weer een cross tussen stoner rock en doom)..

De meest handige term voor Callisto en consorten is atmospheric sludge óf postcore (postrockige *core). knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb in die zin een brede smaak dat ik veel muziek kan waarderen. Hiphop vind ik niks an en punk vind ik over het algemeen nogal kaal en puberaal, maar voor de rest... Ik ben overigens niet persé tegen de mainstream, of de zogenaamde alternatieve mainstream, maar ja, ik weet niet, echt boeien doet het vaak ook niet. Het mooist vind ik vaak toch wel muziek met een verhaal erbij, of die haar verhaal zélf vertelt.

Wat ik ook leuk vind, zijn de zogenaamde nét-niet's. Van die muziek die best aardig is, maar het toch net niet had en vergeten is, of albums waar gewoon iets heel erg mis mee is. Mjah, beetje vaag he?

Wat voorbeeldjes; Eloy was/is een Duitse progband met überserieuze thema's, over Atlantis e.d. De muziek zelf is tamelijk origineel en vult een niche, je zou het power ambient-prog kunnen noemen. Maar de vúrschrikkelijke zang met een Duits accent maakt het ook een beetje lachwekkend, dus vind ik het meteen al wat interessanter.

Falco is ook zo'n mooi voorbeeld. Hij was een zanger die weliswaar geen trendsetter was, maar toch al heel vlot allerlei trends wist op te pikken, zodat ál z'n muziek tegenwoordig bedaagd klinkt. puh2.gif Hij was overigens tot nu toe de enige die een Duitstalige hit wist te scoren in Amerika (met overigens een verschrikkelijk Stock, Aitken & Waterman-achtige productie, verzorgt door de broertjes Bolland). Hij was ook niet vies van wat controversie trouwens, met een liedje over een gestoorde ladykiller. Mjah, wat zal ik zeggen, volgens mij is hij zo fout dat het weer stoer wordt. puh2.gif Falco is camp. widegrin.gif

Syd Barrett is weer heel wat anders. Hij was de oorspronkelijke frontman van Pink Floyd, hij had op een gegeven moment wat teveel LSD gesnoept, zodat hij bleef hangen in een trip. Natuurlijk moest hij op een gegeven moment Pink Floyd verlaten, maar voordat hij totaal van het toneel verdween, slaagde hij er nog in om twee solo-albums te maken, de tweede is heel erg 'opgeleukt' met productietechnieken, maar bij de eerste hebben ze op een gegeven moment gewoon de recorder laten draaien om maar een glimp op te vangen van de 'genius in decay'

Aan hem heeft Pink Floyd ook het nummer 'Shine on You crazy Diamond' opgedragen. Hij kwam namelijk ooit eens onherkenbaar de studio ingewandeld toen ze met het opnamen van het album bezig waren waar dit nummer op verscheen.

Barclay James Harvest is weer een heel ander verhaal. Lievige, aardige muziek, maar het was van alles nét niets. Goede muzikanten, maar net niet goed genoeg. Leuke ideeen, maar niet origineel genoeg, en een tikkeltje te glad. Uiteraard werden ze dus populair in Duitsland, waar ze eerst een groot (gratis puh2.gif )concert hielden vóór de Muur, waar ik trouwens bij was, écht waar. yes.gif Vervolgens ontstonden er opstootjes aan de andere kant in Oost-Berlijn. Als 'goedmakertje' besloten de Oost-Duitse authoriteiten om een paar jaar later hun te vragen om een groot concert te geven in het Treptower park in Oost-Berlijn. Wat best wel apart was, een typisch 'middle of the road'-bandje dat voor een uitzinnig publiek speelde van wel een kwart miljoen mensen. puh2.gif

Can is ook grappig. Een soort van avantgardistische/absurdistische krautrock. Met de stem van de vreemde doch charismatsche Damo Suzuki, hij zong niet echt, maar praatte min of meer op de achtergrond, hij werd ook van de ene op de andere dag uit het zicht en werd Jehovah's getuige.

Als laatste Peter Bardens, één van de oprichters van Camel en een geweldig inventieve keyboardspeler, kon veel met weinig. Op een gegeven moment ging hij solo, en toen keerde zijn genius eigenlijk tegen hem. In de jaren '80 was er namelijk wél van alles mogelijk met keyboards en hij maakte daar optimaal gebruik van, zodat zo'n beetje al z'n soloalbums vol staan met dromerige new age drek en waarop alle instrumenten door keyboards zijn gedaan. Met af en toe een hitje trouwens Toch heb ik de meeste ervan wel. Ik weet niet, ik vind het echt zo'n voorbeeld van vergane glorie ofzo, daarom draai ik ze nog best wel geregeld, het klinkt er gewoon in door. En toch is het weer ergens mooi, door het plastic heen.

Nou ja, dat soort dingen vind ik dus grappig. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Erg christelijk hoor,vooral iedereen in rock en metal en weet ik veel allemaal niet.

Zelf hoor ik graag klassieke muziek,.


Samengevoegd:

Erg christelijk hoor,vooral iedereen in rock en metal en weet ik veel allemaal niet.

Zelf hoor ik graag klassieke muziek,.


Samengevoegd:

Erg christelijk hoor,vooral iedereen in rock en metal en weet ik veel allemaal niet.

Zelf hoor ik graag klassieke muziek,.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Erg christelijk hoor,vooral iedereen in rock en metal en weet ik veel allemaal niet.

Zelf hoor ik graag klassieke muziek,.

Dus jou muzieksmaak is toch meer die van de Jodenhater Wagner en van de vrijmetselaar Mozart. knipoog_dicht.gif

@Raido, hoe heet die satanistische klassieke muziek componist ook alweer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit vindt ik toch wel zeer zwakzinnig van je uitgedrukt.

Speciaal voor jou,oordeler,middeleeuwse muziek,Barok

daar kan ik mij het meest in vinden.

Ik vindt het jammer dat mensen zo over klassieke muziek

denken.

En vrijmetselarij is Anti-Christelijk?

En over wagner heb ik geen een woord over gesproken

Groet

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dit vindt ik toch wel zeer zwakzinnig van je uitgedrukt.

Ik voelde enig sarcasme in je reactie over rock. Als dat zo is, dan vraagt een zwakzinnige kreet om een zwakzinnige reactie,

Als dat niet zo is, dan spijt het me.

Quote:
Speciaal voor jou,oordeler,middeleeuwse muziek,Barok

daar kan ik mij het meest in vinden.

Ik vindt het jammer dat mensen zo over klassieke muziek

denken.

Hoe denken mensen er dan over?

Quote:
En vrijmetselarij is Anti-Christelijk?

Niet verenigbaar met een (orthodox) christelijk geloof.

Quote:
En over wagner heb ik geen een woord over gesproken

Maar ik wel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En vrijmetselarij is Anti-Christelijk?

Beetje offtopic, maar als katholiek kun je maar beter geen vrijmetselaar worden. Voorheen werd je ervoor geëxcommuniceerd. Ik weet niet heel zeker of dat nog zo is, maar het zou me niet verbazen.

Overigens, zou je je misschien even willen voorstellen in het daartoe bestemde topic? Het is niet zo vaak dat er nieuwe katholieken op het forum komen en dan word ik altijd wel nieuwsgierig smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid