Spring naar bijdragen

Muzieksmaak op Credible



Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 347
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:
Op zondag 10 december 2006 20:06:02 schreef Warrior4Jah het volgende:

Waar is hiphop
bloos.gif

Hiphop is een subcultuur. De grafische uiting is graffiti (of grafitti, hoe je dat ook schrijft), de dans die erbij hoort is breakdance en tralala de muziek die erbij hoort is RAP. Geen muziek dus nee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op zondag 10 december 2006 21:12:10 schreef Leidenschaft het volgende:

[...]

Hiphop is een subcultuur. De grafische uiting is graffiti (of grafitti, hoe je dat ook schrijft), de dans die erbij hoort is breakdance en tralala de muziek die erbij hoort is RAP. Geen muziek dus nee.

Hiphop is een subcultuur/levenstijl en hiphop is ook muziek, en ja rap is iets wat veel voorkomt in hiphop maar rap is een bepaalde manier van je stem gebruiken op/met muziek; net als grunten. Het is een zangstijl.

Rap komt ook voor in reggae, raggaton, dancehall of nu-metal (en sommige melodic death/hardcore). Maar idd, hiphop ...

*gaapt*

Alleen C-Mon & Kypski, Osdorp Posse, Opgezwolle en The Roots zijn te pruimen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op zondag 10 december 2006 22:08:59 schreef Harm-Jan het volgende:

[...]Hiphop is een subcultuur/levenstijl en hiphop is ook muziek, en ja rap is iets wat veel voorkomt in hiphop maar rap is een bepaalde manier van je stem gebruiken op/met muziek; net als grunten. Het is een zangstijl.

Nee hoor, rap=rhythm and poetry (of hoe je dat eerste ook schrijft), dus het heeft met meer dan alleen je stem te maken. Volgens mij is het echt wel zo dat hiphop een subcultuur is en rap de bijbehorende "muziek"stijl.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

anders: ik luister het liefst medieval, folk , "etherische muziek" (denk dead can dance, irfan), en op klassieke muziek geinspireerde nummers smile.gif

Maar metal en rock zijn bij tijd en wijle ook aan mij besteed, en ik kan ook Rammstein erg waarderen...dat schijnt mensen nog al eens te verbazen van zo'n 'lief meisje' puh2.gif En meer van dat soort rommel, ook houd ik wel van de 'evil' dancemuziek soms, zoals blutengel en die form...Maar mijn hart ligt toch echt bij de medieval, folk etc smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 13:25:49 schreef Audiophile het volgende:

Zijn er trouwens ook nog liefhebbers van het levenslied hiero?

Veel Gospel is daar eigenlijk toch een variant op? puh2.gif

Samengevoegde post 25-1-2007 21:44:20:

Voor mij trouwens vooral progressive rock, klassiek, en jazz kan ik de laatste tijd ook wel waarderen, net zoals jazzrock en fusion.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 21:42:31 schreef Pius_XII het volgende:

[...]

Veel Gospel is daar eigenlijk toch een variant op?
puh2.gif

Ze doen mij juist denken aan wat we vroeger kenden als boybands.

Of zo'n slijmbal die zwemel liedjes maakt over het meisje van z'n dromen. Maar dan staat in dit geval het geloof centraal, ipv het meisje van z'n dromen. Maar die slijmbal en zwemelmuziek is wel het zelfde. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:12:39 schreef Gorthaur het volgende:

[...]

Ze doen mij juist denken aan wat we vroeger kenden als boybands.

Of zo'n slijmbal die zwemel liedjes maakt over het meisje van z'n dromen. Maar dan staat in dit geval het geloof centraal, ipv het meisje van z'n dromen. Maar die slijmbal en zwemelmuziek is wel het zelfde.
widegrin.gif

Ik zeg niks. mondhouden.gif

Maar ik moet eerlijk zeggen dat er tegenwoordig ook aardig goede Christelijke muziek wordt gemaakt, Iona bijvoorbeeld, of Neal Morse. (behalve z'n nieuwste album dan, die boycot ik uit principe noparty.gif ).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op donderdag 25 januari 2007 23:36:47 schreef Gorthaur het volgende:

Er bestaat zeker goede christelijke muziek!

Maar dat is niet het genre waar ik naar verwijs, en besides, het is het genre waar bepaalde clubjes het werk van de duivel in zien.

widegrin.gif

Geweldig!

Vengeance can also be found on the filthy secular Hard'N Heavy grind-core videos, along with satanic groups Godflesh and Napalm Death!

Ik geloof dat ze Vengeance Rising bedoelen. En geweldig! Napalm Death satanisch widegrin.gif

Deze site heb ik tijden geleden ook al gevonden, het gebruik van uitroeptekens is abominabel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid