Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 198
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik kan geen specifiek woord bedenken, in het Nederlands krijg je al gauw te maken met omschrijvingen die toch al gauw een kleine zin vormen.

Dan kom ik uit bij iets als

"Contemplatieve gebedstijd met rustgevende achtergrondmuziek"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat is er mis met de doodnormale vertaling 'doordrenken/doordrenkt raken/doordrenkt worden'?

Dat is a) te lang en B) er ontstaat er dan misschien betekenisverwarring. Ik denk dat er mede (!) daarom vaak voor een barbarisme gekozen wordt. Waar ik trouwens in het geheel geen moeite mee heb.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Misschien is de term "rusten in de Geest" een optie? De traditie waar het soaken vandaan komt kent wel meer oefeningen of uitingen "in de Geest," dus voor de gelovigen uit die traditie zal het toch geen vervreemdende term moeten zijn, lijkt mij.

Ja, dat zou denk ik nog wel een redelijke optie zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je mag niet jokken. puh2.gif

Ik vind het trouwens ook een smerig klinkend woord, maar de mogelijke vertaling met "doordrenken" vind ik er euhm, niet bepaald beter op worden zeg maar.

Ik vraag me overigens af of de grens tussen dit soort meditatievormen en trance zo groot is (of hoeft te zijn) als sommigen hier voorstellen, maar goed, dat valt natuurlijk moeilijk te zeggen aangezien ik totaal geen ervaring heb met dat hele soak-gedoe.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Oh man, dit gaat echt de verkeerde kant op.

Ik wist helemaal niet dat er zo'n school-ding in België was trouwens! Ik maar denken dat dit iets was van vreemde Nederlandse (en Toronto-se) evangelo's.
knipoog_dicht.gif

Oh, er zijn wel meer van dergelijke dingen in België.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid