Morphogenesis 4 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Shaken Koken Stoken Praise je Beurs ...? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 24 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Shaken en Praise je Beurs klinken niet erg Nederlands, Morphogenesis. Link naar bericht Deel via andere websites
JoostG 27 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 "Weken" Maar dat klinkt ook weer zo kwallerig Link naar bericht Deel via andere websites
Timon 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Ik kan geen specifiek woord bedenken, in het Nederlands krijg je al gauw te maken met omschrijvingen die toch al gauw een kleine zin vormen. Dan kom ik uit bij iets als "Contemplatieve gebedstijd met rustgevende achtergrondmuziek" Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Ik ben het met velen eens en vind het ook geen mooi woord (In mijn gemeente gebruiken we dat woord ook niet. We zeggen dan dingen als 'mediteren op Gods woord' of 'je laten vullen met Gods Geest'.) Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Ik vind het woord vooral ongelooflijk smerig klinken. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Wat is er mis met de doodnormale vertaling 'doordrenken/doordrenkt raken/doordrenkt worden'? Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Engels is hipper. Het klinkt in ieder geval minder vies dan 'soaken'. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Quote: Op vrijdag 24 september 2010 14:12:17 schreef Dagmar het volgende: Wat is er mis met de doodnormale vertaling 'doordrenken/doordrenkt raken/doordrenkt worden'? Dat is a) te lang en er ontstaat er dan misschien betekenisverwarring. Ik denk dat er mede (!) daarom vaak voor een barbarisme gekozen wordt. Waar ik trouwens in het geheel geen moeite mee heb. Link naar bericht Deel via andere websites
Mark1987 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Ik vind het eigenlijk helemaal niet raar klinken, maar dat is waarschijnlijk omdat ik de term gewend ben. Zit ook aan alternatieven te denken, maar gewoonweg 'mediteren' vind ik op zich ook een prima woordkeus, mits je in gedachten houdt dat er meerdere vormen van meditatie zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Ja, maar dat dekt de lading weer niet vind ik. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 24 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Misschien is de term "rusten in de Geest" een optie? De traditie waar het soaken vandaan komt kent wel meer oefeningen of uitingen "in de Geest," dus voor de gelovigen uit die traditie zal het toch geen vervreemdende term moeten zijn, lijkt mij. Link naar bericht Deel via andere websites
---Elmer--- 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Ik vind soaken ook nogal walgelijk klinken. Had er ook nog nooit van gehoord. "Meditatief bidden" of "mediteren" of "stil bidden" of "bidden in de Geest" kan zoiets niet? Moeten we het alleen even populair maken. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Quote: Op vrijdag 24 september 2010 17:21:09 schreef RobertF het volgende: Misschien is de term "rusten in de Geest" een optie? De traditie waar het soaken vandaan komt kent wel meer oefeningen of uitingen "in de Geest," dus voor de gelovigen uit die traditie zal het toch geen vervreemdende term moeten zijn, lijkt mij. Ja, dat zou denk ik nog wel een redelijke optie zijn. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Quote: Op vrijdag 24 september 2010 12:49:02 schreef Kurt het volgende: Ik vind het woord vooral ongelooflijk smerig klinken. Ik weet 99% zeker dat ik weet waar jij aan denkt Link naar bericht Deel via andere websites
Kurt 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Je maakt me nieuwsgierig. Dat komt vooral omdat ik zelf totaal niet dirty minded ben. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Je mag niet jokken. Ik vind het trouwens ook een smerig klinkend woord, maar de mogelijke vertaling met "doordrenken" vind ik er euhm, niet bepaald beter op worden zeg maar. Ik vraag me overigens af of de grens tussen dit soort meditatievormen en trance zo groot is (of hoeft te zijn) als sommigen hier voorstellen, maar goed, dat valt natuurlijk moeilijk te zeggen aangezien ik totaal geen ervaring heb met dat hele soak-gedoe. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 en dan het bijschrift: het is jouw tijd om te ontvangen. Geweldig. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 24 september 2010 Rapport Share Geplaatst 24 september 2010 Oh man, dit gaat echt de verkeerde kant op. Ik wist helemaal niet dat er zo'n school-ding in België was trouwens! Ik maar denken dat dit iets was van vreemde Nederlandse (en Toronto-se) evangelo's. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 25 september 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 25 september 2010 Wat een verschrikkelijk slecht, onprofessioneel filmpje. Niet om aan te zien en zéker niet om aan te horen. Hadden ze daar niet iets langer over kunnen soaken...? Link naar bericht Deel via andere websites
Jalikaatje 1 Geplaatst 25 september 2010 Rapport Share Geplaatst 25 september 2010 Quote: Op zaterdag 25 september 2010 10:05:24 schreef RobertF het volgende: Hadden ze daar niet iets langer over kunnen soaken...? Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 september 2010 Rapport Share Geplaatst 25 september 2010 Quote: Op vrijdag 24 september 2010 22:23:55 schreef Iriacynthe het volgende: Oh man, dit gaat echt de verkeerde kant op. Ik wist helemaal niet dat er zo'n school-ding in België was trouwens! Ik maar denken dat dit iets was van vreemde Nederlandse (en Toronto-se) evangelo's. Oh, er zijn wel meer van dergelijke dingen in België. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 25 september 2010 Rapport Share Geplaatst 25 september 2010 Psst, kinderkens: letten jullie er een beetje op dat het topic niet van een discussie/info topic in een soort 'lachen om dat soaken' gaat worden? Kan me voorstellen dat het niet zo fijn is voor mensen waarvan het deel uitmaakt van hun geloofsleven. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 25 september 2010 Rapport Share Geplaatst 25 september 2010 Idd, laten we maar weer BOT gaan. Topic opgeruimd. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten