Spring naar bijdragen

Vragen aan/bemoedigingen voor [2]


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 315
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

1 Korintiërs 12:14-31

14 Immers, een lichaam bestaat niet uit één deel, maar uit vele. 15 Als de voet zou zeggen: ?Ik ben geen hand, dus ik hoor niet bij het lichaam,? hoort hij er dan werkelijk niet bij? 16 En als het oor zou zeggen: ?Ik ben geen oog, dus ik hoor niet bij het lichaam,? hoort het er dan werkelijk niet bij? 17 Als het hele lichaam oog zou zijn, waarmee zou het dan kunnen horen? Als het hele lichaam oor zou zijn, waarmee zou het dan kunnen ruiken? 18 God heeft nu eenmaal alle lichaamsdelen hun eigen plaats gegeven, precies zoals hij dat wilde. 19 Als ze met elkaar slechts één lichaamsdeel zouden vormen, zou dat dan een lichaam zijn? 20 Het is juist zo dat er een groot aantal delen is en dat die met elkaar één lichaam vormen. 21 Het oog kan niet tegen de hand zeggen: ?Ik heb je niet nodig,? en het hoofd kan dat evenmin tegen de voeten zeggen. 22 Integendeel, juist die delen van het lichaam die het zwakst lijken zijn het meest noodzakelijk. 23 De delen van ons lichaam waarvoor we ons schamen en die we liever bedekken, behandelen we zorgvuldiger en met meer respect 24 dan die waarvoor we ons niet schamen. Die hebben dat niet nodig. God heeft ons lichaam zo samengesteld dat de delen die het nodig hebben ook zorgvuldiger behandeld worden, 25 zodat het lichaam niet zijn samenhang verliest, maar alle delen elkaar met dezelfde zorg omringen. 26 Wanneer één lichaamsdeel pijn lijdt, lijden alle andere mee; wanneer één lichaamsdeel met respect behandeld wordt, delen alle andere in die vreugde. 27 Welnu, u bent het lichaam van Christus en ieder van u maakt daar deel van uit. 28 God heeft in de gemeente aan allerlei mensen een plaats gegeven: ten eerste aan apostelen, ten tweede aan profeten en ten derde aan leraren. Dan is er het vermogen om wonderen te verrichten, de gave om te genezen en het vermogen om bijstand te verlenen, leiding te geven of in klanktaal te spreken. 29 Is iedereen soms een apostel? Of een profeet? Is iedereen een leraar? Kan iedereen wonderen verrichten? 30 Of kan iedereen genezen? Kan iedereen in klanktaal spreken en kan iedereen die uitleggen?

Bij deze wil ik iedereen bemoedigen, de mensen die hun gaven ontdekt hebben en de mensen die dat nog niet hebben. Dat we elkaar nodig hebben en samen het lichaam vormen. Dat je niet alleen alle gaven zal hebben, maar dat het een geweldig plan is, door God bedacht, waarin een ieder een plaatsje heeft!

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 23 oktober 2006 02:02:19 schreef Diana het volgende:

Bij deze wil ik iedereen bemoedigen, de mensen die hun gaven ontdekt hebben en de mensen die dat nog niet hebben. Dat we elkaar nodig hebben en
samen
het lichaam vormen. Dat je niet
alleen
alle gaven zal hebben, maar dat het een geweldig plan is, door God bedacht, waarin een
ieder
een plaatsje heeft!

Mooi, Diana. Ik moest hierdoor aan een liedje denken dat ik van de week ook al wilde posten maar wat ik toen vergat:

"Through Heaven's Eyes"

Uit: The Prince of Egypt

A single thread in a tapestry-

Though its color brightly shine-

Can never see its purpose

In the pattern of the grand design.

And the stone that sits on the very top

Of the mountain's mighty face-

Does it think it's more important

Than the stones that form the base?

So how can you see what your life is worth

Or where your value lies?

You can never see through the eyes of man

You must look at your life,

Look at your life through heaven's eyes.

A lake of gold in the desert sand

Is less than a cool fresh spring-

And to one lost sheep, a shepherd boy

Is greater than the richest king.

If a man lose ev'rything he owns,

Has he truly lost his worth?

Or is it the beginning

Of a new and brighter birth?

So how do you measure the worth of a man-

In wealth or strength or size?

In how much he gained or how much he gave?

The answer will come,

The answer will come to him who tries

To look at his life through heaven's eyes.

And that's why we share all we have with you,

Though there's little to be found.

When all you've got is nothing,

There's a lot to go around.

No life can escape being blown about

By the winds of change and chance,

And though you never know all the steps,

You must learn to join the dance-

You must learn to join the dance.

So how do you judge what a man is worth?

By what he builds or buys?

You can never see with your eyes on earth-

Look through heaven's eyes.

Look at your life,

Look at your life,

Look at your life through heaven's eyes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Liset

Gelukkig de vredestichters, want zij zullen kinderen van God genoemd worden. (Matteüs 5)

Mijn oma had helemaal geen bijbelkennis, maar wist precies waar het evangelie om draaide en kon dat ook bijzonder goed uitdragen: liefde. Dat is de reden waarom de HEER de woorden die zij nodig had in haar hart legde; moge Hij dat ook bij jou doen flower.gif

Mazzel,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op maandag 23 oktober 2006 00:58:51 schreef Hester het volgende:

Reminder to self: morgen een lijst complimenten plaatsen. Goed idee Liset en bedankt.
knipoog_dicht.gif

Beetje aan de late kant... maar ehm... beter vandaag dan 'morgen'. engel.gif

Ik ben altijd bang dat ik mensen vergeet. Maar toch een lijstje gemaakt met Credible-ers waar ik gewoon even aan dacht de afgelopen dagen:

---

ArjenV: Je weet mij altijd op te vrolijken en een goed gevoel te geven, ik vertrouw je miljard %. Daar ben ik superblij mee, dankjewel. * knuffel *

Levi: Ik vind het altijd erg leuk om je te spreken. Ik heb tot nu toe veel van je geleerd en buiten dat ben je ook nog eens een schat. flower.gif

Renaldo: Ik vind het heel leuk dat je weer post en ik hoop dat je dat blijft doen. yes.gif

K.: Ik mag je wel graag hoor. widegrin.gif

Michiel: Ik waardeer je heel erg om je inzet voor Credible en het feit dat je gewoon heel vriendelijk en geduldig bent. Ik heb het al vaker gezegd maar ik zeg het gewoon nog een keer: Je bent echt iemand waar je op kunt rekenen en dat is een heel mooie eigenschap. smile.gif

Diana: Ik moest bij jou vandaag aan deze tekst denken: "U, HEER, zal ik loven in heel de wereld, over u zingen voor alle volken.Hemelhoog is uw liefde, tot aan de wolken reikt uw trouw." (Ps. 108: 4,5)

Eli7: Je bent leuk gezelschap! Vrolijk maar ook serieus als het nodig is, jeeej. party.gif

Anastacia: Ik lees je posts altijd graag, je schrijft leuk en daar word ik blij van. big-smile.gif

Joost: Kom op Joost, post eens, ik weet zeker dat je het kunt!!! puh2.gif

Liset: Ik las dat het even niet zo lekker loopt met je vriend. Veel succes met het oplossen daarvan, het komt vast goed meid. smile.gif

HJ: Ik weet niks te zeggen eigenlijk maar ik wilde je toch bemoedigen. Dus bij deze. smile.gif

---

Dat was het weer voor vandaag. puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 16:42:07 schreef Hester het volgende:

[...]

ArjenV: Je weet mij
altijd
op te vrolijken en een goed gevoel te geven, ik vertrouw je miljard %. Daar ben ik superblij mee, dankjewel.
* knuffel *

widegrin.gifwidegrin.gifwidegrin.gif

Mijn vermoeden dat jij lief bent is bevestigd engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was net wat oude topics aan het doorlezen en werd helemaal vrolijk van alle lieve reacties die users gegeven hebben.

Het is voor mij onmogelijk om al die mensen op te noemen, maar ik wil iedereen die met mij (en anderen natuurlijk) meegeleefd hebben bij de leuke en mindere leuke dingen: Ik vind jullie een stelletje toppers!!! flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op zaterdag 18 november 2006 10:26:42 schreef Dwarrel het volgende:
ik heb serieus een steuntje nodig...

moet iets spannends gaan doen, en weet niet hoe mensen gaan reageren, ben best beetje bang voor. terwijl het leuk zou moeten zijn...

erge zenuwen iig...

Hai Dwarrel,

Succes bij wat je moet doen, dat je de rust mag ervaren om je opdracht tot een geslaagde actie uit te voeren!

Gister zei iemand het volgende, misschien helpt het je om je op je gemak te voelen:

Zowel jij als de mensen waar je iets voor gaat doen, doen het allemaal op de wc...

Kortom, jij bent net zoveel als zij, misschien helpt het om de druk een beetje weg te halen!

Gods zegen!

Liefs Diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid