Spring naar bijdragen

Vragen aan/bemoedigingen voor [2]


Aanbevolen berichten

Beste crediblers,

Hierbij een tweede 'Vragen aan/bemoedigingen voor' topic op credible.nl. Voordat er enthousiast gepost gaat worden in dit topic willen wij, het geloofalgemeen team, iets onder de aandacht brengen.

Als eerste willen we de beginpost van het eerste topic naar voren halen, die kun je hier vinden.

Duidelijk komt naar voren dat het om een serieus onderwerp gaat, dat er diepgang is aangebracht en het niet bij een oppervlakkige bemoediging gaat. Helaas zagen we in het eerste bemoedigingen topic dit wel zakken naar de wat oppervlakkige manier van bemoedigen, alleen een knuffel en vaak post met slowchat ertussen door.

Dit willen we in het tweede topic voorkomen, heb je dus een bemoediging, onderbouw dit dan en laat zien dat het echt een bemoediging is die je iemand mee wil geven voor de komende tijd. Het knuffel topic is al weer enige tijd gesloten, laten we eens verder gaan dan alleen een virtuele knuffel te geven.

Hierbij de eerste bemoediging die we allen mee mogen nemen op ons pad des levens, voor hen die niet vragen om een bemoediging maar hem wel kunnen gebruiken en voor hen die hem wel vragen en hem ook kunnen gebruiken:

Quote:
Psalm 23 vers 1:3:

De Here is mijn Herder het ontbreekt mij aan niets. Hij laat mij rusten in groene weiden en voert mij naar vredig water, Hij geeft mij nieuwe kracht en leidt mij langs veilige paden tot eer van Zijn naam...

Namens het geloofalgemeen team,

Diana

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 315
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Bemoediging voor Tom:

Soms kunnen we dingen niet behappen en kunnen we hetgeen ons is overkomen niet plaatsen. Het grote plaatje ontbreekt daarbij. Ik moest daarbij denken aan Hebreeën 11:1-3 (Naardense Bijbel)

1 Geloof viert de werkelijkheid van

wat wordt gehoopt,

is het bewijs van gebeurtenissen die

niet waarneembaar zijn.

2 Want daardoor

zijn de ouden tot getuigen geworden.

3 In geloof verstaan wij

dat de werelden zijn gesticht door

het spreken van God,

zodat wat waarneembaar is

niet is ontstaan uit zichtbaarheden.

Succes...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een bemoediging voor de crew, die het (mede dankzij mij) niet altijd even makkelijk heeft.

1 Maar nu luidt het woord van de HEER van de hemelse machten: 2 ‘Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Ik brand van liefde voor Sion; met vurige liefde neem ik het op voor Jeruzalem. 3 Dit zegt de HEER: Ik keer terug naar de Sion en kom in Jeruzalem wonen. “Stad van trouw†zal Jeruzalem heten, en de berg van de HEER van de hemelse machten “Heilige bergâ€. 4 Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Opnieuw zullen er op de pleinen van Jeruzalem oude mensen zitten, steunend op hun stok vanwege hun hoge leeftijd, 5 en de straten zullen krioelen van de spelende kinderen. 6 Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Ook al lijkt het jullie, die van dit volk nog over zijn, nu onmogelijk, waarom zou het voor mij onmogelijk zijn? – spreekt de HEER van de hemelse machten. 7 Dit zegt de HEER van de hemelse machten: Ik zal mijn volk bevrijden uit het land waar de zon opkomt en het land waar de zon ondergaat 8 en hen naar Jeruzalem brengen. Daar zullen ze wonen. Zij zullen mijn volk zijn en ik hun God, in onwankelbare trouw.

Zacheria 8

Vriendelijke groeten,

Levi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een paar complimenten/opmerkingen/bemoedigingen:

Raido

Ik vind het heel leuk dat je zo enthousiast aan het posten bent en lees vooral je GerGem-uitspraken met veel plezier. knipoog_dicht.gif

Levi

Ik bewonder je om de rust en de vriendelijke toon die uit je posts spreekt.

Iggi

Ik mis de oude vertrouwde lieve gezellige Iggi een beetje... Ik heb goede herinneringen aan je. Kom je terug?

JoostG

Leuk om te zien hoe je met je mod-schap omgaat, goed hoor!

Diana

Bedankt voor je positieve opmerkingen en zo. Een klein complimentje of bemoediging kan heel veel goed doen!

Michiel

Bedankt voor je inzet en het feit dat je altijd overal tijd voor hebt/maakt. Dat is erg fijn om te weten, je bent echt iemand waar je op kunt rekenen.

Marianne

Volhouden meid! Probeer positief te denken, ook al is dat heel moeilijk en lijkt er geen reden voor te zijn. Kom op, je bent het waard!

Link naar bericht
Deel via andere websites

bemoediging voor yojo,

ik ken je niet persoonlijk

maar je post zijn heel mooi

en aangrijpend,

je getuigenissen raken mij,

fijn dat je genezen ben,

wat fijn dat God je aanraakte..

dat je zijn hand op je schouder voelt..

geef niet op in de boze grote mensen wereld,

ik vind je stoer!!

en wat fijn dat je

ZO VOL VAN GOD BENT..

dit gedichtje wil ik je nog even mee geven:

God is liefde

God is kracht

God wil je helpen

Dag aan dag

Al is het donker om je heen

En zit het allemaal niet mee

Toch mag je weten

God zal je nooit vergeten

God is liefde

God is kracht

God wil je helpen

Dag aan dag

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Levi: Dank je wel voor je post!

@ Hester: Graag gedaan, het is ook fijn om te horen dat een ander er ook iets aan heeft

@ jeroeno: Deze "vragen aan" is niet gericht op crew gerelateerde vragen, die kunnen uiteraard in het "korte vragen" topic terecht. In dit topic gaat het om de persoonlijke vragen aan crewleden knipoog_dicht.gif


"Laat zo je licht maar schijnen bij alles wat je doet..."

Mat 5,16: Laat zo uw licht schijnen voor de mensen, opdat zij uw goede werken zien en uw Vader, die in de hemelen is, verheerlijken.

Onze daden en werken "schijnen" vaak meer dan onze woorden...

(Dit is niet voor iemand speciaal een bemoediging, het is voor hen die schijnen in Zijn naam!)

Het gebed bij het dagboek van vandaag, het gaat over verliefdheid, voor hen die het misschien ook een mooi gebed vinden en als bemoediging voor hen die geen levenspartner hebben:

"Wij willen U samen danken dat we zo heerlijk verliefd kunnen zijn. Dank U dat U ons graag zo gelukkig ziet. Laat ieder die dit geluk nog niet kent, de beste vriend(in) mogen vinden. Bewaar een ieder die zich alleen voelt voor verbittering"

Dat laatste stukje vind ik eigenlijk belangrijk, voor mij is het moeilijk voor te stellen hoe het is om (nog) alleen te zijn. Toch wil ik juist hen bemoedigen en laten weten dat ik daarvoor bid.

Liefs diaan

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Quote:
Op dinsdag 02 mei 2006 09:42:19 schreef Mortal het volgende:

dankjewel anne
widegrin.gif
Je bent lief. Jullie zijn allemaal lief! WHAAAAAAAAAAAA!

Sorry
puh2.gif

* Eli voelt zich gevleid. smile.gif

En Susanne is ook lief. engel.gif

Wens je veel sterkte en zegen toe!

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid