Spring naar bijdragen

Vragen aan/bemoedigingen voor [2]


Aanbevolen berichten

@ ThijsK:

Ik vraag toch niet teveel?

Kon ik U maar te pakken krijgen.

Ik liet U niet meer los!

Na al de strijd

en de verzengende woestijn,

wil ik me nu een hele tijd

kunnen baden in Uw warme liefde.

Ik weet het, ook in mijn gevecht

liet Gij mij niet los

maar zo kwetsbaar als ik was,

liep ik slechts struikelend rond.

Nu vind ik dat ik iets verdien:

Uw volle aandacht,

zodat alles

wat verdorde,

weer kan openbloeien,

zelfs meer dan ooit tevoren.

Zeg nu zelf, mijn God,

na al wat is geweest,

vraag ik U toch niet teveel?

Bron: Een deur naar God...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 315
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

ik weet niet of dit tegen mij of tegen ThijsK is, maar hij , hoe zeg je dat, ik heb het gevoel dat God dit al dagen tegen me probeert te zeggen....

Dan heeft de Heilige Geest misschien door me gewerkt, het was inderdaad in eerste instantie voor ThijsK. bloos.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik kan me prima in de bemoediging van Nynthe voor Joost vinden. smile.gif

Daarnaast wil ik graag ArjenV bemoedigen. Omdat je, ondanks de wereld om je heen zo nu en dan, toch nuchter en met een soort optimisme kunt blijven kijken (op je eigen sarcastische manier uiteraard). Ik praat een boel gekkigheid met je, maar ik vind het bewonderingswaardig hoe jij met sommige dingen omgaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bemoediging voor iemand met een grote mond en een klein emohartje, Pius:

Je bent tof. Dankjewel dat je me blij maakt door mijn profiel vol te spammen. Dankje dat je af en toe (als ik het nodig heb) 'the Nanny' speelt. Dankjewel dat je me opvrolijkt, dat je soms je kwetsbare kant laat zien, dat ik m'n verhaal bij je kwijt kan.

Ghij, roodharige Jezuiet van staal, weet dat ik voor je bid candle-smiley.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bemoediging en gebed voor Raido.

Heere, geef hem wijsheid en leer hem U te verstaan.

Ja, allen, die U verwachten, zullen niet beschaamd worden; zij zullen beschaamd worden, die trouwelooslijk handelen zonder oorzaak.

HEERE! maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden.

Leid mij in Uw waarheid, en leer mij, want Gij zijt de God mijns heils; U verwacht ik den gansen dag.

Gedenk, HEERE! Uwer barmhartigheden en Uwer goedertierenheden, want die zijn van eeuwigheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bemoediging en gebed voor Raido.

Heere, geef hem wijsheid en leer hem U te verstaan.

Ja, allen, die U verwachten, zullen niet beschaamd worden; zij zullen beschaamd worden, die trouwelooslijk handelen zonder oorzaak.

HEERE! maak mij Uw wegen bekend, leer mij Uw paden.

Leid mij in Uw waarheid, en leer mij, want Gij zijt de God mijns heils; U verwacht ik den gansen dag.

Gedenk, HEERE! Uwer barmhartigheden en Uwer goedertierenheden, want die zijn van eeuwigheid.

I second that. pray.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Bemoediging voor Jipke.

Ik heb me vaak geprobeert voor te stellen hoe het zou zijn als ik bleef zitten, ik ben altijd op het randje overgegaan maar ik weet dat het vreselijk is. Zeker wanneer je weet dat je het eigenlijk wel kunt (had ik ook), en zeker wanneer mensen om je heen (ouders) dat ook weten..

Hele dikke knuffel apk_worry-rose.gifflower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Jipke: Na mislukte pogingen van een ecard versturen dan maar via dit topic... Ontzettend vervelend dat je blijft zitten, ik wens je sterkte!

Ik hoop dat je ondanks dit nieuws toch nog een beetje zal kunnen genieten van de vakantie, dat je met je ouders erover kunt praten en het een plekje zal kunnen geven...

Sterkte *knuffel*

Link naar bericht
Deel via andere websites

Thalina,

Als het leven soms pijn doet

en de storm gaat tekeer.

in een tijd van moeite en verdriet.

alsof de zon niet meer opkomt

en het altijd donker blijft.

en de ochtend het daglicht

nooit meer ziet.

Refr:

Juist op die momenten

als het echt niet meer gaat

laat me merken, laat me voelen

dat U werkelijk bestaat.

dat uw armen om me heen zijn

en uw liefde mij omgeeft.

dat ik zal zien, als ik terug kijk,

dat U mij gedragen heeft.

Als ik kom met al mijn vragen

met mijn twijfels en mijn pijn.

met m'n angst en onveiligheid.

dan lijkt de hemel soms van koper.

geen gebed komt er doorheen

en ik verstik in onzekerheid.

Refr:

Juist op die momenten.....

Bridge:

Heer, wilt U mij helpen

als ik moe ben of verward.

dat het geloof in mijn verstand

ook zal leven in mijn hart.

Jezus zorgt ook voor jou!

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

@Gilrea,

Nooit alleen

In de stilte vallen gaten

Uit de muur brokkelt cement

Nu je zachtjes begint te praten

En daarmee Mijn aanwezigheid erkent

Praat maar, schreeuw maar Scheld maar

En geef Me zo je pijn

Ik ben bij je, in je, rondom je

En dat zal Ik altijd zijn

Roep maar, gil maar, huil maar

En geef Me zo je verdriet

Ik ben bij je, in je, rondom je

Ook al denk jij vaak van niet

Ik ben bij je, om je heen

Je bent van Mij en dus onmogelijk alleen

Ik denk aan je meissmile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mystique: Depressief of niet, dat stempeltje veranderd niks aan jouw gevoel in deze periode. Ik wil je heel veel sterkte wensen en een dikke knuffel geven, je bent een schat van een meid.

Jipke: ik heb het niet helemaal mee gekregen maar ik lees dat je blijft zitten en dat vind ik heel rot voor je. Meis toch. Ook voor jou een dikke knuffel.

Eef: Ik weet en snap weinig tot niks van het christelijk geloof en de dingen die daar bij komen kijken. Maar toch wil ik je sterkte wensen. Ik weet niet wát ik moet zeggen, maar ik wou in ieder geval íets zeggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Graag spreek ik mijn bewondering uit voor Nunc die telkens weer de tijd vindt en de moeite neemt om allerlei onzinnige argumenten, verkeerde citaten en stoute beweringen te beantwoorden op een genuanceerde manier.

Hier wil ik mij bij aansluiten en hoop ik dat Nunc hier echt een bemoediging uit mag halen om op deze geduldige en genuanceerde manier door te mogen gaan, om de moslimse bezoekers op hun ongelijk te wijzen met uitspraken over het christendom! Petje af!

flower.gif

P.s. Ik lag krom om de opmerking van lailahaillallah, die het duidelijk niet begreep en daarmee laat zien hoe ze over je denkt puh2.gif *lol*

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid