Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Mee eens
worshippy.gif

Maarre verwees je met 'ze' naar mij? Ik ben van het mannelijke geslacht
puh2.gif
.

@Raido: Dat hele muziekoverzichtje heb ik zo langzamerhand wel 100 keer gezien. Deze heb je van GN, toch? Saai
noparty.gif
.

Oh, sorry! Op één of andere manier had ik het idee dat je vrouwelijk was, maar dat ligt dus duidelijk aan mij. bloos.gif

En die muziekoverzichtjes zijn erg handig, ze geven toch een snel inzicht in verschillende stijlen, voor mensen die allemaal niet goed weten wat er bedoeld wordt met al die namen is zo'n lijstje met makkelijk klikbare muzieklinkjes een godsgeschenk. In mijn tijd hadden we dat niet hoor! widegrin.gif (Oh help, wat voelt zo'n zin vreselijk oud aan.)

Ik snap dat je het saai vindt als je datzelfde lijstje al zo vaak gezien hebt, maar mensen geven zo'n lijstjes uiteindelijk toch met de beste bedoelingen, en degene die de moeite doet om zo'n lijstje samen te stellen helpt er toch maar mooi een hoop mensen mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Wie heeft er nou geen fascinatie met de dood? Ik bedoel iedereen wil weten wat er na de dood is iedereen is 'bang' voor de dood, goths verdiepen zich er in, ik vin 't mooi zolang ze er maar niet mee gaan spelen, zoals doden tot leven wekken, daar komt alleen maar onheil van. Gothisme stamt trouwens af van christendom.

En ik wil iets uit de wereld hebben: 'niets is van satan of van god'. God is (onder andere) een aanduiding voor het goede en satan betekend letterlijk tegengestelde dus zou dus de aanduiding van het kwaade zijn. Zijn gothics kwadaardig? Nee, het enige dat ze in veband brengt met het kwade is dat (sommige) gefascineerd zijn met de dood, maar daar is niets mis mee daardoor leren ze ook hoe waardevol het leven is. Als je het kwaad niet kent ken je het goede niet, dus als je Satan niet kent ken je God niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 year later...
Gast Anon_phpbb

gothic is geweldig. maar er zijn veel te veel vooroordelen. satanisme klinkt alsof ze "satan" aanbidden maar eigenlijk juist niet. satanisme is zoiets als wicca. een natuurgodsdienst, al ben ik het wel nit eens met satanisme. ze offeren dieren nl. gothics zijn niet allemaal depressief. dat hangt ervan af. ze dragen ook niet altijd zwart. en niet alle gothics zijn satanisten. ze hebbenheerlijke muziek trouwens, die gothics. en CoF is inderdaad gewéldig!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nymphetamine
smile.gif

En ik ben niet depresief dacht ik zo,... alhoewel ik me als het zou moeten wél onder de noemer goth zou laten vallen zegmaar...

maar heb het gevoel dat je met je post een beetje in clichées blijft...

Wat is er met je gebeurt? Ik weet van jaren terug nog een verhaal dat je met je maiden shirt vol minachting spuugde op/voor de schoenen van een uit-het-boekje "Gothic."

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

smile.gif
Dat was voor de hokjes/vakjes geest.

Nu voel ik me sterk genoeg om gecategoriseerd te worden denk ik. Men ziet me als metal dude, maar goth-achtige dingen spreken me ook erg aan...

Moth... iedereen word ouder... zélfs ìk...

Weetje, het maakt mij niks uit, maar het verraste mij zoeits van jou te horen. Ik heb nooit geloofd in uniek zijn etc. Iedereen zit wel ergens in een richting.

Ik hou van Metal, Cybergoth bende en Symfonische meuk die sommigen uitschelden voor Gothic en ook nog eens klassiek en oude dance widegrin.gif .(Nee HarmJan, ik ben niet zo genre-geil als jij, maar dat is niemand.) Maar de echte drang om me anders te kleden ben ik wel kwijt. Ik heb nog oude kleren etc en bandshirts en ik draag ze nog met trots. Maar om nou te zeggen dat het nodig is? nee. Ik ben denk ik ook ouder aan het worden.knipoog_dicht.gif Gewoon een volwassen wordende metalhead.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Lijkt me leuk een keer een Cred.metalMeeting te houden widegrin.gif

Ben nu een beetje aan het zoeken naar m'n eigen ik wat smaak betreft.

Na vier jaar geleden draai ik nu lekker wat ik leuk vind, niet wat binnen een stream valt... Zelfs Electro smile.gif En mijn Looks kun je bewonderen in het fotoboek.

Edit: Ik ben over die zogenaamde schijnheilige 'stiekum toch foute muziek leuk vinden' gedoe heen. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf nooit dat uiterste gehad. Ik heb me nooit een 'alto' verkleed periode gehad, of als een manowar in leer over straat gelopen ofzo. Ik droeg vroeger wel wat meer band shirts dan tegenwoordig, maar dat heeft ook te maken dat ik een hoop shirts gewoon lelijk vind.

Ik heb wel veel zwarte kleren, maar dat komt omdat ik vind dat zwart me goed staat. Voor dergelijke muziek mij boeide droeg ik al veel zwarte kleding.

Maar ik ben dan ook nooit een metalhead geweest natuurlijk. knipoog_dicht.gifAlleen hoogstens een beetje punkerig oid. Maar sinds sneakers, hoodies en van die riemen hip werden viel ik nooit op tussen alle hippe mensen. engel.gif

Wat ik wel grappig vind is dat sommige mensen gelijk naar het andere omslaan. Sommigen die meer metal gekleed zijn dan de motley crew (puh2.gif), en dan naar de andere kant schieten door niet alleen hipper te zijn dan lady gaga (alhoewel, die lijkt wel een beetje op Motley crew), maar dan ook nog maar af te geven op mensen met bandshirts, lang haar, etc. En dan wel nog steeds van dezelfde muziek houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zelfs ik heb een gele broek aan vandaag.
widegrin.gif

(Maareum, sinds wanneer is CoF nu weer goth, en wth komen de satanisten en de wicca's er ineens weer bij doen?)

CoF staat op Metal-archives.com wel bekend als extreme gothic metal, bij mijn weten. Niet dat CoF satanisch is bij mijn weten, die hebben het meer over die werken van H.P. Lovecraft toch?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

CoF staat op Metal-archives.com wel bekend als extreme gothic metal, bij mijn weten. Niet dat CoF satanisch is bij mijn weten, die hebben het meer over die werken van H.P. Lovecraft toch?

Ik geloof het wel ja, maar ken eigenlijk weinig van CoF, is nooit echt m'n ding geweest.

Gothic metal is een genre dat, alleszins binnen de gothic-wereld, gezien wordt als een subgenre van metal, niet van gothic. Hoe zit dat bij 'jullie', wordt het binnen de metalwereld aanvaard als metalgenre, of zien jullie het net als gothic? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid