Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

Quote:

,

[/stille hint]
knipoog_dicht.gif

Hm, de muziek-checklist zegt dat ik toch meer en meer een gothicmeisje aan het worden ben
puh2.gif

Maar ik ben in z'n totaliteit hokjestechnisch-onverantwoord dus dat houden we dan ook maar zo. Hoewel mijn langslopende huisgenoot wel vreemd opkeek bij het horen van
puh2.gif

widegrin.gif
Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

tsja ben zelf al te oud voor dat soort dingen.

Valt wel mee hoor. Er lopen best wel een stel goth's rond die ouder zijn dan jij. En ik heb op punk festivals wel mensen van in de veertig gezien die zich ook als zodanig erbij liepen. En de metalscene slaat echt alles. Daar heb je heel wat metalheads die niet meer de jongste mensen zijn, zeker bij de klassieke heavy metal bands die zelf ook al aardig lang mee gaan.

Christopher Lee (de acteur, bekend van oa. Saruman) spant al helemaal de kroon. (geboren 1922) Ik weet niet of die man zichzelf als metalhead ziet, iig heeft hij aardig wat metal-related dingen aan mee geholpen.

En ik denk dat de 'echte' goth's dichter bij jou leeftijd in de buurt zitten dan bij de tieners op de middelbare school.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Siouxsie and the Banshees, Sisters of Mercy, Dead can Dance, Cruxshadows en Nick Cave & the Bad Seeds zijn voorbeelden van wat ik goth like muziek vind. Maar ook bands als Deathstars...

Beschrijving volgens wiki, waar ik het best mee eens ben: http://nl.wikipedia.org/wiki/Gothic_(muziek)

En een redelijk kloppend muzieklijstje: link

Cyber vind ik meest weer Bud: link


Samengevoegd:

Quote:

[...] Valt wel mee hoor. Er lopen best wel een stel goth's rond die ouder zijn dan jij. En ik heb op punk festivals wel mensen van in de veertig gezien die zich ook als zodanig erbij liepen. En de metalscene slaat echt alles. Daar heb je heel wat metalheads die niet meer de jongste mensen zijn, zeker bij de klassieke heavy metal bands die zelf ook al aardig lang mee gaan.

En ik denk dat de 'echte' goth's dichter bij jou leeftijd in de buurt zitten dan bij de tieners op de middelbare school.

Idd... Op Graspop enz. zie ik ook erg veel ouders met buggy's en de grootouders erbij smile.gif Voelt als mijn famillieweekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Deze is wel leuk, allemaal verschillende goth-clichétjes:

link

Ik herken in mezelf een gezonde mix van perky, hippy en trad, met ook wel wat trekjes van Victorian, geek, romantic en deathrock, en op slechte dagen mopey. widegrin.gif


Samengevoegd:

Oh, en vampire goth één op twee woensdagavonden. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, het slaat op niks natuurlijk he, maar het is wel leuk (en ook fijn om mensen te laten zien dat het hele gothic-wereldje behoorlijk divers is, en echt niet het homogene blok dat sommige mensen er soms van maken).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, het slaat op niks natuurlijk he, maar het is wel leuk (en ook fijn om mensen te laten zien dat het hele gothic-wereldje behoorlijk divers is, en echt niet het homogene blok dat sommige mensen er soms van maken).

Dat zegt iedereen die behoord tot een subcultuur knipoog_dicht.gif De Reformatorische subcultuur is ook heeeel divers! Sommigen zingen nog langzamer dan anderen, de lengte van rokken kan ook een heel statement zijn oh en wat dacht je van de leeftijd waarop je een knot mag? devil.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja, ik denk dan ook dat elke subcultuur diverser is dan het clichébeeld dat buitenstaanders er van maken.
smile.gif

Je bedoelt dat buitenstaanders zich niet vreselijk druk kunnen maken over het gezeik in de marges binnen de gothicsubcultuur die de verscheidene groepen verdeelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid