Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Dan luister ik ontzettend veel goth gerelateerde muziek, ook dingen als Clan Of Xymox, Sisters Of Mercy,Joy Division, en de nodige synthpop en futurepop
smile.gif

Depeche Mode en die bands die jij hier opnoemt worden allemaal regelmatig gedraaid op gothicfeestjes, en weten de dansvloer meestal vol enthousiasme vol te trekken. Er zijn trouwens regelmatig Joy Division-/Sisters-/Depeche Mode-tribute-parties enzo, en die trekken ook volk genoeg. Het heeft natuurlijk iets anachronistisch he, hoe de scene muziek omarmt die initieel weinig had met het "goth"-label, en als je er een muziektheoretische discussie van wilt maken zijn we vast nog wel even bezig, maar als je het criterium toepast "wordt in de gothicscene algemeen aanvaard en gedraaid" (wat ik persoonlijk wel het bruikbaarste criterium vind), dan is Joy Division zeker goth-verantwoord. Nightwish daarentegen weer niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Quote:

Niet alle postpunk is goth. Anders zou goth niet goth heten maar eerder iets met Neo
smile.gif
Verder is er een andere thematiek.

Postpunk is sowieso geen gothic, maar postpunk. Dat het vaak enigszins sombere en melancholische muziek is en er daarom best veel gothics zijn die ook naar postpunk luisteren, is iets anders. knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gothic is niet alleen een subcultuur, maar ook een levensstijl. De een vind de kleding mooi, de ander de muziek, en weer iemand anders is gek op de make up. Ik ken er genoeg, en ze respecteren ieder ander, net zoals wij doen, alleen heb je ook mensen onder die groep, die het verzieken voor de rest. Dan bedoel ik de nepperds, of de vet overreven extremen onder de gothics.

Maaaaar ik blijf het mooi vinden smile.gif En das mijn mening puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gothic is GEEN levensstijl. Gothic is muziek. Punt. Dat sommige mensen zich op een bepaalde manier kleden, prima, maar dat maakt ze geen 'gothic' (wat dat ook moge wezen). Gothic is in essentie gewoon een muzikale subcultuur/een muzikaal genre.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gothic is GEEN levensstijl. Gothic is muziek. Punt. Dat sommige mensen zich op een bepaalde manier kleden, prima, maar dat maakt ze geen 'gothic' (wat dat ook moge wezen). Gothic is in essentie gewoon een muzikale subcultuur/een muzikaal genre.

Gothic = Gotisch. Het is wel degelijk een stijl. Kijk maar naar die kerken.

Het is alleen zwaar overrated

puh2.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mee eens dat het geen levensstijl is. Maar zoals het mij overkomt is het wel een subcultuur die losser staat van een bepaalde muziekstyle, dan bijvoorbeeld metal in relatie met de metalscene.

Bepaalde 'Folk' is geen tr00 New Wave. Maar zo'n bandje is goffic omdat er goth's naar luisteren, het esthetisch er goed bij past en het als zodanig geaccepteerd is geworden.

Ik krijg de indruk dat bij goffic het hele esthetische vooral belangrijk is, wat zich uit in bijv. vormgeven van het uiterlijk en de aansluiting bij bepaalde muziek.

Een fan zijn van industrial of new wave muziek maakt je evenmin een gothic als dat op een bepaalde manier kleden je tot een gothic maakt.

Maar goed, ik weet er bar weinig vanaf, dus wellicht is het onzin wat ik hier schrijf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid