Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

Oh, ja, dat. knipoog_dicht.gif

Ik zit er zelf niet op, maar als ik mensen erover hoor heb ik de indruk dat de sfeer nu niet bepaald gezellig is. Ok, dat krijg je op elk forum waar veel volk op zit en waar niet streng gemodereerd wordt zoals hier, maar GN lijkt toch extra erg op vlak van geruzie en gescheld en blablabla.

En ach, is Nederland zo fout dan, los van hun vreemde taaltje? knipoog_dicht.gifwidegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Iedereen is daar arro rofl.gif ik begon zelf gelijk ook al arrogant te worden devil.gif .

Dat was het enige nederlandse gothic forum dat ik eigenlijk kon vinden..?

Nederland is fout qua meningen tov het begrip gothic, merk ik aan iedereen.

Wat ik bedoel: Ik voel me al aardig politicus op dit gebied, ik luister dus al niet meer naar de meningen van anderen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Iedereen is daar arro
rofl.gif
ik begon zelf gelijk ook al arrogant te worden
devil.gif
.

Ik ben niet vaak op GN, ik post er heel af en toe en met enorme tussenpozen. Ik ken er ook een paar mensen van en ik kan je verzekeren dat lang niet iedereen daar arrogant is, al zitten er zeker wel een paar tussen.

Wel zullen ze je uitproberen, vooral als je dingen zegt die in hun ogen fout zijn (dingen zoals "ik ben elf en ik wil gottik worden want ik houd van Witte Tempteesje en ik wil dood").

Geen idee wat jij gedaan kan hebben, want ik heb (nog) niet gekeken.

Quote:

Dat was het enige nederlandse gothic forum dat ik eigenlijk kon vinden..?

Het andere NL-talige Gothic forum is te vinden als je op Google of een andere zoekmachine gaat zoeken naar "Dutchgothic forum".

Quote:
Wat ik bedoel: Ik voel me al aardig politicus op dit gebied, ik luister dus al niet meer naar de meningen van anderen.

Een goed politicus doet dat echter wel...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Och, politica nog wel, overdrijven we niet een tikkeltje? widegrin.gif

Niet Nederlands, wel Nederlandstalig is www.gothweb.be, er zitten uiteraard ook een hoop grote ego's en vervelende zeuren, maar dat heb je op elk forum vrees ik, en al bij al valt het daar goed mee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom eigenlijk? Omdat ik nog een speen in mijn mond heb, in mijn neus peuter of...?

Omdat je geen énkele gothicband )of band wat wordt geluisterd in de gothic-hoek) in je lijstje hebt staan en ook niet voldoet aan de 'gothic'-uiterlijk-kenmerken.

Van een ander forum gejat:

We beginnen bij het begin, en we houden het simpel! Het is heel belangrijk om te weten dat wat vroeger NEW WAVE werdt genoemd, nu zo'n beetje Gothic is. Er zijn tegenwoordig ook weer NEW WAVE bands actief, en die horen er dus ook gewoon bij.

Bauhaus:

Joy division

link

The sisters of mercy

link

Depeche Mode

link

Front 242

Dead can dance

Ja, is dat duidelijk? Nu, die beginbands hebben veel bands beinvloed, en er is ook veel gecrossoverd naar andere genres, en dat heeft geleid tot een aantal substromingen die we heden ten dage onder de GOTHIC plaatsen! Te weten:

GOTHIC ROCK:

Cinema Strange:

Bloody, dead & sexy: link (hier was ik bij! wieeeee!)

DARKWAVE:

Deine Lakaien: link

The Frozen Autumn: link

ELECTRONIC BODY MUSIC (ook wel: EBM)

Combichrist:

Covenant: link

NEOFOLK:

Death in june:

Sol invictus:

(matige live opname. Blijkbaar zijn vidjos niet gebruikelijk bij de neofolk mannen)

INDUSTRIAL:

Imminent:

Monolith:

(geluid erg matig)

SYNTHPOP:

Mesh: link

Welle:erdball: link

(moderne) NEW WAVE:

White rose movement:

Colder:

MEDIEVAL:

Qntal: link

Corvus Corax: link

MARTIAL:

Rosa Crux: link

Handig man, dat YouTube. Hoewel ik van genres als Darkambient en zo, weinig bruikbaar materiaal tegenkwam. Dat geldt ook voor industrial. Blijkbaar nemen de moderne bands geen moeite om videoclips te maken. Mjah, dat is wel begrijpelijk, als ze toch niet op MTV komen, niet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Omdat je geen énkele gothicband )of band wat wordt geluisterd in de gothic-hoek) in je lijstje hebt staan en ook niet voldoet aan de 'gothic'-uiterlijk-kenmerken.

Och, dat elitaire gedoe ook... ze is duidelijk geïnteresseerd in gothic, dan mag zij daar toch ook gewoon haar eigen visie op hebben en geven? Ik erger me een beetje aan die hele houding van 'als je niet al vijf jaar met gothic bezig bent en iedereen in het milieu persoonlijk kent en elke belangrijke groep live gezien hebt moet je je mond houden'.

Edit: Het muziekoverzichtje is wel erg handig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk bands te noemen, maar om aan te geven wat verstaan wordt onder muziek uit de gothic'scene', en dan twee voorbeelden erbij. Ik denk dat mensen op basis van die clips het verschil zien tussen: 'metal' en 'gothic'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk bands te noemen, maar om aan te geven wat verstaan wordt onder muziek uit de gothic'scene', en dan twee voorbeelden erbij. Ik denk dat mensen op basis van die clips het verschil zien tussen: 'metal' en 'gothic'.

Muziek is toch of naar te luisteren? clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Weet ik, maar luisteren, geeft een ander effect dan het zien van de artiest.

Zo had mijn wederhelft en ik een bepaald beeld bij de band Dead Can Dance. Ik zag voor me een Rubens dame met zwart haar, zeg Arabisch. Dit alles viel heel erg tegen bij het zien van de band, wat niets afdoet van de muziek. Dus...

Maar begrijp echt je insteek wel hoor. Ik heb alleen net friet gegeten en daar word ik een beetje gaar van, soort van after-lunch dip.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Och, dat elitaire gedoe ook... ze is duidelijk geïnteresseerd in gothic, dan mag zij daar toch ook gewoon haar eigen visie op hebben en geven? Ik erger me een beetje aan die hele houding van 'als je niet al vijf jaar met gothic bezig bent en iedereen in het milieu persoonlijk kent en elke belangrijke groep live gezien hebt moet je je mond houden'.

Edit: Het muziekoverzichtje is wel erg handig.

Mee eens worshippy.gif

Maarre verwees je met 'ze' naar mij? Ik ben van het mannelijke geslacht puh2.gif.

@Raido: Dat hele muziekoverzichtje heb ik zo langzamerhand wel 100 keer gezien. Deze heb je van GN, toch? Saai noparty.gif.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De muziek is cool! Het gaat me er om dat er altijd mensen zijn die het niet kunnen hebben dat ik anders ben dan zij en me tóch verwant voel aan 'gothic'.

Goed, deze begrippen ken je vast wel: de Goten, Gotische bouwstijl enzovoorts. Vroeger was Gotisch Gotisch en nu is Gotisch een mix van gekopieerde muziekstijlen.

Ik "ben" dus niet ineens geen Gothic omdat er (volgens iemand die zelf óók geen Gotiek heeft meegemaakt) iets nieuws voor in de plaats moet komen.

Er is trouwens ook een begrip 'Gothic metal' dat gecombineerd is uit doom metal & death metal, maar dát weet natuurlijk niemand die zoveel van NW en de rest houdt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik voel mij ook verwant met gothic, net als met metal, rock en americana/acoustische folk. Alleen komt er meer bij kijken. Ik luister best veel metal, dat maakt mij echter geen metalhead. Ik luister ook best wat *core-muziek (hardcore/postcore) dat maakt mij nog geen punker, ik luister soms wat hiphop het maakt mij geen hiphopper. Ik luister heel wat gothicmuziek (industrial, darkwave, noise, dark ambient, ebm) het maakt mij geen gothic.

Misschien ben ik er te electisch voor (overal vandaan halen wat je zelf het mooiste vind), alleen ben ik van mening dat gothic naast muziek ook een kledingstijl is, met aanverwante zaken/intresses en feestjes.

Nog één kleine opmerking, ik gok zo dat ik hier op Credible de persoon ben die het meeste gothic metal luisterd (ja die muziek die ooit voortgekomen is uit de doommdeath en stijlkenmerken heeft overgenomen uit de gothic rock, de gothic rock was weer rockmuziek die wat darkwave/new wave elementen had overgenomen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee maar de muziek wat op dat album staat is inspiratiebron geweest voor dat wat later gothic metal is gaan heten (dus niet Nightwishachtige symphonische power met vrouwen vocalen)..

Zeg maar... 69 Eyes met meer gitaren en drum knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid