Spring naar bijdragen

gothic?


gothic  

  1. 1. gothic

    • en dat is?
      8
    • stom!
      41
    • leuk!
      53


Aanbevolen berichten

Quote:

sorry maar die gothics vind ik echt enge mensen..ze zien er gewoon niet uit..maar dit is mijn mening

Dank je wel voor je zwaar onderbouwde mening. Niet alleen gaf je een aantal sterk overtuigende argumenten maar gaf je ook precies aan waarom. En dan op de meest scherpe, heldere en gespecificeerde manier. Had iedereen maar zo'n interessante mening als jij. party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 608
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ik vind dat de manier waarop je iets draagt meer zegt dan wat je nu eigenlijk draagt. Iemand in een lange zwarte jurk die gewoon een open, sympathiek gezicht heeft en vriendelijk lacht zou ik met de beste wil van de wereld niet eng kunnen noemen, en iemand die erg net en conservatief gekleed is maar een gezicht trekt alsof ze me het liefst met een hakmes te lijf zou gaan kom ik liever niet tegen in een donker steegje. Ach ja, eng is allicht ook maar relatief. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Toch een kleine bedenking.

Als je op voorhand weet dat je met een bepaalde kleding stijl ,op een bepaald moment,in een bepaalde situatie tegen iemands scheenbenen zult schoppen,gaat een christen dit dan ook doen?

(Romeinen 15:2) . . . Laat een ieder van ons [zijn] naaste behagen in datgene wat [zijn] opbouw ten goede komt. 

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toch een kleine bedenking.

Als je op voorhand weet dat je met een bepaalde kleding stijl ,op een bepaald moment,in een bepaalde situatie tegen iemands scheenbenen zult schoppen,gaat een christen dit dan ook doen?

(Romeinen 15:2) . . . Laat een ieder van ons [zijn] naaste behagen in datgene wat [zijn] opbouw ten goede komt. 

Mijn bedenking daarbij is dan weer dat je nooit voor iedereen goed kunt doen. De ene ergert zich aan opvallende, alternatieve kledij terwijl de andere het storend vindt wanneer mensen erg modieus gekleed zijn, de ene vindt een jeans en een tshirt ongepast in situaties waarin de ander een maatpak vreselijk overdreven vindt. Ik denk dat het goed is om niet bewust te shockeren, als je bijvoorbeeld weet dat je oma erg veel belang hecht aan nette kledij vind ik dat je best de moeite kan doen om een deftige blouse aan te trekken als je op visite gaat, maar je kan gewoon niet op elk moment goed doen voor iedereen. Ik draag dan liever de kledij die ik zelf het fijnste vind, dan dat ik me constant loop aan te passen aan wat anderen gepast vinden. Uiteindelijk is het ook maar kledij, zo lang je gedrag goed is denk ik dat mensen echt niet zo vreselijk geplaagd gaan zijn door je kledingsstijl. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
(Romeinen 15:2) . . . Laat een ieder van ons [zijn] naaste behagen in datgene wat [zijn] opbouw ten goede komt.

Mijn christelijke-metalhead-naaste vinden dat ik meer bandshirts moet kopen en veel te onopvallend ben. Mijn reformatorische-naasten vinden dat ik er te alternatief bij loop.

De reformatorische-naasten van de gemiddelde christen vindt van hen dat de vrouwen rokken moeten dragen, doe jij dat dan ook?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mijn christelijke-metalhead-naaste vinden dat ik meer bandshirts moet kopen en veel te onopvallend ben. Mijn reformatorische-naasten vinden dat ik er te alternatief bij loop.

De reformatorische-naasten van de gemiddelde christen vindt van hen dat de vrouwen rokken moeten dragen, doe jij dat dan ook?

Er zit een verschil tussen het dragen van aanstootgevende kleding en het niet-dragen van traditionele kleding, zoals de rok die jij noemt. Daartussen zit een grijs gebied van neutrale kleding.

Misschien handig om even op te merken in deze discussie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geerten, ik ben je werk aan het lezen en ik vind het erg interessant. Ik heb er echter ook een aantal bemerkingen bij, gaande van je schrijfstijl (die typfouten, jongen toch!) tot de inhoud van sommige delen van je werk. Ik zie dat Diana intussen je link verwijderd heeft, maar zou je het appreciëren als ik je als 'ervaringsdeskundige' zeg maar (zowel in het schrijven van werkjes als in het eum, gothisme puh2.gif) wat punten van kritiek geef, of heb je zoiets van, laat maar, ik ben klaar met dat werk en het interesseert me verder niet meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er stond in dat christenen meestal liever uit de buurt blijven van goth's maar dat het in de bijbel staat dat het juist de zieken zijn die een arts nodg hebben. Het probleem is denk ik toch wel dat 99% van de goth's gewoon niet te bekeren is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gothic is geen jongerensubcultuur maar gewoon een subcultuur, het is geen eigenschap van deze subcultuur om te rebelleren tegen het christelijke gleoof, die gothic beweging is niet blasfemisch van zichzelf en heeft ook niet standaard inzich dat ze de boodschap verkrachten.

De Jehovah's Getuigen zijn een subcultuur die uniek is ten opzichte van andere subculturen omdat de rebellie gericht is tegen het christelijke geloof. De Wachttoren-beweging uit zichzelf in het blasfemeren en verkrachten van de christelijke waarheid.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Onzin, de gothic beweging heeft geen geschreven of ongeschreven religie. Laat je niet misleiden door 15-jarige wannabe's met eyeliner van hun moeder gejat en een Cradle Of Filth shirt. Dat zijn geen gothics...

Andere jeugdculturen doen ook aan rebellie tegenover christendom. Eerste wat mij (om de overduidelijkheid in de metal maar te negeren) binnenschiet is de gabbercultuur met sterke affecties met Satanisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er stond in dat christenen meestal liever uit de buurt blijven van goth's maar dat het in de bijbel staat dat het juist de zieken zijn die een arts nodg hebben. Het probleem is denk ik toch wel dat 99% van de goth's gewoon niet te bekeren is...

Ik vond die bijbeltekst daarbij vooral best grappig in zijn misplaatstheid. Ik voel me nu niet meteen ziek eigenlijk. widegrin.gif

Verder denk ik dat die rebellie tegen het christendom al bij al best meevalt. De meeste goths die ik ken zijn inderdaad geen christen en vinden het christendom ook best achterhaald, maar ik heb niet de indruk dat ze daarin zo verschillen van de meerderheid van mijn leeftijdsgenoten. Het verschil ligt 'm er misschien eerder in dat godsdienst best een populair onderwerp lijkt te zijn bij goths, dus misschien is het gewoon zo dat een afkeer van het christendom eerder uitgesproken en bediscussiëerd zal worden in een groepje goths dan in een groepje mensen die gewoon niet echt praten over dat onderwerp. Waarom dat onderwerp populair is weet ik zelf ook niet, het is gewoon iets dat me opvalt, als ik een avondje zit te kletsen met gothic vrienden is de kans erg groot dat het vroeg of laat wel over godsdienst gaat, terwijl die kans toch een pak kleiner lijkt te zijn bij anderen (wel, tenzij die anderen medestudenten van me zijn, maar ja widegrin.gif).

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mja, eigenlijk... mannen die lange zwarte jurken dragen, kruisen rond de nek, vreemde Latijnse gezangen, en iets zegt me dat de meeste goths nachtelijke bijeenkomsten in catacomben ook wel zouden zien zitten. widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja
widegrin.gif
Wij lopen ook rond in 't zwart met zwarte rokken, en zwarte kousen en een hoedje op!
puh2.gif

* Geintje*

Nee, de gothiek, een bouwkunst van hele mooie kerken.

Of natuurlijk een germaans volk. Gothiek was nl. van oorsprong een scheldwoord, van mensen die de bouwstijl maar barbaars vonden, vandaar die naam.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe het ook zij, ik vind alle subculturen bah. Ben een subcultuur op mezelf en vind dat goed zo.

Een heel verrijkende opmerking natuurlijk, maar ik meen het echt. Ik snap niet de behoefte van mensen om je in een bepaalde stijl te kleden, bepaalde muziek te luisteren en met soortgelijke geesten rond te hangen. Nou dat laatste wel qua muziek, maar zolang er geen cultus bij komt kijken zoals in al die subcultuurtjes. Vreselijk vind ik dat. Ik vind alles lelijk, gothic, alto, emo, simpelweg omdat het een systeem heeft en een naam. Hoewel ik sommige emo-kapsels op zich best mooi vind.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Gothic is geen jongerensubcultuur maar gewoon een subcultuur, het is geen eigenschap van deze subcultuur om te rebelleren tegen het christelijke gleoof, die gothic beweging is niet blasfemisch van zichzelf en heeft ook niet standaard inzich dat ze de boodschap verkrachten.

De Jehovah's Getuigen zijn een subcultuur die uniek is ten opzichte van andere subculturen omdat de rebellie gericht is tegen het christelijke geloof. De Wachttoren-beweging uit zichzelf in het blasfemeren en verkrachten van de christelijke waarheid.

‘Oh so gothic’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe het ook zij, ik vind alle subculturen bah. Ben een subcultuur op mezelf en vind dat goed zo.

Een heel verrijkende opmerking natuurlijk, maar ik meen het echt. Ik snap niet de behoefte van mensen om je in een bepaalde stijl te kleden, bepaalde muziek te luisteren en met soortgelijke geesten rond te hangen. Nou dat laatste wel qua muziek, maar zolang er geen cultus bij komt kijken zoals in al die subcultuurtjes. Vreselijk vind ik dat. Ik vind alles lelijk, gothic, alto, emo, simpelweg omdat het een systeem heeft en een naam. Hoewel ik sommige emo-kapsels op zich best mooi vind.

Maar als iets wel een subcultuur heeft is het wel BM. Eentje waar bepaalde entiteiten een nogal fanatieke behoefde bij hebben om alles wat niet puur is te verketteren. En dan heb ik het niet enkel over de muzikale aspecten, maar over de scene zelf.

Jij luisterd volgens nogal wat bm, maar bots je zelf dan niet steeds tegen dat wat je vreselijk vind aan, als je met mensen in aanraking komt die veel bm luisteren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, inderdaad. Het enige wat mij aan black metal boeit is de muziek zelf, voor de rest doe ik er helemaal niks mee. De fans vind ik vaak irritant, net als metalfans in het algemeen. Ja, ik heb het niet zo op de human race, maar dat heeft voor de rest weinig met mijn liefde voor black metal te maken.

Overigens kom ik in real life niet zo vaak mensen tegen die black metal luisteren, of althans echt het underground spul dat ik doe. Dus dat scheelt weer irritatie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid